lichtblauw
door lichtblauw Jan 19, 2010 om 15:31
Computers & telefonie

Een logo toevoegen aan een envelop in Word

Ik wil graag voor mijn kleine bedrijfje een logo toevoegen aan een envelop die ik automatisch print in Word. Helaas kan ik niet vinden hoe ik dit voor elkaar krijgen kan. Ik heb ook al geprobeerd in Publisher (een andere Officeprogramma) een A5 formaat te maken met een dwars geplaatst logo, maar dat vindt mijn printer helemaal niet leuk. Die loopt dus vast op de envelop. Wie weet een oplossing voor een kleine ondernemer?

21985 29 Rapporteer

erik008
door erik008 - Jan 19, 2010 om 15:43
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Gebruik het Enveloppen menu niet in word.

Maak een A5 document aan met het plaatje.

Bepaal de plek voor het adres.

Sla dit op, om te gebruiken om enveloppen te printen..

Eventueel kun je ook nog KIX font gebruiken voor de barcode.

lichtblauw
door lichtblauw - Jan 19, 2010 om 15:49
36 Antwoorden / 16 Vragen

Erik008,

ja dat is leuk, dat heb ik dus ook geprobeerd. Een A5 document is echter kleiner dan de gemiddelde A5 envelop (in mijn geval is die 160 x 230mm). Die envelop kan dus niet door de printer in de normale liggende stand. Als ik hem er dwars invoer, zegt mijn printer krak, (da's ook niet fijn). Maar toch bedankt voor de reactie!

freya
door freya - Jan 19, 2010 om 15:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lichtblauw,

Als je printer A5-enveloppen 'niet leuk' vindt, dan kun je dat met Word niet oplossen. Zorg dus eerst voor een printer die wèl met enveloppen om kan gaan.

Een envelope ontwerpen in Word is echt niet zo moeilijk. Kies het juiste formaat (A5) en geef aan of je die in 'portrait' (staand) of 'landscape' (liggend) wil gebruiken. Plaats er een afbeelding op (eventueel verkleinen) en klaar is klara.

Als je een adressenbestand in b.v. Access hebt, dan kun je dat database-bestand koppelen aan je Worddocument. Daarna de betreffende adresvelden op je document plaatsen en je kunt een hele stapel enveloppen automatisch uit laten printen. Het vereist misschien wel even wat oefening en mocht het toch te lastig zijn, schaf er dan desnoods een (les)boekje over aan.

m.vr.gr. Freya

birdies
door birdies - Jan 19, 2010 om 16:05
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Wie weet een oplossing voor een kleine ondernemer?..........

Even naar de copyshop lopen en daar laten drukken? Bedrijfskosten zijn aftrekbaar tenslotte. Of een professionelere printer kopen.

lichtblauw
door lichtblauw - Jan 19, 2010 om 16:11
36 Antwoorden / 16 Vragen

Ha Freya,

bedankt hoor, en je hebt gelijk, dat mijn printer dat niet leuk vindt is natuurlijk een probleem dat losstaat van het wordprobleem. Ik weet wel dat ik eenvoudig een envelopje printen kan met de functie enveloppen onder 'verzendlijsten', maar ik zie de mogelijkheid om daar een plaatje in te voegen niet. Ik werk met Office 2007. Misschien weet jij dat wel?

erik008
door erik008 - Jan 19, 2010 om 16:12
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Je kunt toch instellen hoe het papier door de printer gaat in de driver.

lichtblauw
door lichtblauw - Jan 19, 2010 om 16:13
36 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 19 jan 2010, 16:05]...........Wie weet een oplossing voor een kleine ondernemer?..........

Even naar de copyshop lopen en daar laten drukken? Bedrijfskosten zijn aftrekbaar tenslotte. Of een professionelere printer kopen.

Dat kan natuurlijk ook, maar ik kan het eigenlijk niet uitstaan dat ik het niet zelf voor elkaar krijg. Overigens weet ik ook wel dat bedrijfskosten aftrekbaar zijn hoor.

erik008
door erik008 - Jan 19, 2010 om 16:16
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Wat ook kan.

Gebruik een foto bewerking programma.
Als je dan enveloppen koopt. print je de hele stapel eerst de logos en afzender.

erik008
door erik008 - Jan 19, 2010 om 16:23
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@birdies
Je hebt er geen prof printer voor nodig.
Ik doe het met een oude HP960
Voor de club een watermerk printen over de hele voorkant van de C5 enveloppe.
De enveloppe gaat er dan met de smalle kant in.

birdies
door birdies - Jan 19, 2010 om 16:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Je hebt er geen prof printer voor nodig.......... Weet ik, heb zelf een simpele D4360 en print ook prima op enveloppen.

Had inderdaad ook kunnen schrijven: een andere printer.

freya
door freya - Jan 19, 2010 om 16:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lichtblauw schreef op dinsdag 19 jan 2010, 16:11]Ha Freya,

bedankt hoor, en je hebt gelijk, dat mijn printer dat niet leuk vindt is natuurlijk een probleem dat losstaat van het wordprobleem. Ik weet wel dat ik eenvoudig een envelopje printen kan met de functie enveloppen onder 'verzendlijsten', maar ik zie de mogelijkheid om daar een plaatje in te voegen niet. Ik werk met Office 2007. Misschien weet jij dat wel?
Hoe dat in Office 2007 gaat met enveloppen weet ik niet (gebruik zelf nog versie 2003), maar ik gebruik eigenlijk nooit de 'envelop'-optie om enveloppen mee te printen.
Ik definieer mijn envelop gewoon op een A4'tje (in landscape) en gebruik daar dan dus b.v. de linker bovenhoek van. In jouw geval zou dat dan dus 23cm breed en 16cm hoog zijn. De envelop moet dan dus dwars in de printer.
Het maakt voor de printer echt niet uit of je papiermaat nu wel precies dezelfde maat is als je envelop of niet. Als je gewoon binnen die 23cm x 16cm blijft is er niets aan de hand.
Vervolgens kun je op dat stuk van het A4'tje je teksten (adresvelden) en een afbeelding plaatsen en klaar is je envelop.

Freya

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 19, 2010 om 17:59
226 Antwoorden / 8 Vragen

Koop een printer die het blad niet om een rol heendraait, maar die het blad in één richting laat lopen. Met Epson heb ik de beste ervaringen, met HP de slechtste (scheve afdrukken e.d.). Voor enveloppen is het ook handig om watervaste inkt te gebruiken (Durabrite) of een laserprinter.

Enveloppen hebben andere standaardformaten dan papiervellen, voor inhoud op A5 formaat is dat inderdaad C5.

In mijn Epson leg ik gewoon een hele stapel enveloppen en laat hem rammelen, dus het kan makkelijk.

du
door dubbelzout - Jan 20, 2010 om 13:31
100 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie het probleem niet zo. Even een kwartiertje surfen en je hebt stapels drukkerijen die voor rond de 100 euro je voorzien van 2000 enveloppen. Reken eens uit hoeveel tijd je hiermee bespaart met al dat geklooi om het zelf te doen. Bovendien: enig idee wat het kost (vergeleken met een drukker) om elke enveloppe zelf te printen (tijd, inkt à 3800 euro per liter, prijs van blanco enveloppen.) Probeer het eens zakelijk te benaderen.

lichtblauw
door lichtblauw - Jan 20, 2010 om 14:16
36 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=dubbelzout schreef op woensdag 20 jan 2010, 13:31]Ik zie het probleem niet zo. Even een kwartiertje surfen en je hebt stapels drukkerijen die voor rond de 100 euro je voorzien van 2000 enveloppen. Reken eens uit hoeveel tijd je hiermee bespaart met al dat geklooi om het zelf te doen. Bovendien: enig idee wat het kost (vergeleken met een drukker) om elke enveloppe zelf te printen (tijd, inkt à 3800 euro per liter, prijs van blanco enveloppen.) Probeer het eens zakelijk te benaderen.

Bedankt voor je ongevraagde mening over mijn manier van bedrijfsvoeren. Maar daar heb ik dus niets aan. zucht

birdies
door birdies - Jan 20, 2010 om 14:31
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Maar daar heb ik dus niets aan............ Sorry, maar dat zie ik toch anders.

Bij iedere ondernemer telt: tijd = geld. Denk dat je ondertussen al zoveel tijd er aan kwijt bent, dat je nu al duurder uit bent dan de druk-/copykosten.

lichtblauw
door lichtblauw - Jan 20, 2010 om 14:38
36 Antwoorden / 16 Vragen

Ja Birdies, je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat het op enige wijze moet kunnen met de computer, het gaat namelijk om enkele stuks (denk aan 10 per jaar). dat is op deze manier snel verdiend. Ik stel hier mijn vraag om een antwoord te krijgen op mijn vraag over de mogelijkheden van Word en Office en niet om adviezen te krijgen over bedrijfsvoering.

birdies
door birdies - Jan 20, 2010 om 14:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........denk aan 10 per jaar........

Dacht dat het om grotere aantallen zou gaan.

birdies
door birdies - Jan 20, 2010 om 14:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..............Ik weet wel dat ik eenvoudig een envelopje printen kan met de functie enveloppen onder 'verzendlijsten', maar ik zie de mogelijkheid om daar een plaatje in te voegen niet.............

Heb het zojuist zelf even geprobeerd (werk ook met Office 2007) en ik heb nu een enveloppe met een leuke foto van één v.d. poezen. Het was een beetje rommelen, maar het gaat dus wel met Word.
Ben gegaan via verzendlijsten - enveloppen - naw gegevens ingetikt - daarna menubalk Invoegen - afbeelding ingevoegd en verkleind, beetje heen en weer geschoven waar ik de afbeelding wilde hebben. Afgedrukt, klaar.

Als je printer de enveloppen niet kan verwerken, is afdrukken op een stickervel (etiketten) wellicht een optie.

er
door erky - Jan 20, 2010 om 19:19
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Lichtblauw,

Natuurlijk is het vervelend als een printer enveloppen niet lekker pakt. Mijn ervaring met HP is dus ook zo. Maar waar ik nog niemand over heb gehoord is dat je er eventueel voor kan kiezen om een mooie grote sticker kan kiezen. Ik heb hier A4stickervellen uit de kantoorboekhandel met twee rijen van 7 stickers.
Rechts onder het adres met (zie al eerder het Kix font van de TNT - te vinden op hun website) en links boven (klein) een bedrijfslogo.

Andere tip: Onder Office / Word 2003 weet ik dat het werkt als je kiest voor 'enveloppen en etiketten' en gaat voor de etiketten dan is er de keuze voor een 'nieuw document' en dan kan je voor een heel jaar stickers printen met een leuke opmaak. Als het plaatje er niet direct in wil kiezen voor "Tekstvak" waar je vervolgens met invoegen weer een logo in kan zetten. Het is even passen en meten omdat venster van het tekstvak en het plaatje soms apart verschoven moeten worden. Het kost even eer ik het door had, maar hopelijk ben jij handiger.

Succes!

Erky

birdies
door birdies - Jan 20, 2010 om 19:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Maar waar ik nog niemand over heb gehoord is dat je er eventueel voor kan kiezen om een mooie grote sticker kan kiezen. ............

Nou, dan heb je toch niet goed gelezen! Het staat notabene 1 regel boven jouw reactie.

en
door enerlei - Jan 21, 2010 om 11:39
5 Antwoorden / 0 Vragen

Betreft printerprobleem ...

Misschien over het hoofd gezien (zoveel berichtjes), maar heb je wel bij de eigenschappen van de printer het mediumtype envelop gekozen?
Bij mijn oude printer, kan ik mij ook nog herinneren, dat je een schuifregelaar/hendel op de printer zelf had zitten voor de dikte van het papier.

suc6

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 21, 2010 om 12:06
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=enerlei schreef op donderdag 21 jan 2010, 11:39]Bij mijn oude printer, kan ik mij ook nog herinneren, dat je een schuifregelaar/hendel op de printer zelf had zitten voor de dikte van het papier.Ja, die is goed, mijn naaldprinter uit de jaren 80, een Star NL-10Je tekst hier... had dat ook

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 21, 2010 om 12:12
226 Antwoorden / 8 Vragen

Lang leve de Previeuw-functie en de edit-knop. Kassa zal wel de rekening niet hebben betaald, dat die er niet, meer bij zijn gezet.

mo
door mohammad55 - Jan 21, 2010 om 12:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Welke office gebruikt u:
Office 2003 kan je zo een logo importeren op je enveloppe
zie voorbeeld:
U kunt het uiterlijk van een envelop op verschillende manieren aanpassen:

Geef de gewenste tekstopmaak op.
Selecteer een van de vele envelopformaten of geef een aangepast formaat op.
Voeg speciale tekst en afbeeldingen toe, bijvoorbeeld het logo van een bedrijf of een decoratieve afbeelding.

dus op de enveloppe klikken en insert een logo(foto,picture)

en
door enerlei - Jan 21, 2010 om 12:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gratisrijden schreef op donderdag 21 jan 2010, 12:06][quote=enerlei schreef op donderdag 21 jan 2010, 11:39]Bij mijn oude printer, kan ik mij ook nog herinneren, dat je een schuifregelaar/hendel op de printer zelf had zitten voor de dikte van het papier.Ja, die is goed, mijn naaldprinter uit de jaren 80, een Star NL-10Je tekst hier... had dat ook

Da's nog een aardig modern ding, die van mij was met spijkerschrift ;-)

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 21, 2010 om 12:31
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=enerlei schreef op donderdag 21 jan 2010, 12:23]Da's nog een aardig modern ding, die van mij was met spijkerschrift ;-)Ja, zo'n spijker kon zelfs al standalone printen, dus zonder je computer aan te moeten zetten.

en
door enerlei - Jan 21, 2010 om 13:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, zo'n spijker kon zelfs al standalone printen, dus zonder je computer aan te moeten zetten.

Klopt helemaal, zonder stroom en geen gedoe met cartridges en zo.
Kwaliteit die vroeger zo gewoon was ...

peedee
door peedee - Jan 21, 2010 om 20:33
96 Antwoorden / 10 Vragen

Zou het wel fijn vinden om van TS te horen of probleem nu opgelost is? Antwoord van Birdies (woensdag 20 jan 2010, 14:54) lijkt mij het juiste. Kan dit zelf niet bekijken ivm word 2003 hier.

fr
door frawisama - Jan 21, 2010 om 23:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk binnenkort op www.viamondtotmond.nl óf bestel stickers