tvdeem
door tvdeem May 6, 2010 om 22:48
Computers & telefonie

[Ervaringen]New digital world

Via newdigitalworld hebben we een Wii-Adapter besteld, maar deze werd nogal vreemd geleverd.
De adapter bevond zich namelijk in een oude 2ehands doos van een vreemd ander artikel, was zwaar beschadigt en onafgesloten onze kant op gestuurd.

Daar wij onze twijfels hadden over eventuele beschadiggingen aan het artikel zelf, en of het artikel überhaupt wel nieuw was, wilde we de koop graag ongedaan maken, maar dit ging niet zo éénvoudig, sterker nog, het ging eigenlijk helemaal niet.

medewerkers van newdigitalworld reageerde niet op onze klacht en vraag om het artikel te retourneren. Na 2 keer nogmaals contact op te nemen bleek dat ze helemaal geen tevredenheidsgarantie handhaven, en het artikel dus niet zomaar terug geruild kon worden.

"nee sorry dat doen wij niet" was de reactie waarmee wij maar genoegen moesten nemen.
of het product maar als reserve houden werd zelfs voorgesteld.

HALLO? IK BESTEL TOCH GEEN ARTIKEL ALS RESERVE?
kortom, een frotzaak, waarvan ik hoop dat niemand daar meer in-tuimeld!

Wie zijn er hier nog meer gedupeerd?

4201 70 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - May 6, 2010 om 22:55
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo ben je gedupeerd, doet de adapter het niet dan?

tvdeem
door tvdeem - May 6, 2010 om 23:00
57 Antwoorden / 3 Vragen

Dit staat duidelijk in mijn bericht omschreven.

stacey
door stacey - May 6, 2010 om 23:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Tevens zijn wij een door marktplaats gecontroleerde verkoper-- Staat te lezen op hun site..........goede referenties............Not

Voor zover ik zo snel even zag zijn ze nergens bij aangesloten of ingeschreven....
Waarom koop in in vredesnaam bij zo`n zaak die ook niet eens algemene (verkoop)voorwaarden heeft ;-(

Dan kun je niet zoveel meer mee, althans niet zonder wellicht meer kosten (voor oa advocaat) dan geleverde te maken vrees ik, tenizj bezoek brengen aan het adres, als dat al klopt...........aangifte doen wellicht, alhoewel de hermandad het drukker heeft met andere zaken, waaronder flitsen geloof ik..........

tvdeem
door tvdeem - May 6, 2010 om 23:14
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 6 mei 2010, 23:06]--Tevens zijn wij een door marktplaats gecontroleerde verkoper-- Staat te lezen op hun site..........goede referenties............Not

Voor zover ik zo snel even zag zijn ze nergens bij aangesloten of ingeschreven....
Waarom koop in in vredesnaam bij zo`n zaak die ook niet eens algemene (verkoop)voorwaarden heeft ;-(

Dan kun je niet zoveel meer mee, althans niet zonder wellicht meer kosten (voor oa advocaat) dan geleverde te maken vrees ik, tenizj bezoek brengen aan het adres, als dat al klopt...........aangifte doen wellicht, alhoewel de hermandad het drukker heeft met andere zaken, waaronder flitsen geloof ik..........Nou niet iedereeen heeft zoveel verstand van bestellen via internet, en daar ze wel een webshop-keurmerk hebben dachten wij dat dit wel safe was.

haha, ik denk inderdaad ook dat de politie liever flitst.
veel aan het probleem doen kunnen we niet meer, behalve mensen in ieder geval wel te waarschuwen.

freya
door freya - May 6, 2010 om 23:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zijn sowieso niet aangesloten bij het z.g.n. 'thuiswinkel waarborg', dus dat zou al reden genoeg moeten zijn om daar niets te bestellen. Ze hebben wel één of ander zelfgefabriceerd 'webshop keurmerk'. En de webshop ziet er verder ook behoorlijk amateuristisch uit. Nee, als je hier verzeild raakt..... hard doorlopen!

Mijn advies, kijk of die adapter werkt en steek er verder geen energie in, want bij dergelijke webshops ga je je geld nevernooit terugkrijgen.

Freya

tvdeem
door tvdeem - May 6, 2010 om 23:21
57 Antwoorden / 3 Vragen

jammer dat ik dus die kennis niet bezit, maar ik heb er wel goed van geleerd. Bedankt voor je reactie!

stacey
door stacey - May 6, 2010 om 23:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tvdeem schreef op donderdag 6 mei 2010, 23:21]jammer dat ik dus die kennis niet bezit, maar ik heb er wel goed van geleerd. Bedankt voor je reactie!

Kom volgende keer als je ergens iets wilt bestellen Vooraf even eerst bv hier (of via zoeken naar revieuws over winkels op internet) even informeren, gebeurd zoiets je in elk geval nooit meer.

tvdeem
door tvdeem - May 6, 2010 om 23:30
57 Antwoorden / 3 Vragen

haha, dat is wel een goede tip, die ik een volgende keer zeker wel op ga volgen.
Ik denk: bestel ook eens wat via internet, en direct gaat het mis.

stacey
door stacey - May 7, 2010 om 00:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tvdeem schreef op donderdag 6 mei 2010, 23:30]haha, dat is wel een goede tip, die ik een volgende keer zeker wel op ga volgen.
Ik denk: bestel ook eens wat via internet, en direct gaat het mis.

Ach kun je wel eens hebben hè, al doende leert men....... ;-)

ka
door kaatje31 - May 7, 2010 om 00:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

New Digital World is aangesloten bij het Webshop Keurmerk. Dit houdt gelukkig meer in dan een logo plaatsen op een webshop. Zo moet NewDigitalWorld de Algemene Voorwaarden hanteren voor winkels aangesloten bij het Webshop Keurmerk. Hier staat in artikel 8.1:
"De consument heeft bij aankoop van het product gedurende minstens 14 dagen vanaf de dag van ontvangst van het product door of namens de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgaaf van reden te ontbinden"

U kunt de adapter dus binnen 14 dagen na ontvangst retour sturen naar de webshop en de koop ontbinden.

Mocht u er met de NewDigitalWorld binnen redelijke termijn niet uitkomen, kunt u via de website van het Webshop Keurmerk een klacht indienen bij de geschillencommisie.

Voor meer informatie, kijk eens op www.keurmerk.info

Succes!
Kaatje

stacey
door stacey - May 7, 2010 om 10:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=kaatje31 schreef op vrijdag 7 mei 2010, 00:22]New Digital World is aangesloten bij het Webshop Keurmerk. Dit houdt gelukkig meer in dan een logo plaatsen op een webshop.

Aangesloten ZIJN houd meer in dan enkel plaatsen van logo ja, maar dan moeten ze wel ook daadwerkelijk aangesloten zijn.

Maar als ik bij het keurmerk naar ze zoek, met de gegevens van hun site dan krijg ik dit:
--Keurmerkdrager Checken
Geen zoekresultaten!
Er zijn helaas geen bedrijven gevonden met uw zoektermen
--

Dus dat logo kan ik ook zo op m`n voorhoofd plakken ..............

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 10:58
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 7 mei 2010, 10:32][quote=kaatje31 schreef op vrijdag 7 mei 2010, 00:22]New Digital World is aangesloten bij het Webshop Keurmerk. Dit houdt gelukkig meer in dan een logo plaatsen op een webshop.

Aangesloten ZIJN houd meer in dan enkel plaatsen van logo ja, maar dan moeten ze wel ook daadwerkelijk aangesloten zijn.

Maar als ik bij het keurmerk naar ze zoek, met de gegevens van hun site dan krijg ik dit:
--Keurmerkdrager Checken
Geen zoekresultaten!
Er zijn helaas geen bedrijven gevonden met uw zoektermen
--

Dus dat logo kan ik ook zo op m`n voorhoofd plakken ..............Maar als ze het logo zo onterecht plaatsen, en dus de indruk willen wekken dat ze wel aangemeld zijn, terwijl dit dus niet het geval is, dan zijn ze wel ontzettend nat! Mooi om dat ook nog eens even uit te zoeken.

Overigens, weer een mailtje gehad, niet normaal hoe er gereageerd word. Wij zouden hem bedreigen doordat we hebben gezegt uit te gaan zoeken wat onze rechten zijn. haha, hoe triest kun je de klachten afhandelen.

freya
door freya - May 7, 2010 om 11:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@stacey:

Blijkbaar stelt het logo 'webshop keurmerk' nog wel íets voor, maar als het onterecht gevoerd wordt, dan heb je er uiteraard niets aan.

@tvdeem:

Stuur die firma een mailtje met een 'link' naar dit topic en stuur dat bericht ook naar het 'webshop keurmerk' *klik*. Eens kijken hoe snel dat logo van hun website verdwijnt......

Freya

sonjaatje
door sonjaatje - May 7, 2010 om 11:26
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dit staat duidelijk in mijn bericht omschreven

Er staat dat de verpakking beschadigd was, niks over het artikel zelf.

eventuele beschadiggingen aan het artikel zelf,

Dus doet ie het of niet. Zo ja, dan is er toch niks aan de hand.

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 11:38
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 7 mei 2010, 11:19]
@stacey:

Blijkbaar stelt het logo 'webshop keurmerk' nog wel íets voor, maar als het onterecht gevoerd wordt, dan heb je er uiteraard niets aan.

@tvdeem:bij de site van webshop keurmerk staat dat ze aangesloten zijn. Echter ben ik wel benieuwd of dit ook zo blijft als ik vertel hoe de verloop bij zo'n bedrijf eraan toe gaat, dus daar ga ik zeker wel eventjes een klacht in dienen.

@sonjaatje, je hebt blijkbaar echt moeite met lezen. Daar ga ik dus niet meer op in.
Stuur die firma een mailtje met een 'link' naar dit topic en stuur dat bericht ook naar het 'webshop keurmerk' *klik*. Eens kijken hoe snel dat logo van hun website verdwijnt......

Freya

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 11:39
57 Antwoorden / 3 Vragen

Freya, sorry, er is wat mis gegaan met de quote, en ik weet niet hoe ik het kan wijzigen.

sonjaatje
door sonjaatje - May 7, 2010 om 11:40
1961 Antwoorden / 1 Vragen

sonjaatje, je hebt blijkbaar echt moeite met lezen

Neuh niet echt.
Maar hij doet het dus niet en is beschadigd??

freya
door freya - May 7, 2010 om 11:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tvdeem schreef op vrijdag 7 mei 2010, 11:39]Freya, sorry, er is wat mis gegaan met de quote, en ik weet niet hoe ik het kan wijzigen.

Geeft niet hoor, de bedoeling was wel duidelijk. En nee, achteraf wijzigen van je bericht is helaas niet mogelijk.

Als je een bericht 'Quote', moet je er gewoon even op letten dat je je eigen reactie helemaal aan het einde van het gequote bericht begint, dus ná de (/Quote)

Freya

stacey
door stacey - May 7, 2010 om 11:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 7 mei 2010, 11:40]sonjaatje, je hebt blijkbaar echt moeite met lezen

Neuh niet echt.
Maar hij doet het dus niet en is beschadigd??

Hey ga ff een leesbril halen zeg, ze zijn momenteel in de aanbieding ..............
en maak vooral geen haast op de terugweg........

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 11:55
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 7 mei 2010, 11:51][quote=tvdeem schreef op vrijdag 7 mei 2010, 11:39]Freya, sorry, er is wat mis gegaan met de quote, en ik weet niet hoe ik het kan wijzigen.

Geeft niet hoor, de bedoeling was wel duidelijk. En nee, achteraf wijzigen van je bericht is helaas niet mogelijk.

Als je een bericht 'Quote', moet je er gewoon even op letten dat je je eigen reactie helemaal aan het einde van het gequote bericht begint, dus ná de (/Quote)

Freya

haha, ja, precies daar ging het fout.
Maar goed, zal nou verder eens af gaan wachten of er nog meer mensen zijn die deze klachten herkennen van dit bedrijf.
In ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp!

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 12:10
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[stacey schreef op vrijdag 7 mei 2010,

--Keurmerkdrager Checken
Geen zoekresultaten!
Er zijn helaas geen bedrijven gevonden met uw zoektermen
--]]
----------------------------------------

Ik klikte op logo en ging naar Site Webshopkeurmerk
Onder: aangesloten winkels, letter N, staat deze webshop vermeld.

Kijkt u bij de Klachtenregeling, als deze webshop niet conform de regels werkt.
Klik

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 12:17
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 12:10][stacey schreef op vrijdag 7 mei 2010,

--Keurmerkdrager Checken
Geen zoekresultaten!
Er zijn helaas geen bedrijven gevonden met uw zoektermen
--]]
----------------------------------------

Ik klikte op logo en ging naar Site Webshopkeurmerk
Onder: aangesloten winkels, letter N, staat deze webshop vermeld.

Kijkt u bij de Klachtenregeling, als deze webshop niet conform de regels werkt.
Klik
Klopt, dat ga ik dan ook doen. Niet zozeer om mijn geld terug te halen, maar wel om andere mensen te behoeden voor dit soort fratsen.

stacey
door stacey - May 7, 2010 om 12:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 12:10][
Ik klikte op logo en ging naar Site Webshopkeurmerk
Onder: aangesloten winkels, letter N, staat deze webshop vermeld.

Kijkt u bij de Klachtenregeling, als deze webshop niet conform de regels werkt.
Klik

Ik heb op aantal manieren de naam en url ingevoerd zonder succes, is de klik op het logo wel een link naar de Echte Keurmerk website ?

Beetje vreemd, Als de zoekfunctie bij het keurmerk niet werkt zoals het zou moeten werken dan moeten ze dat eens snel op orde brengen lijkt me, maar check jij de invoerfunctie zoals ik deed op de originele website (niet via link) dan nog eens om te zien of je hen dan wel krijgt .......
Ik heb het wel op z`n 6 verschillende manieren geprobeerd zonder succes

stacey
door stacey - May 7, 2010 om 12:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Chips, ik zie het al zat bij het verkeerde keurmerk ;-(
hoe ik daar nou kwam.......Stom

Mijn nederige Excuses.

Maar gezien het feit hoe ze klanten behandelen zijn ze mi geen keurmerk waard, dus daar dan een klacht indienen...........
Misschien valt er dan toch nog wat voor elkaar te krijgen, dat scheelt alweer.

sonjaatje
door sonjaatje - May 7, 2010 om 14:17
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Chips, ik zie het al zat bij het verkeerde keurmerk ;-(
hoe ik daar nou kwam.......Stom

[edit - off topic - redactie]

stacey
door stacey - May 7, 2010 om 14:18
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[edit - off topic - redactie]

di
door digitalworld - May 7, 2010 om 14:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hier even de reactie van ons NEW DIGITAL WORLD zodat u alle feiten heeft en niet die van een persoon die iets koopt wat hij niet nodig heeft.

Klant koopt een adapter.
Krijgt deze opgestuurd en is werkend wij verpakken deze inderdaad in verschillende dozen dit om kosten te besparen die u als klant in uw prijs terug ziet.

Let op het product is NIET kapot of beschadigd, anders was onze reactie heel simpel u ontvangt een nieuwe.
Dit is TOTAAL NIET HET GEVAL.

Meneer heeft gewoon zijn eigen adapter weer aangesloten en deze bleek het weer te doen.
Dus wil meneer het artikel retour sturen dit kan GEEN PROBLEEM alleen betalen wij dan geen porto kosten lijkt mij niet meer dan logisch en is ook volgens de regels.

Raar ook dat op de vraag van een van de leden 'is het product kapot ook door meneer niet wordt gereageerd met 'Nee is werkend', dit zegt mij genoeg.

Afsluitend meneer heeft een foutje gemaakt met de bestelling dat kan maar moet daar niet mij de schuld van geven maar zichzelf.

stacey
door stacey - May 7, 2010 om 14:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen

@ digitalworld

Excuses nog voor de ontstane verwarring, zeg maar mijn blunder ;-(
betreffende het keur merk.........

En bedankt voor de uitleg, verhaal heeft altijd 2 kanten maar daar we die veelal maar van 1 kant horen hier gaan we er in dat geval maar vanuit de vraagsteller de juiste geeft, wat natuurlijk niet altijd het geval hoeft te zijn.......

Maar lijkt me duidelijk, vraagsteller kon of kan ontbinden tegen betaling van de retourkosten en met restitutie eventueel reeds betaalde.
Dat is ook de gebruikelijk gang van zaken, dus zou er ook geen probleem hoeven ontstaan lijkt me.

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 14:52
57 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe kunt u mij garanderen dat het product deugt als het in zo'n verpakking word geleverd?

Waar bent u in gods naam mee bezig om het uberhaupt zo naar mensen te sturen?

En waar bent u mee bezig om de boel hier om te draaien?

Jij kunt mij niet vertellen of het product werkt, jij kunt mij niet vertellen of het product een normale levensduur heeft, als het zo, in deze toestand opgestuurd word! Wij willen het product terug, omdat we niet over een maand met een kapot product willen zitten. Want als het dan kapot is, zullen we ook wel weer net zo onvriendelijk behandeld worden, als dat we nu worden.

Even ter vraag aan de medemens hiero:
Wie heeft er ooit vaker een nieuw product in zo'n slechte, 2ehands kapotte en ingedeukte doos van een ander artikel zo onafgesloten naar zich toe gestuurd gekregen:

*Zie hier de verpakking!*

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 15:11
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Zichttermijn
Consumenten hebben recht op een bedenktijd van minstens 7 werkdagen. Binnen deze termijn mag de klant het product zonder verdere verplichtingen terugsturen.

Ongeacht de reden van terugzending heeft u na aankomst product 7 werkdagen de tijd om het product terug te zenden.

M.i. maken de omstandigheden en de reden dus verder niet uit m.b.t. uw recht om het product terug te zenden.

Bron: KvK

freya
door freya - May 7, 2010 om 15:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tvdeem schreef op vrijdag 7 mei 2010, 14:52]......
Even ter vraag aan de medemens hiero:
Wie heeft er ooit vaker een nieuw product in zo'n slechte, 2ehands kapotte en ingedeukte doos van een ander artikel zo onafgesloten naar zich toe gestuurd gekregen:

*Zie hier de verpakking!*

Hoewel ik waardeer dat NewDigitalWorld hier op dit topic reageert, vind ik het toch merkwaardig dat een dergelijk product op deze wijze verstuurd wordt. Een adapter zit doorgaans nooit in een 'veel' te grote doos, dus waarom dat niet gewoon in de orginele verpakking verstuurd kan worden is mij niet duidelijk. Het argument '.....wij verpakken deze inderdaad in verschillende dozen dit om kosten te besparen....' wil er bij mij toch echt niet in. Of je een adapter nu in de orginele verpakking verstuurt of in zo'n 'vod', maakt mijns inziens voor de prijs van het versturen niets uit.
Of het moet zijn dat het om goedkope 'namaak' chinese import gaan, die in bulk (zonder verpakking) worden ingekocht, maar dan heb ik ook zo mijn twijfels over de kwaliteit van het product.

Freya

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 15:16
57 Antwoorden / 3 Vragen

Nee inderdaad, dat is het hem ook Freya.
Ik vind het dan vreemd om vervolgens zo behandeld te worden,
en mij ook 2 keer op te laten draaien voor verzendkosten, terwijl je er toch wel vanuit mag gaan dat je artikel niet zo aan komt.

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 15:25
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Leest u ook deze link door.
Klik
M.i. stond u volledig in uw recht toen u binnen de zichttermijn het product wilde terug sturen.

Zie verder info op de site.

Afzien van de koop binnen de zichttermijn

Als een consument van de aankoop afziet binnen de zichttermijn, moet u hem of haar binnen dertig dagen het aan u betaalde bedrag terugbetalen. U mag de consument geen kosten voor het ongedaan maken van de koop binnen de zichttermijn in rekening brengen.

Wie de kosten voor terugzending moet betalen, mag u bepalen. Meestal hangt dat af van de situatie.

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 15:31
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 15:25]Leest u ook deze link door.
Klik
M.i. stond u volledig in uw recht toen u binnen de zichttermijn het product wilde terug sturen.

Zie verder info op de site.

Afzien van de koop binnen de zichttermijn

Als een consument van de aankoop afziet binnen de zichttermijn, moet u hem of haar binnen dertig dagen het aan u betaalde bedrag terugbetalen. U mag de consument geen kosten voor het ongedaan maken van de koop binnen de zichttermijn in rekening brengen.

Wie de kosten voor terugzending moet betalen, mag u bepalen. Meestal hangt dat af van de situatie.

Ik heb nu ook in een zeer onvriendelijk mailtje tehoren gekregen dat ik het terug mag ruilen, maar 2x verzendkosten betalen, terwijl meneer het op deze manier verstuurd vind ik erg spijtig. Indien ik zeker was van het feit dat hier een goed pruduct geleverd was, dan kon ik het via marktplaats nog gaan verkopen, en was de terugzending ook niet nodig geweest.

Ik heb mijn keuze in ieder geval gemaakt:
Het bedrijf is in ieder geval mijn geld niet waard, ik verspil het nu liever aan verzendkosten, dan dat ik het hier maar laat liggen.
De manier van verpakken, en de manier van klachten behandelen is totaal onder de maat, en bij leugens en schelden ben je bij mij dan gauw uitgepraat.

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 15:56
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ tvdeem

U hoeft product niet te ruilen, u kunt het terugzenden en uw geld terug vragen. U hoort binnen 30 dagen uw geld terug te krijgen.

Bedoelt u met 2 x verzendkosten: het naar u toe sturen en het terugsturen?

Ik lees in de Wettelijke regelgeving pdf file onder herroepingsrecht, dat u bij terug sturen ten hoogste de kosten van het terugzenden hoeft te betalen.

Wettelijke regelgeving

In artikel 10 van het Webshopkeurmerk lees ik dat als de klant de aankoop herroept, ten hoogste de kosten van terug zending voor rekening van de klant zijn.

Keurmerk webshop A.V.

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 16:31
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 15:56]@ tvdeem

U hoeft product niet te ruilen, u kunt het terugzenden en uw geld terug vragen. U hoort binnen 30 dagen uw geld terug te krijgen.

Bedoelt u met 2 x verzendkosten: het naar u toe sturen en het terugsturen?

Ik lees in de Wettelijke regelgeving pdf file onder herroepingsrecht, dat u bij terug sturen ten hoogste de kosten van het terugzenden hoeft te betalen.

Wettelijke regelgeving

In artikel 10 van het Webshopkeurmerk lees ik dat als de klant de aankoop herroept, ten hoogste de kosten van terug zending voor rekening van de klant zijn.

Keurmerk webshop A.V.

Bedankt voor uw antwoord.
Ik bedoelde inderdaad dat ik voor toezenden en terugzenden dus moet gaan betalen.

Ik heb voor toezenden al betaald, (voor dat vodje dus) en moet volgens hem nu weer betalen als ik het terug wil zenden.

edwardus
door edwardus - May 7, 2010 om 16:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Freya dat is wat ik mij ook afvraag. Als je een nieuw product importeert komt het in een doos van de fabrikant. Waarom dan is het in hemelsnaam nodig voor een webwinkel om artikelen in een andere doos te verpakken. Dit klopt naar mijn smaak van geen kant.

sonjaatje
door sonjaatje - May 7, 2010 om 17:12
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had allang het idee dat het geen originele was maar zeg maar niks want word toch afgeblaft.
De prijs zal er ook wel naar zijn.

En vraagsteller kan wel bijdehand doen, maar geeft geen antwoord op mijn vraag: is ie kapot en/of beschadigd.

Het lijkt er meer op dat de verpakking aanleiding is om het product te wantrouwen en het daarom retour wil sturen.

Maar ja, ik kan toch niet lezen :-(

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 17:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Aanvulling

Leest u ook even de aanbeveling in artikel 8 van het keurmerk Webshop door.
( in de originele staat en verpakking terugzenden)
Klik

Succes!

freya
door freya - May 7, 2010 om 17:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:14]Aanvulling

Leest u ook even de aanbeveling in artikel 8 van het keurmerk Webshop door.
( in de originele staat en verpakking terugzenden)
Klik

Succes!
Dat lijkt mij bij deze webshop dan wel een probleem te worden, aangezien ze het in een 'vreemde' doos versturen en zelf ongetwijfeld niet bijhouden in welke 'vreemde' doos het verstuurd is. Kortom, je kunt het dus in elke willekeurige doos terugsturen.......

Freya

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 17:26
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:12]Ik had allang het idee dat het geen originele was maar zeg maar niks want word toch afgeblaft.
De prijs zal er ook wel naar zijn.

En vraagsteller kan wel bijdehand doen, maar geeft geen antwoord op mijn vraag: is ie kapot en/of beschadigd.

Het lijkt er meer op dat de verpakking aanleiding is om het product te wantrouwen en het daarom retour wil sturen.

Maar ja, ik kan toch niet lezen :-(wat kan jij onzin blaten zeg. lees je eigen reacties eens terug. je praat net zoals new digital world alles naar je eigen hand.

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 17:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:22][quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:14]Aanvulling

Leest u ook even de aanbeveling in artikel 8 van het keurmerk Webshop door.
( in de originele staat en verpakking terugzenden)
Klik

Succes!
Dat lijkt mij bij deze webshop dan wel een probleem te worden, aangezien ze het in een 'vreemde' doos versturen en zelf ongetwijfeld niet bijhouden in welke 'vreemde' doos het verstuurd is. Kortom, je kunt het dus in elke willekeurige doos terugsturen.......

Freya

< g > Dat zou ik niet doen. :)
T.s. kan n.l. aantonen dat het deze doos is omdat hij ons heeft laten zien hoe de verpakking eruit ziet.
Ik zou conform a.v. keurmerk in dezelfde verpakking retourneren ( wel adapter goed afschermen tegen beschadiging) en bedrag product + verzendkosten terug vorderen.

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 17:27
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@tvdeem

U krijgt de bezorgkosten terug

Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan krijgt u dit bedrag weer terug.

Bron: Consuwijzer

Ik denk dat u terecht een klacht bij de keurmerkorganisatie kunt indienen over deze gang van zaken bij deze webschop

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 17:28
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:02]@tvdeem

U krijgt de bezorgkosten terug

Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan krijgt u dit bedrag weer terug.

Bron: Consuwijzer

Ik denk dat u terecht een klacht bij de keurmerkorganisatie kunt indienen over deze gang van zaken bij deze webschopEn hoe kan ik dit het beste oplossen, want NewDigitalWorld weigert dus verzendkosten te vergoeden.

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 17:31
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:26][quote=freya schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:22][quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:14]Aanvulling

Leest u ook even de aanbeveling in artikel 8 van het keurmerk Webshop door.
( in de originele staat en verpakking terugzenden)
Klik

Succes!
Dat lijkt mij bij deze webshop dan wel een probleem te worden, aangezien ze het in een 'vreemde' doos versturen en zelf ongetwijfeld niet bijhouden in welke 'vreemde' doos het verstuurd is. Kortom, je kunt het dus in elke willekeurige doos terugsturen.......

Freya

< g > Dat zou ik niet doen. :)
T.s. kan n.l. aantonen dat het deze doos is omdat hij ons heeft laten zien hoe de verpakking eruit ziet.
Ik zou conform a.v. keurmerk in dezelfde verpakking retourneren ( wel adapter goed afschermen tegen beschadiging) en bedrag product + verzendkosten terug vorderen. ik stuur het inderdaad ook terug in de "orginele" verpakking, die ik via hem heb moeten ontvangen. Uiteraard tape ik hem dicht, en maak van voor en na foto's, zodat men niet achteraf ook nog gaat liegen dat hij eruit is gevallen ofzo. (zie hem na het schelden en alles tot vanalles in staat)

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 17:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:12]

En vraagsteller kan wel bijdehand doen, maar geeft geen antwoord op mijn vraag: is ie kapot en/of beschadigd. ]]

In dit geval is het niet belangrijk of het product kapot is of werkt.
Klant heeft volgens koop op afstand herroepingsrecht en mag zonder opgave van reden het product terug sturen.

T.s. hoeft dan ook geen antwoord te geven op deze vraag, en erger Webshop mag hem dit niet verwijten.

De reden gaat ons niet aan en webshop niet aan.
Zie: alle links die geplaatst zijn.

freya
door freya - May 7, 2010 om 17:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:26][quote=freya schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:22][quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 17:14]Aanvulling

Leest u ook even de aanbeveling in artikel 8 van het keurmerk Webshop door.
( in de originele staat en verpakking terugzenden)
Klik

Succes!
Dat lijkt mij bij deze webshop dan wel een probleem te worden, aangezien ze het in een 'vreemde' doos versturen en zelf ongetwijfeld niet bijhouden in welke 'vreemde' doos het verstuurd is. Kortom, je kunt het dus in elke willekeurige doos terugsturen.......

Freya

< g > Dat zou ik niet doen. :)
T.s. kan n.l. aantonen dat het deze doos is omdat hij ons heeft laten zien hoe de verpakking eruit ziet.
Ik zou conform a.v. keurmerk in dezelfde verpakking retourneren ( wel adapter goed afschermen tegen beschadiging) en bedrag product + verzendkosten terug vorderen.
Voor het geval je het nog niet door had, maar mijn reactie was een beetje sarcastisch bedoeld om aan te geven hoe 'krom' een dergelijke voorwaarde is als de betreffende webshop z'n spullen maar in willekeurige dozen verstuurt.
(het was dus geen serieuze suggestie naar de vragensteller toe)

Freya

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 17:38
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ t.s.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar aangetekend met ontvangstbevestiging retourneren, om elk risico op verloren gaan product te vermijden.

U voegt bij een pittig briefje waarin u de gang van zaken betreurt.
U vordert het volledige bedrag terug ( kosten product + verzendkosten) conform Wet koop op Afstand binnen uiterlijk 30 dagen terug te storten op uw bankrekeningnummer: .....

Geeft aan dat als Webshop in gebreke blijft u zowel een klacht indient bij Stichting Consuwijzer als bij Webshopkeurmerk.

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 17:41
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Freya,

Dat begrijp ik. Mijn toelichting over de verzending was in eerste instantie naar t.s. toe was ook vanwege de vreemde verpakking waarin hij zijn bestelling geleverd kreeg.

Ik ben blij dat t.s. gelijk heeft en ik hoop hier terug te lezen dat hij probleemloos het geld waar hij recht op heeft terug gekregen heeft.

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 17:53
57 Antwoorden / 3 Vragen

nou, hij weigert en maakt van elke zin die ik typ een leugen door het om te draaien. Ik word gek van het gescheld van hem, zo mensonterend gewoon.

Ik ga uw raad opvolgen tdehond.
Ik ben erg blij met uw hulp!

di
door digitalworld - May 7, 2010 om 18:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil toch graag even weer wat recht zetten.
Meneer heeft alle recht om zijn aankoopbedrag terug te krijgen en dat krijgt hij ook voor het product.
Het gaat hier over de verzendkosten.
Als ik ( of wie dan ook ) naar de winkel rij en daar mijn auto parkeer tegen betaling van parkeer kosten en een product koop wat ik later teruggeef heb ik geen recht op benzine en/of parkeerkosten.
Meneer had het product ook kunnen halen en brengen dan was er geen discussie.
Meneer heeft bij mij eigenlijk 2 dingen gekocht een product en een verzending.
Deze verzending moet ik gewoon betalen en krijg ik niets voor terug.
Dit staat helemaal los van het product.

Dus mijn menig ( en ook volgens de wet) is dat meneer zijn product mag terugsturen en hij dan het geld van het product terugkrijgt.

Let wel op het gaat hier om een goed werkend product dat meneer ook helemaal niet tegen spreekt.
Meneer gaat op dit forum ook zeggen dat ik scheld wat absoluut niet gebeurt is dus het is zowiezo nu persoonlijk geworden.

Maar als iemand vind dat de verzendkosten ook terugbetaald moeten worden door mij kan dat en is dat zijn mening.

Maar laat wel duidelijk zijn dat ik het product zeker en probleemloos retour neem. Dit heb ik hem ook nooit geweigerd en zal ik ook nooit doen.

De verpakking is tijdelijk zo omdat het product anders dan normaal is ingekocht maar heb ik nooit geen problemen mee is dat wel zo dan vergoed ik het product.

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 18:12
57 Antwoorden / 3 Vragen

goed werkend product? waar baseerd u dat op?
en wat is dat voor onzin-smoes van die benzine?
en met welk bedrijf is dit pakketje verstuurd dan?

schelden is niet gebeurd? wat is o.a. deze tekst dan?

dit is laster u liegt gewoon maar laat
maar cstuur maar op ik geef je geld wel terug ik wil niet met oplichters
als jou iets te maken hebben

Natuurlijk is het persoonlijk, het gaat hier toch ook over u, uw bedrijf, uw product, uw verzending, en uw klachtenbehandelingen.

Maar goed, ik hoor u nu ineens zeggen dat ik wel de verzendkosten terug krijg? dat kan nu ineens wel gewoon?
Ik snap dat negatieve feedback op een site heel vervelend is voor u, maar het terug geven van de verzendkosten heeft u nergens beloofd, u stuurde namelijk "nee, doen wij niet aan".

Maar goed, als u verder het product netjes terug neemt, en de verzendkosten erbij vergoed. (die naar ons toe dus) hoor je mij verder ook niet meer klagen. (mits het op een normale manier gaat dus)

sonjaatje
door sonjaatje - May 7, 2010 om 18:14
1961 Antwoorden / 1 Vragen

In dit geval is het niet belangrijk of het product kapot is of werkt.
Klant heeft volgens koop op afstand herroepingsrecht en mag zonder opgave van reden het product terug sturen.

Dan hoeft ie hier toch ook geen topic te openen.

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 18:17
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 7 mei 2010, 18:14]In dit geval is het niet belangrijk of het product kapot is of werkt.
Klant heeft volgens koop op afstand herroepingsrecht en mag zonder opgave van reden het product terug sturen.

Dan hoeft ie hier toch ook geen topic te openen.idd, lezen blijft voor jouw erg moeilijk ;)
(je zou overigens een mooi stelletje kunnen vormen met NDW, je zou bijna denken dat het hier om dezelfde personen gaat)

stacey
door stacey - May 7, 2010 om 18:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

----Heinrich Heine Arrest d.d. 15-04-2010
Webshops mogen geen leveringskosten in rekening brengen bij consument.

Het Europese Hof van Justitie geeft de consumentenbond gelijk: het in rekening brengen van kosten voor de levering aan de consument, die de overeenkomst rechtmatig heeft ontbonden, is in strijd met de richtlijn.

Voor de praktijk is dit ook een belangrijke beslissing. Wees er op bedacht dat de consument bij élke aankoop via internet (of andere vorm van “koop op afstand”) dus het recht heeft om kosteloos de overeenkomst te ontbinden.

Slechts de kosten voor het terugzenden komen dan voor rekening van de consument
.----Link

stacey
door stacey - May 7, 2010 om 18:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=digitalworld schreef op vrijdag 7 mei 2010, 18:04]
Meneer heeft bij mij eigenlijk 2 dingen gekocht een product en een verzending.
Deze verzending moet ik gewoon betalen en krijg ik niets voor terug.
Dit staat helemaal los van het product.

Dus mijn menig ( en ook volgens de wet) is dat meneer zijn product mag terugsturen en hij dan het geld van het product terugkrijgt.

Maar als iemand vind dat de verzendkosten ook terugbetaald moeten worden door mij kan dat en is dat zijn mening.

Dat is de mening van de wet(gever) dus:

----Heinrich Heine Arrest d.d. 15-04-2010
Webshops mogen geen leveringskosten in rekening brengen bij consument.

Het Europese Hof van Justitie geeft de consumentenbond gelijk: het in rekening brengen van kosten voor de levering aan de consument, die de overeenkomst rechtmatig heeft ontbonden, is in strijd met de richtlijn.
Voor de praktijk is dit ook een belangrijke beslissing. Wees er op bedacht dat de consument bij élke aankoop via internet (of andere vorm van “koop op afstand”) dus het recht heeft om kosteloos de overeenkomst te ontbinden.

Slechts de kosten voor het terugzenden komen dan voor rekening van de consument
.----Link

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 18:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

digitalworld vrijdag 7 mei 2010, 18:04

Ik wil toch graag even weer wat recht zetten.
Meneer heeft alle recht om zijn aankoopbedrag terug te krijgen en dat krijgt hij ook voor het product.
Het gaat hier over de verzendkosten.

-------------------------------------------------------

Conform de Wet Koop op Afstand heeft de klant het recht om zonder opgave van reden binnen de zichttermijn het product terug te zenden.

Het is een periode waarin de koper het product mag bekijken en op zijn besluit kan terug komen.
Hij kan ervoor kiezen de verkoper te vertellen waarom hij retourneert of conform de wet zonder reden terug sturen.

Conform dezelfde Wet en conform de A.V. van het keurmerk waar u bij bent aangesloten is de Koper alleen de kosten van het terugzenden verschuldigd als de verkoper dat wil.

Stichting Consuwijzer bevestigt dat de koper recht heeft op teruggave van de bezorgkosten.
Zie: Consuwijzer

T.s. heeft recht op teruggave van de bezorgkosten.
Mocht u daar niet toe bereid zijn kan hij overwegen om te kijken hoe hij dit als een geschil bij Webshopkeurmerk kan indienen.

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 18:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ t.s.
In artikel 16 staat de klachtenregeling.
Klik

U kunt daar ook lezen hoe u een klacht over de Webshop kunt indienen.

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 18:33
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 18:31]@ t.s.
In artikel 16 staat de klachtenregeling.
Klik

U kunt daar ook lezen hoe u een klacht over de Webshop kunt indienen. Bedankt,

Echter wacht ik eerst even af hoe NewDigitalWorld het verder afhandeld. Aan de hand daar van voer ik mijn klacht in.

"Schade beperken heeft hij dus verder zelf in de hand".

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 18:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tvdeem schreef op vrijdag 7 mei 2010, 18:33][quote=tdehond schreef op vrijdag 7 mei 2010, 18:31]@ t.s.
In artikel 16 staat de klachtenregeling.
Klik

U kunt daar ook lezen hoe u een klacht over de Webshop kunt indienen. Bedankt,

Echter wacht ik eerst even af hoe NewDigitalWorld het verder afhandeld. Aan de hand daar van voer ik mijn klacht in.

"Schade beperken heeft hij dus verder zelf in de hand".

Graag gedaan. Het is verbazingwekkend hoe bedrijven oneigenlijke argumenten van stal halen om hun gelijk te krijgen.
Het zou dit bedrijf sieren zich bij u te verontschuldigen voor de manier waarop bedrijf hier over u schreef.
Ik hoop dat bedrijf verder conform de wet handelt.

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 18:47
57 Antwoorden / 3 Vragen

Ik moet zeggen dat ik mij hier ook ontzettend om verbaas. En vooral het feit dat hij mij zo behandeld bezorgt mij gewoon buikpijn, want om het bedrag hoef ik verder niet wakker te liggen.

Ik vind het vervelend om als een leugenaar neer gezet te worden, terwijl ik mij dan afvraag: wat is mijn doel dan? Waarom zou ik uit het niets een bedrijf in een slecht daglicht willen zetten?

Echter ben ik blij dat jullie in mijn eerlijkheid geloven, en mij zo goed hebben willen helpen.

Ik hoop dat NDW misschien morgen nog eens tot 10 telt, en dan beter gezint is, en hij inderdaad (oprecht) het verloop betreurd, maar eerlijk gezegt heb ik daar mijn twijfels over.

Het pakketje met brief en al gaat in ieder geval op de post, ik vertel hier hoe het verder afloopt, en hoop dat ik het alsnog (zover nog mogelijk is) positief af kan sluiten.

Helaas dat nu alleen wel mijn vertrouwen in bestellen via internet totaal verknoeid is.

di
door digitalworld - May 7, 2010 om 19:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Oke heb deze oplossing aan de klant aangeboden geld terug na retour product.

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 19:21
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=digitalworld schreef op vrijdag 7 mei 2010, 19:08]Oke heb deze oplossing aan de klant aangeboden geld terug na retour product.
dus het gehele bedrag wat naar u overgemaakt is? (zowel aankoopbedrag als verzendkosten?)

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 19:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@tvdeem

U bent voor uw Recht als consument opgekomen.
U bent zich nu beter bewust van uw rechten inzake Koop op Afstand.

Weigert een webshop weer dit conform de wet te regelen dan legt u dit hier weer voor, waarna de vrijwilligers e.e.a uitgebreid toelichten en de Webwinkel negatieve reclame voor zichzelf genereert. Wat jammer is, want dat zou niet nodig zijn als alles volgens zowel de wet als het keurmerk was afgehandeld.

Ik lees hier graag nog dat u inderdaad zowel bedrag van de aankoop als de bezorgkosten op uw bankrekening ziet staan.

Hopelijk durft u het toch nog eens aan bij een webwinkel met een keurmerk ( omdat u dan nog kan terugvallen op een geschillenprocedure volgens het keurmerk, mocht dit onverhoopt nodig zijn)

( Bedankt voor uw bedankje. Dat stel ik erg op prijs!)

edwardus
door edwardus - May 7, 2010 om 20:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat Heinrich Heine arrest is wat ons betreft niks nieuws onder de zon. Bij ontbinding betaalt de verkoper de verzendkosten naar de klant en de klant betaalt de verzendkosten voor retourzenden. Zo is het eigenlijk altijd al geweest, afgezien van enkele bedrijven die als extra service een antwoordnummer hebben voor (gratis) retourzending.

stacey
door stacey - May 7, 2010 om 20:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edwardus schreef op vrijdag 7 mei 2010, 20:08]Dat Heinrich Heine arrest is wat ons betreft niks nieuws onder de zon. Bij ontbinding betaalt de verkoper de verzendkosten naar de klant en de klant betaalt de verzendkosten voor retourzenden. Zo is het eigenlijk altijd al geweest, afgezien van enkele bedrijven die als extra service een antwoordnummer hebben voor (gratis) retourzending.

In die gevallen betaal je dan wel de verzendkosten, die storten ze dan niet terug, maar niet zo`n probleem mi of je nu verzend of retour betaald, mits bedrag reeël.
Kan per zending wel verschillen of je iets meer of minder betaald dan wanneer je zelf de porto gaat betalen dan wellicht, maar zou niet graag zien dat bedrijf zou gaan zeggen, bel zelf maar dhl of bestel maar een vrachtwagen voor die koelkast die terug moet ;-)

Als ze het nu letterlijk zo moeten gaan uitvoeren, al verwacht ik dat niet als het hier prima werkt, althans nooit probleem gehad......kan het ook wel eens tegenvallen, dan zullen de gratis antwoordnummers wellicht vervallen en moet je met je portemonee naar postkantoor voor de porto......
en dan wordt het niet meer bij je opgehaald ook verwacht ik, tenzij je gelijk je portemonee trekt ?

En dan ben ik duurder uit bij Bol ook verwacht ik, porto kost daar E 1,95, als ik voor dat boek nu zelf de porto moet gaan betalen op het postkantoor gaat dat volgens mij niet echt lukken voor dat bedrag aan postzegels ;-(
dat tarief betaal je al bijna voor een brief met een paar velletjes ;-(

ge
door gerland - May 7, 2010 om 22:52
127 Antwoorden / 0 Vragen

tvdeem, u durft veel te zeggen voor iemand die zijn geld nog terug moet krijgen. En de leverancier voor leugenaar uitmaken, of dat nu zo handig is...

Van uw openingspost klopte niet veel weten we inmiddels. Er is nimmer sprake van geweest dat u de koop niet ongedaan kon maken: de wet geeft u dat recht.

In plaats van het product, zonder discussie, terug te sturen binnen de gestelde termijn, gaat u de strijd aan met de leverancier die vervolgens "niet reageerde op uw vraag om het artikel te retourneren".
Dat hoeft toch ook niet: retourneren moet u zelf doen.

Er is nimmer sprake van geweest dat u het geld niet terug zou krijgen. U bent een overbodige strijd aangegaan met de leverancier die, ook door u toedoen, tot een ruzie is geëscaleerd. Een ruzie omdat u niet bereid bent de verzendkosten te betalen voor het terugsturen (en die zijn toch echt voor uw rekening!).
Dit alles vertelde u ons aanvankelijk echter niet.

Ik hoop voor u dat u, ondanks het schelden en tieren, uw geld terugkrijgt.
Ik verwacht niet dat de ver voor de uiterlijke termijn daarvoor zal zijn.

tvdeem
door tvdeem - May 8, 2010 om 11:31
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gerland schreef op vrijdag 7 mei 2010, 22:52]tvdeem, u durft veel te zeggen voor iemand die zijn geld nog terug moet krijgen. En de leverancier voor leugenaar uitmaken, of dat nu zo handig is...

Van uw openingspost klopte niet veel weten we inmiddels. Er is nimmer sprake van geweest dat u de koop niet ongedaan kon maken: de wet geeft u dat recht.

In plaats van het product, zonder discussie, terug te sturen binnen de gestelde termijn, gaat u de strijd aan met de leverancier die vervolgens "niet reageerde op uw vraag om het artikel te retourneren".
Dat hoeft toch ook niet: retourneren moet u zelf doen.

Er is nimmer sprake van geweest dat u het geld niet terug zou krijgen. U bent een overbodige strijd aangegaan met de leverancier die, ook door u toedoen, tot een ruzie is geëscaleerd. Een ruzie omdat u niet bereid bent de verzendkosten te betalen voor het terugsturen (en die zijn toch echt voor uw rekening!).
Dit alles vertelde u ons aanvankelijk echter niet.

Ik hoop voor u dat u, ondanks het schelden en tieren, uw geld terugkrijgt.
Ik verwacht niet dat de ver voor de uiterlijke termijn daarvoor zal zijn.goh, blijkbaar nog iemand die moeite heeft met lezen, en graag vanalles aan elkaar toe lult... (ook al bekende?)
Indien ik mijn geld te laat ontvang, zal hij nog meer problemen krijgen, ik sta hier in mijn recht...

tdehond
door tdehond - May 8, 2010 om 12:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ tvdeem

De manier waarop Webshop en sommige vrijwilligers op u reageren verdient niet de schoonheidsprijs.

U staat volledig in uw recht.
U heeft het recht om zonder opgave van reden een Koop op Afstand binnen de zichttermijn terug te zenden.
In dezelfde wet + in de A.V. van het keurmerk staat dat klant dan alleen de verzendkosten verschuldigd is.
De bezorgkosten zijn dus voor de Webshop. Stichting Consuwijzer bevestigt dit.

Webshop heeft toegezegd om wat u betaald heeft te vergoeden.
Ik verwacht dan ook binnen 30 dagen hier te lezen dat Webshop dat gedaan heeft.

Probleem lijkt dus uiteindelijk toch op de juiste manier opgelost te worden.

tvdeem
door tvdeem - May 13, 2010 om 23:23
57 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het wel zo netjes om via deze manier ook te vermelden dat uiteindelijk het geld heel correct en snel terug overgemaakt is op mijn rekening.

Het bedrag is namelijk (zojuist gezien) maandag al terug gestort op mijn rekening.

Nogmaals, ik betreur het enorm hoe ik met mijn klacht in eerste instantie was benaderd, maar wil bijdeze NDW wel bedanken voor de alsnog snelle afhandeling.