Kilometervrij.nl
Goede dag,
In december 2010 hebben we bij kilometervrij.nl een bus gehuurd inclusief 2 hondjes voor een verhuizing.
De hondjes zijn de bus niet uit geweest omdat alles over het balkon getild is zo de bus in.
De bus is netjes zonder schade op hun terrein terug gezet.
De volgende dag heeft een medewerker geconstateerd dat er een ster in de voorruit zat en dat een hondje een wiel met stuk zou zijn.
Ik heb 2x een klachtenbrief gestuurd en krijg daar vage reacties op.
Heb gevraagd om bewijzen waaruit blijkt dat wij de schade hebben veroorzaakt. (Al is het maar mogelijk om een reparatiebon van de auto mee te zenden waarop een reparatiedatum enzo staat).
Niets van dat alles. We worden met een kluitje in het riet gestuurd.
Wie heeft er goede adviezen zodat wij alsnog onze borg terug krijgen (Of bewijzen dat er schade aan de bus was nadat wij hem hebben gehuurd).
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes,
Andre
Dat zijn de gebruikelijke praktijken bij dit soort bedrijfjes , altijd voor je een auto huurt of leent samen met de verhuurder om de auto heenlopen en eventuele beschadigingen noteren .
Het zal lastig worden om uw borg terug te krijgen , probeer zoveel mogelijk ondertekende getuigen verklaringen te krijgen van de mensen die geholpen hebben met de verhuizing of mensen die u met de schadevrije bus gezien hebben , en ga nogmaals persoonlijk met de verklaringen naar het verhuurbedrijf en eis de borg terug
Hans
zorg dat u voldoende getuige heeft en dan een aangetekende brief sturen.
een verklaring erbij dat er geen schade door u veroorzaakt is.
ook daar de borg in terug eisen.
en neem de hondjes mee als u er eventueel heen wandelt.
zij staan zwak omdat de eventuele schade de volgende dag pas ontdekt is.
zij hadden de bus in uw bij zijn moeten controleren.
de meeste verhuur bedrijven verhuren incl allrisk verz.
vaak laten ze de klant ook het eigen risico afkopen.
heeft u een rechtsbijstand verzekering??
Het probleem is dat de bus is terug gebracht toen zij al gesloten waren.
Je kan de bus dan op hun terrein zetten en de volgende dag bekijken zij de bus op schade.
Er was geen schade op het moment dat wij de bus op het terrein hebben terug gezet.
Zij claimen wel schade de volgende ochtend en willen geen bewijs versturen van de door hun geconstateerde schade.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering.
Het gaat hier niet om hele grote bedragen.
Maar als ze dit bij iedereen zo doen dan lopen ze wel lekker binnen.
Groetjes,
Andre
Heeft u de door hun geclaimde schade gezien ?
Of zeggen zij maar wat , hebben zij foto's van de schade ?
Ik heb om foto's van de schade gevraagd.
Die willen ze niet geven.
Ook een bon van de reparatie mag ik niet zien.
(Die hebben ze denk ik niet).
[quote=andrevvl schreef op maandag 17 jan 2011, 19:00]Het probleem is dat de bus is terug gebracht toen zij al gesloten waren.
Je kan de bus dan op hun terrein zetten en de volgende dag bekijken zij de bus op schade.
Er was geen schade op het moment dat wij de bus op het terrein hebben terug gezet.
Zij claimen wel schade de volgende ochtend en willen geen bewijs versturen van de door hun geconstateerde schade.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering.
Het gaat hier niet om hele grote bedragen.
Maar als ze dit bij iedereen zo doen dan lopen ze wel lekker binnen.
Groetjes,
Andre
daarom geen bewijs geen schade.
trap er niet in.
raadpleeg uw rechtsbijstand vezekering echt wel.
groot of klein bedrag het is beide niet eerlijk.
Dan is het dus duidelijk u wordt genaaid .
Nogmaals , ga naar het bedrijf neem indien aanwezig zoveel mogelijk getuigen verklaringen mee , zeg erbij dat je kassa al hebt ingeschakeld en dat je zonder tegenbewijs direct jouw borg terug wilt hebben.
Ik weet niet om welk bedrag het gaat , maar een rechtsbijstandsverzekering inschakelen voor een klein bedrag gaat niet lukken .
[quote=snah schreef op maandag 17 jan 2011, 19:53]Ik weet niet om welk bedrag het gaat , maar een rechtsbijstandsverzekering inschakelen voor een klein bedrag gaat niet lukken .
informatie echter altijd wel
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer