Nissan Disconnected
Een steeds groter wordende groep Nissan kopers die de afgelopen 2 jaar na misleidende reclame de innovatieve, tegen een meerprijs van 2000 euro, Conncted uitvoering hebben gekocht krijgen sinds 2013 geen navigatie updates van de fabrikant wat het navigeren feitelijk onmogelijk maakt tenzij de situatie ter plekke ongewijzigd is. Klagen bij de dealer of importeur heeft geen zin men geeft aan dat de meest actuele versie uit 2013 is geplaatst, strikt juridisch juist maar anno 2015 in het computer en online tijdperk een enorme arrogante misser. Al maanden wordt gemeld dat een betaalde update aanstaande is waarvoor het standaardtarief 185,- euro bedraagt, echter nog steeds geen concrete levering, en mocht dat het geval zijn betreft deze update feitelijk het met terugwerkende kracht leveren van de producteigenschappen die bij levering als verondersteld aanwezig hadden moeten zijn.
Hallo Tjakha,
Rij zelf ook een Nissan Qashqai en ben het helemaal eens met jou bericht, het is van de zotte dat er nog steeds geen update beschikbaar is en dat je het moet doen met kaart uit 2013.
Volgens mij is Nissan daar Unique in op een negatieve manier en is geen ander automerk die de klant zo laat barsten
Ook vind ik de reclame op de televisie misleidend waarin Nissan propagrandeert dat het innoventief is, ze kunnen nog niet eens zorgen voor zoiets simpels, als behoorlijk ge-update kaart materiaal.
Ja, dat probleem met de SD kaart van Nissan verdient de aandacht van de media. Als Nissan het niet goedschiks wil regelen, dan maar kwaadschiks.
Ook bij RADAR is dit probleem inmiddels aangekaart.
Deze discussie duurt nu al meer dan twee jaar op het Qashqai Passion forum zonder enige geloofwaardige reactie van Nissan.nl of Nissan.eu.
Zie de frustraties van Nissan rijders op:http://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=5984.0
Ben het met de vorige schrijvers geheel eens.
Zelf rij ik ook in een Nissan Qashqai van 2015 en dus ook met een SD card van 2013.
Het enige wat Nissan zegt is dat het de meest recente versie is.
Vóór deze Nissan Qashqai een Kia Sportage gehad waarbij Kia Nederland ook problemen ondervond met updates. Kia erkende later deze problemen en bood toen een update voor 5 jaar van €199,00 aan.
Het zou Nissan sieren ook is iets te gaan doen aan de nu al veel te lang bestaande onvrede die overal te horen en te lezen valt.
Alles over de Nissan SD kaart is ook hier te lezen:
http://www.qashqai-passion.nl/index.php?action=search2;params=eJwtkDFuwzAMRa9SdOnyBkkUKXvvDXIAw7EFpK0bF4rbIIAPXybIRj6Sn_wc57_xPNV5f9vj_rof2yNCegQjGoWeHMhKyqRAiqSEdCQhG7mQPUjkjtyj3lBIXnWBgBWspwRKpCQ0EoXoUmSUGIg-4lxQB4oaWtAO7bGA-CG-S5CMKGKIC0YsYX5exhQzrCO6cqKoW7ic1uswrd8_S92qm7mj3-NnnbZhPS-3J1nbNswfzbO5XqYn8azVpT4-ckd1bNPJ4eH95Wsc2_YPUr9ROA..;start=0
Rij nu mijn derde Nissan QashQai en zou wel eens mijn laatste kunnen zijn. Het is eigenlijk te triest voor woorden dat de Nissan Importeur zoveel rijders in de kou laat staan als het gaat om een
actuele SD-kaart te leveren bij een nieuwe wagen van rond de 30 Mille! 2 jaar oude "mapkaarten" zijn
dan niet echt actueel meer te noemen.
Ik sluit me dan ook aan bij de eerdere klagers: met zoveel ontevreden gebruikers zou je toch gaan denken dat er een lampje bij de Nissan.nl moet gaan branden? Of is bij hun het licht al uit?
Het verouderde kaartmateriaal spoort überhapt niet met de 'innovation that excits' slogan waarmee Nissan klanten werft. Maar wat naast de mankementen die het kaartmateriaal met zich meebrengt, is het niet klantgericht te noemen hoe Nissan zich opstelt in deze kwestie. Klanten worden al lange tijd in onzekerheid gelaten en het heeft er de schijn van dat, als er dan eindelijk eens een kaartupdate zou komen, waar al lang naar gesmacht wordt, je gewoon nog eens flink naar de kassa mag.
Natuurlijk blijf je als bestuurder verantwoordelijk, maar ook de verkeersveiligheid komt in het gedrang, want er worden verkeerde commando's gegeven. Je verwacht echt iets anders wanneer je voor het eerst niet meer met een raam Tommy rijdt van ruim 100 euro, maar met een veel duurder systeem! Nissan wakker worden! Ga serieus om, het wordt al lang genoeg aangekaart. Er wordt geadverteerd door jullie met de nieuwste generatie, maar het kaartmateriaal is real old school! Doe wat je beloofd.
Dit is niet alleen bij Nissan. Heb zelf een Renault Clio met medianav. Eens per jaar komt er een update uit die je kan kopen voor 99 euro en dan nog krijg je kaart materiaal die al meer dan een half jaar oud is. Elk 4e kwartaal komt er een update met kaarten die in het 2e kwartaal gemaakt zijn.
Als je een nieuwe auto wilt met ingebouwde navigatie zal je er 1 moeten kopen met navigatie van tomtom of garmin maar niet met dat eigen gemaakte troep.
Maar om gelijk te stellen dat navigeren onmogelijk is met verouderd materiaal is grote onzin zeker als het nog amper 2 jaar oud is. Ik zou zeggen kijk goed naar de borden en je komt er wel uit.
Vreemde zaak dat ook een dik betaalde update kennelijk geen motivatie is voor Nissan om jaarlijks aan te bieden. Als klant voel je jezelf behoorlijk in d ekou staan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Cookies???
Waarom moet Ik op de websites van Kassa en Radar bijna elke week die Rottige cookies accepteren???
Terwijl ik op andere websites dat een keer doe en dan er niet meer lastig gevallen word.
Ik zie het antwoord al komen "dan moet je ze op automatisch accepteren zetten"
Nee dat doe ik niet omdat ik niet alle cookies van andere websites wil accepteren!!!
Graag normale antwoo
...
Lees meer
Rolluik
Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer