gerdamarijke
door gerdamarijke Dec 31, 2011 om 13:14
Auto & vervoer

Waarom

Waarom is dit forum het afgelopen jaar zo negatief veranderd?
Er zitten hier een aantal mensen op dit forum die voor moderator spelen.
Houd daar mee op!
Moderator van dit forum: doe uw werk!!
Mensen worden nu afgekat door sommige beantwoorders die het altijd beter weten. Dat is ook vaak wel zo, maar negeer dan die (in jullie ogen) onjuiste antwoorden, of zeg het op een andere toon.
Men heeft alleen maar kritiek op mensen die met goede bedoelingen antwoord geven aan een TS. Misschien niet altijd het juiste antwoord, maar wel met de beste intenties gegeven. Waarom dan altijd dat gekat en gesnauw?
Als je zelf een beter antwoord weet, meldt dat dan maar laat iedereen in zijn of haar waarde!!
Ik vond het altijd heel prettig dit forum te lezen, leerde er ook weer dingen van.
Nu leer ik hier nog maar 1 ding: de beschaafdheid is hier ver te zoeken. Jammer!
Ik wens iedereen een vergevingsgezind en gelukkig 2012

1494 39 Rapporteer

gerdamarijke
door gerdamarijke - Dec 31, 2011 om 13:15
330 Antwoorden / 15 Vragen

Sorry dit is in de verkeerde categorie belandt

diumenge
door diumenge - Dec 31, 2011 om 13:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar je hebt wel gelijk, ik kan me de ergernis van sommige mensen op andere best voorstellen. Maar om vervolgens op elke reactie van die persoon een kat te geven, dat maakt het allemaal erg vervelend. Komt waarschijnlijk ook door het afschaffen van het puntensysteem, een duimpje naar beneden was een simpele manier om het antwoord in waarde te laten dalen, en omgekeerd natuurlijk ook. Nu kan dat niet meer en voelt men de noodzaak overal op te reageren.

Prettige jaarwisseling allemaal en een gelukkig en vriendelijker 2012!

zwemmer
door zwemmer - Dec 31, 2011 om 13:57
2638 Antwoorden / 35 Vragen

diumenge, zou dat het zijn? Ik vroeg mij al af waarom beantwoorders mekaar soms zo in de haren vliegen. Misschien denkt men dat dat nu gebruikelijk is. Inderdaad, het is wel heel erg hinderlijk zo'n semi-discussie er tussendoor vooral voor de TS waarvan al menig maal een kritische opmerking hierover te lezen was.

Zwemmer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 31, 2011 om 14:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja er zijn nu eenmaal mensen die je zou wensen dat ze dit in het nieuwe jaar zich wat willen ontzien en hu kritiek wat meer opbouwent zullen maken. Hiermee ook de beste wensen voor een ieder die dit leest.

tdehond
door tdehond - Dec 31, 2011 om 14:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Goede vraag.

Prettige jaarwisseling!

tenormin
door tenormin - Dec 31, 2011 om 14:43
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Het afschaffen van de duimpjes op zich was niet zo'n slecht idee, in mijn opinie dan. Maar als voorbeeld: had iemand een "goed" antwoord gegeven dan ging het duimpje op. De de volgende dag: waren de beantwoorders 's-avonds laat naar degene "op zoek" en kon het zomaar gebeuren dat je de volgende dag 12 neerwaardse duimen had gekregen. Dat ging "anoniem" natuurlijk hoewel je als medeforum lid wel wist wie dat waren en zijn. Daar kon je dan natuurlijk niet op reageren. Als iemand constant door een bepaalde groep afgekat wordt (bij werkelijk ieder antwoord - terecht of onterecht) is dat niet plezierig. De bedoeling is duidelijk: ga van dit forum af. Zelf vergelijk ik het met "pesten"; dat dit zeer doet hoef ik niet te benadrukken. Gerdamarijke, ik wens je een gezond en zoals je omschrijft: een beschaafd en vergevingsgezind 2012 toe.

loreleigil
door loreleigil - Dec 31, 2011 om 14:47
678 Antwoorden / 3 Vragen

Ik snap het sentiment van TS absoluut. Maar aan de andere kant is het wel heel erg irritant als iemand vragen beantwoord en al begint met 'Ik heb geen antwoord op uw vraag, maar...' om dan vervolgens een verhaal op te hangen dat òf niets te maken heeft met de vraag òf gewoon echt verkeerd advies geeft. Als dat één of twee keer gebeurd, soi. Gebeurt mij ook. Maar als er een iemand standaard zo reageert, wordt dat gewoon enorm irritant. Ik begrijp dat het overkomt alsof zo iemand 'gebashed' wordt, maar dat heb je dan een beetje aan jezelf te danken toch?

despuiter
door despuiter - Dec 31, 2011 om 15:36
107 Antwoorden / 2 Vragen

Grappig om te lezen dat de 2 hoofdrol spelers die het niet zo nauw nemen met waarvoor dit forum bedoelt is er als de kippen bij zijn om te reageren en de vermoorde onschuld spelen.
Fijne jaarswisseling allemaal en kijk uit met vuurwerk he.

abarth
door abarth - Dec 31, 2011 om 15:42
845 Antwoorden / 19 Vragen

Hoe ontstaat dit:
Er worden verkeerde antwoorden gegeven, geen antwoorden gegeven maar voorbeelden aangehaald die (n)iets met de vraag te maken hebben.

Wat gebeurt er vervolgens:
Daar wordt door 'echte' experts op gewezen dat dit niet correct is en de TS enkel in verwarring brengt en of de verkeerde richting in wordt gestuurd.
Vervolgens wordt er door iemand gereageerd of antwoord gegeven op het commentaar van de expert en zo start er weer een chatsessie die niet niet zake doet.
Iedereen reageert hier weer op etc etc...

Wat is er aan te doen:
Geef alleen antwoord als je het weet of een andere nuttige
bijdrage kan geven.
(Een volwassen persoon kan mi goed bedenken wat nuttig is.)
Geef geen reactie rechtstreeks naar een ander maar beantwoord de vraaf aan TS
of richt alleen naar een persoon bijvoorbeeld: @Abarth....
Of gebruik alleen de discussie rubriek voor dit soort commentaar
Dit voorkomt een hoop ergernis bij alle forumleden en bij vraagstellers

Moet ik mijn hand in eigen boezem steken?

Een beetje.
Met een van de forumleden heb ik via de mail gecommuniceerd en eea uitgesproken, nu laten wij elkaar in elkaars waarde.
Maar sommige reageerders kramen zo'n onzin uit of plempen inderdaad een antwoord neer om maar te antwoorden daar heb ik op gereageerd.

Maar ik probeer het te minimaliseren

ka
door katja1000 - Dec 31, 2011 om 15:49
26 Antwoorden / 4 Vragen

Discussieren is een hele kunst. het begint met goed en bergijpend lezen, waarna je je eigen voor-en tegenargumenten formuleert. Zorgvuldigheid is belangrijk en wordt niet altijd in acht genomen. Ik probeer kort en bondig te reageren en opbouwend. Laten we het nieuwe jaar met een schone lei van start gaan.
Goede jaarwisseling!

ikbenik
door ikbenik - Dec 31, 2011 om 16:57
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Wat mij opvalt is dat diverse mensen "eisen" dat altijd in het voordeel van de TS gesproken dient te worden en ook dat men altijd ten behoeve van de TS dient te spreken.

Als er dan reacties geplaatst worden die niet in het voordeel van de TS zijn, plaatst men de reactie dat daarmee de TS niet geholpen is.

naitsoezn
door naitsoezn - Dec 31, 2011 om 18:28
842 Antwoorden / 1 Vragen

Dit topic zal maandag wel van het forum verdwenen zijn, want het is immers geen consumenten-topic, maar ik kan me heel goed vinden in het verhaal van TS.

Wat me vooral stoort zijn de persoonlijke aanvallen op "experts" wanneer er iemand vindt dat een reactie verkeerde informatie bevat en/of niet relevant is. In plaats van kort weer te geven wat er aan de informatie schort, wordt er vaak een heel relaas gehouden om de persoon in kwestie tot in het diepste van de ziel te krenken. Die mensen lijken gewoon niet te (willen) begrijpen dat een persoonlijke noot voor vragenstellers soms heel geruststellend kan zijn, en dat er meer is dan feitelijke kennis.

Wat me aan dit forum an sich vooral stoort is het gebrek aan moderatie. Ik snap dat de redactie van Kassa er niet op zit te wachten op 24 uur per dag de reacties in de gaten te houden, maar i.m.o. hoort dit er nu eenmaal bij als je de mogelijkheid van zo'n interactief forum aanbiedt. Er wordt vaak te traag of helemaal niet gereageerd door de redactie op momenten dat een topic volledig ontspoord.

tu
door tukkertje - Jan 1, 2012 om 14:12
176 Antwoorden / 159 Vragen

Ik heb alleen maar goede ervaringen op dit forum. Ik stel er al geruime tijd vragen en krijg met name van Edrick en Freya goede oplossingen op computergebied aangereikt.
Ik wil iedereen en hen in het biezonder een zeer goed en gelukkig 2012 toewensen en hoop ook volgend jaar op hun hulp, indien nodig, te kunnen rekenen.
Tukkertje

freya
door freya - Jan 1, 2012 om 14:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@tukkertje:

Altijd graag gedaan hoor. ;-)

Freya

zwemmer
door zwemmer - Jan 1, 2012 om 14:42
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik zou gewoon maar niet zoveel op die diversiteit van antwoorden letten en zoveel mogelijk je eigen ding doen. Het gebeurt overal dat de reacties van mensen wel eens tegen vallen. Of het nu in het warenhuis, op het voetbalveld, op straat, in de tram, of waar dan ook is. Blik op oneindig en verder niet mee bemoeien tenzij je het niet laten kunt om op de stekeligheid in te gaan. Je verleent hier hand- en spandiensten aan mensen die daarom vragen. Mocht zich zo'n eigen kultuurtje ontwikkelen dan is dat meestal onvermijdelijk en inherent aan groepsdynamiek.

Zwemmer

eenigma
door eenigma - Jan 1, 2012 om 15:04
252 Antwoorden / 14 Vragen

Apart vind ik hier dat sommigen moeite heeft met onderscheid maken tussen de rubrieken "Vraag en Antwoord "en "Discussies". Mij valt op dat in "Vraag en Antwoord"er een aantal zijn die meteen met een antwoord komen dat helemaal geen antwoord is maar een mening gekoppeld aan een onverhulde persoonlijke aanval. Nu is niet iedere vraag een vraag maar een opening tot discussie dus soms ligt het aan de TS dat het zo loopt maar ik heb zelf die ervaring ook, je stelt een vraag en krijgt een paar zichzelf benoemde experts die op werkelijke geen enkele manier een antwoord geven op de vraag maar wel even van de gelegenheid gebruik maken een ad hominem plaatsen.

Als je daar dan kritisch op reageert als TS dan is de standaard reactie van deze figuren dat je kritiek op de "beantwoorder/ster" hebt omdat die het niet met jouw visie eens is, wat natuurlijk een dooddoener van jewelste is en alleen maar laat zien dat men weigert aan zelfkritiek te doen. Inzien dat het de TS sec gaat om het feit dat er geen antwoord is gegeven maar men "gezellig" TS-er zit af te zeiken omdat men daar nu eenmaal behoefte aan heeft is er natuurlijk helemaal niet bij.

Ik ben blij dat die duimpjes zijn afgeschaft want het leidde inderdaad tot een wegpesten van mensen door zonder grond een duimpje omlaag te geven omdat je iemand niet zo aardig vind, en wat mij betreft zou dat hele "beloningssysteem" afgeschaft worden want dan kan er ook niet meer al dan niet gefundeerd verweten worden dat men korte bijdragen plaatst om een sterretje erbij te krijgen, pfffffffffffffffff vind dat allemaal zo een kinderachtig gedoe en waarom zou je als volwassen mensen zo een beloningssysteem nodig moeten hebben?

Ben blij met de mogelijkheid te discussiëren omdat ik van het debat houd en het graag voer, dat discussiëren of een goed debat voeren en hele kunst is die niet iedereen beheerst is jammer maar oefening baart kunst. leren aan anderen dat simpelweg roepen "omdat ik dat vind" geen argument is en je daarop niet serieus wordt genomen is een manier om dit te leren. Wie zijn/haar profiel niet invult en in een discussie word aangesproken op de uitlatingen en argumentatie in die discussie moet niet gaan roepen, "en je kent me helemaal niet en je weet niets van me af, dus je hebt ongelijk" dat zij geen argumenten en bovendien heb je daar dan zelf voor gezorgd.

In en discussie wordt je aangevallen en gepareerd op de argumenten die jij aanbied en als die niet deugen worden ze onderuit gehaald met tegenargumenten, zo werkt dat en wie dat beheerst leert zijn/haar eigen mening, visie en gedachten op een goede manier te verwoorden en over te brengen. Je wordt dan niet aangevallen op de persoon, op de mens die je bent maar op hetgeen je zegt en de manier waarop je dat zegt en dat is maar een stukje van jezelf, een stukje dat je kan ontwikkelen en verbeteren.

Ik vind het jammer dat vrijwel niemand iets over zichzelf verteld in zijn/haar profiel omdat je een beetje beter beeld krijgt bij het plaatje waar je op je beeldscherm naar kijkt, niet dat je elkaar daardoor echt leert kennen want laten we wel wezen mensen het is maar internet. Je kijkt naar een scherm en een plaatje en je hebt geen idee wie de mens is die aan de andere kant van jouw scherm zit, het enige wat je weet is wat je denkt te weten vanuit je eigen invulling van die persoon, kennen doen we elkaar niet. Het zou een beetje helpen als je iets meer weet over die ander zodat je beeld een beetje beter klopt bij de realiteit en niet alleen bij wat jij je in je hoofd haalt, nu weet ik vaak niet eens of ik met een man of een vrouw te maken heb. Iedereen is hier anoniem dus wat kan je gebeuren als je iets meer over jezelf verteld, wat je bezig houd, wie, wat en hoe je bent?

Ik hoop hier in 2012 mijn positieve steentje bij te kunnen dragen, en ook ik zal wel eens in opspelende ergernis of emotie de fout in gaan maar de bedoeling is toch vooral om een positieve bijdrage te leveren aan dit forum.

Groetjes,
Enigma.

je
door jeankatie - Jan 1, 2012 om 15:44
26 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp deze post volkomen en ts heeft gelijk. Moet wel eerlijk zeggen dat tenormin mij als lezer vaak mateloos irriteert, als je haar mag geloven dan heeft ze alles wat een ander overkomt ook meegemaakt, plukt alles van google af en geeft vaak antwoorden die kant noch wal raken. Minder hatelijk als ik het bedoel maar ze aast gewoon op vragen waar ze wat kan neerkalken, wellicht goed bedoeld en daarom erger ik me soms ook aan vnl Vladja die altijd een sneer moet uitdelen aan Tenormin.
Tegen Vladja zou ik willen zeggen: het kan best iets minder lelijk al begrijp ik je frustratie heel goed en tegen Tenormin zou ik willen zeggen: zoek een bezigheid buitenshuis en reageer niet op zowat elke vraag tenzij je een ter dege goed gefundeerd en bruikbaar antwoord kunt geven, je komt op mij wat wazig en eenzaam over af en toe maar je verdiend zeker geen sneren.
Vetes onderling kunnen de forumers beter via pb's uitvechten maar het hoort niet thuis bij een gestelde vraag.
Ik ga er 100% van uit dat iedereen de beste bedoelingen heeft en vergeet niet, het is nieuwjaarsdag dus kom op, vergeven en vergeten en met frisse moed er weer tegenaan.
Alle goed voor 2012, ik neem nog een champie op ieders gezondheid, hips.

je
door jeankatie - Jan 1, 2012 om 15:51
26 Antwoorden / 1 Vragen

Enigma,
Je hebt het perfect verwoordt. Inderdaad is een forum vaak een valkuil waar anoniem lelijk doen geen uitzondering is. We zijn allemaal mensen met onze voor-en nadelen, onze buien, strakke meningen en vaak voor(oor)delen.
Niets menselijks is ons allen vreemd, weet er alles van en ben ook geen heilige.
Daarom, nieuw jaar, nieuwe kansen en een helder hoofd (en dat laatste is vandaag toch lastig na alle bubbels en oliebollen, laat staan weinig slaap)

Enjoy

tenormin
door tenormin - Jan 1, 2012 om 17:00
16840 Antwoorden / 108 Vragen

jeankatie,
gerdamarijke vraagt waarom? Sinds gisteren en vandaag mogen we iets persoonlijker worden door dit onderwerp. Morgen zal dit door moderator wel worden verwijderd. Je bedoelt het niet hatelijk maar denkt toch te weten dat ik aas op vragen om maar iets neer te kalken. Ja, ik heb veel meegemaakt in mijn leven (heel veel). Wat ik nogal hard vind is dat je tegen me zou willen zeggen, zonder te weten tegen wie je dit schrijft: zoek een bezigheid buitenshuis en reageer niet. Ik zou onze lieve heer op mijn blote knieën danken als dat kon, geloof me. Ook zonder champagne wens ik je een gezond en milder 2012 toe.

je
door jeankatie - Jan 1, 2012 om 17:26
26 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tenormin, het is hier geen wedstrijdje levensellende want dat ga ik geheid met mijn nog maar 50 jaar van u winnen maar daarom ben ik nog niet een alweter op allerlei gebiedl. Wat ik bedoel in mijn verdere commentaar jegens u is dat naar mijn mening u eenzaam overkomt en uw heil dan maar op internetfora zoekt. Ik ken u niet, weet uw leeftijd niet maar denk wel, als oud-mantelzorger voor 3 ouders(8 jaar lang) en als vrijwilliger in ouderenzorg dat de eenzaamheid imo van u afstraalt en u beter onder de mensen kunt komen dan op fora onderuit te worden gehaald. Wellicht zeg ik nu iets ongehoords maar internet maakt u niet gelukkiger, u moet onder de mensen en daar zijn anno 2012 ook nog zát gelegenheden voor.
De hele dag achter de computer (of liever ervóór (knipoog)) is niet gezond. Uw gemeente heeft vast een 50+ dan wel ouderensteunpunt. Aktiviteiten zát voor ouderen, lieve mensen zát welke voor ondersteuning en vervoer of wat dan ook helpen.
En hoewel het wellicht een vreemde en misschien zeer brutale post mijnerzijds is, verdiep u toch maar eens in mogelijkheden, evt, met hulp van vrijwilligers, buitenshuis . Naar mijn bescheiden mening zou het u zeer ten goede komen.
De wereld buiten samen met andere mensen is stukken mooier dan het internet.
En of ik het goed bedoel ? Reken maar van yès.

Giga off-topic maar 100% eerlijk goed bedoeld.

je
door jeankatie - Jan 1, 2012 om 17:48
26 Antwoorden / 1 Vragen

edit/note:
Tenormin, indien voorgaande u aanspreekt wil ik van harte graag de mogelijkheden binnen uw gemeente voor u uitzoeken.
Pb me maar als ik u kan steunen in deze.
JK

tenormin
door tenormin - Jan 1, 2012 om 18:44
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Heel lief van je aangeboden. Neen, aan een wedstrijdje levensellende zal ik de laatste zijn die daaraan mee zal doen, opposite. Ik dank je hartelijk voor je aanbod, echt, maar van vrijwilligers heb ik "de buik vol". Nee hoor, helemaal niet brutaal, erg vriendelijk zelfs. Voor mij "einde conversatie tussen ons", want dat mag uiteraard niet.

vladja
door vladja - Jan 1, 2012 om 20:08
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Tenormin,

Ik hoop dat je dan dit forum ook niet meer als gezelschapsdame nodig hebt, als je de uitgestoken helpende hand van jeankatie afwijst. Dit forum niet bedoeld als "gezellige" onderhoudend communicatiemiddel.

Ook niet om maar lukraak wat van Google over te nemen (zonder bronvermelding) om maar weer wat neer te zetten of ons over jouw belevenissen in je leven te vertellen. Sinds jouw start hier op 02.10.2010 zo'n 8 à 9 per dag.

Vladja

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jan 1, 2012 om 20:20
330 Antwoorden / 15 Vragen

Daar gaan we weer..........................

pino123
door pino123 - Jan 1, 2012 om 20:25
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat er hier in de afgelopen jaren is veranderd..... Tot ongeveer 15 maanden terug reageerde mensen op het forum door binnen het onderdeel vraag en antwoord, een antwoord te geven. De meeste antwoorden beginnen tegenwoordig met 'ik denk' of 'misschien' met het uitgangspunt om kennelijk als eerste een of ander kwek verhaal kwijt te moeten over wat je wel niet allemaal hebben meegemaakt. Daar is het onderdeel discussie voor. Ik zal ze gewoon met naam en toenaam noemen, ik erger me hierbij enorm aan Tenormin en Zwemmer. En dat is waar ik aanneem zich Vladja ook enorm aan irriteert. Het nodeloos gezwam, gekopieer van internet en doelloos je kennelijk ergens al eerste op moeten reageren. Mensen daarop aanspreken leidt tot de vermoorde onschuld spelen. Daarna gaan ze daar gewoon weer me verder. Dat heeft niets te maken met dat ik moderator wil spelen, het geeft wel aan dat ik er een mening over heb.

ikbenik
door ikbenik - Jan 1, 2012 om 20:30
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Toch wil ik een opmerking maken.

Al zijn we het niet met elkaar eens, dan nog kunnen we gewoon met elkaar omgaan.

Waarom moet een forumgebruiker die het niet eens is met een andere forumgebruiker het leven van die andere forumgebruiker zuur maken?
Waarom moet een forumgebruiker die van de andere forumgebruiker geen gelijk krijgt keihard de aanval te openen en op de man af spelen om op die manier de ander de mond te snoeren?

Zelf heb ik al eens op een andere forum meegemaakt dat een ander van mij geen gelijk kreeg, dat die ander dan met PBC ging spotten. Dat soort gedrag kan echt niet.

vladja
door vladja - Jan 1, 2012 om 20:38
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=gerdamarijke schreef op zondag 1 jan 2012, 20:20]Daar gaan we weer..........................

Jij hebt deze discussie (per ongeluk in de verkeerde categorie, kan gebeuren) opgestart. Dan kan je ook reacties verwachten, die je niet aanstaan./het niet mee jou eens zijn.

Als dat je dat niet prettig vindt/niet wil, moet je geen discussie starten.

Vladja

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jan 1, 2012 om 21:15
330 Antwoorden / 15 Vragen

@Vladja,
Waar het mij om ging en gaat is dat hier een aantal majesteiten op dit forum zitten die voor moderator spelen. Dat was en is mijn hele punt.
Het gaat er niet om of ik het met die reacties eens ben.
Het gaat om de toon en om het feit dat jij of een andere forumgebruiker het recht niet hebben daar andere forumgebruikers (misbruikers in jouw/jullie ogen) op aan te spreken.
Lees de regels, daar is een moderator voor. Vandaar mijn oproep: Moderator, doe je job!

snah
door snah - Jan 1, 2012 om 21:17
654 Antwoorden / 61 Vragen

We leren door deze discussie toch meer van elkaar .

Hoe dan ook één of meerdere moderators ( vrijwiliggers ) die dagelijks deze site bezoeken zou een hoop irritatie's kunnen voorkomen .

Heb nog een suggestie over de verdwene duimen , welke toch vaak een indicatie gaf over de kwaliteit van een antwoord , zou het helpen als je een reactie beoordeeld met een plus of een min ?
Dus als je mijn reactie goed of verhelderend vind , reageer je met : @snah +

Een goed 2012

Hans

snah
door snah - Jan 1, 2012 om 21:24
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=gerdamarijke schreef op zondag 1 jan 2012, 21:15]@Vladja,
Waar het mij om ging en gaat is dat hier een aantal majesteiten op dit forum zitten die voor moderator spelen. Dat was en is mijn hele punt.
Het gaat er niet om of ik het met die reacties eens ben.
Het gaat om de toon en om het feit dat jij of een andere forumgebruiker het recht niet hebben daar andere forumgebruikers (misbruikers in jouw/jullie ogen) op aan te spreken.
Lees de regels, daar is een moderator voor. Vandaar mijn oproep: Moderator, doe je job!

Wat ik ervan weet zijn er geen moderators wel is er een mannetje of vrouwtje bij de vara die deze site in de gaten houd , maar dan wel alleen tijdens kantooruren .

Hans

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jan 1, 2012 om 21:52
330 Antwoorden / 15 Vragen

@snah
"Wat ik ervan weet zijn er geen moderators wel is er een mannetje of vrouwtje bij de vara die deze site in de gaten houd , maar dan wel alleen tijdens kantooruren"

Dat is dan erg jammer.
Een heel goed forum met echt goede en deskundige beantwoorders, is in een jaar tijd naar de knoppen geholpen.
Veel goede experts zijn afgehaakt en dat is niet alleen gebeurd doordat er door sommigen "gechat" werd.
Dit komt uit de forumregels: Irrelevante vragen of bijdragen die niet over de aan de orde gestelde vraag of kwestie gaan (zogeheten 'off topic' bijdragen) kunnen naar inzicht van de redactie worden verwijderd.
Dus nogmaals mijn vraag: Doe dat dan, dan is er ook geen reden meer om op elkaar te hakketakken

eenwarmbericht
door eenwarmbericht - Jan 2, 2012 om 09:04
57 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang de oorzaak niet aangepakt word zal er weinig veranderen. Aan de reactie van Zwemmer de zwammer kan je al zien dat ze er weinig van begrijpt. En diegene die lopen te mauwen tegen die mensen die er wat van zeggen dat zijn de zelfde mensen die geen poot uitsteken op straat als er wat gebeurt omdat we daar een Politie voor hebben.

pino123
door pino123 - Jan 2, 2012 om 10:16
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=gerdamarijke schreef op zondag 1 jan 2012, 21:15]@Vladja,
Waar het mij om ging en gaat is dat hier een aantal majesteiten op dit forum zitten die voor moderator spelen. Dat was en is mijn hele punt.
Het gaat er niet om of ik het met die reacties eens ben.
Het gaat om de toon en om het feit dat jij of een andere forumgebruiker het recht niet hebben daar andere forumgebruikers (misbruikers in jouw/jullie ogen) op aan te spreken.
Lees de regels, daar is een moderator voor. Vandaar mijn oproep: Moderator, doe je job!

Dat recht heb ik wel, zolang mij hier de ruimte wordt geboden door de moderators, mag ik dat. Dat dat niet altijd op een subtiele manier gaat, dat kan en mag je ook mij aanrekenen. Daarnaast worden mensen aangesproken, meestal de eerste paar keer op een normale manier.......
Ik voel mij daarnaast geen majesteit, maar reageer er wel op, aangezien ik het super irritant vind.

de eelco
door de eelco - Jan 2, 2012 om 10:58
607 Antwoorden / 92 Vragen

gerdamarijke..u heeft helemaal gelijk..er zijn een aantal personen die dwangmatig moeten reageren op alles en over alles en iedereen een mening hebben ook al gaat het nergens over en die genen zijn ook de mensen die veelvuldig mensen op een kinderlijke manier mensen personelijk schofferen..heb zelf een aantal vragen gesteld op deze forum en ben door een aantal mensen bijzonder goed geholpen maar als ik zie hoe steeds de zelfde personen andere aanvallen raakt bij mijn de lol er wel een beetje van af..als ik vragen bekijk die mijn intreseren staan er veel antwoorden bij waar ik veel van kan leren en daar gaat het volgens mijn om dus mensen val elkaar niet telkens personelijk aan maar geef kort,helder en duidelijk een antwoord..eider een een prachtig 2012...

tenormin
door tenormin - Jan 2, 2012 om 11:13
16840 Antwoorden / 108 Vragen

de eelco, hoopte dat u een reactie zou geven op: Waarom.
Waarom? Omdat ik hoop dat alles goed met u gaat na uw operatie en u gezond 2012 wil toewensen.

vladja
door vladja - Jan 2, 2012 om 11:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

gerdamarijke,

Een hoop experts hebben afgehaakt juist vanwege de forumvervuiling door:
- geouweneel over persoonlijke belevenissen, die niets met een antwoord op de vraag te maken hebben
- alles wijten aan problemen tussen de oren van vraagsteller, compleet met een ongeschoolde koude-grond-psychologische analyse en dikke duim/uit het nekhaar-advies
- bewuste provocateurs
- lukraak maar wat - via Google - opgedoken stukjes tekst hier neer te zetten, zonder bronvermelding of maar een idee te hebben of het wel correct is of van toepassing op de vraag is
- etc.

Dat wordt al jaren toegestaan door de moderator, tenzij het taalgebruik of het antwoord over de schreef gaat. Vrije meningsuiting. Bovendien kan je van een moderator niet verwachten dat die verstand heeft van: computerproblemen, erfrecht, huishoudvragen, arbeidsverhoudingen, "groene" vingers, civiel recht etc. om dat allemaal op waarde te kunnen beoordelen. Dat wordt dan gedaan door andere deelnemers en eveneens toegelaten door de moderator.

Als deze forumvervuilers na een redelijk aantal vriendelijk verzoeken om daarmee te stoppen, niet reageren en ijzerenheinig doorgaan, dan ga ik andere, minder vriendelijke, woorden gebruiken om "figuurlijk" om door dat bord voor de kop heen te komen.

En als iemand op het gebied van civiele recht verkeerde info geeft, dan corrigeer ik dat ook, voor zover ik daarvan af weet. Iedereen wordt wel geacht de wet kennen, maar niemand kent alle wetten.

Vladja

vladja
door vladja - Jan 2, 2012 om 11:27
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 2 jan 2012, 11:13]de eelco, hoopte dat u een reactie zou geven op: Waarom.
Waarom? Omdat ik hoop dat alles goed met u gaat na uw operatie en u gezond 2012 wil toewensen.

Het voorbeeld van wederom een ouweneel-reactie!

pino123
door pino123 - Jan 2, 2012 om 11:29
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 2 jan 2012, 11:13]de eelco, hoopte dat u een reactie zou geven op: Waarom.
Waarom? Omdat ik hoop dat alles goed met u gaat na uw operatie en u gezond 2012 wil toewensen.

Dit bedoel ik nu..... Leuk, maar waarom hier, waarom op deze vraag, wat is hier de toegevoegde waarde van? Kan iemand mij het vertellen, juist dit is niet de bedoeling van dit forum.... Het gaat er niet om dat het aardig en vriendelijke bedoeld is, dat is het vast, daar gaat het niet om..... Dit is niet de bedoeling van het forum. Dit is meer de bedoeling bij een chatsessie.

Redacteur
door Redacteur - Jan 2, 2012 om 11:30
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic betreft geen consumentenzaak en zaal daarom worden gesloten.

Redactie Kassa Online