Roermond fashion outlet
Ik heb een zeer slechte ervaring met het bedrijf roermond fashion outlet
https://holland-fashion.nl
Zij leveren 4 weken later dan op de website staat aangegeven
Pakketje komt niet uit Roermond maar rechtstreeka uit China
Als je wilt retourneren moet je dat eerst via hun aanvragen
Dan blijkt dat je het zelf naar China moet terugsturen kosten hiervan €25
Zij zeggen dat ze je terugbetalen als het pakketje daar aangekomen is
Dit pakketje komt vervolgens nooit aan
Geld weg van de aankoop plus de verzendkosten naar China
Iemand een soort gelijke ervaring met dit bedrijf?
Geen idee hoe u bij Roermond Fashion Outlet komt, maar dat is het outletgebied in Roermond. Dat heeft niets te maken met de link die u gaf.
Dan over de site die u gaf. In de AV staan gewoon de gegevens. Een verkoper uit Hong Kong en een retouradres in China. Maar ja, als u geen voorwaarden leest is dat alleen u aan te rekenen. Verder staat er in de retourvoorwaarden iets dat tegen de wet is. Namelijk 10% die ingehouden word op het terug te betalen bedrag.
Ongetwijfeld zullen er meer mensen zijn die soortgelijke ervaringen hebben met dit bedrijf. En niet alleen met deze, het lijkt wel weer een trent met de vele Chinese webshops waar argeloze Nederlandse consumenten blind bestellen. Het is erger dan onkruid, er komt meer online dan dat er offline gaat.
Zo lang mensen niet kijken waar ze kopen blijft het mis gaan. En zo lang er goud geld te verdienen is aan de argeloze niet oplettende consument blijft dit door gaan.
@neodutchio , de site was eerst roermond-fashionoutlet.com ( deze site bestaat niet meer ) hebben de naam veranderd naar holland-fashion.nl
Als u denkt dat dit soort praktijken zich beperken tot "dit bedrijf" hebt u best veel gemist op internet en kunt u beter niet meer bestellen bij het equivalent van een willekeurige voorbijganger.
Ubent niet de eerste en enige die dit probleem heeft. Er is al een veelheid van vragen en antwoorden op soortgelijke kwesties.
Ik geef u zo een veelheid van info die al is gegeven en omdat mijn vrouw ook een soortgelijke revaring had met een webwinkel in België maar niet vooraf had betaald: na heel veel moeite is de nota van Klarna ingetrokken. de terugzendkosten bedrogen € 39,50 en bij aflevering door mij werd gesteld door de medewerker van het postagenschap: u bent niet de eerste en enige die iets terugzend naadr hetr aangegeven adres in China.
U heeft kennelijk vooraf wel betaald en dan zult u moeten procedrene om het terug te ontvangen hetgeen u waarschijnlijk veel meer kan kan gaan kosten en qua verzendkosten is het in ieder geval zo dat u die niet terug zult ontvangen. Dan de veelheid van al aanwezige info:
Ik kan hier verder helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief
Zie verder ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
En zie verder voor nog meer info o.a.:
Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-
Bekende malafide handelspartijen | politie.nl (Reden om dit te melden bij de politie indien dit nog niet in dit dossier bekend is)i
onsumentenbond en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.
U zou op basis van deze info kunnen overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM. Indien u wel heeft betaald en het vermoeden heeft dat u wordt/bent opgelicht zou u ook een melding kunnen doen bij de politie maar die zal m.i. niet meer kunnen doen dan nagaan of dit al in het hiervoor genoemde dossier is vermeld. Qua eventuele aangifte zal er geen prioriteit aan worden gegeven, ook al gelet op de veelheid van waarschuwingen.
Een ingebreke stelling doen is m.i echter ook niet zinvol omdat dat dan toch zou betekeken dat een dergelijk verzoek richting China ook m.i. volstrekt zinloos zal zijn en u dan zelfs de kosten van het aangetekend naar China verzenden van een dergelijke brief kwijt bent. Dat tenzij u wel degelijk toch over een adres in Roermond zou kunnen beschikken maar uit ook al gegeven reactie(s) blijkt dat dat er niet is en ook geen KvK inschrijving.
Vorig jaar werden hier al vragen over gesteld https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/heeft-iemand-ervaring-met-fashion-roermond-com-dit-gaat-via-pinterest
Maar buiten dat, er wordt de afgelopen jaren zoveel gewaarschuwd voor foute dropshippers, o.a. in de media, zoals consumentenprogramma's etc.
Blijkbaar heeft u al die vele waarschuwingen allemaal gemist en dat is knap.
U bent nu 3 à 4x meer geld kwijt dan dat u het artikel rechtstreeks bij AliExpress had besteld, maar daar staat tegenover dat u een ervaring rijker bent.
Stop met bestellen bij adverteerders op Facebook of andere sociale media, anders overkomt het u nog een keer.
Webshopchecker: https://webshopchecker.nl/shop/holland-fashion-n
Truspilot : https://nl.trustpilot.com/review/holland-fashion.nl
Ik heb regelmatig het idee dat daar niemand naar kijkt, behalve diegenen die sowieso er niet zullen intrappen en die het dus niet nodig hebben.
Alle waarschuwingen hebben geen enkele zin.
Toch maar volhouden voor de enkeling die hier haar/zijn voordeel mee kan doen.
Tja, we moeten hoop houden
Hallo Marlies Heetvelt ,
Deze site is geregistreerd op 20 - 6 - 2022 , is duidelijk een dropshipper .
Retourneren naar China is een duur grapje .
Contact alleen via e-mail , Geen tel nr / kvk nummer .
De voorwaarden :
Retouradres:
Menglu Wu / Fashion Outlets
Room C-409, No.8923 Zhongchun Road, Oulaiya Business Center, Minhang
Shanghai
China, 201500
Contact Number: 0086-13671967415
CONTACTINFORMATIE
Vragen over de Servicevoorwaarden moeten naar ons worden gestuurd via support@holland-fashion.nl.
Ons adres:
Suite C, Level 7, World Trust Tower, 50 Stanley Street
Central, Hong Kong
Opletten :
De Webshop bredafashion.nl is van de dezelfde eigenaar , geregistreerd op 19 - 7 - 2022
Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .
https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html
Hallo Marlies, neem eens contact op met de maatschappij via welke u betaald hebt. Ik zie dat er met creditcards, paypal etc. betaald wordt. U kunt, onder voorwaarden, een chargeback procedure starten om te proberen uw geld terug te krijgen. Succes.
@jannyboe , Goed advies , dit vermeldt de consumentenbond :
- Kijk of je achteraf, met een creditcard of met PayPal kunt betalen. Als je creditcard een Aflevergarantie heeft, kun je bij hen soms je geld terugvragen. PayPal kent een soortgelijke service.
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/dropshipping
Het is een dropshipper. En zoals veel dropshippers hebben ze het blauwe jurkje met de witte bloemen in de aanbieding.
Dit soort bedrijven zijn de moderne variant van de witte busjes uit de 80s/90s van waaruit exclusieve Zwitserse messen en pannen of highend luidsprekers verkochten voor bodemprijzen omdat de chauffeur ze niet mee terug kon nemen naar de zaak. Daar trapten mensen toen ook in. Conclusie lijkt dat mensen niet leren van het verleden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer