Klantbeoordeling. Wat is het nut?
Ik heb diverse malen een klantbeoordeeling ingevuld na een bestelling.
Mij valt op dat alleen GOEDE beoordelingen geplaatst worden, slechte worden verwijderd.
Ik heb heel slechte ervaringen met exploitatiebedrijf Wierts in Landgraaf, heb slechte beoordeling gegeven maar alleen beoordelingen met een dikke voldoende worden geplaatst.
Hetzelfde heb ik meegemaakt bij de On-Line shops in China. Ze smeken je op de blote knieën om een goede beoordeling te geven, maar mijn beoordeling met een 4 is nooit geplaatst geworden.
Ik denk dat de bedrijven zelf de meeste goede beoordelingen erop zetten.
Vraag: Kan ieder bedrijf ongestraft beoordelingen plaatsen, wijzigen of weglaten? Het gaat mij vooral om NL bedrijven, die Chinezen kun je toch niet aanpakken.
Als u dat op hun site zet, kunnen ze dat uiteraard weglaten. Ik geloof niet dat ik ooit een klantbeoordeling heb geplaatst.
Wat er staat, geloof ik sowieso niet.
Waarom haalt, b.v. S&S al die slechte verhalen niet weg? En onnoemelijk veel andere sites? We geven vraagstellers toch altijd het advies eerst Google te gebruiken alvorens een bestelling te plaatsen. Of heb ik het nu verkeerd?
Ze kunnen natuurlijk alleen reviews van hun eigen site wrghalen.
Reviews / beoordelingen koop je gewoon online in. Voor een paar cent wordt je Facebook geliked voor iets meer geld worden korte reviews geschreven. Zelf ff flink doorzoeken levert vaak meer op.
Diewilik
Wat denkt u zelf wat een bedrijf doet als u een negatieve beoordeling op hun site zet? Een bedrijf bepaalt uiteraard zelf wat ze op hun eigen site zetten.
U kunt zich via Google aanmelden om een recensie al dan niet voorzien van foto bij het betreffende bedrijf te plaatsen. Deze worden na beoordeling geplaatst -ook de negatieve. De beoordelingen bij vergelijkingssites als beslist.nl en kieskeurig.nl zijn nogal twijfelachtig. Gaat het om een product kunt U ook bij een bedrijf als Coolblue uw ervaring met het product plaatsen. Tot slot tweakersnet aldaar kunt U ook terecht met shopreviews.
Wat is het nut? Hier leeft een complete, vaak onserieuze, review-industrie van.....
Ik heb ooit een tweeledige beoordeling van een stofzuiger (op verzoek na de aankoop) geplaatst.
1 - De negatieve opmerking was helemaal verdwenen
2 - De positieve opmerking werd qua tekst 1:1 overgenomen door een mij totaal onbekende reviewer
3 - Mijn reactie was onder mijn eigen naam dus helemaal verdwenen
________________________________________________________________________________________________
Een tweede ervaring was toen ik via een website om een kortingscode vroeg, waarna een toezegging van 20% kwam, echter pas 'nadat ik eerst een review zou hebben geplaatst' (dus nog vóór de bestelling!).
Marktbeïnvloeding en bedrog puur uit het werkelijke leven! De producenten en aanbieders doen er alles aan om 'geliked en gelikt' over te kunnen komen, zoals de koopman de beste ware voorin in de vitrine of het kraampje legt.
ADVIES: Vergeet die verloochene review-industrie zo snel mogelijk. Alhoewel er inmiddels een KEURMERK bestaat, maar WIE KEURT DAN DE KEURMERKEN?
Daarom probeer ik altijd tussen de letters, de woorden en de regels punten te vinden, die wat minder positief zijn.
Verder zijn die beoordelingen OF fake OF onterecht OF onwaar
Ik ken een heel goed voorbeeld er van : Vida XL daar zie je enkel positive beoordelingen en als je een negative instuurt nou dan heb je binnen de korste keren een mail waar je gevraagt wordt deze te verwijderen!.
Alleen Aliexpress is een web winkel die ook gewoon slechte ervaringen plaast maar het i saan het bedrijf zelf of ze iets wel of niet plaatsen.
Maar tekst wijzigen mag niet zonder toestemming het is jou verhaal dus ook acteurs rechten.
Als het u opvalt dat alleen de goede worden geplaatst heeft u de vraag dus al beantwoord.
NEE, dit soort beoordelingen kun je beter overslaan. Tenzij ze op een onafhankelijke site staan zoals de consumentenbond of zo
Er zijn ook onafhankelijke sites waar je beoordelingen kunt plaatsen, dit moet je uiteraard niet doen op hun eigen site.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scootmobiel ellende
21-06-2024 Goede morgen Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat . Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?
Goedemorgen forumleden,
Bij het afspelen van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer