an
door andrevvl Jan 17, 2011 om 17:47
Auto & vervoer

Kilometervrij.nl

Goede dag,

In december 2010 hebben we bij kilometervrij.nl een bus gehuurd inclusief 2 hondjes voor een verhuizing.
De hondjes zijn de bus niet uit geweest omdat alles over het balkon getild is zo de bus in.
De bus is netjes zonder schade op hun terrein terug gezet.

De volgende dag heeft een medewerker geconstateerd dat er een ster in de voorruit zat en dat een hondje een wiel met stuk zou zijn.

Ik heb 2x een klachtenbrief gestuurd en krijg daar vage reacties op.
Heb gevraagd om bewijzen waaruit blijkt dat wij de schade hebben veroorzaakt. (Al is het maar mogelijk om een reparatiebon van de auto mee te zenden waarop een reparatiedatum enzo staat).
Niets van dat alles. We worden met een kluitje in het riet gestuurd.

Wie heeft er goede adviezen zodat wij alsnog onze borg terug krijgen (Of bewijzen dat er schade aan de bus was nadat wij hem hebben gehuurd).

Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes,
Andre

2734 14 Rapporteer

snah
door snah - Jan 17, 2011 om 18:37
654 Antwoorden / 61 Vragen

Dat zijn de gebruikelijke praktijken bij dit soort bedrijfjes , altijd voor je een auto huurt of leent samen met de verhuurder om de auto heenlopen en eventuele beschadigingen noteren .

Het zal lastig worden om uw borg terug te krijgen , probeer zoveel mogelijk ondertekende getuigen verklaringen te krijgen van de mensen die geholpen hebben met de verhuizing of mensen die u met de schadevrije bus gezien hebben , en ga nogmaals persoonlijk met de verklaringen naar het verhuurbedrijf en eis de borg terug

Hans

snah
door snah - Jan 17, 2011 om 18:43
654 Antwoorden / 61 Vragen

inclusief 2 hondjes voor een verhuizing.

Dierenbeul !!!!

HaHaHans

grindweg
door grindweg - Jan 17, 2011 om 18:55
2308 Antwoorden / 28 Vragen

zorg dat u voldoende getuige heeft en dan een aangetekende brief sturen.
een verklaring erbij dat er geen schade door u veroorzaakt is.
ook daar de borg in terug eisen.
en neem de hondjes mee als u er eventueel heen wandelt.
zij staan zwak omdat de eventuele schade de volgende dag pas ontdekt is.
zij hadden de bus in uw bij zijn moeten controleren.
de meeste verhuur bedrijven verhuren incl allrisk verz.
vaak laten ze de klant ook het eigen risico afkopen.
heeft u een rechtsbijstand verzekering??

an
door andrevvl - Jan 17, 2011 om 19:00
6 Antwoorden / 3 Vragen

Het probleem is dat de bus is terug gebracht toen zij al gesloten waren.
Je kan de bus dan op hun terrein zetten en de volgende dag bekijken zij de bus op schade.
Er was geen schade op het moment dat wij de bus op het terrein hebben terug gezet.
Zij claimen wel schade de volgende ochtend en willen geen bewijs versturen van de door hun geconstateerde schade.

Ik heb een rechtsbijstandverzekering.
Het gaat hier niet om hele grote bedragen.
Maar als ze dit bij iedereen zo doen dan lopen ze wel lekker binnen.

Groetjes,
Andre

snah
door snah - Jan 17, 2011 om 19:16
654 Antwoorden / 61 Vragen

Heeft u de door hun geclaimde schade gezien ?
Of zeggen zij maar wat , hebben zij foto's van de schade ?

an
door andrevvl - Jan 17, 2011 om 19:34
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb om foto's van de schade gevraagd.
Die willen ze niet geven.
Ook een bon van de reparatie mag ik niet zien.
(Die hebben ze denk ik niet).

grindweg
door grindweg - Jan 17, 2011 om 19:44
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=andrevvl schreef op maandag 17 jan 2011, 19:00]Het probleem is dat de bus is terug gebracht toen zij al gesloten waren.
Je kan de bus dan op hun terrein zetten en de volgende dag bekijken zij de bus op schade.
Er was geen schade op het moment dat wij de bus op het terrein hebben terug gezet.
Zij claimen wel schade de volgende ochtend en willen geen bewijs versturen van de door hun geconstateerde schade.

Ik heb een rechtsbijstandverzekering.
Het gaat hier niet om hele grote bedragen.
Maar als ze dit bij iedereen zo doen dan lopen ze wel lekker binnen.

Groetjes,
Andre

daarom geen bewijs geen schade.
trap er niet in.
raadpleeg uw rechtsbijstand vezekering echt wel.
groot of klein bedrag het is beide niet eerlijk.

snah
door snah - Jan 17, 2011 om 19:45
654 Antwoorden / 61 Vragen

Dan is het dus duidelijk u wordt genaaid .

Nogmaals , ga naar het bedrijf neem indien aanwezig zoveel mogelijk getuigen verklaringen mee , zeg erbij dat je kassa al hebt ingeschakeld en dat je zonder tegenbewijs direct jouw borg terug wilt hebben.

snah
door snah - Jan 17, 2011 om 19:53
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ik weet niet om welk bedrag het gaat , maar een rechtsbijstandsverzekering inschakelen voor een klein bedrag gaat niet lukken .

grindweg
door grindweg - Jan 17, 2011 om 20:52
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=snah schreef op maandag 17 jan 2011, 19:53]Ik weet niet om welk bedrag het gaat , maar een rechtsbijstandsverzekering inschakelen voor een klein bedrag gaat niet lukken .

informatie echter altijd wel

ki
door kilometervrij - Feb 7, 2011 om 11:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier een reactie van kilometervrij. We komen in deze topic behoorlijk negatief in het licht. Dit is jammer en niet terecht omdat niet het hele verhaal doorgegeven wordt. Er zijn namelijk een paar dingetjes vergeten te melden. Een: Dat bij het in ontvangst nemen van de bus een voertuigconditierapport is opgemaakt met alle schades (oud en nieuw) en dat daar voor getekend is door de huurder en ook kilimetervrij. Twee: Dan worden de bussen na retourneren op de eerst volgende werkdag gecontroleerd door onze medewerkers en worden nieuwe schades indien aanwezig gelijk aangetekend op het voertuigconditierapport en aan onze administratie doorgegeven. Drie: Deze controleren of het inderdaad nieuwe schades zijn aan de hand van een aantal voorgaande voertuigconditierapporten. Als blijkt dat het inderdaad een nieuwe schade is, dan wordt er (indien van toepassing) een schadebegroting gemaakt bij een schadebedrijf vaak ondersteunt door een audatext rapport. Vier: Bij een ruitreparatie wordt in de regel €75,- euro aangehouden door de meeste ruitreparatiebedrijven maar omdat wij korting krijgen bij onze schadeherstellers, belasten we 60,- aan de huurders, wij hoeven tenslotte alleen schadeloos gesteld te worden. Vijf: Dat het transportkarretje (hondje) niet uit de auto is geweest kunnen we niet beoordelen maar wel dat er bij terugkomst één kunststof wieltje gebroken was. Hier hebben we inclusief het demonteren en monteren van het nieuwe wieltje 5,- euro voor in rekening gebracht. Zes: Ook zijn er zeker twee brieven aan de huurder gestuurd waarin zonder 'kleine lettertjes' uitgelegd is wat onze bevindingen zijn geweest en dat deze nieuwe schades tijdens de huurder z'n huurperiode ontstaan zijn. Zeven: Het resterende bedrag van de borg (350,- min 60,- min 5,- = 285,- euro) is naar de huurder overgemaakt.

Het is goed dat er forums of topics zoals deze bestaan, want het kan helpen diensten te verbeteren maar een verhaal heeft twee kanten en soms is de andere kant het juiste verhaal waarop gereageerd mag/moet worden.

Met vriendelijke groet,
Kilometervrij.nl

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 7, 2011 om 11:26
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Normaal gesproken breng je een gehuurde bus terug en deze wordt dan direct nagekeken op schade.
Maar ja, als je de bus terug brengt als het bedrijf al gesloten is dan heb je geen enkel bewijs dat er geen schade is gemaakt.
Dus moet je uitgaan van de eerlijkheid van het bedrijf.

Ik denk niet dat je hier iets aan kunt doen. Kan me ook niet echt voorstellen dat een bedrijf voor zo`n klein bedrag zijn klanten gaat oplichten, met alle negatieve gevolgen van dien.

pino123
door pino123 - Feb 7, 2011 om 11:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dit wordt een fijn welles/niettes spelletje.....
Wat ik niet begrijp in dit geval is dat personen een bus terug kunnen zetten indien het bedrijf dicht is. Hierdoor kan je natuurlijk nooit een waterdichte verklaring geven voor bijv. een ruitschade, het namelijk ook gebeurd zijn in de periode dat de bus voor het bedrijf heeft gestaan.
Verder denk ik dat het bedrijf wel in zijn recht staat om dit te doen, aangezien u zelf de verantwoordelijkheid heeft genomen om deze bus 's nachts daar te parkeren.

kk
door kkwattez - Jan 29, 2013 om 22:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Twee jaar later willen wij deze ervaring graag nog met de wereld delen.

Ons eindrapport: Kilometervrij.nl is een waardeloos bedrijf.

Voor een lange rit door Europa kregen wij onlangs een 15 jaar oude bestelwagen mee van Kilometervrij.nl, die bergop geen 70 km/u haalde! De handrem was ook nog eens stuk. LEVENSGEVAARLIJK.
Bij terugkomst vroegen we ernaar en kregen we als antwoord een technisch verhaal over het type wagen, waaruit wij blijkbaar hadden moeten afleiden dat hij waardeloos rijdt in de bergen. Eigen schuld dus, volgens hen.

Goedkoop? Ja. Maar goedkoop bij Kilometervrij blijkt enorm duurkoop - ronduit gevaarlijk en de service is te belachelijk slecht voor worden. Wat een amateurs...

Dus als je kilometervrij een busje wilt huren, doe het niet bij kilometervrij.nl maar zoek een van de vele andere verhuurders uit.