Simpel verhoogt abonnement met 8,6%
Ik heb al jaren een abonnement bij simpel, van 10€. In augustus2022 moest ik het contract weer verlengen, dit heb ik gedaan voor jaar voor 10€ per maand. Nu krijg ik in januari een verhoging van mijn abonnement van 8,6%.Zij noemen dit een inflatiecorrectie, dit heb ik nog nooit gehad in alle jaren dat ik bij simpel zit.
Ook heb ik voor een 2e telefoon een abonnement afgesloten waar ik maar 6€ voor betaal, dus nu al een verschil van 5€ dus een nieuwe abonnee betaalt dus veel minder dan een trouw abonnee.
![heremietkreeft](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8bb485b83a59f81d7492eb34177ee4da1dc2c245ffa03a64d122403e376f69b8.png)
Hierover werd al eerder een vraag gestelds en zie die hier met ook de daarop gegeven antwoorden: correctie (de eerdere link was niet goed) : https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/indexeren-o-b-v-algemene-voorwaarden-zonder-redelijke-opzegmogelijkheid?id=606081
![hereistom](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/56f1a0764b1c39a78c676c09a0552d626903f3807572d5a69a264300f0ccc21a.png)
Tja helaas doen veel bedrijven dat. Trouwe klanten zijn daarom vaak duurder uit dan nieuwe klanten.
Meestal staat er wel iets over in de kleine lettertjes.
Zodra uw abonnement afloopt overstappen naar ander bedrijf.
Toen ik uw bericht las, ben ik meteen zelf gaan kijken in MijnSimpel, en bij mij blijft het wel gewoon 10 euro. Mijn contract loop nog tot ergens 2024. Ik sluit elke keer bij een leuke actie (zoals dubbele data) een nieuw meerjarig abonnement af bij simpel, dat kan vaak gewoon, ookal is je huidige contract nog lopende. Ik denk dat jouw contract inmiddels is afgelopen, en daarom de inflatiecorrectie toepassen? Misschien even inloggen en kijken wat er bij "abonnementen" staat.
Ik heb mijn abonnement in augustus verlengd voor 2 jaar. Bij deze verlenging hebben ze in de kleine letters de inflatiecorrectie toegevoegd.
Dus niet 2 jaar.lang 10€ per maand zoals vroeger, maar nu elk jaar een inflatiecorrectie erbij.
Uw abonnement(verlenging)is waarschijnlijk na september in dan geld de inflatie correctie niet.
Ik heb het inderdaad weer afgelopen november verlengt, maar ik ben wel al 5+ jaar klant bij ze, dus geen "nieuwe" klant. Ik vind het vreemd dat hier zoveel verschil is tussen ons. Niet erg netjes van ze in ieder geval.
Ik ben gelukkig niet de eerste die zich hierover druk maakt. Het gaat mij nie tzozeer over de verhoging maar meer over het feit dat nieuwe klaten dit niet hoeven te betalen. Ik krijg steeds hetzelfde antwoord dat er een inflatiecorrectie is en dat ze er verder niks aan kunnen doen. Een inflatiecorrectie is toch voor indereen. De boodschappen worden duurder. Prima (of eigenlijk jammer maar het is zo) dan betalen we toch allemaal meer als we dezelfde boodschappen gaan halen bij dezelfde supermarkt. Nieuwe klanten betalen dan net zoveel als bestaande klanten.
Wat Simpel nu doet is wel erg raar. Trouwe klanten gaan opeens meer betalen. Inflatiecorrectie best maar dan wel voor iedereen.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
@Pc Van Den Heuvel , lees hier eens , https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie
Wat nieuwe klanten betalen is totaal niet relevant. Ze zouden nieuwe klanten ook een abonnement voor 0 euro mogen geven (grote kans ook dat het product in de tussentijd is veranderd dus dan gaat de vergelijking al direct mank).
![justmeagain](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/29e2867ce0b05f5b3f1c823f4153f4781a4be47fd8b7ac2a8c2748c2012172e2.png)
Nieuwe klanten nemen een contract voor 1 of 2 jaar. Gedurende die periode betaal je alleen bijvoorbeeld 10 euro. Als het contract daarna verlengd wordt ga je wel de inflatiecorrectie betalen. Wat ook vaak werkt is om vlak voor einde contract te verlengen en het abonnement iets te wijzigen. Dan heeft u ook weer een vast bedrag.
Nee hoor ik heb 2 jaar vast en nu van 10 euro naar 10.86
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Scootmobiel ellende
21-06-2024 Goede morgen Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat . Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer
Apotheek declareert hoger bedrag dan toegestaan
In de opstelling van mijn zorgverzekeraar, wordt bij de declaratie medicijnen telkens een klein bedrag als niet betaald gemeld. Een voorbeeld: Medicijn X Notabedrag € 41,16 Niet vergoed € 1,42 Vergoed € 39,74 Het ‘Niet vergoed’ bedrag wordt vervolgens niet in rekening gebracht. Dit probleem is al enkele jaren aan de gang en opgeteld gaat het best om een behoorlijke bedrag. Navraa ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
![doetinchem](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/5049b064676200ec5c676cba3ed97353b229d8007e1890de470cc0b5215d9cdc.png)
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer