Kan mijn emailaccount niet activeren op mijn tablet.
Onlangs heb ik een tablet aangeschaft om in de vakantie oa ook mijn mail te kunnen lezen. Nu zit er standaard een
email-app op maar het lukt me niet om mijn emailaccount te activeren. Ik krijg steeds een melding dat de server niet bereikbaar is. Bij Telfort nagevraagd maar daar kunnen/willen ze me niet helpen omdat het om een tablet gaat en niet op mijn PC of laptop.
In de winkel waar ik het gekocht heb weten ze het ook niet want als ze het met hun eigen account proberen (geen Telfort) lukt het wel. Bij de helpdesk van mijn tablet kreeg ik te horen dat Telfort waarschijnlijk een blokkade heeft ingesteld maar zoals eerder gezegd willen die me niet helpen. Ze adviseerden me om gedurende mijn vakantie mijn mail door te laten sturen naar mijn hotmail. Daar heb ik naar gekeken maar kan nergens vinden hoe dat dan moet.
Ten einde raad heb ik op het Telfort forum de vraag geplaatst of iemand weet om het wel voor elkaar te krijgen maar daar kreeg ik alleen maar de reactie dat het anderen dus ook niet lukt. Ligt mijns inziens toch duidelijk bij Telfort. Mijn laatste hoop is nu hierop gevestigd!
Vriendelijke groet,
Discovery
Ik hoor dat vaker. Echter moet je goed in de gaten houden dat offline e-mail aan de provider gebonden is.
Heb je thuis UPC als provider, is de SMTP server ook van UPC ingesteld. Dan kun je niet zomaar op een ander netwerk, dan moet je ook de SMTP server aanpassen.
Dus:
E-mail ontvangen zal altijd wel gaan, maar e-mail verzenden niet.
Als je e-mail via de webmail op de site van de provider gaat lezen, heb je dat probleem niet.
ikbenik schreef op vrijdag 15 jun 2012, 20:38: Ik hoor dat vaker. Echter moet je goed in de gaten houden dat offline e-mail aan de provider gebonden is.
Heb je thuis UPC als provider, is de SMTP server ook van UPC ingesteld. Dan kun je niet zomaar op een ander netwerk, dan moet je ook de SMTP server aanpassen.
SMTP gaat alleen over uitgaande mail. Je zou geen problemen moeten hebben met het ontvangen van e-mail.
Ik begrijp niet zo goed hoe de provider mail-verkeer zou kunnen blokkeren op een tablet (als ie via WIFI met internet verbonden is). Technisch zit er weinig verschil tussen een laptop en een tablet. Welke server gebruik je om je mail binnen te halen?
Je moet de juiste POP of IMAP instellingen invoeren.
SMTP is voor uitgaande mail.
Gelukkig werkt ikbenik niet met computers.
Whadda mistake the make
ikbenik schreef op vrijdag 15 jun 2012, 20:38: Ik hoor dat vaker. Echter moet je goed in de gaten houden dat offline e-mail aan de provider gebonden is.
Heb je thuis UPC als provider, is de SMTP server ook van UPC ingesteld. Dan kun je niet zomaar op een ander netwerk, dan moet je ook de SMTP server aanpassen.
Dus:
E-mail ontvangen zal altijd wel gaan, maar e-mail verzenden niet.
Als je e-mail via de webmail op de site van de provider gaat lezen, heb je dat probleem niet.
@ikbenik,
Ik heb thuis mijn internet en dus email via Telfort, is dus hetzelfde.
Ik weet dat ik via webmail kan lezen maar het gaat mij erom dat ik de email-app niet kan activeren.
@naitsoezn
Ik gebruik inderdaad wifi thuis met mijn tablet en alles werkt verder perfekt behalve dit dus.
Ik heb van Telfort wel bericht gehad dat ik via POP3 ingaande mail heb en via SMTP de uitgaande. Zo is het ook (al automatisch) ingesteld. Bij de POP3 gaat het gewoon verder maar na de SMTP geeft het de melding dat de server niet bereikbaar is.
Weet niet of het belangrijk is maar op mijn mobiele telefoon (geen WIFI, maar internet abonnement) kan ik dus wel email ontvangen maar niet versturen. In de Telfort winkel(s) konden ze me daar ook geen verklaring voor geven maar wel raar dat het via mijn tablet ook niet gaat. Daar helemaal niet te activeren voor zowel ingaand als uitgaand terwijl alle gegevens juist zijn ingevoerd.
Geloof toch in de optie blokkade van Telfort, mede gezien de reacties van anderen die het ook niet lukt.
In ieder geval iedereen alvast bedankt voor de reakties en het meedenken.
Waarom zou Telfort jou niet willen helpen? Je betaald ze er toch voor!. Ook op je telefoon hoor je mail te kunnen versturen.
Weet je ook zeker dat je tablet je eigen wifi pakt en niet toevallig die van de buren? Want dan zit je wellicht bij een andere provider en dat zou kunnen verklaren dat je geen mail kan versturen.
discovery schreef op vrijdag 15 jun 2012, 22:38:
Ik heb van Telfort wel bericht gehad dat ik via POP3 ingaande mail heb en via SMTP de uitgaande. Zo is het ook (al automatisch) ingesteld. Bij de POP3 gaat het gewoon verder maar na de SMTP geeft het de melding dat de server niet bereikbaar is.
Waarschijnlijk zal standaard de SMTP op smtp.telfort.nl ingesteld staan.
Voor mobiel internet behoort dat echter smtp.telfortmail.nl te zijn.
Ik kwam ook nog tegen:
Poort: 465
Beveiligd wachtwoord gebruiken (TLS): Auto
Verificatie: Auto (anders dus dan bij inkomende)
Certificaat verifiëren: aangevinkt
Hopelijk heb je er wat aan.
Server uitgaande mail: Smtp.telfortmail.nl
toegangspunt in gebruik: internet
beveiliging: uit
poort: standaard
Dat heb ik in ieder geval.
winterman schreef op vrijdag 15 jun 2012, 22:04: Je moet de juiste POP of IMAP instellingen invoeren.
SMTP is voor uitgaande mail.
Gelukkig werkt ikbenik niet met computers.
Whadda mistake the make
ignore
diumenge schreef op vrijdag 15 jun 2012, 22:51: Weet je ook zeker dat je tablet je eigen wifi pakt en niet toevallig die van de buren? Want dan zit je wellicht bij een andere provider en dat zou kunnen verklaren dat je geen mail kan versturen.
Ja ik weet heel zeker dat ik mijn eigen Wifi gebruik..
winterman schreef op vrijdag 15 jun 2012, 22:49: Waarom zou Telfort jou niet willen helpen? Je betaald ze er toch voor!. Ook op je telefoon hoor je mail te kunnen versturen.
Geen idee, dat is het antwoord wat ik van Telfort kreeg.
@ ikbenik, ik zal het morgen eens proberen, nu niet veel puf meer voor. Zal laten weten of het wel/niet is gelukt.
Nogmaals bedankt voor jullie meedenken!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Erfrecht
Vraag, Als je in gerouwd bent en je partner overlijd, blokkeren banken alle rekeningen. Ze willen dan een verklaring van erfrecht hebben voordat je weer bij je eigen geld kan komen. Er zitten een hoop kosten aan en ergernis aan verbonden. Waarom moeten banken een verklaring van erfrecht hebben. Het is toch bij wet geregel dat de langstlevende dan alles erft. Groet, [Privégegevens ver ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer