elora
door elora Oct 7, 2013 om 00:43
Computers & telefonie

Hinderlijke 'piepen' in telefoongesprekken.

Sinds april 2013 heb ik Ziggo 3 in 1 pakket. (Vóór die tijd had ik tel.abonnement bij KPN en kabel voor teevee bij Ziggo en geen internet.) Na het overschakelen telefoon van KPN naar Ziggo begonnen de problemen (al dezelfde dag) met telefoneren. D.w.z. in gesprekken hoor ik steeds hinderlijke 'piep' tonen, die klinken alsof je op een toets van de telefoon duwt. Alleen ikzelf hoor die tonen, de anderen waar ik mee in gesprek ben, horen deze tonen niet. Soms zijn ze kort, dan weer langer aanhoudend en soms zóveel in een gesprek, dat ik het telefoongesprek moet beëindigen. Ik heb uiteraard al bij Ziggo aan de bel getrokken. Ze hadden nog nooit van dit "probleem" gehoord.
Zelf heb ik na 3 maanden (uit pure wanhoop) maar een nieuwe telefoon gekocht, in de hoop dat het aan mijn toestel zou liggen. Helaas!
Bij het derde bezoek van een monteur van Ziggo heb ik in zijn aanwezigheid een familielid gebeld en tel. op speaker gezet en: bingo! Na een paar seconden kwam de eerste 'piep', De monteur had dit ook nog nooit meegemaakt, maar hij heeft er voor gezorgd, dat er een nieuw modem kwam en heeft alles netjes aangesloten en rest afgehandeld, omdat hij al begrepen had, dat dit alles voor mij 'nieuw' en onbekend terrein was. Maar weer helaas: het probleem is er niet mee verholpen. Natuurlijk neem ik toch weer contact op met Ziggo, maar na laatste gesprek
leek het of de vervanging van modem het laatste was wat ze nog konden doen.
En het is niet alleen dit 'gepiep' wat me irriteert, er speelt meer. Maar misschien zie ik spoken waar er geen zijn.
Ik heb nog een vraag trouwens: is het 'normaal'
dat in een tijdsbestek van vier maanden de firewall (GData) negen maal een aanval blokkeert? Want ook daarvan krijg ik de kriebels.
Ik hoop gauw wat van u te horen en

19967 35 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Oct 7, 2013 om 09:41
1525 Antwoorden / 51 Vragen

De AIVD en/of de NSA houdt u in de gaten. Gedraag u braaf de komende tijd.... ;-)

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2013 om 11:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je al eens een ander telefoontoestel geprobeerd om te zien of de piep dan ook nog te horen is?

na
door naat9 - Oct 7, 2013 om 12:02
14 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb het ook (UPC) soms maar ik weet dat ik dan gebeld word. Die ander krijgt geen in-gesprek-toon maar ik hoor een luide piep. Nooit vaker dan 5 keer want dan neemt de voicemail op. Het zou wel heel toevallig zijn als juist iedere keer dat u belt u ook door een ander gebeld wordt. Ik zie achteraf dat ik een oproep heb gemist... misschien geldt dit ook voor u?

jk
door jkoops - Oct 7, 2013 om 12:04
51 Antwoorden / 9 Vragen

Er gaat niets boven bellen met KPN of een van de netten die via het KPN - net verbinding maken. (Hi en Tele 2 b.v.)

ja
door javel47 - Oct 7, 2013 om 12:12
11 Antwoorden / 9 Vragen

Ik herken dit. Heeft u toevallig meerdere toestellen aangesloten?
Soms veroorzaakt dit tweede toestel dit 'gepiep'. Nadat ik het tweede toestel had vervangen voor een ander (lees: beter) toestel was het 'gepiep' weg.

blackjes
door blackjes - Oct 7, 2013 om 12:25
141 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 7 okt 2013, 11:33]Heb je al eens een ander telefoontoestel geprobeerd om te zien of de piep dan ook nog te horen is?

Goed lezen aurora1. Elora had al speciaal een nieuw toestel aangeschaft. Echter zonder succes.
Het modem en router resetten zou nog een mogelijkheid kunnen zijn. Maar als er een monteur is geweest, zal die dit zelf ook al gedaan hebben.
Iets stoort er op de telefoon, maar wat???
Sterkte gewenst.

Blackjes

jantom
door jantom - Oct 7, 2013 om 12:45
377 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een Ziggo-abonnement (3 in 1) en gebruik een Siemens Dect telefoon (alleen basistoestel aangesloten).

Ik hoor soms ook een piepje als ik telefonisch in gesprek ben. Het betreft dan altijd één bepaald persoon die mij belt en het is een enkele piep die ik hoor. De belster gaf naar aanleiding van mijn vraag aan dat zij tijdens het gesprek niet met de toetsen "speelt". Dat neem ik ook aan.

Het zou best kunnen zijn dat het geen Ziggo-probleem is maar een probleem dat wordt veroorzaakt door een provider van draadloos bellen. Dat is in dit geval Lyca...

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 7, 2013 om 12:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou telefonie bij een extern bedrijf nemen, ben je per maand 3 euro 75 goedkoper uit en naar vast bellen is 300 procent goedkoper per minuut.
En als je wilt kun je 'gratis' naar al vaste nummers bellen, dit laatste kan sowieso altijd kun je ook gelijk testen of die piep weg is.

Snap werkelijk niet dat mensen 'n alles-in-1 product nemen, hiermee zijn ze zoveel duurder uit..

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 7, 2013 om 13:01
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jantom schreef op maandag 7 okt 2013, 12:45]Het zou best kunnen zijn dat het geen Ziggo-probleem is maar een probleem dat wordt veroorzaakt door een provider van draadloos bellen. Dat is in dit geval Lyca...
Dus jij belt met je Ziggo nummer naar mobiele telefoons? Geld teveel? ;-)

jantom
door jantom - Oct 7, 2013 om 13:22
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 7 okt 2013, 13:01][quote=jantom schreef op maandag 7 okt 2013, 12:45]Het zou best kunnen zijn dat het geen Ziggo-probleem is maar een probleem dat wordt veroorzaakt door een provider van draadloos bellen. Dat is in dit geval Lyca...
Dus jij belt met je Ziggo nummer naar mobiele telefoons? Geld teveel? ;-)

Beste Lekkerisdat:

Ik bel in principe en meestal ook uit principe niet naar mobiele telefoons... Ik email veel liever of gebruik Skype (gratis bellen). Met Facebook kan ik ook al uit de voeten als ik contact wens.
Het liefst heb ik persoonlijk contact en dat gaat bij mij niet via de telefoon maar met de benenwagen of met ander transportmiddel.

Ik heb wel een mobiele telefoon en een Sim-kaart van Hema maar bel per jaar voor ongeveer Eur 2,- maximaal. Ik moet wel elk jaar minimaal Eur 10,- opwaarderen dus mijn saldo wordt steeds maar hoger. Bellen kost bij Hema naar mijn inschatting 15 cent per minuut en bij Ziggo ongeveer 8 cent.

Totale kosten mobiel bellen ongeveer Eur 4,50 per jaar dus het valt wel mee!

Groeten Jan

jantom
door jantom - Oct 7, 2013 om 13:28
377 Antwoorden / 0 Vragen

Lekkerisdat:
Voor de volledigheid: ik gebruik meestal Internetcalls (VOIP) als ik iemand wil bellen. Per 3 maanden kost dat mij ± Eur 12,- en dan bel ik 90 dagen gratis. Per jaar kost me dat ± Eur 36,- (3 maanden per jaar op vacantie....). En mijn belgoed groeit ook hier. Wil daar t.z.t. mijn vacantie mee gaan betalen :)

blackjes
door blackjes - Oct 7, 2013 om 15:20
141 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jantom schreef op maandag 7 okt 2013, 13:28]Lekkerisdat:
Voor de volledigheid: ik gebruik meestal Internetcalls (VOIP) als ik iemand wil bellen. Per 3 maanden kost dat mij ± Eur 12,- en dan bel ik 90 dagen gratis. Per jaar kost me dat ± Eur 36,- (3 maanden per jaar op vacantie....). En mijn belgoed groeit ook hier. Wil daar t.z.t. mijn vacantie mee gaan betalen :)

Jantom, jij denkt, dat beltegoed een spaarpot is. Maar helaas voor jou is dat niet zo. Je dient dit tegoed wèl op te maken aan telefoongesprekken. Je kunt dit echt niet gebruiken om t.z.t. je vakantie mee te betalen. Helaas is dit onmogelijk.

Blackjes

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2013 om 15:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je bij de Hema eens per jaar je beltegoed moet opwaarderen en je verbruikt veel minder, dan zou ik overstappen naar een provider waar je niets anders hoeft te doen dan eens per half jaar te sms'en of te bellen om je beltegoed te behouden en niet hoeft te opwaarderen. Je beltegoed kun je niet opnemen zoals @jantom al meldt.
Voor een andere provider en dus andere simkaart moet je gsm unlocked zijn, maar dat wordt door de provider gratis gedaan als je de gsm minstens een jaar hebt en dat aanvraagt.
Ik zou dan het beltegoed opmaken tot er bijna niets meer op staat en dan met nummerbehoud overstappen naar een andere provider, die niet periodiek verplicht opwaarderen heeft en die bij voorkeur ook een lager beltarief heeft.

elora
door elora - Oct 7, 2013 om 16:35
9 Antwoorden / 1 Vragen

Monteurs van Ziggo hebben de kabel al bij elk bezoek doorgemeten. De eerste keer ook het modem gereset.
En in het begin had ik maar 1 telefoontoestel en dit was nog een 'ouderwets' toestel met hoorn en alleen toetsen (zeker 23 jaar oud). Daarom dacht ik ook dat het aan het toestel lag en heb een dect-telefoonset gekocht.
En het is ook niet zo, dat ik een gesprek krijg als ik met iemand anders in gesprek ben. Zo populair ben ik niet (grapje). Dus geen 'gemiste oproepen'.
Heb eraan gedacht om naar KPN over te stappen, maar zit aan contract van 1 jaar
vast bij Ziggo (actie) en een apart telefoonabonnement gaat weer extra geld kosten maandelijks. Ben een minima.
Kaasbroodje: goed om te horen, dat deze aanvallen normaal zijn. Nou ja, wat heet goed. Maar voor mij is het een geruststelling. Dank u!

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 7, 2013 om 16:36
937 Antwoorden / 2 Vragen

Over die `aanvallen` Daar zou ik me niet te druk om maken. Dat soort software vind het leuk om elke geblokkeerde verbinding als een aanval te registreren zodat u de software volgende keer weer koopt.

Die aanvallen zijn gewoon computers die op zoek gaan naar een computer zonder firewall, maar als er niet gereageerd wordt dan houd het op ( dat doet uw firewall ).
Zie het maar als kijken in een hotel welke deur er open is, even aan de klink rommelen. Niet open is kans weg, wel open betekend inbreken dan maar ;)

valerius-2
door valerius-2 - Oct 7, 2013 om 16:52
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u eens een ander toestel probeert dan kan u er zeker van zijn dat het niet of aan u toestel ligt'.

elora
door elora - Oct 7, 2013 om 17:05
9 Antwoorden / 1 Vragen

Heb na 3 maanden van 'gepiep' al een nieuwe telefoon gekocht. Het probleem is hetzelfde gebleven.

zoekster
door zoekster - Oct 7, 2013 om 17:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik neem aan dat de monteur de kabel heeft doorgemeten of deze wel goed is en er geen breukjes o.i.d. in zitten. Tja, als dit zo blijft kunt u misschien beter ergens anders een 3 in 1 pakket afsluiten, of zit u te ver van een zendmast?

Ziggo is verantwoordelijk voor een goede telefoonverbinding, piepgeluiden hoeft u niet te accepteren. Wat u ook kunt doen is dan alleen tv en internet bij Ziggo (voor een lager bedrag natuurlijk) nemen en bij KPN dan weer de oude gewone telefoonaansluiting nemen.

Probeer het eerst nog een keer met een nieuw modem, ook al ziet het ernaar uit dat het niets zal helpen.

elora
door elora - Oct 7, 2013 om 18:01
9 Antwoorden / 1 Vragen

Zoekster, ik zal eens na gaan vragen wat de opties zijn met apart internet/tv bij Ziggo en weer telefoon bij KPN (in 37 jaren nooit problemen gehad!).
Even uitrekenen of het voor mij financieel een haalbare kaart is. Bedankt Zoekster!
En Zwaardvis, ik snap wel uw antwoord. Maar ik heb niet vermeld, dat afspraken die ik telefonisch gemaakt heb, plotseling afgezegd werden met de mededeling dat
ik niet kon komen door ziekte. En dat bedoelde ik met die spoken. Had dit direct erbij moeten vermelden. Mijn fout, maar ik weet niet of dit nou toeval is of dat ik té achterdochtig ben. In ieder geval, bedankt allemaal voor jullie reacties en raad!

diumenge
door diumenge - Oct 7, 2013 om 18:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is in ieder geval mogelijk om, na afloop van de contractperiode, je telefoon op te zeggen bij Ziggo. Jammer dat je net een telefoon hebt gekocht, anders zou je een voip-telefoon kunnen kopen en voortaan via internet bellen, is veel goedkoper.

elora
door elora - Oct 7, 2013 om 18:43
9 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, inderdaad jammer, diumenge. Had eigenlijk al direct bij jullie om raad moeten vragen.

aurora1
door aurora1 - Oct 8, 2013 om 12:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je toch na afloop van de termijn je contract wilt wijzigen en terug wilt naar de kpn dan kun je tzt de kosten vergelijken van kpn internet + bellen de goedkoopste versie, en ernaast tv van Ziggo, of tv en internet van Ziggo en een los abonnement voor gewone telefoon. Ik heb zelf al jaren de goedkoopste versie internet + bellen van de kpn (met wifi) en alleen tv (analoog) van Ziggo. Die combinatie was destijds de goedkoopste, ik wilde en wil niet een alles in een pakket.
Bedenk dat je voor de kpn vermoedelijk wel weer aansluitkosten zult moeten betalen.
Probeer anders ook of je snel en gratis van de telefoon van Ziggo af kunt komen en dus ook dan lagere maandkosten daarvan wegens de piep die ze niet kunnen oplossen.

aurora1
door aurora1 - Oct 8, 2013 om 14:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank je voor je aardige berichtje elora. Wat je ook nog zou kunnen bekijken als je weinig belt (en van Ziggo telefoon af bent, spoedig of na afloop termijn) om te bezien of je kunt volstaan met de gsm (dan dus geen kpn aansluiting nemen) met een goedkope prepaid provider zoals bijv. Simyo, en erbij via je internet en Skype gratis (met koptelefoon met microfoon, die kosten weinig) met anderen met Skype praten via de computer. Ik noem Simyo, omdat je daar niet steeds hoeft te opwaarderen maar kunt volstaan met eens binnen het halve jaar bellen of sms'en, je beltegoed blijft dan staan.
Als je modem wifi heeft kun je via de gsm gratis sms'en via Whatsapp als je een smartphone hebt en je contact dat ook heeft.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 8, 2013 om 14:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Weer een beetje jammer dat TS mijn antwoord negeert..

aurora1
door aurora1 - Oct 8, 2013 om 14:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ts zegt iets over de aanschaf van een voiptelefoon....

elora
door elora - Oct 8, 2013 om 15:18
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 8 okt 2013, 14:48]Weer een beetje jammer dat TS mijn antwoord negeert..
Beste lekkerisdat, het was echt niet mijn bedoeling om wie-dan-ook te negeren.
Ik was best overdonderd door alle antwoorden en reacties. Had dit niet verwacht.
En ik heb ook een beetje te gauw alles willen doorlezen en het is dan ook niet allemaal goed tot me doorgedrongen. Ik voelde me al een beetje schuldig dat ik mijn mail pas zo laat bekeken had en dus niet zo gauw gereageerd heb op jullie reacties! En nu ik mijn gemak alle antwoorden zit door te kijken, merk ik dat ik je inderdaad 'vergeten' ben. Mijn excuses hiervoor! Wil je iemand helpen, krijg je dat...
Inderdaad 'lekker-is-dat' ! Groetjes, elora

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 8, 2013 om 15:37
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 8 okt 2013, 14:56]Ts zegt iets over de aanschaf van een voiptelefoon....
Dat is diumenge die daar mee komt aanzetten ;-)

Overigens 'n goede tip aangezien voip-telfoons (willekeurig voorbeeld) betaalbaar zijn geworden. Hiermee kun je drie lijnen toevoegen; 1. gebeld worden 2. gratis bellen naar vast 3. spotgoedkoop bellen naar mobiel (dit is de vrek-manier ;-)).
Tegenover Ziggo bespaar je hiermee jaarlijks 45 euro op abonnement kosten, binnen 2 jaar verdien je hem terug. Mits je nooit belt anders gaat het 'n stuk sneller.

[quote=elora schreef op dinsdag 8 okt 2013, 15:18]En ik heb ook een beetje te gauw alles willen doorlezen en het is dan ook niet allemaal goed tot me doorgedrongen.
Begrijpelijk en het is je vergeven natuurlijk. Wilde eigenlijk enkel mijn antwoord nog onder de aandacht brengen, zonde om niet in overweging te nemen, zie hierboven voor iets meer uitleg.
Voor de rest zal ik mij er niet meer mee bemoeien :-).

elora
door elora - Oct 8, 2013 om 16:09
9 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allemaal. Ik ga op mijn gemak nog eens alles doornemen. Al jullie raad en advies waardeer ik enorm (wil echt niet slijmen), het is fijn om te weten dat er nog
mensen zijn die willen helpen. Ik weet dat dit geen chatroom is, maar dat mag en moet ook wel eens gezegd worden!! Bedankt allemaal!

adko
door adko - Oct 9, 2013 om 17:04
24 Antwoorden / 0 Vragen

Eerlijk gezegd denk ik dat dat piepen bij Ziggo hoort.
Ik heb verschillende kennissen die Ziggo hebben en ik hoor die klacht van bijna iedereen.
Als ik zelf met Ziggo klanten bel, hoor ik ook tijdens elk gesprek wel een paar keer zo'n piep.
Als ik met KPN klanten bel, hoor ik dat nooit.
Ik weet van verschillende mensen dat ze al 10-tallen keren met Ziggo hebben gesproken, maar dat Ziggo gewoon zegt dat het niets met de spullen van Ziggo te maken heeft.
Het beste is daarom om maar snel bij deze club weg te gaan, of er mee te leren leven.
Opgelost zal het wel niet worden, Ziggo kennende.
Ik was er ooit zelf ook klant en weet dus hoe dit bedrijf werkt.

blackjes
door blackjes - Oct 9, 2013 om 19:17
141 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=adkoster schreef op woensdag 9 okt 2013, 17:04]Eerlijk gezegd denk ik dat dat piepen bij Ziggo hoort.
Ik heb verschillende kennissen die Ziggo hebben en ik hoor die klacht van bijna iedereen.
Als ik zelf met Ziggo klanten bel, hoor ik ook tijdens elk gesprek wel een paar keer zo'n piep.
Als ik met KPN klanten bel, hoor ik dat nooit.
Ik weet van verschillende mensen dat ze al 10-tallen keren met Ziggo hebben gesproken, maar dat Ziggo gewoon zegt dat het niets met de spullen van Ziggo te maken heeft.
Het beste is daarom om maar snel bij deze club weg te gaan, of er mee te leren leven.
Opgelost zal het wel niet worden, Ziggo kennende.
Ik was er ooit zelf ook klant en weet dus hoe dit bedrijf werkt.

Beste adkoster, je bent waarschijnlijk rancuneus omdat je een keer last hebt gehad met Ziggo. Met jouw antwoord heb ik het tegenovergestelde. Nog nooit een storing of wat dan ook gehad met Ziggo. Ben al een gebruiker van het eerste uur. Telefoon is uitmuntend en andere Ziggogebruikers hetzelfde. Had één keer storing in mijn beeld van TV. Contact opgenomen. Ze stuurden me (gratis) een nieuw kabeltje en alles was weer perfect. Mijn advies aan jou is: zadel mensen niet op met jouw rancuneuse verhalen.

elora
door elora - Oct 10, 2013 om 12:12
9 Antwoorden / 1 Vragen

Wil nog even reageren op laatste reacties. Vreemd genoeg heb ik niet in álle gesprekken last van die pieptonen. Ik bel elke dag twee keer met een ouder persoon (en dat al een paar jaar). En in deze gesprekken heb ik héél veel last van die piepen, sinds ik bij Ziggo ben. Maar, weer vreemd genoeg, op één dag in het weekend géén last van piepen in onze dagelijkse gesprekken
Natuurlijk werd er door Ziggo gezegd, dat het probleem dan ook van die kant kwam (in dit geval KPN). Óf dat die 'oudere persoon' misschien met de toetsen aan het spelen was. (En ik weet 100% zeker, dat dat laatste niet mogelijk was.)
Dat het ook wel eens in andere gesprekken voorkwam, werd door hun terzijde gelegd, evenals mijn verklaring dat die piep écht alleen in míjn telefoon zat.
Bij het bezoek van de laatste monteur heb ik dan ook gebeld in zijn aanwezigheid (telefoon op speaker gezet) en hij hoorde toen ook, dat het inderdaad alleen aan mijn kant piepte. Hij heeft toen ook gezorgd voor een nieuw modem. Maar zoals ik al aangaf, heeft dit niet geholpen en het probleem bleef hetzelfde.

cr
door criticus13 - May 5, 2015 om 19:10
8 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Elora,

Ik herken je probleem en heb er ook jaren last van gehad. Het kwam op mij over als pesterijen. Bij mij startte het toen ik in contact was gekomen met een paar zeer vervelende "heren", oftewel mannen met bepaalde posities, die macht over mij uit wilden oefenen. Het beste is nergens op te reageren kun je geen klacht of aangifte doen bij de politie? Zoek meer mensen die hetzelfde probleem hebben ondervonden.

Groet,

Criticus13

cr
door criticus13 - May 5, 2015 om 19:13
8 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Elora,

Ik herken je probleem en heb er ook jaren last van gehad. Het kwam op mij over als pesterijen. Bij mij startte het toen ik in contact was gekomen met een paar zeer vervelende "heren", oftewel mannen met bepaalde posities, die macht over mij uit wilden oefenen. Het beste is nergens op te reageren. Kun je geen klacht of aangifte doen bij de politie? Zoek meer mensen die hetzelfde probleem hebben ondervonden.

Groet,

Criticus13

elora
door elora - May 5, 2015 om 20:12
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=criticus13 schreef op dinsdag 5 mei 2015, 19:10]Beste Elora,

Ik herken je probleem en heb er ook jaren last van gehad. Het kwam op mij over als pesterijen. Bij mij startte het toen ik in contact was gekomen met een paar zeer vervelende "heren", oftewel mannen met bepaalde posities, die macht over mij uit wilden oefenen. Het beste is nergens op te reageren kun je geen klacht of aangifte doen bij de politie? Zoek meer mensen die hetzelfde probleem hebben ondervonden.

Groet,

Criticus13

elora
door elora - May 5, 2015 om 20:51
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Criticus 13.
Dát was nu ook wat ik dacht, toen dat gedoe met de telefoon begon!
Máár ik durfde dit niet aan te kaarten, omdat je gauw als 'gek' of 'overdreven achterdochtig' wordt bestempeld.
Ik wil de kassa-leden hier écht niet van beschuldigen, maar de reacties uit mijn omgeving hebben me kopschuw gemaakt.
Ik heb nog steeds last van die pieptonen, in mindere mate dan eerst, maar toch....
Ook weet ik, uit jarenlange ervaring helaas, hoe mensen je het leven proberen zuur te maken, te pesten en je te intimideren, op manieren waar een fatsoenlijk mens niet bij stil staat en zelf nooit zou doen. Helaas kan ik dit niet 'hard' maken, ik heb er geen bewijzen voor. En dat is nu juist wat de politie wel wil hebben..
Tja, en mensen vinden die hetzelfde mee hebben gemaakt is moeilijk.
Maar ik wil u toch heel, heel erg bedanken voor uw reactie!!
Uw eerlijkheid en het feit dat ook u, helaas...., met deze problemen te maken hebt gehad, heeft me al zeer geholpen!!
Vriendelijke groet van Elora