hi
door hindrik25maart Jan 11, 2020 om 18:37
Winkels & webshops

Postnl heeft deze week mij 2x een rotstreek geleverd, wie corrigeerd hun?

De eerste keer heb ik de leveringstijd aan gepast naar de avond en daar ook voor betaald en dan komen ze toch middags.
Heb nl 2x in coma gelegen en moet middags even bij tanken (slaapje) en wacht al een week langer op mijn pakket maar was niet thuis hebben ze het nota bene weer mee genomen ipv bij de buren.
Al bij Postkantoor geweest maar daar wordt zoiets pas laat gebracht is mij daar verteld, wie o wie roept Postnl tot de orde want wat ze nu doen kan niet
en daar moet ik nota bene ook nog voor betalen.

What do you want to do ?

New mail

1588 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 11, 2020 om 18:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

I don't want to do anything.

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2020 om 18:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat het pakjes in het vervolg op een afhaalpunt de Jumbo of zo bezorgen, dan kunt u op een andere dag 's morgens of 's avond het ophalen.

Ik ga helemaal niemand roepen en zeker niet tot de orde.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2020 om 18:52
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Jammer, jammer jammer want in principe en wettelijk is de verzender verantwoordelijk voor een juiste verzending en ook aflevering en laat er nu juist de afgelopen tijd veel klachten zijn geweest over het juist wel afgeleverd zijn van een pakket bij buren door ook andere pakketbezorgers en de buren dan verklaren niets te hebben ontvangen en vaak ook niets hebben ontvangen of ook niet thuis zijn of niet voor ontvangst willen tekeken,. U heeft toch een briefje in uw brievenbus gehad waar u het pakje 'wegen niet thuis' (of niet open doen) had kunnen ophalen op bepaals moment en tot wanneer? Haalt u het dan niet op, dan is het heel logisch/normaal dat het aan de verzender wordt geretourneerd.

Zie o.a. https://www.postnl.nl/Images/Algemene-voorwaarden-online-frankeren-en-pakket-ontvangen_tcm10-22169.pdf ? Ergo: klagen bij de verzender of wel degene waar het pakket vandaan komt. That is what you have to do! Ik heb moeten betalen voor afleverwijziging niet gezien maar kan er over heen hebben gelezen in de voorwaarden. Ik lees dat aangegeven tijden een indicatie zijn maar er kan worden afgeweken. Zie voor toch een klacht bij Postnl art. 15.

panter22
door panter22 - Jan 11, 2020 om 18:54
6599 Antwoorden / Vragen

Installeer de app van PostNL, dan weet je wanneer het pakje bezorgd wordt,
Als je pakje op een andere tijd dan afgesproken is en je hebt extra betaald, klagen bij de afzender. Die is verantwoordelijk voor het goed bezorgen van het pakje.
Als je niet thuis bent, wordt het pakje soms bezorgd bij een van de buren, maar zijn die ook niet thuis, dan gaat het pakje naar het een afhaalpunt. En daar rijdt de pakketbezorger niet rechtstreeks naar toe. Kun je beter de volgende dag afhalen.
Wat je moet doen is eens kijken op de website van PostNL. En je verder niet zo druk maken.

tenormin
door tenormin - Jan 11, 2020 om 18:57
16834 Antwoorden / 108 Vragen

Is er een nieuwe layout op de site. In rood New Mail en Copy.

@TS, ik wil ook niets doen.

Th
door Thijs124 - Jan 11, 2020 om 19:25
289 Antwoorden / Vragen

Ik corrigeer ook niemand.

Donuts
door Donuts - Jan 11, 2020 om 19:28
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Postnl pakketten worden nog maar 1x aangeboden. Bent u niet thuis of doet u niet open, dan wordt het naar het dichtstbijzijnde Postnl punt gebracht. Wordt het niet binnen 1 week opgehaald, dan gaat het retour afzender.

De bezorger is niet verplicht het bij buren af te leveren.

ne
door neodutchio - Jan 11, 2020 om 19:55
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe lang van te voren heeft u de aflevertijd aangepast?

Verder is het een warrig verhaal. Wat voor schuld heeft PostNL dat u een week langer op uw pakket moest wachten? En wat maakt het slaapje uit als u niet thuis was op het moment van aflevering?

Als u niet thuis bent krijgt u een kaartje in de bus met daarom een link naar een internetadres waar te zien is vanaf wanneer waar de bestelling is op te halen.

aurora1
door aurora1 - Jan 11, 2020 om 22:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik doe niets en al helemaal niet "tot de orde roepen" van bezorgers van de post. Die werken zich nl in de regel een slag in de rondte voor niet bepaald een goed salaris en met een grote werkdruk. Hier zijn ze overigens prima, net zoals andere bezorgdiensten. De bezorger is ook niet verplicht om bij de buren af te geven. Het is nmm ook niet verstandig om tijdens een procedure nog zaken te veranderen zoals tijdstip bezorgen en zeker niet op een laat moment.
Voortaan bij een afhaalpunt laten bezorgen, dan kunt u lekker intussen "bijtanken".

Wat ook een rare beschuldiging: "rotstreek leveren". Alsof men erop uit is om naar tegen u te doen. Ze hebben echt wel iets anders om handen.

ro
door ron503 - Jan 12, 2020 om 09:52
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Post.nl hanteert een eerste leveringsdatum die niet gewijzigd kan worden pas nadat de eerste levering mislukt is kan de leveringsdatum en het tijdstip gewijzigd worden. Doe die wijziging wel op tijd want als het pakket in het sorteerproces is opgenomen kan het tijdstip niet meer gewijzigd worden. Uw gezondheidsproblematiek speelt in deze zaak geen rol want de bezorger is daar niet van op de hoogte dus als u wel thuis bent maar niet open doet gaat het pakket retour en niet bij de buren achter gelaten omdat dat bij pakketten waarvoor een handtekening noodzakelijk is niet mag. De volgende dag wordt het pakket bij een afleverpunt bezorgt en kunt u het pakket in de namiddag afhalen en als uw mailadres bekend is krijgt u daar ook een melding van.

ma
door manwijf - Jan 12, 2020 om 11:19
574 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u geen t&t-code gekregen van de webshop? Daar staat toch een aflevertijd bij. Ik verstuur heel veel met PostNL en zie dat die aflevertijd bijna altijd klopt. Mocht ik een vraag hebben, dan zou ik die stellen aan de bezorger. Hij kent de wijk meestal goed.

Alles naar je hand zetten, is in ieder geval een onredelijke eis. Bestel anders eerder dan nodig en laat het zoals al gezegd afleveren op een ophaalpunt, en/of zorg dat u thuis bent. Het is zeer irritant als er besteld wordt, maar de ontvanger verzaakt om thuis te blijven. Ben u nog iets goedkoper uit ook.

gerbera
door gerbera - Jan 12, 2020 om 16:38
7365 Antwoorden / 14 Vragen

PostNL heeft u geen rotstreek geleverd maar u bent zelf de oorzaak hiervan. Dat u in "coma"gelegen heeft kan PostNL niets aan doen, ook niet dat u niet thuis was is. U krijgt een t&t-code waarop de aanlevering bij benadering op staat. Als u die te laat aanpast zit het pakket al bij de bezorger in de bus. En het al dan niet afgeven bij de buren is aan de bezorger zelf om dat te bepalen, wie weet hoeveel narigheid deze hier al mee heeft gehad. En bij niet kunnen afleveren gaat het, na zijn ronde, naar een afhaalpunt waar u het dan de volgende dag kunt ophalen. Doet u dat niet dan gaat het pakket na een aantal dagen retour aan afzender. Dus waarom u een week langer op uw pakket heeft moeten wachten komt niet door PostNl maar door uzelf. Volgende keer gewoon naar een afhaalpunt laten sturen kunt u het, binnen een bepaalde termijn, ophalen wanneer het u uitkomt.