discovery
door discovery Jun 15, 2012 om 20:14
Computers & telefonie

Kan mijn emailaccount niet activeren op mijn tablet.

Onlangs heb ik een tablet aangeschaft om in de vakantie oa ook mijn mail te kunnen lezen. Nu zit er standaard een
email-app op maar het lukt me niet om mijn emailaccount te activeren. Ik krijg steeds een melding dat de server niet bereikbaar is. Bij Telfort nagevraagd maar daar kunnen/willen ze me niet helpen omdat het om een tablet gaat en niet op mijn PC of laptop.
In de winkel waar ik het gekocht heb weten ze het ook niet want als ze het met hun eigen account proberen (geen Telfort) lukt het wel. Bij de helpdesk van mijn tablet kreeg ik te horen dat Telfort waarschijnlijk een blokkade heeft ingesteld maar zoals eerder gezegd willen die me niet helpen. Ze adviseerden me om gedurende mijn vakantie mijn mail door te laten sturen naar mijn hotmail. Daar heb ik naar gekeken maar kan nergens vinden hoe dat dan moet.
Ten einde raad heb ik op het Telfort forum de vraag geplaatst of iemand weet om het wel voor elkaar te krijgen maar daar kreeg ik alleen maar de reactie dat het anderen dus ook niet lukt. Ligt mijns inziens toch duidelijk bij Telfort. Mijn laatste hoop is nu hierop gevestigd!

Vriendelijke groet,
Discovery

4890 30 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoor dat vaker. Echter moet je goed in de gaten houden dat offline e-mail aan de provider gebonden is.
Heb je thuis UPC als provider, is de SMTP server ook van UPC ingesteld. Dan kun je niet zomaar op een ander netwerk, dan moet je ook de SMTP server aanpassen.

Dus:

E-mail ontvangen zal altijd wel gaan, maar e-mail verzenden niet.

Als je e-mail via de webmail op de site van de provider gaat lezen, heb je dat probleem niet.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op vrijdag 15 jun 2012, 20:38: Ik hoor dat vaker. Echter moet je goed in de gaten houden dat offline e-mail aan de provider gebonden is.
Heb je thuis UPC als provider, is de SMTP server ook van UPC ingesteld. Dan kun je niet zomaar op een ander netwerk, dan moet je ook de SMTP server aanpassen.

SMTP gaat alleen over uitgaande mail. Je zou geen problemen moeten hebben met het ontvangen van e-mail.

Ik begrijp niet zo goed hoe de provider mail-verkeer zou kunnen blokkeren op een tablet (als ie via WIFI met internet verbonden is). Technisch zit er weinig verschil tussen een laptop en een tablet. Welke server gebruik je om je mail binnen te halen?

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet de juiste POP of IMAP instellingen invoeren.

SMTP is voor uitgaande mail.

Gelukkig werkt ikbenik niet met computers.
Whadda mistake the make

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op vrijdag 15 jun 2012, 20:38: Ik hoor dat vaker. Echter moet je goed in de gaten houden dat offline e-mail aan de provider gebonden is.
Heb je thuis UPC als provider, is de SMTP server ook van UPC ingesteld. Dan kun je niet zomaar op een ander netwerk, dan moet je ook de SMTP server aanpassen.

Dus:

E-mail ontvangen zal altijd wel gaan, maar e-mail verzenden niet.

Als je e-mail via de webmail op de site van de provider gaat lezen, heb je dat probleem niet.

@ikbenik,
Ik heb thuis mijn internet en dus email via Telfort, is dus hetzelfde.
Ik weet dat ik via webmail kan lezen maar het gaat mij erom dat ik de email-app niet kan activeren.

@naitsoezn
Ik gebruik inderdaad wifi thuis met mijn tablet en alles werkt verder perfekt behalve dit dus.
Ik heb van Telfort wel bericht gehad dat ik via POP3 ingaande mail heb en via SMTP de uitgaande. Zo is het ook (al automatisch) ingesteld. Bij de POP3 gaat het gewoon verder maar na de SMTP geeft het de melding dat de server niet bereikbaar is.
Weet niet of het belangrijk is maar op mijn mobiele telefoon (geen WIFI, maar internet abonnement) kan ik dus wel email ontvangen maar niet versturen. In de Telfort winkel(s) konden ze me daar ook geen verklaring voor geven maar wel raar dat het via mijn tablet ook niet gaat. Daar helemaal niet te activeren voor zowel ingaand als uitgaand terwijl alle gegevens juist zijn ingevoerd.
Geloof toch in de optie blokkade van Telfort, mede gezien de reacties van anderen die het ook niet lukt.
In ieder geval iedereen alvast bedankt voor de reakties en het meedenken.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou Telfort jou niet willen helpen? Je betaald ze er toch voor!. Ook op je telefoon hoor je mail te kunnen versturen.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je ook zeker dat je tablet je eigen wifi pakt en niet toevallig die van de buren? Want dan zit je wellicht bij een andere provider en dat zou kunnen verklaren dat je geen mail kan versturen.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

discovery schreef op vrijdag 15 jun 2012, 22:38:
Ik heb van Telfort wel bericht gehad dat ik via POP3 ingaande mail heb en via SMTP de uitgaande. Zo is het ook (al automatisch) ingesteld. Bij de POP3 gaat het gewoon verder maar na de SMTP geeft het de melding dat de server niet bereikbaar is.

Waarschijnlijk zal standaard de SMTP op smtp.telfort.nl ingesteld staan.
Voor mobiel internet behoort dat echter smtp.telfortmail.nl te zijn.

Ik kwam ook nog tegen:
Poort: 465
Beveiligd wachtwoord gebruiken (TLS): Auto
Verificatie: Auto (anders dus dan bij inkomende)
Certificaat verifiëren: aangevinkt

Hopelijk heb je er wat aan.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Server uitgaande mail: Smtp.telfortmail.nl
toegangspunt in gebruik: internet
beveiliging: uit
poort: standaard

Dat heb ik in ieder geval.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 15 jun 2012, 22:04: Je moet de juiste POP of IMAP instellingen invoeren.

SMTP is voor uitgaande mail.

Gelukkig werkt ikbenik niet met computers.
Whadda mistake the make

ignore

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op vrijdag 15 jun 2012, 22:51: Weet je ook zeker dat je tablet je eigen wifi pakt en niet toevallig die van de buren? Want dan zit je wellicht bij een andere provider en dat zou kunnen verklaren dat je geen mail kan versturen.

Ja ik weet heel zeker dat ik mijn eigen Wifi gebruik..

winterman schreef op vrijdag 15 jun 2012, 22:49: Waarom zou Telfort jou niet willen helpen? Je betaald ze er toch voor!. Ook op je telefoon hoor je mail te kunnen versturen.

Geen idee, dat is het antwoord wat ik van Telfort kreeg.

@ ikbenik, ik zal het morgen eens proberen, nu niet veel puf meer voor. Zal laten weten of het wel/niet is gelukt.

Nogmaals bedankt voor jullie meedenken!

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op vrijdag 15 jun 2012, 23:14:
discovery schreef op vrijdag 15 jun 2012, 22:38:
Ik heb van Telfort wel bericht gehad dat ik via POP3 ingaande mail heb en via SMTP de uitgaande. Zo is het ook (al automatisch) ingesteld. Bij de POP3 gaat het gewoon verder maar na de SMTP geeft het de melding dat de server niet bereikbaar is.

Waarschijnlijk zal standaard de SMTP op smtp.telfort.nl ingesteld staan.
Voor mobiel internet behoort dat echter smtp.telfortmail.nl te zijn.

Ik kwam ook nog tegen:
Poort: 465
Beveiligd wachtwoord gebruiken (TLS): Auto
Verificatie: Auto (anders dus dan bij inkomende)
Certificaat verifiëren: aangevinkt

Hopelijk heb je er wat aan.

Ik kon toch niet wachten tot morgen, alle opties/poorten/wachtwoord geprobeerd maar het doet het niet! Baal hier heel erg van!

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ikbenik,

Wat moet je met de mobiele internet instellingen bij een wifi netwerk? Voor hetzelfde geldt jaag je iemand het mobiel internet op met alle gevolgen van dien....

@TS,

Is het mail adres een Telfort adres of email van een andere provider?

Is het van een andere provider, heb je maar weinig aanbieders van internet die dit toestaan, al moet dit vaak wel lukken via een app op je tablet. Ik zou ook eens proberen een andere app te installeren. Misschien helpt het.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het vereiste enige inspanning maar het is niet te geloven maar het werkt!!!
Ongeduld loont soms! Kon niet eerder slapen voordat dit was opgelost.
Ik weet inmiddels niet meer hoe ik het voor elkaar gekregen heb want heb alle opties door elkaar geprobeerd en ineens had ik verbinding.
Antwoorden via mijn tablet lukte nog niet, maar blijf proberen.
Iedereen dank voor jullie inbreng.
Groet discovery.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

pino123 schreef op zaterdag 16 jun 2012, 00:14: @ikbenik,

Wat moet je met de mobiele internet instellingen bij een wifi netwerk?

Heel simpel: niets.

pino123 schreef op zaterdag 16 jun 2012, 00:14:
Voor hetzelfde geldt jaag je iemand het mobiel internet op met alle gevolgen van dien....

Ten eerste gaat het puur om de instellingen van e-mail via de mobiele netwerk.
Ten tweede ging het bij de TS wel degelijk om e-mail via het mobiele netwerk en niet via de Wifi.
;-)

pino123 schreef op zaterdag 16 jun 2012, 00:14:
@TS,

Is het mail adres een Telfort adres of email van een andere provider?

Is het van een andere provider, heb je maar weinig aanbieders van internet die dit toestaan, al moet dit vaak wel lukken via een app op je tablet. Ik zou ook eens proberen een andere app te installeren. Misschien helpt het.

Ach, je kunt er ook niets aan doen: het is tenslotte weekend. ;-) hihihi.
Ondanks alles: wel wakker blijven hoor! :-P hihihi

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 01:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schiet mij nu maar lek! Net deed het het goed en nu wéér geen verbinding met de server. Ik blijf er mee bezig maar ga nu toch maar slapen, morgen opnieuw proberen.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een iPad, een Android tablet of 'n ... ?

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip; bij het stellen van een vraag is het handig om alle beschikbare nuttige info te geven, zoals wat je precies doet, welke software je gebruikt, exacte foutmeldingen etc. Al deze info mis ik.

Zonder info is het, logischerwijs, vrijwel onmogelijk om iemand te helpen.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haha.. wat een stelletje idioten bij Telfort, collega van mij kwam ook al met het verhaal dat Telfort geen tablets ondersteund!
Oplossing die we gevonden hebben is om gewoon de mail van Telfort niet meer te gebruiken en om een gratis Gmail adres aan te maken, deze werkt perfect op de tablet!
Voordeel van een Gmail adres is ook dat je er overal mail mee kan versturen en ontvangen en dat de mailbox van Gmail ook veel groter is, zodat je meer mail kan ontvangen en ook veel grotere mailtje kan versturen en ontvangen!

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op zaterdag 16 jun 2012, 19:05: Haha.. wat een stelletje idioten bij Telfort, collega van mij kwam ook al met het verhaal dat Telfort geen tablets ondersteund!

Tussen het ondersteunen van een tablet door de helpdesk en het werkelijk niet kunnen e-mailen via een tablet zit echt een zeer groot verschil in.

De gegevens die ik gegeven heb, is echt voor het e-mailen via de mobiele netwerk. Ik gebruik namelijk een smartphone om te e-mailen.

Als die gegevens juist zijn en het e-mailen lukt niet, dient niet de provider de support te geven, maar juist de fabrikant van de tablet.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op zaterdag 16 jun 2012, 19:36: De gegevens die ik gegeven heb, is echt voor het e-mailen via de mobiele netwerk. Ik gebruik namelijk een smartphone om te e-mailen.

Een tablet werkt meestal niet via een mobiel netwerk, maar via WiFi!

En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, gewoon een gratis Gmail adres gebruiken, die werkt overal op!

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op zaterdag 16 jun 2012, 19:42:
ikbenik schreef op zaterdag 16 jun 2012, 19:36: De gegevens die ik gegeven heb, is echt voor het e-mailen via de mobiele netwerk. Ik gebruik namelijk een smartphone om te e-mailen.

Een tablet werkt meestal niet via een mobiel netwerk, maar via WiFi!

En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, gewoon een gratis Gmail adres gebruiken, die werkt overal op!

Nogmaals: in een tablet kan ook een SIM-kaart worden gestoken, waardoor internet wel via het mobiele netwerk gaat.
En uit de mededelingen van de TS maak ik op dat de TS dat ook doet.
Het punt is juist dat e-mail via het mobiele netwerk problemen geeft.

Dat veel mensen de tablet voornamelijk thuis gebruiken via het eigen WIFI netwerk, is hier totaal niet aan de orde.

Op een tablet kan men voornamelijk op twee manieren op internet: mobiel internet (via de SIM-kaart) en draadloos (via de WIFI verbinding thuis).

Het probleem van Wifi is dat de SMTP server iedere keer aangepast moet worden, wat bij mobiel internet niet hoeft.
Iemand die veel met de tablet werkt en veel onderweg is, kan beter voor een mobiel internet verbinding kiezen dan Wifi.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op zaterdag 16 jun 2012, 20:05: Nogmaals: in een tablet kan ook een SIM-kaart worden gestoken, waardoor internet wel via het mobiele netwerk gaat.
En uit de mededelingen van de TS maak ik op dat de TS dat ook doet.
Het punt is juist dat e-mail via het mobiele netwerk problemen geeft. ...
Dan heb je het toch echt verkeerd begrepen.
discovery schreef op vrijdag 15 jun 2012, 22:38:
@ikbenik,
Ik heb thuis mijn internet en dus email via Telfort, is dus hetzelfde.
Ik weet dat ik via webmail kan lezen maar het gaat mij erom dat ik de email-app niet kan activeren.

@naitsoezn
Ik gebruik inderdaad wifi thuis met mijn tablet en alles werkt verder perfekt behalve dit dus.
Ik heb van Telfort wel bericht gehad dat ik via POP3 ingaande mail heb en via SMTP de uitgaande. Zo is het ook (al automatisch) ingesteld. Bij de POP3 gaat het gewoon verder maar na de SMTP geeft het de melding dat de server niet bereikbaar is.
Weet niet of het belangrijk is maar op mijn mobiele telefoon (geen WIFI, maar internet abonnement) kan ik dus wel email ontvangen maar niet versturen. In de Telfort winkel(s) konden ze me daar ook geen verklaring voor geven maar wel raar dat het via mijn tablet ook niet gaat. Daar helemaal niet te activeren voor zowel ingaand als uitgaand terwijl alle gegevens juist zijn ingevoerd.
Geloof toch in de optie blokkade van Telfort, mede gezien de reacties van anderen die het ook niet lukt.
In ieder geval iedereen alvast bedankt voor de reakties en het meedenken.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet als uitgaande mailserver de uitgaande mailserver van gmail gebruiken.
Er is een bug in android mail die het verkeerde protocol gebruikt.
Dus uitgaande mailserver:
SMTP server: smtp.gmail.com
Security type: SL/TLS
Port: 465
Require sign-in V
Username: je gmail gebruikersnaam
Password: je gmail wachtwoord.
Popserver voor inkomende mail is port 110

M.v.g. Sepke

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ diumenge
Ik heb een tablet dat op Android 4 draait.

lekkerisdat schreef op zaterdag 16 jun 2012, 18:42: Tip; bij het stellen van een vraag is het handig om alle beschikbare nuttige info te geven, zoals wat je precies doet, welke software je gebruikt, exacte foutmeldingen etc. Al deze info mis ik.

Zonder info is het, logischerwijs, vrijwel onmogelijk om iemand te helpen.[/quote

Misschien iets beter lezen, het lukt me niet om mijn emailaccount te activeren. Ik krijg steeds een melding dat de server niet bereikbaar is. Meer dan proberen te activeren heb ik dus niet gedaan omdat dat dus niet lukt en meer dan die melding krijg ik ook niet te zien en valt dus niets over te vertellen en lijkt me dus een exacte foutmelding en wat ik heb gedaan.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ hereistom
Ik heb een Gmail account maar om voor twee weken vakantie alles om te moeten zetten naar een ander emailadres lijkt me een beetje overdreven. Gewoon thuis werkt alles prima van Telfort.
Wat ik wel frapant vind te horen dat u er dus ook al over gehoord heeft dat Telfort het je niet makkelijk maakt op een tablet, die reacties krijg ik ook steeds. Zal dus wel een kern van waarheid inzitten.

@ikbenik
Dankzij u heb ik nu wel mijn account kunnen activeren maar kan geen bericht versturen, het blijft in postvak uit staan.
Ik werk wel via Wifi en heb er geen simkaart inzitten maar om een of andere reden werkte het toch.

Het gaat mij ook puur als ik met vakantie ben dat ik dan mijn mail kan bekijken en ik bij thuiskomst niet overspoeld word door een vracht email.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.

PS. ik heb het in twee reacties gedaan aangezien ik het niet voor elkaar krijg om na een quote buiten het roze venster verder te typen.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

sepke schreef op zaterdag 16 jun 2012, 20:30: Je moet als uitgaande mailserver de uitgaande mailserver van gmail gebruiken.
Er is een bug in android mail die het verkeerde protocol gebruikt.
Dus uitgaande mailserver:
SMTP server: smtp.gmail.com
Security type: SL/TLS
Port: 465
Require sign-in V
Username: je gmail gebruikersnaam
Password: je gmail wachtwoord.
Popserver voor inkomende mail is port 110

M.v.g. Sepke

@ Sepke

Dank je wel voor je antwoord, het klinkt wel een beetje tegenstijdig de gegevens van een gmailaccount invoeren om dan mijn Telfort account te krijgen.
Als ik dit wil proberen moet ik dan eerst het account (wat eindelijk gelukt was) er weer afhalen of kan ik dat laten staan en deze gegevens opnieuw invoeren?

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog wat meer informatie over de oplossing 'van' sepke: link.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ diumenge
Dank je wel, komt inderdaad overeen met wat sepke al aangaf.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

discovery schreef op zaterdag 16 jun 2012, 20:34: @ hereistom
Ik heb een Gmail account maar om voor twee weken vakantie alles om te moeten zetten naar een ander emailadres lijkt me een beetje overdreven. Gewoon thuis werkt alles prima van Telfort.

Dat doe je toch ook niet voor twee weken, maar voor altijd. Ik gebruik de mail van mijn provider niet meer, alleen nog maar Gmail.
En als je ooit overstapt naar een andere provider kun je je Gmail adres gewoon blijven gebruiken!

ve
door verwijderd - Jun 16, 2012 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oja even één mailtje maken en sturen naar iedereen die je Telfort adres gebruikt met het bericht dat ze per direct je Gmail adres moeten gebruiken en je probleem is opgelost!