gdm
door gdm Apr 2, 2014 om 14:31
Computers & telefonie

Pretium abonnement

Mijn moeder (81) is in februari gebeld door Pretium. Ze wilden haar een aanbod doen, maar dat wilde ze niet, na lang aandringen, wilde ze er eerst met haar dochter overpraten, en stemde ze toe voor informatie. Dit is opgenomen door Pretium Nu heeft ze dus een contract, en omdat ze dacht dat het informatie was, is er niet binnen 7 dagen gereageerd. Er is gebeld door mijn zus en we hebben een brief opgesteld via een website, die daar aandacht aangeeft. http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/pretiumontbinding.html
In de brief sommeer ik Pretium dat ze het gehele gesprek moeten mailen. Die komt niet. Na aandringen aan de telefoon, wordt er gezegd dat ze de opname niet kunnen vinden, of waarschijnlijk gewist is. Het ene zinnetje waar mijn moeder 'ja' zegt hebben ze nog wel, maar dat is een geknipt exemplaar. Nu lijkt het mij, dat men geen hard bewijs heeft van dat mijn moeder ingestemd heeft met een nieuw abonnee. Dat mijn moeder niet heeft gereageerd binnen 7 dagen doet er dan toch niet toe? Staat Pretium nog steeds in hun recht, of is dat vervallen op het moment dat ze de hele opname kwijt zijn?

2452 32 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2014 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sinds kort is ook een web care medewerker van Pretium actief op dit forum. Dus wellicht kan die er voor zorgen dat dit contract ontbonden wordt. Volgens haar eerkt Pretium niet meer volgens deze "louche" methode. Dus we zullen zien.

zoekster
door zoekster - Apr 2, 2014 om 14:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ze hebben geen bewijs dat uw moeder zich heeft aangemeld. Uw moeder ontkent. Dus Pretium heeft een zwakke zaak.

Nog een andere waarschuwing, ga ook even na of uw moeder niet meteen een lidmaatschap op het blad met koopmogelijkheden Privilege is aangesmeerd.

Pretium heeft overigens webcare tegenwoordig, dus wacht nog een paar dagen, die zou hier langs kunnen komen. Dan wordt het doorgaans wel opgelost. Vraag dan ook meteen hoe het zit met Privilege.

tenormin
door tenormin - Apr 2, 2014 om 15:53
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 2 apr 2014, 14:44]
Nog een andere waarschuwing, ga ook even na of uw moeder niet meteen een lidmaatschap op het blad met koopmogelijkheden Privilege is aangesmeerd.
Dan wordt het doorgaans wel opgelost. Vraag dan ook meteen hoe het zit met Privilege.

"Ze" ontkennen dat ze een 'relatie' met elkaar hebben. "Ze" zeggen dat Privilige een aparte brief stuurt om abonnee ! te worden.

varabas
door varabas - Apr 2, 2014 om 16:00
450 Antwoorden / 35 Vragen

Beste gdm,

Zoals tijger1 al aangeeft is een webcareteam van Pretium actief en "lossen ze dit op"

Dus Caroline van Pretium als je nog bij Pretium werkt, los dit even op en annuleer met spoed deze aanmelding.
Ga ook even naar jullie afdeling klantenwerving en zeg dat ze daar op een eerlijke manier moeten werken en als ze dat niet doen volgt ontslag!!!

Bassie

pretium webcare
door pretium webcare - Apr 2, 2014 om 17:48
32 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gdm,

We begrijpen dat er ergens een misverstand is ontstaan omtrent het contract van uw moeder. We zouden hier graag met u over in contact komen zodat we dit kunnen oplossen. Zou u de gegevens van uw moeder en die van uzelf kunnen mailen naar pretium.webcare@pretium.nl? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Marjolijn, webcare team Pretium

gdm
door gdm - Apr 2, 2014 om 19:18
11 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb ondertussen gelijk een email naar Marjolein van Pretium gestuurd. Laten we nu hopen dat Pretium ook nog een goede coulance regeling heeft voor bejaarden die niet zo goed meer weten wat hen allemaal wordt aangesmeerd aan de telefoon.
Ik blijf het hier op de hoogte houden.

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2014 om 20:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gdm

U kunt er van verzekerd zijn dat als uw moeder echt ja had gezegd, op wat dan ook, Pretium met de "bewijzen" boven tafel was gekomen en dan had u een moeijlijk beroep moeten doen op coulance ivm haar leeftijd.

Maar ze beduvelen gewoon de boel.

hutch
door hutch - Apr 2, 2014 om 20:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Niet te geloven...... Die malafide club blijft maar dóórgaan.

Ik heb zo het idee, dat Pretium gewoon door blijft gaan en dat als iemand klaagt op internet, Pretium zich voordoet alsof zij de 'barmhartige Samaritaan' zijn en de klant wel even zullen helpen....

En als iemand niet klaagt hebben zij weer een goed betalend slachtoffer er bij.
Hoeveel personen zijn op deze wijze verplicht 'klant' geworden.....?
En uiteraard zijn de ouderen onder ons gewillige slachtoffers, vaak doordat zij of te goedgelovig zijn of gewoon keihard voorgelogen worden.

Stelletje laffe 'helden'.......

pretium webcare
door pretium webcare - Apr 3, 2014 om 13:47
32 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hutch, We betreuren het gevoel dat u heeft over Pretium. We kunnen u verzekeren dat de meerderheid van onze klanten tevreden is over zowel onze diensten als onze service. Verder willen we benadrukken dat we mensen niet voorliegen en niemand 'verplicht' wordt klant te worden. We hebben dan ook verschillende maatregelen om te voorkomen dat mensen ongewild toch een contract aangaan, zoals de opt-out periode en de coulanceregeling. Mocht u hierover nog vragen hebben, dan staat onze klantenservice u ook graag telefonisch te woord. Met vriendelijke groet, Marjolijn - webcare team Pretium

varabas
door varabas - Apr 3, 2014 om 14:36
450 Antwoorden / 35 Vragen

Marjolijn (of wie hier voor doorgaat) van Webcare team Pretium,

Steeds reageren jullie op dit en andere forums als een ontevreden klant zich meldt, oké, dat is positief.
Steeds melden jullie dat jullie mensen niet voorliegen en niemand verplicht is wordt om klant te worden.

Wil jij mij dan eens uitleggen hoe het dan komt dat het jaren klachten regent over jullie klantbenadering met steeds dezelfde klachten, zoals:
Vaak zijn het oudere mensen, waarvan hun kinderen doorhebben dat hun ouders zijn overgestapt en de kinderen het weer moeten weer "rechtbreien" en vaak wordt gedacht dat men spreekt met KPN i.p.v. met Pretium, niet al jullie medewerkers hebben toch een spraakgebrek?
Ook weet men vaak niet eens dat men is overgestapt.

Als jullie je klantbenadering eens aanpassen en d u i d e l i j k e r zijn dan is er minder ergernis in families en kan jullie webcare-team gehalveerd en misschien wel opgeheven worden.
Maar ik denk dat jullie gewoon op de oude voet doorgaan want dat zal wel meer klanten opleveren.

Ook jou wil ik vragen om vanavond voor het slapen gaan eens goed na te denken op welke wijze je een salaris wilt verdienen, zo doorgaan of ander werk gaan doen.
Ik wens je een rustige nacht toe en sterkte met het aanvragen van je ontslag.

Bassie

costnix
door costnix - Apr 3, 2014 om 18:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@varabas

Chapeau!

gdm
door gdm - Apr 3, 2014 om 20:18
11 Antwoorden / 8 Vragen

Ik moet zeggen dat Marjolein van WebCare sneller op het forum reageert dan op mijn mail naar Pretium. Maar goed.. misschien liggen de gegevens bij het 'verdwenen' gehele opgenomen gesprek en zijn ze druk aan het zoeken. Ik wacht nog even af.

pretium webcare
door pretium webcare - Apr 4, 2014 om 16:13
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=varabas schreef op donderdag 3 apr 2014, 14:36]Marjolijn (of wie hier voor doorgaat) van Webcare team Pretium,

Steeds reageren jullie op dit en andere forums als een ontevreden klant zich meldt, oké, dat is positief.
Steeds melden jullie dat jullie mensen niet voorliegen en niemand verplicht is wordt om klant te worden.

Wil jij mij dan eens uitleggen hoe het dan komt dat het jaren klachten regent over jullie klantbenadering met steeds dezelfde klachten, zoals:
Vaak zijn het oudere mensen, waarvan hun kinderen doorhebben dat hun ouders zijn overgestapt en de kinderen het weer moeten weer "rechtbreien" en vaak wordt gedacht dat men spreekt met KPN i.p.v. met Pretium, niet al jullie medewerkers hebben toch een spraakgebrek?
Ook weet men vaak niet eens dat men is overgestapt.

Als jullie je klantbenadering eens aanpassen en d u i d e l i j k e r zijn dan is er minder ergernis in families en kan jullie webcare-team gehalveerd en misschien wel opgeheven worden.
Maar ik denk dat jullie gewoon op de oude voet doorgaan want dat zal wel meer klanten opleveren.

Ook jou wil ik vragen om vanavond voor het slapen gaan eens goed na te denken op welke wijze je een salaris wilt verdienen, zo doorgaan of ander werk gaan doen.
Ik wens je een rustige nacht toe en sterkte met het aanvragen van je ontslag.

Bassie

Beste Varabas,

Het is uiteraard vervelend dat er klachten zijn en via webcare doen we ons best deze op een goede wijze op te lossen. Vanwege het product traditionele vaste telefonie is ons klantenbestand van een hogere leeftijd. Tijdens de wervingsgesprekken wordt KPN genoemd omdat klanten van Pretium ook via de infrastructuur van KPN bellen. Ook worden de tarieven vergeleken met die van KPN. We betreuren dat hier in enkele gevallen onduidelijkheid over bestaat. Uit klanttevredenheidsonderzoeken blijkt verder ook dat Pretiumklanten zeer tevreden zijn.

Met vriendelijke groet,
Marjolijn - Webcare team Pretium

tijger1
door tijger1 - Apr 4, 2014 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beste Marjolijn,

Ik ben één keer door jullie organisatie gebeld, maar het heeft mij tijdens dat telefoongesprek heel wat moeite gekost om uit de verkoper te trekken dat hij niet van KPN was, die naam noemde hij voortdurend, maar van Pretium.

Dus u vertelt smoesjes.

tenormin
door tenormin - Apr 4, 2014 om 16:34
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@marjolijn van webcare team Pretium, als de medewerkers (sters) nu eens gewoon duidelijk zouden zijn: "Goede Morgen/middag/avond, u spreekt met PRETIUM (gegarandeerd zal er door de ouderen gevraagd worden: "met wie zegt u") dat nog eens duidelijk word herhaald! U geeft immers toe dat het meestal ouderen zijn. Wij hebben al die moderne toestanden van telefonie niet. (Ik tenminste heb er geen behoefte aan). Verder hoeft er dan niet gejokt te worden want bellen via Pretium is een beetje voordeliger; een feit. Begrijp niet dat dit al die jaren zo doorgaat, terwijl eerlijkheid het langste duurt. Zie wat een slechte reputatie u heeft opgebouwd. En er nu de laatste maanden pas iets aan word gedaan, althans, jullie proberen het nu. Nu nog het woord KPN eruit, althans, dat u koopt van KPN, dan zullen veel klachten best wel wat verminderen.

varabas
door varabas - Apr 4, 2014 om 17:00
450 Antwoorden / 35 Vragen

Marjolijn (of wie hier ook voor doorgaat) van Webcare team Pretium,

Ook lezen is geen sterk punt van jullie.
Mijn vraag was:
Wil jij mij dan eens uitleggen hoe het dan komt dat het jaren klachten regent over jullie klantbenadering met steeds dezelfde klachten, zoals: Vaak zijn het oudere mensen, waarvan hun kinderen doorhebben dat hun ouders zijn overgestapt en de kinderen het weer moeten weer "rechtbreien" en vaak wordt gedacht dat men spreekt met KPN i.p.v. met Pretium, niet al jullie medewerkers hebben toch een spraakgebrek?
Ook weet men vaak niet eens dat men is overgestapt.

Jouw antwoord is weer zo'n algemeen geknipt en geplakt antwoord.

Geef gewoon eens antwoord op mijn vraag:
Hoe komt het toch dat het al jaren klachten regent over jullie manier van klanten benadering?

Mijn advies ter vermindering van deze klachten. Gebruik gewoon de naam KPN niet meer. Dit is helemaal niet nodig, de mensen weten, net zoals jullie, wel dat ze klant van KPN zijn.
En zeg gewoon dat het verschil in het maandbedrag meestal maar een paar dubbeltjes is!

Mijn laatste vraag: Ga eens lang bij je oma en denk je eens in dat je haar probeert jullie product "aan te smeren".
Een voor de rest wens ik je een goede nachtrust.

Bassie
Heeft al een leven lang een goede nachtrust.

Cookies
door Cookies - Apr 4, 2014 om 17:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Vanwege het product traditionele vaste telefonie is ons klantenbestand van een hogere leeftijd.......

Zou ik maar alvast een andere werkgever gaan zoeken: vaste telefonie is al uitstervend en vaste telefonie van KPN is nog sneller uitstervend.

tijger1
door tijger1 - Apr 4, 2014 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als Pretium mij belt, stap ik niet over van KPN naar hen. Al krijg ik geld toe.

tenormin
door tenormin - Apr 4, 2014 om 17:21
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 4 apr 2014, 17:04]......Vanwege het product traditionele vaste telefonie is ons klantenbestand van een hogere leeftijd.......

Zou ik maar alvast een andere werkgever gaan zoeken: vaste telefonie is al uitstervend en vaste telefonie van KPN is nog sneller uitstervend.

Heb je al een datum in gedachte; hang nogal aan die vaste telefonie, vooral als ik lees hoeveel geld men kwijt is aan al die mobiele telefoontjes.

tijger1
door tijger1 - Apr 4, 2014 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

De kosten van mobiele telefonie zijn helemaal niet zo hoog. Wat de pan kan uitrijzen is internet gebruik op je mobiel als je daar de hoed en rand niet van weet.

tenormin
door tenormin - Apr 4, 2014 om 17:47
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 4 apr 2014, 17:29]@tenormin

Wat de pan kan uitrijzen is internet gebruik op je mobiel als je daar de hoed en rand niet van weet.

Nou, dat antwoord weet je al ik weet niks van hoed en rand. En mobiel internetten wil ik al helemaal niet. Dat word dus een leuk vooruitzicht. ;-C

tijger1
door tijger1 - Apr 4, 2014 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toch geen probleem. Gewoon internet helemaal uitschakelen. Geen torenhoge nota's.

tenormin
door tenormin - Apr 4, 2014 om 18:26
16847 Antwoorden / 108 Vragen

haha, tijger1, als Carola.83 's voorspellingen uitkomen, de vaste telefonie, hoe dan te internetten. Zit nog op het langzame ADSL, geen probleem voor me. Dus die lijn komt door via KPN en ik telefoneer via Pretium (denk ik ;-) ). Nou ja, laat maar, voorlopig is de vaste verbinding er nog.

gdm
door gdm - Apr 7, 2014 om 13:41
11 Antwoorden / 8 Vragen

Pretium heeft mij terug gebeld, zelfs 2x, want de eerste keer nam mijn zoon op.. Daarna gemaild of ze nog eens wilde bellen. (want hun inlichtingen-telnr.. is erg duur, en je krijgt toch niet de juiste aan de lijn) en dat heeft ze net gedaan. Niet Marjolein, maar een andere aardige collega. Zij vertelde me dat alles wordt teruggedraaid naar KPN, omdat er van de coulance regeling gebruikgemaakt wordt. Gelukkig hoef ik dan niet aan te tonen dat mijn moeder geheel onbekwaam is, want dat vind ik behoorlijk vernederend. Mijn moeder kan nog veel, maar is te netjes om de hoorn er op te gooien (zo heeft ze dat niet geleerd) en raakt behoorlijk zenuwachtig van dit soort telefoontjes. Ik denk dat Pretium idd hun klantenwerving eens onder de loep moet nemen, want hadden zij mijn moeder gewoon het informatiepakket gestuurd, waar zij om vroeg (zij wist wel, dat het om Pretium ging) want dit wilde zij met haar dochter bespreken, dan was de kans misschien wel groot geweest dat ze was overgestapt. Tenslotte zijn ze echt wel goedkoper. Maar omdat mijn moeder op deze manier onder druk en geïntimideerd werd aan de telefoon om toch maar 'ja' op de opgenomen vragen te zeggen, heeft ze er geen vertrouwen in om bij deze aanbieder te blijven. Een gemiste kans van Pretium dus.
Gelukkig is het nu dus wel naar behoren opgelost.

Mijn andere zus is na veel bellen (en tel.kosten) geen stap verder gekomen, terwijl na mijn berichtje op Kassa forum, gelijk Pretium antwoordde en dit alles kon oplossen. Tip dus voor toekomstige slachtoffers, plaats hier een bericht, daar kom je verder mee, dan boze telefoontjes naar de klantenservice van Pretium.

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2014 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi dat het voor uw moeder is opgelost.

Pretium reageert nog niet zo lang op dit forum. Heeft te maken met het feit dat de wet binnenkort wordt veranderd.

Afgezien daarvan had u geen beroep hoeven doen op coulance, want Pretium kon niet aantonen dat uw moeder dat contract wenste.

Ze zijn nu slechts bezig voor het oog van de wereld een "fatsoenlijk" gezicht te tonen.

Is het abonnement op Privilege ook teniet gedaan? Let daar wel op.

gdm
door gdm - Apr 7, 2014 om 16:20
11 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 7 apr 2014, 13:53]Mooi dat het voor uw moeder is opgelost.

Afgezien daarvan had u geen beroep hoeven doen op coulance, want Pretium kon niet aantonen dat uw moeder dat contract wenste.

Is het abonnement op Privilege ook teniet gedaan? Let daar wel op.

Pretium kon aantonen dat mijn moeder alle vragen bevestigend had beantwoord. Helaas niet het gedeelte waarop mijn moeder specifiek vraagt om info en niet om gelijk een contract. Tijdens de opname is duidelijk te horen dat mijn moeder niet alles begrijpt, ze vraagt een keer wat er gezegd wordt, en dat ze steeds timider antwoord, alsof ze van het hele gesprek af wil zijn.

Het abonnement op Privelege hebben we niet terug kunnen vinden in de informatie van het abonnement. Ik ga er dus van uit dat daar geen abonnement op is.

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2014 om 16:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat abonnement op Privilege is gratis bij een Pretium abonnement, maar als het een opgezegd is, blijft het ander bestaan. Kost volgens mij ca € 100 per jaar. Het is een blaadje, dus echt niets waard, dus let daar op.

hutch
door hutch - Apr 7, 2014 om 16:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Uiteraard krijgt zij géén informatiepakket en probeert dat malafide callcentrum een
'ja'-woord van uw moeder te krijgen.

Die gasten werken op provisiebasis en krijgen dus extra geld (van Pretium) als zij weer een 'slachtoffer' aanleveren. En met alléén een informatiepakket verdienen zij dus niets extra's.

Om die reden wordt er altijd een 'ja'-woord afgetroggeld. Eerlijk zaken doen zijn totaal onbekende woorden bij dergelijke malafide callcentra.

En dit alles weet Pretium uiteraard ook wel...... dus laat u niet voor de gek houden met het hypocriete gedrag van Pretium.

Wel héél erg 'toevallig' dat Pretium een webcare heeft sinds de bekendmaking van de inwerktreding van de nieuwe wetgeving dit jaar.

tenormin
door tenormin - Apr 7, 2014 om 18:57
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 7 apr 2014, 16:31]Dat abonnement op Privilege is gratis bij een Pretium abonnement, maar als het een opgezegd is, blijft het ander bestaan. Kost volgens mij ca € 100 per jaar. Het is een blaadje, dus echt niets waard, dus let daar op.

Hoe kan dat nu, tijger1, dat u denkt dat Privilege gratis is? In ander topic heb ik, na contact met een medewerker van Privilege, immers €70,00 teruggestort gekregen (want dat kost het flut magazine per jaar). Gratis? Bij Pretium? Gratis? Bij Privilege? Echt niet. Dat woord kent men helemaal niet. Ook niet de terugwerkende kracht 'bonus' kreeg ik niet, weet U nog? Dat komt (waarschijnlijk) omdat ik wel een p.c. heb en die andere dame niet.

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2014 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees overal, ook bij veel eerdere vragen hierover op deze site, dat het zogenaamde abonnement op privilege gratis is, in ieder geval het eerste jaar.

En de moeder van de Ts is pas in februari van dit jaar in de tang genomen door Pretium. Zij is daar nu gelukkig vanaf, maar voor hetzelfde geld is er volgend jaar een incasso van Privilege en dan begint het geëtter opnieuw.

Vandaar dat ik de Ts daar attent op maak. Wellicht ten overvloede, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

pretium webcare
door pretium webcare - Apr 9, 2014 om 09:25
32 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hutch, Wij bieden mensen telefonisch goedkope telefonie aan, maar hebben hierbij niet als doel een instemming "af te troggelen". We zullen hier dan ook nooit opdracht voor geven aan de medewerkers van het callcenter. Om mensen te helpen die desondanks toch ongewenst abonnee zijn geworden, of zich hebben bedacht, hebben we verschillende mogelijkheden, zoals de opt-out periode en de coulanceregeling (http://www.pretium.nl/Coulance/Coulance). Met vriendelijke groet, Caroline - Pretium Webcare team

varabas
door varabas - Apr 9, 2014 om 09:38
450 Antwoorden / 35 Vragen

Caroline van Pretium Webcare team
Een herhaling van mijn bijdrage op jullie werkwijze:

Mijn vraag was:
Wil jij mij dan eens uitleggen hoe het dan komt dat het jaren klachten regent over jullie klantbenadering met steeds dezelfde klachten, zoals: Vaak zijn het oudere mensen, waarvan hun kinderen doorhebben dat hun ouders zijn overgestapt en de kinderen het weer moeten weer "rechtbreien" en vaak wordt gedacht dat men spreekt met KPN i.p.v. met Pretium, niet al jullie medewerkers hebben toch een spraakgebrek?
Ook weet men vaak niet eens dat men is overgestapt.

Geef gewoon eens antwoord op mijn vraag:
Hoe komt het toch dat het al jaren klachten regent over jullie manier van klanten benadering?

Mijn advies ter vermindering van deze klachten. Gebruik gewoon de naam KPN niet meer. Dit is helemaal niet nodig, de mensen weten, net zoals jullie, wel dat ze klant van KPN zijn.
En zeg gewoon dat het verschil in het maandbedrag meestal maar een paar dubbeltjes is!

Mijn laatste vraag: Ga eens lang bij je oma en denk je eens in dat je haar probeert jullie product "aan te smeren".
Een voor de rest wens ik je een goede nachtrust.

Bassie
Heeft al een leven lang een goede nachtrust.