Via newdigitalworld hebben we een Wii-Adapter besteld, maar deze werd nogal vreemd geleverd. De adapter bevond zich namelijk in een oude 2ehands doos van een vreemd ander artikel, was zwaar beschadigt en onafgesloten onze kant op gestuurd.
Daar wij onze twijfels hadden over eventuele beschadiggingen aan het artikel zelf, en of het artikel überhaupt wel nieuw was, wilde we de koop graag ongedaan maken, maar dit ging niet zo éénvoudig, sterker nog, het ging eigenlijk helemaal niet.
medewerkers van newdigitalworld reageerde niet op onze klacht en vraag om het artikel te retourneren. Na 2 keer nogmaals contact op te nemen bleek dat ze helemaal geen tevredenheidsgarantie handhaven, en het artikel dus niet zomaar terug geruild kon worden.
"nee sorry dat doen wij niet" was de reactie waarmee wij maar genoegen moesten nemen. of het product maar als reserve houden werd zelfs voorgesteld.
HALLO? IK BESTEL TOCH GEEN ARTIKEL ALS RESERVE? kortom, een frotzaak, waarvan ik hoop dat niemand daar meer in-tuimeld!
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
--Tevens zijn wij een door marktplaats gecontroleerde verkoper-- Staat te lezen op hun site..........goede referenties............Not
Voor zover ik zo snel even zag zijn ze nergens bij aangesloten of ingeschreven.... Waarom koop in in vredesnaam bij zo`n zaak die ook niet eens algemene (verkoop)voorwaarden heeft ;-(
Dan kun je niet zoveel meer mee, althans niet zonder wellicht meer kosten (voor oa advocaat) dan geleverde te maken vrees ik, tenizj bezoek brengen aan het adres, als dat al klopt...........aangifte doen wellicht, alhoewel de hermandad het drukker heeft met andere zaken, waaronder flitsen geloof ik..........
[quote=stacey schreef op donderdag 6 mei 2010, 23:06]--Tevens zijn wij een door marktplaats gecontroleerde verkoper-- Staat te lezen op hun site..........goede referenties............Not
Voor zover ik zo snel even zag zijn ze nergens bij aangesloten of ingeschreven.... Waarom koop in in vredesnaam bij zo`n zaak die ook niet eens algemene (verkoop)voorwaarden heeft ;-(
Dan kun je niet zoveel meer mee, althans niet zonder wellicht meer kosten (voor oa advocaat) dan geleverde te maken vrees ik, tenizj bezoek brengen aan het adres, als dat al klopt...........aangifte doen wellicht, alhoewel de hermandad het drukker heeft met andere zaken, waaronder flitsen geloof ik..........Nou niet iedereeen heeft zoveel verstand van bestellen via internet, en daar ze wel een webshop-keurmerk hebben dachten wij dat dit wel safe was.
haha, ik denk inderdaad ook dat de politie liever flitst. veel aan het probleem doen kunnen we niet meer, behalve mensen in ieder geval wel te waarschuwen.
Ze zijn sowieso niet aangesloten bij het z.g.n. 'thuiswinkel waarborg', dus dat zou al reden genoeg moeten zijn om daar niets te bestellen. Ze hebben wel één of ander zelfgefabriceerd 'webshop keurmerk'. En de webshop ziet er verder ook behoorlijk amateuristisch uit. Nee, als je hier verzeild raakt..... hard doorlopen!
Mijn advies, kijk of die adapter werkt en steek er verder geen energie in, want bij dergelijke webshops ga je je geld nevernooit terugkrijgen.
[quote=tvdeem schreef op donderdag 6 mei 2010, 23:21]jammer dat ik dus die kennis niet bezit, maar ik heb er wel goed van geleerd. Bedankt voor je reactie!
Kom volgende keer als je ergens iets wilt bestellen Vooraf even eerst bv hier (of via zoeken naar revieuws over winkels op internet) even informeren, gebeurd zoiets je in elk geval nooit meer.
[quote=tvdeem schreef op donderdag 6 mei 2010, 23:30]haha, dat is wel een goede tip, die ik een volgende keer zeker wel op ga volgen. Ik denk: bestel ook eens wat via internet, en direct gaat het mis.
Ach kun je wel eens hebben hè, al doende leert men....... ;-)
New Digital World is aangesloten bij het Webshop Keurmerk. Dit houdt gelukkig meer in dan een logo plaatsen op een webshop. Zo moet NewDigitalWorld de Algemene Voorwaarden hanteren voor winkels aangesloten bij het Webshop Keurmerk. Hier staat in artikel 8.1: "De consument heeft bij aankoop van het product gedurende minstens 14 dagen vanaf de dag van ontvangst van het product door of namens de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgaaf van reden te ontbinden"
U kunt de adapter dus binnen 14 dagen na ontvangst retour sturen naar de webshop en de koop ontbinden.
Mocht u er met de NewDigitalWorld binnen redelijke termijn niet uitkomen, kunt u via de website van het Webshop Keurmerk een klacht indienen bij de geschillencommisie.
Voor meer informatie, kijk eens op www.keurmerk.info
[quote=kaatje31 schreef op vrijdag 7 mei 2010, 00:22]New Digital World is aangesloten bij het Webshop Keurmerk. Dit houdt gelukkig meer in dan een logo plaatsen op een webshop.
Aangesloten ZIJN houd meer in dan enkel plaatsen van logo ja, maar dan moeten ze wel ook daadwerkelijk aangesloten zijn.
Maar als ik bij het keurmerk naar ze zoek, met de gegevens van hun site dan krijg ik dit: --Keurmerkdrager Checken Geen zoekresultaten! Er zijn helaas geen bedrijven gevonden met uw zoektermen--
Dus dat logo kan ik ook zo op m`n voorhoofd plakken ..............
[quote=stacey schreef op vrijdag 7 mei 2010, 10:32][quote=kaatje31 schreef op vrijdag 7 mei 2010, 00:22]New Digital World is aangesloten bij het Webshop Keurmerk. Dit houdt gelukkig meer in dan een logo plaatsen op een webshop.
Aangesloten ZIJN houd meer in dan enkel plaatsen van logo ja, maar dan moeten ze wel ook daadwerkelijk aangesloten zijn.
Maar als ik bij het keurmerk naar ze zoek, met de gegevens van hun site dan krijg ik dit: --Keurmerkdrager Checken Geen zoekresultaten! Er zijn helaas geen bedrijven gevonden met uw zoektermen--
Dus dat logo kan ik ook zo op m`n voorhoofd plakken ..............Maar als ze het logo zo onterecht plaatsen, en dus de indruk willen wekken dat ze wel aangemeld zijn, terwijl dit dus niet het geval is, dan zijn ze wel ontzettend nat! Mooi om dat ook nog eens even uit te zoeken.
Overigens, weer een mailtje gehad, niet normaal hoe er gereageerd word. Wij zouden hem bedreigen doordat we hebben gezegt uit te gaan zoeken wat onze rechten zijn. haha, hoe triest kun je de klachten afhandelen.
Blijkbaar stelt het logo 'webshop keurmerk' nog wel íets voor, maar als het onterecht gevoerd wordt, dan heb je er uiteraard niets aan.
@tvdeem:
Stuur die firma een mailtje met een 'link' naar dit topic en stuur dat bericht ook naar het 'webshop keurmerk' *klik*. Eens kijken hoe snel dat logo van hun website verdwijnt......
[quote=freya schreef op vrijdag 7 mei 2010, 11:19] @stacey:
Blijkbaar stelt het logo 'webshop keurmerk' nog wel íets voor, maar als het onterecht gevoerd wordt, dan heb je er uiteraard niets aan.
@tvdeem:bij de site van webshop keurmerk staat dat ze aangesloten zijn. Echter ben ik wel benieuwd of dit ook zo blijft als ik vertel hoe de verloop bij zo'n bedrijf eraan toe gaat, dus daar ga ik zeker wel eventjes een klacht in dienen.
@sonjaatje, je hebt blijkbaar echt moeite met lezen. Daar ga ik dus niet meer op in. Stuur die firma een mailtje met een 'link' naar dit topic en stuur dat bericht ook naar het 'webshop keurmerk' *klik*. Eens kijken hoe snel dat logo van hun website verdwijnt......
[quote=tvdeem schreef op vrijdag 7 mei 2010, 11:39]Freya, sorry, er is wat mis gegaan met de quote, en ik weet niet hoe ik het kan wijzigen.
Geeft niet hoor, de bedoeling was wel duidelijk. En nee, achteraf wijzigen van je bericht is helaas niet mogelijk.
Als je een bericht 'Quote', moet je er gewoon even op letten dat je je eigen reactie helemaal aan het einde van het gequote bericht begint, dus ná de (/Quote)
[quote=freya schreef op vrijdag 7 mei 2010, 11:51][quote=tvdeem schreef op vrijdag 7 mei 2010, 11:39]Freya, sorry, er is wat mis gegaan met de quote, en ik weet niet hoe ik het kan wijzigen.
Geeft niet hoor, de bedoeling was wel duidelijk. En nee, achteraf wijzigen van je bericht is helaas niet mogelijk.
Als je een bericht 'Quote', moet je er gewoon even op letten dat je je eigen reactie helemaal aan het einde van het gequote bericht begint, dus ná de (/Quote)
Freya
haha, ja, precies daar ging het fout. Maar goed, zal nou verder eens af gaan wachten of er nog meer mensen zijn die deze klachten herkennen van dit bedrijf. In ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp!
[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 12:10][stacey schreef op vrijdag 7 mei 2010,
--Keurmerkdrager Checken Geen zoekresultaten! Er zijn helaas geen bedrijven gevonden met uw zoektermen--]] ----------------------------------------
Ik klikte op logo en ging naar Site Webshopkeurmerk Onder: aangesloten winkels, letter N, staat deze webshop vermeld.
Kijkt u bij de Klachtenregeling, als deze webshop niet conform de regels werkt. Klik Klopt, dat ga ik dan ook doen. Niet zozeer om mijn geld terug te halen, maar wel om andere mensen te behoeden voor dit soort fratsen.
[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 12:10][ Ik klikte op logo en ging naar Site Webshopkeurmerk Onder: aangesloten winkels, letter N, staat deze webshop vermeld.
Kijkt u bij de Klachtenregeling, als deze webshop niet conform de regels werkt. Klik
Ik heb op aantal manieren de naam en url ingevoerd zonder succes, is de klik op het logo wel een link naar de Echte Keurmerk website ?
Beetje vreemd, Als de zoekfunctie bij het keurmerk niet werkt zoals het zou moeten werken dan moeten ze dat eens snel op orde brengen lijkt me, maar check jij de invoerfunctie zoals ik deed op de originele website (niet via link) dan nog eens om te zien of je hen dan wel krijgt ....... Ik heb het wel op z`n 6 verschillende manieren geprobeerd zonder succes
Chips, ik zie het al zat bij het verkeerde keurmerk ;-( hoe ik daar nou kwam.......Stom
Mijn nederige Excuses.
Maar gezien het feit hoe ze klanten behandelen zijn ze mi geen keurmerk waard, dus daar dan een klacht indienen........... Misschien valt er dan toch nog wat voor elkaar te krijgen, dat scheelt alweer.
Hier even de reactie van ons NEW DIGITAL WORLD zodat u alle feiten heeft en niet die van een persoon die iets koopt wat hij niet nodig heeft.
Klant koopt een adapter. Krijgt deze opgestuurd en is werkend wij verpakken deze inderdaad in verschillende dozen dit om kosten te besparen die u als klant in uw prijs terug ziet.
Let op het product is NIET kapot of beschadigd, anders was onze reactie heel simpel u ontvangt een nieuwe. Dit is TOTAAL NIET HET GEVAL.
Meneer heeft gewoon zijn eigen adapter weer aangesloten en deze bleek het weer te doen. Dus wil meneer het artikel retour sturen dit kan GEEN PROBLEEM alleen betalen wij dan geen porto kosten lijkt mij niet meer dan logisch en is ook volgens de regels.
Raar ook dat op de vraag van een van de leden 'is het product kapot ook door meneer niet wordt gereageerd met 'Nee is werkend', dit zegt mij genoeg.
Afsluitend meneer heeft een foutje gemaakt met de bestelling dat kan maar moet daar niet mij de schuld van geven maar zichzelf.
Excuses nog voor de ontstane verwarring, zeg maar mijn blunder ;-( betreffende het keur merk.........
En bedankt voor de uitleg, verhaal heeft altijd 2 kanten maar daar we die veelal maar van 1 kant horen hier gaan we er in dat geval maar vanuit de vraagsteller de juiste geeft, wat natuurlijk niet altijd het geval hoeft te zijn.......
Maar lijkt me duidelijk, vraagsteller kon of kan ontbinden tegen betaling van de retourkosten en met restitutie eventueel reeds betaalde. Dat is ook de gebruikelijk gang van zaken, dus zou er ook geen probleem hoeven ontstaan lijkt me.
Hoe kunt u mij garanderen dat het product deugt als het in zo'n verpakking word geleverd?
Waar bent u in gods naam mee bezig om het uberhaupt zo naar mensen te sturen?
En waar bent u mee bezig om de boel hier om te draaien?
Jij kunt mij niet vertellen of het product werkt, jij kunt mij niet vertellen of het product een normale levensduur heeft, als het zo, in deze toestand opgestuurd word! Wij willen het product terug, omdat we niet over een maand met een kapot product willen zitten. Want als het dan kapot is, zullen we ook wel weer net zo onvriendelijk behandeld worden, als dat we nu worden.
Even ter vraag aan de medemens hiero: Wie heeft er ooit vaker een nieuw product in zo'n slechte, 2ehands kapotte en ingedeukte doos van een ander artikel zo onafgesloten naar zich toe gestuurd gekregen:
Zichttermijn Consumenten hebben recht op een bedenktijd van minstens 7 werkdagen. Binnen deze termijn mag de klant het product zonder verdere verplichtingen terugsturen. Ongeacht de reden van terugzending heeft u na aankomst product 7 werkdagen de tijd om het product terug te zenden.
M.i. maken de omstandigheden en de reden dus verder niet uit m.b.t. uw recht om het product terug te zenden.
[quote=tvdeem schreef op vrijdag 7 mei 2010, 14:52]...... Even ter vraag aan de medemens hiero: Wie heeft er ooit vaker een nieuw product in zo'n slechte, 2ehands kapotte en ingedeukte doos van een ander artikel zo onafgesloten naar zich toe gestuurd gekregen:
Hoewel ik waardeer dat NewDigitalWorld hier op dit topic reageert, vind ik het toch merkwaardig dat een dergelijk product op deze wijze verstuurd wordt. Een adapter zit doorgaans nooit in een 'veel' te grote doos, dus waarom dat niet gewoon in de orginele verpakking verstuurd kan worden is mij niet duidelijk. Het argument '.....wij verpakken deze inderdaad in verschillende dozen dit om kosten te besparen....' wil er bij mij toch echt niet in. Of je een adapter nu in de orginele verpakking verstuurt of in zo'n 'vod', maakt mijns inziens voor de prijs van het versturen niets uit. Of het moet zijn dat het om goedkope 'namaak' chinese import gaan, die in bulk (zonder verpakking) worden ingekocht, maar dan heb ik ook zo mijn twijfels over de kwaliteit van het product.
Nee inderdaad, dat is het hem ook Freya. Ik vind het dan vreemd om vervolgens zo behandeld te worden, en mij ook 2 keer op te laten draaien voor verzendkosten, terwijl je er toch wel vanuit mag gaan dat je artikel niet zo aan komt.
Leest u ook deze link door. Klik M.i. stond u volledig in uw recht toen u binnen de zichttermijn het product wilde terug sturen.
Zie verder info op de site.
Afzien van de koop binnen de zichttermijn
Als een consument van de aankoop afziet binnen de zichttermijn, moet u hem of haar binnen dertig dagen het aan u betaalde bedrag terugbetalen. U mag de consument geen kosten voor het ongedaan maken van de koop binnen de zichttermijn in rekening brengen.
Wie de kosten voor terugzending moet betalen, mag u bepalen. Meestal hangt dat af van de situatie.
[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 15:25]Leest u ook deze link door. Klik M.i. stond u volledig in uw recht toen u binnen de zichttermijn het product wilde terug sturen.
Zie verder info op de site.
Afzien van de koop binnen de zichttermijn
Als een consument van de aankoop afziet binnen de zichttermijn, moet u hem of haar binnen dertig dagen het aan u betaalde bedrag terugbetalen. U mag de consument geen kosten voor het ongedaan maken van de koop binnen de zichttermijn in rekening brengen.
Wie de kosten voor terugzending moet betalen, mag u bepalen. Meestal hangt dat af van de situatie. Ik heb nu ook in een zeer onvriendelijk mailtje tehoren gekregen dat ik het terug mag ruilen, maar 2x verzendkosten betalen, terwijl meneer het op deze manier verstuurd vind ik erg spijtig. Indien ik zeker was van het feit dat hier een goed pruduct geleverd was, dan kon ik het via marktplaats nog gaan verkopen, en was de terugzending ook niet nodig geweest.
Ik heb mijn keuze in ieder geval gemaakt: Het bedrijf is in ieder geval mijn geld niet waard, ik verspil het nu liever aan verzendkosten, dan dat ik het hier maar laat liggen. De manier van verpakken, en de manier van klachten behandelen is totaal onder de maat, en bij leugens en schelden ben je bij mij dan gauw uitgepraat.
U hoeft product niet te ruilen, u kunt het terugzenden en uw geld terug vragen. U hoort binnen 30 dagen uw geld terug te krijgen.
Bedoelt u met 2 x verzendkosten: het naar u toe sturen en het terugsturen?
Ik lees in de Wettelijke regelgeving pdf file onder herroepingsrecht, dat u bij terug sturen ten hoogste de kosten van het terugzenden hoeft te betalen.
In artikel 10 van het Webshopkeurmerk lees ik dat als de klant de aankoop herroept, ten hoogste de kosten van terug zending voor rekening van de klant zijn.
[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 15:56]@ tvdeem
U hoeft product niet te ruilen, u kunt het terugzenden en uw geld terug vragen. U hoort binnen 30 dagen uw geld terug te krijgen.
Bedoelt u met 2 x verzendkosten: het naar u toe sturen en het terugsturen?
Ik lees in de Wettelijke regelgeving pdf file onder herroepingsrecht, dat u bij terug sturen ten hoogste de kosten van het terugzenden hoeft te betalen.
In artikel 10 van het Webshopkeurmerk lees ik dat als de klant de aankoop herroept, ten hoogste de kosten van terug zending voor rekening van de klant zijn.
Freya dat is wat ik mij ook afvraag. Als je een nieuw product importeert komt het in een doos van de fabrikant. Waarom dan is het in hemelsnaam nodig voor een webwinkel om artikelen in een andere doos te verpakken. Dit klopt naar mijn smaak van geen kant.
[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:14]Aanvulling
Leest u ook even de aanbeveling in artikel 8 van het keurmerk Webshop door. ( in de originele staat en verpakking terugzenden) Klik
Succes! Dat lijkt mij bij deze webshop dan wel een probleem te worden, aangezien ze het in een 'vreemde' doos versturen en zelf ongetwijfeld niet bijhouden in welke 'vreemde' doos het verstuurd is. Kortom, je kunt het dus in elke willekeurige doos terugsturen.......
[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:12]Ik had allang het idee dat het geen originele was maar zeg maar niks want word toch afgeblaft. De prijs zal er ook wel naar zijn.
En vraagsteller kan wel bijdehand doen, maar geeft geen antwoord op mijn vraag: is ie kapot en/of beschadigd.
Het lijkt er meer op dat de verpakking aanleiding is om het product te wantrouwen en het daarom retour wil sturen.
Maar ja, ik kan toch niet lezen :-(wat kan jij onzin blaten zeg. lees je eigen reacties eens terug. je praat net zoals new digital world alles naar je eigen hand.
[quote=freya schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:22][quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:14]Aanvulling
Leest u ook even de aanbeveling in artikel 8 van het keurmerk Webshop door. ( in de originele staat en verpakking terugzenden) Klik
Succes! Dat lijkt mij bij deze webshop dan wel een probleem te worden, aangezien ze het in een 'vreemde' doos versturen en zelf ongetwijfeld niet bijhouden in welke 'vreemde' doos het verstuurd is. Kortom, je kunt het dus in elke willekeurige doos terugsturen.......
Freya
< g > Dat zou ik niet doen. :) T.s. kan n.l. aantonen dat het deze doos is omdat hij ons heeft laten zien hoe de verpakking eruit ziet. Ik zou conform a.v. keurmerk in dezelfde verpakking retourneren ( wel adapter goed afschermen tegen beschadiging) en bedrag product + verzendkosten terug vorderen.
[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:02]@tvdeem
U krijgt de bezorgkosten terug
Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan krijgt u dit bedrag weer terug. Bron: Consuwijzer
Ik denk dat u terecht een klacht bij de keurmerkorganisatie kunt indienen over deze gang van zaken bij deze webschopEn hoe kan ik dit het beste oplossen, want NewDigitalWorld weigert dus verzendkosten te vergoeden.
[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:26][quote=freya schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:22][quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:14]Aanvulling
Leest u ook even de aanbeveling in artikel 8 van het keurmerk Webshop door. ( in de originele staat en verpakking terugzenden) Klik
Succes! Dat lijkt mij bij deze webshop dan wel een probleem te worden, aangezien ze het in een 'vreemde' doos versturen en zelf ongetwijfeld niet bijhouden in welke 'vreemde' doos het verstuurd is. Kortom, je kunt het dus in elke willekeurige doos terugsturen.......
Freya
< g > Dat zou ik niet doen. :) T.s. kan n.l. aantonen dat het deze doos is omdat hij ons heeft laten zien hoe de verpakking eruit ziet. Ik zou conform a.v. keurmerk in dezelfde verpakking retourneren ( wel adapter goed afschermen tegen beschadiging) en bedrag product + verzendkosten terug vorderen. ik stuur het inderdaad ook terug in de "orginele" verpakking, die ik via hem heb moeten ontvangen. Uiteraard tape ik hem dicht, en maak van voor en na foto's, zodat men niet achteraf ook nog gaat liegen dat hij eruit is gevallen ofzo. (zie hem na het schelden en alles tot vanalles in staat)
[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:12]
En vraagsteller kan wel bijdehand doen, maar geeft geen antwoord op mijn vraag: is ie kapot en/of beschadigd. ]]
In dit geval is het niet belangrijk of het product kapot is of werkt. Klant heeft volgens koop op afstand herroepingsrecht en mag zonder opgave van reden het product terug sturen.
T.s. hoeft dan ook geen antwoord te geven op deze vraag, en erger Webshop mag hem dit niet verwijten.
De reden gaat ons niet aan en webshop niet aan. Zie: alle links die geplaatst zijn.
[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:26][quote=freya schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:22][quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:14]Aanvulling
Leest u ook even de aanbeveling in artikel 8 van het keurmerk Webshop door. ( in de originele staat en verpakking terugzenden) Klik
Succes! Dat lijkt mij bij deze webshop dan wel een probleem te worden, aangezien ze het in een 'vreemde' doos versturen en zelf ongetwijfeld niet bijhouden in welke 'vreemde' doos het verstuurd is. Kortom, je kunt het dus in elke willekeurige doos terugsturen.......
Freya
< g > Dat zou ik niet doen. :) T.s. kan n.l. aantonen dat het deze doos is omdat hij ons heeft laten zien hoe de verpakking eruit ziet. Ik zou conform a.v. keurmerk in dezelfde verpakking retourneren ( wel adapter goed afschermen tegen beschadiging) en bedrag product + verzendkosten terug vorderen. Voor het geval je het nog niet door had, maar mijn reactie was een beetje sarcastisch bedoeld om aan te geven hoe 'krom' een dergelijke voorwaarde is als de betreffende webshop z'n spullen maar in willekeurige dozen verstuurt. (het was dus geen serieuze suggestie naar de vragensteller toe)
Mijn voorkeur zou uitgaan naar aangetekend met ontvangstbevestiging retourneren, om elk risico op verloren gaan product te vermijden.
U voegt bij een pittig briefje waarin u de gang van zaken betreurt. U vordert het volledige bedrag terug ( kosten product + verzendkosten) conform Wet koop op Afstand binnen uiterlijk 30 dagen terug te storten op uw bankrekeningnummer: .....
Geeft aan dat als Webshop in gebreke blijft u zowel een klacht indient bij Stichting Consuwijzer als bij Webshopkeurmerk.
Dat begrijp ik. Mijn toelichting over de verzending was in eerste instantie naar t.s. toe was ook vanwege de vreemde verpakking waarin hij zijn bestelling geleverd kreeg.
Ik ben blij dat t.s. gelijk heeft en ik hoop hier terug te lezen dat hij probleemloos het geld waar hij recht op heeft terug gekregen heeft.
Ik wil toch graag even weer wat recht zetten. Meneer heeft alle recht om zijn aankoopbedrag terug te krijgen en dat krijgt hij ook voor het product. Het gaat hier over de verzendkosten. Als ik ( of wie dan ook ) naar de winkel rij en daar mijn auto parkeer tegen betaling van parkeer kosten en een product koop wat ik later teruggeef heb ik geen recht op benzine en/of parkeerkosten. Meneer had het product ook kunnen halen en brengen dan was er geen discussie. Meneer heeft bij mij eigenlijk 2 dingen gekocht een product en een verzending. Deze verzending moet ik gewoon betalen en krijg ik niets voor terug. Dit staat helemaal los van het product.
Dus mijn menig ( en ook volgens de wet) is dat meneer zijn product mag terugsturen en hij dan het geld van het product terugkrijgt.
Let wel op het gaat hier om een goed werkend product dat meneer ook helemaal niet tegen spreekt. Meneer gaat op dit forum ook zeggen dat ik scheld wat absoluut niet gebeurt is dus het is zowiezo nu persoonlijk geworden.
Maar als iemand vind dat de verzendkosten ook terugbetaald moeten worden door mij kan dat en is dat zijn mening.
Maar laat wel duidelijk zijn dat ik het product zeker en probleemloos retour neem. Dit heb ik hem ook nooit geweigerd en zal ik ook nooit doen.
De verpakking is tijdelijk zo omdat het product anders dan normaal is ingekocht maar heb ik nooit geen problemen mee is dat wel zo dan vergoed ik het product.
goed werkend product? waar baseerd u dat op? en wat is dat voor onzin-smoes van die benzine? en met welk bedrijf is dit pakketje verstuurd dan?
schelden is niet gebeurd? wat is o.a. deze tekst dan?
dit is laster u liegt gewoon maar laat maar cstuur maar op ik geef je geld wel terug ik wil niet met oplichters als jou iets te maken hebben
Natuurlijk is het persoonlijk, het gaat hier toch ook over u, uw bedrijf, uw product, uw verzending, en uw klachtenbehandelingen.
Maar goed, ik hoor u nu ineens zeggen dat ik wel de verzendkosten terug krijg? dat kan nu ineens wel gewoon? Ik snap dat negatieve feedback op een site heel vervelend is voor u, maar het terug geven van de verzendkosten heeft u nergens beloofd, u stuurde namelijk "nee, doen wij niet aan".
Maar goed, als u verder het product netjes terug neemt, en de verzendkosten erbij vergoed. (die naar ons toe dus) hoor je mij verder ook niet meer klagen. (mits het op een normale manier gaat dus)
In dit geval is het niet belangrijk of het product kapot is of werkt. Klant heeft volgens koop op afstand herroepingsrecht en mag zonder opgave van reden het product terug sturen.
[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 7 mei 2010, 18:14]In dit geval is het niet belangrijk of het product kapot is of werkt. Klant heeft volgens koop op afstand herroepingsrecht en mag zonder opgave van reden het product terug sturen.
Dan hoeft ie hier toch ook geen topic te openen.idd, lezen blijft voor jouw erg moeilijk ;) (je zou overigens een mooi stelletje kunnen vormen met NDW, je zou bijna denken dat het hier om dezelfde personen gaat)
----Heinrich Heine Arrest d.d. 15-04-2010 Webshops mogen geen leveringskosten in rekening brengen bij consument.
Het Europese Hof van Justitie geeft de consumentenbond gelijk: het in rekening brengen van kosten voor de levering aan de consument, die de overeenkomst rechtmatig heeft ontbonden, is in strijd met de richtlijn.
Voor de praktijk is dit ook een belangrijke beslissing. Wees er op bedacht dat de consument bij élke aankoop via internet (of andere vorm van “koop op afstand”) dus het recht heeft om kosteloos de overeenkomst te ontbinden.
Slechts de kosten voor het terugzenden komen dan voor rekening van de consument .----Link
[quote=digitalworld schreef op vrijdag 7 mei 2010, 18:04] Meneer heeft bij mij eigenlijk 2 dingen gekocht een product en een verzending. Deze verzending moet ik gewoon betalen en krijg ik niets voor terug. Dit staat helemaal los van het product.
Dus mijn menig ( en ook volgens de wet) is dat meneer zijn product mag terugsturen en hij dan het geld van het product terugkrijgt.
Maar als iemand vind dat de verzendkosten ook terugbetaald moeten worden door mij kan dat en is dat zijn mening.
Dat is de mening van de wet(gever) dus:
----Heinrich Heine Arrest d.d. 15-04-2010 Webshops mogen geen leveringskosten in rekening brengen bij consument.
Het Europese Hof van Justitie geeft de consumentenbond gelijk: het in rekening brengen van kosten voor de levering aan de consument, die de overeenkomst rechtmatig heeft ontbonden, is in strijd met de richtlijn. Voor de praktijk is dit ook een belangrijke beslissing. Wees er op bedacht dat de consument bij élke aankoop via internet (of andere vorm van “koop op afstand”) dus het recht heeft om kosteloos de overeenkomst te ontbinden.
Slechts de kosten voor het terugzenden komen dan voor rekening van de consument .----Link
Ik wil toch graag even weer wat recht zetten. Meneer heeft alle recht om zijn aankoopbedrag terug te krijgen en dat krijgt hij ook voor het product. Het gaat hier over de verzendkosten.
Conform de Wet Koop op Afstand heeft de klant het recht om zonder opgave van reden binnen de zichttermijn het product terug te zenden.
Het is een periode waarin de koper het product mag bekijken en op zijn besluit kan terug komen. Hij kan ervoor kiezen de verkoper te vertellen waarom hij retourneert of conform de wet zonder reden terug sturen.
Conform dezelfde Wet en conform de A.V. van het keurmerk waar u bij bent aangesloten is de Koper alleen de kosten van het terugzenden verschuldigd als de verkoper dat wil.
Stichting Consuwijzer bevestigt dat de koper recht heeft op teruggave van de bezorgkosten. Zie: Consuwijzer
T.s. heeft recht op teruggave van de bezorgkosten. Mocht u daar niet toe bereid zijn kan hij overwegen om te kijken hoe hij dit als een geschil bij Webshopkeurmerk kan indienen.
[quote=tvdeem schreef op vrijdag 7 mei 2010, 18:33][quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 18:31]@ t.s. In artikel 16 staat de klachtenregeling. Klik
U kunt daar ook lezen hoe u een klacht over de Webshop kunt indienen. Bedankt,
Echter wacht ik eerst even af hoe NewDigitalWorld het verder afhandeld. Aan de hand daar van voer ik mijn klacht in.
"Schade beperken heeft hij dus verder zelf in de hand".
Graag gedaan. Het is verbazingwekkend hoe bedrijven oneigenlijke argumenten van stal halen om hun gelijk te krijgen. Het zou dit bedrijf sieren zich bij u te verontschuldigen voor de manier waarop bedrijf hier over u schreef. Ik hoop dat bedrijf verder conform de wet handelt.
Ik moet zeggen dat ik mij hier ook ontzettend om verbaas. En vooral het feit dat hij mij zo behandeld bezorgt mij gewoon buikpijn, want om het bedrag hoef ik verder niet wakker te liggen.
Ik vind het vervelend om als een leugenaar neer gezet te worden, terwijl ik mij dan afvraag: wat is mijn doel dan? Waarom zou ik uit het niets een bedrijf in een slecht daglicht willen zetten?
Echter ben ik blij dat jullie in mijn eerlijkheid geloven, en mij zo goed hebben willen helpen.
Ik hoop dat NDW misschien morgen nog eens tot 10 telt, en dan beter gezint is, en hij inderdaad (oprecht) het verloop betreurd, maar eerlijk gezegt heb ik daar mijn twijfels over.
Het pakketje met brief en al gaat in ieder geval op de post, ik vertel hier hoe het verder afloopt, en hoop dat ik het alsnog (zover nog mogelijk is) positief af kan sluiten.
Helaas dat nu alleen wel mijn vertrouwen in bestellen via internet totaal verknoeid is.
[quote=digitalworld schreef op vrijdag 7 mei 2010, 19:08]Oke heb deze oplossing aan de klant aangeboden geld terug na retour product. dus het gehele bedrag wat naar u overgemaakt is? (zowel aankoopbedrag als verzendkosten?)
U bent voor uw Recht als consument opgekomen. U bent zich nu beter bewust van uw rechten inzake Koop op Afstand.
Weigert een webshop weer dit conform de wet te regelen dan legt u dit hier weer voor, waarna de vrijwilligers e.e.a uitgebreid toelichten en de Webwinkel negatieve reclame voor zichzelf genereert. Wat jammer is, want dat zou niet nodig zijn als alles volgens zowel de wet als het keurmerk was afgehandeld.
Ik lees hier graag nog dat u inderdaad zowel bedrag van de aankoop als de bezorgkosten op uw bankrekening ziet staan.
Hopelijk durft u het toch nog eens aan bij een webwinkel met een keurmerk ( omdat u dan nog kan terugvallen op een geschillenprocedure volgens het keurmerk, mocht dit onverhoopt nodig zijn)
( Bedankt voor uw bedankje. Dat stel ik erg op prijs!)
Dat Heinrich Heine arrest is wat ons betreft niks nieuws onder de zon. Bij ontbinding betaalt de verkoper de verzendkosten naar de klant en de klant betaalt de verzendkosten voor retourzenden. Zo is het eigenlijk altijd al geweest, afgezien van enkele bedrijven die als extra service een antwoordnummer hebben voor (gratis) retourzending.
[quote=edwardus schreef op vrijdag 7 mei 2010, 20:08]Dat Heinrich Heine arrest is wat ons betreft niks nieuws onder de zon. Bij ontbinding betaalt de verkoper de verzendkosten naar de klant en de klant betaalt de verzendkosten voor retourzenden. Zo is het eigenlijk altijd al geweest, afgezien van enkele bedrijven die als extra service een antwoordnummer hebben voor (gratis) retourzending.
In die gevallen betaal je dan wel de verzendkosten, die storten ze dan niet terug, maar niet zo`n probleem mi of je nu verzend of retour betaald, mits bedrag reeël. Kan per zending wel verschillen of je iets meer of minder betaald dan wanneer je zelf de porto gaat betalen dan wellicht, maar zou niet graag zien dat bedrijf zou gaan zeggen, bel zelf maar dhl of bestel maar een vrachtwagen voor die koelkast die terug moet ;-)
Als ze het nu letterlijk zo moeten gaan uitvoeren, al verwacht ik dat niet als het hier prima werkt, althans nooit probleem gehad......kan het ook wel eens tegenvallen, dan zullen de gratis antwoordnummers wellicht vervallen en moet je met je portemonee naar postkantoor voor de porto...... en dan wordt het niet meer bij je opgehaald ook verwacht ik, tenzij je gelijk je portemonee trekt ?
En dan ben ik duurder uit bij Bol ook verwacht ik, porto kost daar E 1,95, als ik voor dat boek nu zelf de porto moet gaan betalen op het postkantoor gaat dat volgens mij niet echt lukken voor dat bedrag aan postzegels ;-( dat tarief betaal je al bijna voor een brief met een paar velletjes ;-(
tvdeem, u durft veel te zeggen voor iemand die zijn geld nog terug moet krijgen. En de leverancier voor leugenaar uitmaken, of dat nu zo handig is...
Van uw openingspost klopte niet veel weten we inmiddels. Er is nimmer sprake van geweest dat u de koop niet ongedaan kon maken: de wet geeft u dat recht.
In plaats van het product, zonder discussie, terug te sturen binnen de gestelde termijn, gaat u de strijd aan met de leverancier die vervolgens "niet reageerde op uw vraag om het artikel te retourneren". Dat hoeft toch ook niet: retourneren moet u zelf doen.
Er is nimmer sprake van geweest dat u het geld niet terug zou krijgen. U bent een overbodige strijd aangegaan met de leverancier die, ook door u toedoen, tot een ruzie is geëscaleerd. Een ruzie omdat u niet bereid bent de verzendkosten te betalen voor het terugsturen (en die zijn toch echt voor uw rekening!). Dit alles vertelde u ons aanvankelijk echter niet.
Ik hoop voor u dat u, ondanks het schelden en tieren, uw geld terugkrijgt. Ik verwacht niet dat de ver voor de uiterlijke termijn daarvoor zal zijn.
[quote=gerland schreef op vrijdag 7 mei 2010, 22:52]tvdeem, u durft veel te zeggen voor iemand die zijn geld nog terug moet krijgen. En de leverancier voor leugenaar uitmaken, of dat nu zo handig is...
Van uw openingspost klopte niet veel weten we inmiddels. Er is nimmer sprake van geweest dat u de koop niet ongedaan kon maken: de wet geeft u dat recht.
In plaats van het product, zonder discussie, terug te sturen binnen de gestelde termijn, gaat u de strijd aan met de leverancier die vervolgens "niet reageerde op uw vraag om het artikel te retourneren". Dat hoeft toch ook niet: retourneren moet u zelf doen.
Er is nimmer sprake van geweest dat u het geld niet terug zou krijgen. U bent een overbodige strijd aangegaan met de leverancier die, ook door u toedoen, tot een ruzie is geëscaleerd. Een ruzie omdat u niet bereid bent de verzendkosten te betalen voor het terugsturen (en die zijn toch echt voor uw rekening!). Dit alles vertelde u ons aanvankelijk echter niet.
Ik hoop voor u dat u, ondanks het schelden en tieren, uw geld terugkrijgt. Ik verwacht niet dat de ver voor de uiterlijke termijn daarvoor zal zijn.goh, blijkbaar nog iemand die moeite heeft met lezen, en graag vanalles aan elkaar toe lult... (ook al bekende?) Indien ik mijn geld te laat ontvang, zal hij nog meer problemen krijgen, ik sta hier in mijn recht...
De manier waarop Webshop en sommige vrijwilligers op u reageren verdient niet de schoonheidsprijs.
U staat volledig in uw recht. U heeft het recht om zonder opgave van reden een Koop op Afstand binnen de zichttermijn terug te zenden. In dezelfde wet + in de A.V. van het keurmerk staat dat klant dan alleen de verzendkosten verschuldigd is. De bezorgkosten zijn dus voor de Webshop. Stichting Consuwijzer bevestigt dit.
Webshop heeft toegezegd om wat u betaald heeft te vergoeden. Ik verwacht dan ook binnen 30 dagen hier te lezen dat Webshop dat gedaan heeft.
Probleem lijkt dus uiteindelijk toch op de juiste manier opgelost te worden.
Ik vind het wel zo netjes om via deze manier ook te vermelden dat uiteindelijk het geld heel correct en snel terug overgemaakt is op mijn rekening.
Het bedrag is namelijk (zojuist gezien) maandag al terug gestort op mijn rekening.
Nogmaals, ik betreur het enorm hoe ik met mijn klacht in eerste instantie was benaderd, maar wil bijdeze NDW wel bedanken voor de alsnog snelle afhandeling.
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald? Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar) Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar Ik draai onder windows 10 Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet Beda
...
Lees meer
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld. Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen. De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer