Ma
door Marlies Heetvelt Aug 30, 2022 om 18:20
Winkels & webshops

Roermond fashion outlet

Ik heb een zeer slechte ervaring met het bedrijf roermond fashion outlet
https://holland-fashion.nl
Zij leveren 4 weken later dan op de website staat aangegeven
Pakketje komt niet uit Roermond maar rechtstreeka uit China
Als je wilt retourneren moet je dat eerst via hun aanvragen
Dan blijkt dat je het zelf naar China moet terugsturen kosten hiervan €25
Zij zeggen dat ze je terugbetalen als het pakketje daar aangekomen is

Dit pakketje komt vervolgens nooit aan
Geld weg van de aankoop plus de verzendkosten naar China

Iemand een soort gelijke ervaring met dit bedrijf?

5513 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 30, 2022 om 18:30
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Facebook dropshipper advertentie met geen adres tel nr kvk nr enz. I bent de zoveelste die in dit soort zaken bent getrapt. Stuur maar niet terug, geld ziet u niet terug.

ne
door neodutchio - Aug 30, 2022 om 18:36
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee hoe u bij Roermond Fashion Outlet komt, maar dat is het outletgebied in Roermond. Dat heeft niets te maken met de link die u gaf.

Dan over de site die u gaf. In de AV staan gewoon de gegevens. Een verkoper uit Hong Kong en een retouradres in China. Maar ja, als u geen voorwaarden leest is dat alleen u aan te rekenen. Verder staat er in de retourvoorwaarden iets dat tegen de wet is. Namelijk 10% die ingehouden word op het terug te betalen bedrag.

Ongetwijfeld zullen er meer mensen zijn die soortgelijke ervaringen hebben met dit bedrijf. En niet alleen met deze, het lijkt wel weer een trent met de vele Chinese webshops waar argeloze Nederlandse consumenten blind bestellen. Het is erger dan onkruid, er komt meer online dan dat er offline gaat.

Zo lang mensen niet kijken waar ze kopen blijft het mis gaan. En zo lang er goud geld te verdienen is aan de argeloze niet oplettende consument blijft dit door gaan.

marita5
door marita5 Sep 1, 2022 om 09:10
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@neodutchio , de site was eerst roermond-fashionoutlet.com ( deze site bestaat niet meer ) hebben de naam veranderd naar holland-fashion.nl

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 30, 2022 om 18:55
2055 Antwoorden / Vragen

Als u denkt dat dit soort praktijken zich beperken tot "dit bedrijf" hebt u best veel gemist op internet en kunt u beter niet meer bestellen bij het equivalent van een willekeurige voorbijganger.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 30, 2022 om 19:09
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ubent niet de eerste en enige die dit probleem heeft. Er is al een veelheid van vragen en antwoorden op soortgelijke kwesties.

Ik geef u zo een veelheid van info die al is gegeven en omdat mijn vrouw ook een soortgelijke revaring had met een webwinkel in België maar niet vooraf had betaald: na heel veel moeite is de nota van Klarna ingetrokken. de terugzendkosten bedrogen € 39,50 en bij aflevering door mij werd gesteld door de medewerker van het postagenschap: u bent niet de eerste en enige die iets terugzend naadr hetr aangegeven adres in China.
U heeft kennelijk vooraf wel betaald en dan zult u moeten procedrene om het terug te ontvangen hetgeen u waarschijnlijk veel meer kan kan gaan kosten en qua verzendkosten is het in ieder geval zo dat u die niet terug zult ontvangen. Dan de veelheid van al aanwezige info:

Ik kan hier verder helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zie verder ACM
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.:

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl    (Reden om dit te melden bij de politie indien dit nog niet in dit dossier bekend is)i

onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U zou op basis van deze info kunnen overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM. Indien u wel heeft betaald en het vermoeden heeft dat u wordt/bent opgelicht zou u ook een melding kunnen doen bij de politie maar die zal m.i. niet meer kunnen doen dan nagaan of dit al in het hiervoor genoemde dossier is vermeld. Qua eventuele aangifte zal er geen prioriteit aan worden gegeven, ook al gelet op de veelheid van waarschuwingen.

Een ingebreke stelling doen is m.i echter ook niet zinvol omdat dat dan toch zou betekeken dat een dergelijk verzoek richting China ook m.i. volstrekt zinloos zal zijn en u dan zelfs de kosten van het aangetekend naar China verzenden van een dergelijke brief kwijt bent. Dat tenzij u wel degelijk toch over een adres in Roermond zou kunnen beschikken maar uit  ook al gegeven reactie(s) blijkt dat dat er niet is en ook geen KvK inschrijving.

sira
door sira - Aug 30, 2022 om 19:31
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Vorig jaar werden hier al vragen over gesteld https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/heeft-iemand-ervaring-met-fashion-roermond-com-dit-gaat-via-pinterest

Maar buiten dat, er wordt de afgelopen jaren zoveel gewaarschuwd voor foute dropshippers, o.a. in de media, zoals consumentenprogramma's etc.
Blijkbaar heeft u al die vele waarschuwingen allemaal gemist en dat is knap.

U bent nu 3 à 4x meer geld kwijt dan dat u het artikel rechtstreeks bij AliExpress had besteld, maar daar staat tegenover dat u een ervaring rijker bent.

Stop met bestellen bij adverteerders op Facebook of andere sociale media, anders overkomt het u nog een keer.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 30, 2022 om 19:31
7188 Antwoorden / 3 Vragen
sira
door sira Aug 30, 2022 om 19:35
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb regelmatig het idee dat daar niemand naar kijkt, behalve diegenen die sowieso er niet zullen intrappen en die het dus niet nodig hebben.

Alle waarschuwingen hebben geen enkele zin.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 30, 2022 om 19:51
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Toch maar volhouden voor de enkeling die hier haar/zijn voordeel mee kan doen.

sira
door sira Aug 30, 2022 om 20:00
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Tja, we moeten hoop houden

marita5
door marita5 - Aug 30, 2022 om 20:14
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marlies Heetvelt ,

Deze site is geregistreerd op 20 - 6 - 2022 , is duidelijk een dropshipper .
Retourneren naar China is een duur grapje .
Contact alleen via e-mail , Geen tel nr / kvk nummer .

De voorwaarden :

Retouradres:
Menglu Wu / Fashion Outlets
Room C-409, No.8923 Zhongchun Road, Oulaiya Business Center, Minhang
Shanghai
China, 201500
Contact Number: 0086-13671967415

CONTACTINFORMATIE

Vragen over de Servicevoorwaarden moeten naar ons worden gestuurd via support@holland-fashion.nl.

Ons adres:
Suite C, Level 7, World Trust Tower, 50 Stanley Street
Central, Hong Kong

Opletten :

De Webshop bredafashion.nl is van de dezelfde eigenaar , geregistreerd op 19 - 7 - 2022

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

Ja
door JannyBoe - Aug 31, 2022 om 08:06
515 Antwoorden / Vragen

Hallo Marlies, neem eens contact op met de maatschappij via welke u betaald hebt. Ik zie dat er met creditcards, paypal etc. betaald wordt. U kunt, onder voorwaarden, een chargeback procedure starten om te proberen uw geld terug te krijgen. Succes.

marita5
door marita5 Aug 31, 2022 om 08:41
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@jannyboe ,  Goed advies , dit vermeldt de consumentenbond :

  • Kijk of je achteraf, met een creditcard of met PayPal kunt betalen. Als je creditcard een Aflevergarantie heeft, kun je bij hen soms je geld terugvragen. PayPal kent een soortgelijke service.

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/dropshipping

panter22
door panter22 - Aug 31, 2022 om 08:24
6599 Antwoorden / Vragen

Het is een dropshipper. En zoals veel dropshippers hebben ze het blauwe jurkje met de witte bloemen in de aanbieding.

rj
door rjw - Sep 1, 2022 om 09:22
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Dit soort bedrijven zijn de moderne variant van de witte busjes uit de 80s/90s van waaruit exclusieve Zwitserse messen en pannen of highend luidsprekers verkochten voor bodemprijzen omdat de chauffeur ze niet mee terug kon nemen naar de zaak. Daar trapten mensen toen ook in. Conclusie lijkt dat mensen niet leren van het verleden.

Markow
door Markow - Oct 18, 2022 om 18:41
1 Antwoorden / Vragen

Helaas kan ik mezelf uw lotgenoot noemen.  Na late levering, terugsturen ( alles was te klein en van slechte kwaliteit) op eigen kosten voerde ik afgelopen maanden zinloze correspondentie met support.  Vandaag geeft ik dat op.

Ageeth Vingerhoed
door Ageeth Vingerhoed - Nov 16, 2022 om 13:18
1 Antwoorden / Vragen

Hallo allemaal, ook ik ben hierin getrapt! Op 27 juli 2022 een pakket retourgestuurd voor €25,55 naar Menglu Wu/Fashion Outlets, Zhongchun Road 8923, 201500 Shanghai China. Alles loopt via Klarna. Sinds 28 augustus ligt het pakket bij de douane in China volgens PostNl. Ik heb volgens mij aan alle eisen voldaan. De betaling staat al sinds die tijd op pauze bij Klarna. Zij hebben contact opgenomen met Holland Fashion Outlet en zij zeggen dat het pakket nog niet binnen is; klopt, want het ligt bij de douane in China. Wat kan ik nog meer doen om hier een einde aan te breien behalve €144,00 voor de goederen te betalen die ik terug gestuurd heb? Ik peins hier niet over.  Hoeveel tijd moet er overheen gaan, voordat het verjaard is? Dat vraag ik me echt af. Ik zou het graag willen afronden.

Maartje1999
door Maartje1999 - Nov 27, 2022 om 19:27
1 Antwoorden / Vragen

Hi, ik heb precies dezelfde ervaring echt belachelijk slecht! Enorme oplichters.

ne
door neodutchio Nov 27, 2022 om 19:40
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Nu hebben we eens een verkoper die netjes zijn adres op zijn site zet, word die voor oplichter uitgemaakt. Dat u niet verder kijkt dan alleen de lage prijzen is alleen u aan te rekenen.

atlas1302
door atlas1302 Nov 29, 2022 om 08:07
341 Antwoorden / 13 Vragen

Wat heb je aan dat adres dan?

mahadma
door mahadma - Nov 27, 2022 om 23:15
11541 Antwoorden / 51 Vragen

EEN gratis advies:

Bestel; niets meer via Fe=acebook advertenties!!!!!

De foute zijn altijd kenmerkend door de toevoegging "Gesponsord."

Zelf stink ik er niet in, wel zelf direct via Ali Express besteld, bewust van alles.

Pi
door Ping01 - Feb 13, 2023 om 21:02
1 Antwoorden / Vragen

Jawel, precies zo'n zelfde ervaring. En als je vervolgens gaat mailen wordt er nooit meer geantwoord....
Groet,
Ping01

Be
door Benadeeldenummerzoveel - Apr 23, 2023 om 21:18
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik heb slechte ervaring. Na een maand lang gemaild te hebben met ze om een retouradres te krijgen, heb ik pakketje maar retour afzender gestuurd. Heb eerst Klarna achter mij aan gehad omdat ik niet ga betalen voor iets wat ik retour gestuurd hebt. Heb nu het incassobureau achter mij aan. Zowel Klarna als het incassobureau lezen jouw reacties niet. Ik heb klacht inmiddels bij de klachtencommissie vd Consumentenbond neergelegd.

mahadma
door mahadma Apr 24, 2023 om 08:16
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U bereikt er niets mee, is een dropshipper die u nooit te pakken krijgt. U heeft niet goed gekeken voordat u bestelde. Mede door uw bestelling gast het fenomeen dropshipper door en door en door. Dit stopt alleen als men eerst gaat lezen voor te kopen, of feestboek moet dit soort "verkopers" weren, of nl.moet uit de EU gaan. U kunt beter betalen, u want doet u niet, maar kost u veel meer.