janfreak
door janfreak Mar 17, 2010 om 14:36
Computers & telefonie

Telefoneren via Internet

Ik lees op de site dat steeds meer mensen willen telefoneren via Internet. Nu, daar hoor ik dan niet bij, geef mij maar mijn vaste lijn, daarmee heb je nooit gedonder, in tegenstelling tot het bellen via Internet, hoor regelmatig van mijn kennissen dat ze niet kunnen bellen omdat de zaak plat ligt. Lekker!

1708 61 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

In combinatie met een goedkoop mobiel abonnement is telefonie via modem kabelprovider prima te doen.

Het komt nog maar zelden voor in mijn regio dat telefonie uitvalt. Het alles in 1 pakket via de kabel is een stuk voordeliger als telefonie via KPN en de rest via de kabel. Dat is voor mij de reden om bij kabelprovider alles af te nemen.

Voor zover mij bekend wil KPN in de toekomst analoge telefonie afschaffen.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@janfreak
Bedoeld u bellen via internet met Skype?

In tegenstelling tot uw iedereen heb ik daar nog nooit problemen mee gehad. Ik vind het ideaal. Ik ben regelmatig in het buitenland en kan dan naar iedereen gratis bellen. Ook binnen de landsgrenzen maak je makkelijker een praatje.
Wel moet de ander ook Skype hebben. Maar als dit niet zo is, bestaat er ook een mogelijkheid te bellen naar mobiele- en vaste nummers. Daarvoor koop je dan wel een skypetegoed.

Je hoeft niet altijd te bellen met videobeeld, dat is een keuze. Verder kun je ook chatten met elkaar, of een bericht achterlaten voor een korte mededeling, b.v.

Ik zou zeggen, probeert u het zelf eens uit en geef dan uw bevindingen weer.
U kunt het programma gratis downloaden.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

janfreak

Daar ben ik het dan hardgrondig mee eens en bovendien is het een stuk goedkoper.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op woensdag 17 mrt 2010, 18:12: janfreak

Daar ben ik het dan hardgrondig mee eens en bovendien is het een stuk goedkoper.

Pedro.

Ik weet niet waar je het hartgrondig mee eens bent, maar ik vind betrouwbaarheid belangrijker dan de kosten. Ik baal wanneer ik met mijn mobiel mijn huisarts probeer te bellen en dan in het schermpje te zien krijg dat ik buiten het bereik van het netwerk ben. Vandaar dat ik ook niet veel vertrouwen heb in bellen via Internet.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

quote janfreak:
geef mij maar mijn vaste lijn
Ik baal wanneer ik met mijn mobiel mijn huisarts probeer te bellen

Wat bedoelt u nu eigenlijk in uw commentaar? Bellen via internet met de mobiel of via de pc?

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

gallito schreef op woensdag 17 mrt 2010, 21:13: quote janfreak:
geef mij maar mijn vaste lijn
Ik baal wanneer ik met mijn mobiel mijn huisarts probeer te bellen

Wat bedoelt u nu eigenlijk in uw commentaar? Bellen via internet met de mobiel of via de pc?

Ik kan via mijn provider van TV een abonnement krijgen waardoor ik via de kabel niet alleen mijn TV programma's kan bekijken, maar ook nog eens via diezelfde kabel kan Internetten en telefoneren. En ik heb van vrienden, die van deze mogelijkheid gebruik maken begrepen dat het waardeloos is, dat ze dan weer geen Internet tot hun beschikking hebben of ze kunnen uren lang niet telefoneren. Nu, dat is niets voor mij, als ik geen TV kan ontvangen daar lig ik niet wakker van, maar ik moet wel elk moment over mijn telefoon kunnen beschikken.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat de gewone telefoonlijn toch zal verdwijnen.

De techniek via internet zal zich steeds meer verbeteren.
De versplintering van telecom/internet providers helpt meer fouten in de hand.
De grote verschillen in apparatuur en mogelijkheden maakt de techniek complex.
Door de concurrentie gaat goedkoop voor kwaliteit.

Geniet nog maar even van je vaste lijn, zolang hij er is.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

erik008 schreef op woensdag 17 mrt 2010, 23:36: Ik denk dat de gewone telefoonlijn toch zal verdwijnen.

Ja, daar ben ik ook bang voor, tegenwoordig wordt alles je maar door je strot geperst, allemaal zogenaamd in het belang van de economie. Gelukkig kunnen ze me niet lang meer dwarszitten gezien mijn leeftijd.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 07:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

janfreak schreef op woensdag 17 mrt 2010, 21:21:
gallito schreef op woensdag 17 mrt 2010, 21:13: quote janfreak:
geef mij maar mijn vaste lijn
Ik baal wanneer ik met mijn mobiel mijn huisarts probeer te bellen

Wat bedoelt u nu eigenlijk in uw commentaar? Bellen via internet met de mobiel of via de pc?

Ik kan via mijn provider van TV een abonnement krijgen waardoor ik via de kabel niet alleen mijn TV programma's kan bekijken, maar ook nog eens via diezelfde kabel kan Internetten en telefoneren. En ik heb van vrienden, die van deze mogelijkheid gebruik maken begrepen dat het waardeloos is, dat ze dan weer geen Internet tot hun beschikking hebben of ze kunnen uren lang niet telefoneren. Nu, dat is niets voor mij, als ik geen TV kan ontvangen daar lig ik niet wakker van, maar ik moet wel elk moment over mijn telefoon kunnen beschikken.

Daarom heb ik naast alles in 1 abonnement bij kabelprovider ook een goedkoop mobiel abonnement. Ik heb nog nooit gehad dat ik zowel via de telefoon als via gsm niet kon bellen.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 08:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op donderdag 18 mrt 2010, 07:19:
Daarom heb ik naast alles in 1 abonnement bij kabelprovider ook een goedkoop mobiel abonnement. Ik heb nog nooit gehad dat ik zowel via de telefoon als via gsm niet kon bellen.

Zolang je jong bent en lenige vingers hebt is dat ook goed te doen, maar wanneer je over dikke en stramme vingers beschikt lukt dat niet meer zo goed. En je vergeet je mobiel wel eens op te laden. Verder is het een stuk duurder dan een vaste telefoon.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

janfreak schreef op donderdag 18 mrt 2010, 08:54:
tdehond schreef op donderdag 18 mrt 2010, 07:19:
Daarom heb ik naast alles in 1 abonnement bij kabelprovider ook een goedkoop mobiel abonnement. Ik heb nog nooit gehad dat ik zowel via de telefoon als via gsm niet kon bellen.

Zolang je jong bent en lenige vingers hebt is dat ook goed te doen, maar wanneer je over dikke en stramme vingers beschikt lukt dat niet meer zo goed. En je vergeet je mobiel wel eens op te laden. Verder is het een stuk duurder dan een vaste telefoon.

Er zijn ook eenvoudig bedienbare gsm's speciaal voor ouderen ontwikkeld.
Ik heb een simonly abonnement voor ruim 6 euro per maand voor 100 belminuten. Ik gebruik hem alleen voor nood en eventueel een kort gesprek dus ik blijf altijd binnen de belbundel.

Mijn bejaarde moeder legt de gsm elke nacht "aan het infuus" om het vergeten op te laden te voorkomen. Ik wacht tot gsm piep zegt en leg hem dan aan het infuus. :)

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op donderdag 18 mrt 2010, 10:43:

Mijn bejaarde moeder legt de gsm elke nacht "aan het infuus" om het vergeten op te laden te voorkomen. Ik wacht tot gsm piep zegt en leg hem dan aan het infuus. :)

Allemaal mooi en aardig, maar ik heb liever een telefooninstallatie waarbij ik al die handelingen niet hoef te doen en ook niet hoef op te letten of ik nog wel voldoende beltegoed heb. Waarom zou ik een speciale GSM moeten aanschaffen terwijl ik uiterst tevreden ben over de telefoon die ik nu gebruik? Ik heb geen zin om de providers nog eens extra te spekken, die halen toch al een omzet van in de miljarden.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meneer Janfreak, hoe internet u dan op dit moment?

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

janfreak schreef op donderdag 18 mrt 2010, 10:52:
tdehond schreef op donderdag 18 mrt 2010, 10:43:

Mijn bejaarde moeder legt de gsm elke nacht "aan het infuus" om het vergeten op te laden te voorkomen. Ik wacht tot gsm piep zegt en leg hem dan aan het infuus. :)

Allemaal mooi en aardig, maar ik heb liever een telefooninstallatie waarbij ik al die handelingen niet hoef te doen en ook niet hoef op te letten of ik nog wel voldoende beltegoed heb. Waarom zou ik een speciale GSM moeten aanschaffen terwijl ik uiterst tevreden ben over de telefoon die ik nu gebruik? Ik heb geen zin om de providers nog eens extra te spekken, die halen toch al een omzet van in de miljarden.

Goede vraag van Gallito. :)
U spekt de providers ook met het afnemen van een internet abonnement.
Mijn alles in 1 abonnement via de kabel met een tientje kosten extra per maand om vrij te kunnen bellen naar vaste nummers in Nederland zorgt er al vast voor dat KPN niet meer gespekt wordt met een belvrij abonnement voor telefonie. Ik heb ook niet apart de kosten voor analoge tv meer bij kabel tv. Dus is mijn goedkope simonly abonnement voor mijn gsm een prima alternatief om mee te kunnen bellen mocht kabelaar een storing hebben.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles in 1 basis: 41,50 ( telefonie, tv, internet) + 10 euro vrij bellen altijd
6.45 voor 100 belminuten simonly mobiel bellen.

Dat lukt m.i. niet met apart analoog bellen, vrij bellen altijd + internet ADSL + apart tv abonnement via kabel voor een lager bedrag.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

gallito schreef op donderdag 18 mrt 2010, 11:56: Meneer Janfreak, hoe internet u dan op dit moment?

Via mijn telefoonlijn, ADSL

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@janfreak
Voor de adsl verbinding betaalt u dus al tussen de €35 en €50 per maand.
Daar komt dan nog je telefoonabonnement bij, plus je kabelabonnement. Totaal per maand € ???

U schrijft o.a. hoor regelmatig van mijn kennissen dat ze niet kunnen bellen omdat de zaak plat ligt. Lekker!
Eigenlijk begrijp ik niet zo goed wat u van deze discussie verwacht. U deponeert al een stelling. Wilt u nu advies of bevestiging?

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo janfreak,

Een totaalpakket heeft zo zijn voordelen en zoals je terecht stelt, ook een aantal nadelen.

Wat dacht je van die speciale 'noodknopjes' voor alleenstaande ouderen? Die werken alleen betrouwbaar via de 'gewone' analoge lijn. Is ook wel mogelijk via zo'n 'internetlijn', maar als ik hulpbehoevend zou zijn en in huis ten val kom en op mijn noodknopje druk, dan wil ik er wel op kunnen rekenen dat er hulp komt en niet dat de telefoon 'even niet werkt' omdat mijn internet het even niet doet.

En als je, om welke reden dan ook, een meningsverschil hebt met de provider over b.v. een telefoonrekening, dan moet je ook niet raar opkijken als de provider 'even' de knop omdraait en je vervolgens zonder telefoon, internet en TV zit.

Ik kan mij er dus wel iets bij voorstellen om gewoon een aparte analoge lijn te hebben.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Janfreak, heeft het over de problemen met bellen per internet.

Dat kan hij nu toch ook met zijn adsl verbinding? Zie mijn posting over Skype hierboven.
Dan heb je toch totaal geen last van het gegeven "dat de zaak regelmatig plat ligt?"
Of ik moet niet begrijpen wat Janfreak precies bedoelt.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

gallito schreef op donderdag 18 mrt 2010, 15:47: Janfreak, heeft het over de problemen met bellen per internet.

Dat kan hij nu toch ook met zijn adsl verbinding? Zie mijn posting over Skype hierboven.
Dan heb je toch totaal geen last van het gegeven "dat de zaak regelmatig plat ligt?"
Of ik moet niet begrijpen wat Janfreak precies bedoelt.

Skype kan alleen als internet "niet plat ligt".
Freya heeft wel gelijk dat als er van een noodknop gebruik gemaakt moet worden, dat het dan verstandig is om een analoge lijn te hebben.
Alhoewel er nu ook bejaarden gsms zijn, die als u dat activeert, een aantal vooraf ingestelde nummers kunnen bellen in geval van nood.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar het mij om ging was dat er beweerd werd dat iedereen hunkerde om via Internet te bellen en toen heb ik daar gewoon als reactie op gegeven dat ik liever gewoon de oude analoge lijn hou omdat die, alle beweringen van anderen ten spijt, tenminste heel betrouwbaar is. Al die toeters en bellen hoeft van mij niet. Misschien betaal ik in de ogen van sommigen te veel, maar dat is betrouwbaarheid me wel waard.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Janfreak, Je krijgt daarvoor een duim van de KPN medewerker die de fora bijhoudt.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

gallito schreef op donderdag 18 mrt 2010, 17:54: Janfreak, Je krijgt daarvoor een duim van de KPN medewerker die de fora bijhoudt.

ROTFL
Mijn hoogbejaarde moeder deelt mening t.s., maar zij maakt geen gebruik van internet.
Alleen begrijpt zij niet waarom zij regelmatig van de computer van KPN hoort dat mijn telefoonnummer niet in gebruik is, terwijl ik al jaren hetzelfde nummer gebruik.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze reactie komt misschien wat laat maar is verstuurd per postduif.

Zonder gekheid:
De mening van de discussiestarter begrijp ik wel. Zelf heb ik ook nog een gewone analoge lijn vanwege de betrouwbaarheid ervan.
Storingen komen zelden of nooit voor, wat (nog) niet gezegd kan worden van internet of internettelefonie.

Providers komen er wat mij betreft nog veel te makkelijk vanaf als er door storing een periode geen verkeer mogelijk is.
De klant betaald ervoor en mag dan een goed werkend product verwachten. Mijn idee is dat er op technische zaken als servers etc. nog veel te veel bezuinigd wordt zodat die storingen te makkelijk ontstaan.
Wat trouwens ook weer in de hand gewerkt wordt door de 'providersoorlog' met goedkope en nog goedkopere aanbiedingen.

Vrgr. AF
Zo, nu even mijn postduif voeren.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2010 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........hoor regelmatig van mijn kennissen dat ze niet kunnen bellen omdat de zaak plat ligt. Lekker!...........

Heb al heel wat jaren telefonie van Ziggo (v/h Casema) nog nooit problemen mee gehad. Zelfs niet bij de grote storing van enkele dagen geleden. En mocht het een keer voorkomen, dan pak ik wel mijn mobiel in dringende gevallen.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bel via UPC, via zo'n alles in 1 pakket. Ik ben er zeer tevreden over en ik moet zeggen dat ik helemaal geen storingen heb of gehad heb.
De techniek van tegenwoordig kan dat prima aan op de kabel.
Mocht het nou toch eens een keer gaan gebeuren dat ik toch niet zou kunnen bellen dan pak ik mijn mobiel, waarmee ik bij Vodafone bel en ook al nooit storingen van heb, en bel ik daarmee.

Het is volgens mij ook wat mensen horen van anderen en niet hun eigen ervaring. Wel jammer want de kabelproviders bieden tegenwoordig hele goede service.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

biancahey schreef op maandag 29 mrt 2010, 14:25:
Het is volgens mij ook wat mensen horen van anderen en niet hun eigen ervaring. Wel jammer want de kabelproviders bieden tegenwoordig hele goede service.

Je bent toch wel gek wanneer je van anderen hoort dat ze regelmatig problemen hebben met het bellen via de kabel dat je je daar dan ook op abonneert. Wat voor mij de belangrijkste afweging is, is dat ik altijd de telefoon tot mijn beschikking heb en mocht dat dan duurder zijn, so what? Ik hoor niet tot de mensen die alles voor een prikkie moeten hebben.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........Je bent toch wel gek wanneer je van anderen hoort dat ze regelmatig problemen hebben...........

De mensen die geen problemen hebben, hoor je niet en dat is toch echt zo'n 90 - 95% van de abonnees.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op maandag 29 mrt 2010, 17:09: ..........Je bent toch wel gek wanneer je van anderen hoort dat ze regelmatig problemen hebben...........

De mensen die geen problemen hebben, hoor je niet en dat is toch echt zo'n 90 - 95% van de abonnees.

Je zult maar tot die overige procenten behoren.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@janfreak
Ik hoop dat u dan nog wel een ouderwetse plug-in telefoon gebruikt en niet een met een oplaadstation. Voor het geval de stroom uitvalt.....

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

............Voor het geval de stroom uitvalt........... ha, ha, ha!

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

gallito schreef op maandag 29 mrt 2010, 23:03: @janfreak
Ik hoop dat u dan nog wel een ouderwetse plug-in telefoon gebruikt en niet een met een oplaadstation. Voor het geval de stroom uitvalt.....

Zo'n toestel heb ik inderdaad, ben via een vierpens plug met de telefoon verbonden, niet zo'n stom ding waarmee je door het hele huis kunt lopen want dan zit je op een gegeven moment met een lege batterij. Men maakt het wel steeds fraaier, maar de betrouwbaarheid wordt er niet beter op. Ik moet echter wel toegeven dat ik nog niet zolang geleden mijn toestel met draaischijf vervangen heb door een toestel met drukknoppen èn waarin ik een aantal nummers in op kan slaan. Voor de nieuwsgierigen onder u, een Palermo 10

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

...........niet zo'n stom ding waarmee je door het hele huis kunt lopen want dan zit je op een gegeven moment met een lege batterij..........

Zolang als draadloze telefoons bestaan, heb ik er al een. Nog nooit met een lege batterij gezeten. Maar ja, iedereen mag er zijn eigen vooroordelen op na houden.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. Ik hoop niet dat 1 van de drukknopjes van de Palermo het begeeft, anders heb je een probleem.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 00:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op dinsdag 30 mrt 2010, 00:14: P.S. Ik hoop niet dat 1 van de drukknopjes van de Palermo het begeeft, anders heb je een probleem.

Alsof jouw toestel niet kapot kan gaan. Mijn ervaring is dat spullen geleverd door KPN of eerder PTT van bijzonder goede kwaliteit zijn en van groot bedieningsgemak.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........en van groot bedieningsgemak........ Ja, vooral de Palermo uit het Historisch Museum.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S.

.........Alsof jouw toestel niet kapot kan gaan......... Ik heb er meerdere.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op dinsdag 30 mrt 2010, 00:26: P.S.

.........Alsof jouw toestel niet kapot kan gaan......... Ik heb er meerdere.

Als je een Palermo 10 hebt dan heb je geen andere nodig!

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

...........Als je een Palermo 10 hebt dan heb je geen andere nodig!......

Je begrijpt het duidelijk niet: 1 in de woonkamer, 1 in de keuken en 1 in de slaapkamer. Verder nog een goede Siemens Gigaset C475 in de kast liggen, maar wilde een andere kleur telefoon (nu een witte).

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 01:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op dinsdag 30 mrt 2010, 00:34: ...........Als je een Palermo 10 hebt dan heb je geen andere nodig!......

Je begrijpt het duidelijk niet: 1 in de woonkamer, 1 in de keuken en 1 in de slaapkamer. Verder nog een goede Siemens Gigaset C475 in de kast liggen, maar wilde een andere kleur telefoon (nu een witte).

Absurde verspilling, bedenk eens hoeveel energie het gekost heeft al die dingen te maken. Dacht dat we zuinig op onze grondstoffen moesten zijn. Ik ben ook niet te lui een paar passen extra te doen zodra de telefoon gaat.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 07:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

janfreak schreef op dinsdag 30 mrt 2010, 00:23:
birdies schreef op dinsdag 30 mrt 2010, 00:14: P.S. Ik hoop niet dat 1 van de drukknopjes van de Palermo het begeeft, anders heb je een probleem.

Alsof jouw toestel niet kapot kan gaan. Mijn ervaring is dat spullen geleverd door KPN of eerder PTT van bijzonder goede kwaliteit zijn en van groot bedieningsgemak.

De palermo 10 ziet eruit alsof hij goed door ouderen te bedienen is.
Mijn hoogbejaarde moeder heeft sinds kort een draadloos toestel voor ouderen wat haar prima bevalt.
Boston XL2Duo klik op Hier

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@birdies:

Is het nu zo moeilijk om een béétje respect te hebben voor de mening van een ander (ook al is dat duidelijk niet jouw mening)? De discussie is inmiddels uitgelopen op een welles/nietes spelletje over draadloze telefoons, terwijl het bij de start van de discussie toch ging om 'telefoneren via internet'.

En janfreak heeft best wel een punt als hij stelt dat het internet bellen steeds populairder wordt, dat er nog steeds heel veel over geklaagd wordt en dat de betrouwbaarheid van het internetbellen het bij lange na niet haalt bij het ouderwetse bellen via een ptt-lijntje.
Er zijn nog steeds heel veel mensen die nog gewoon gebruik maken van het ouderwetse bellen hoor en ik zie hier op dit forum bijna nooit 'vragen' van mensen die een probleem hebben met dit 'ouderwetse' bellen. De vaste telefonieproblemen die ik hier altijd voorbij zie komen gaan vrijwel uitsluitend over internettelefonie en/of totaalpakketten met telefonie.

Freya

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op dinsdag 30 mrt 2010, 07:22:

De palermo 10 ziet eruit alsof hij goed door ouderen te bedienen is.
Mijn hoogbejaarde moeder heeft sinds kort een draadloos toestel voor ouderen wat haar prima bevalt.
Boston XL2Duo klik op Hier

Ik reken mijzelf ook tot de ouderen, ben 76 en ik weet niet beter dan dat er een snoer aan de telefoon zit.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op donderdag 18 mrt 2010, 12:30: Alles in 1 basis: 41,50 ( telefonie, tv, internet) + 10 euro vrij bellen altijd
6.45 voor 100 belminuten simonly mobiel bellen.

Dat lukt m.i. niet met apart analoog bellen, vrij bellen altijd + internet ADSL + apart tv abonnement via kabel voor een lager bedrag.

Dat is voor internet+bellen+tv €51,50 ik heb internetplusbellen+interactieve TV en 2 digitenne abonnementen dat kost mij €59,95.

Heb een hogere snelheid dan jou qua internet en de standaard gratis bellen naar alle vaste nummers.

http://www.kpn.com/web/show/id=1030133

Dus zo goedkoop is jouw abonnement niet.

Maar terug naar de TS ook ik begrijp zijn standpunt wel, bellen via het internet heeft een aantal problemen maar die zijn door de ontwikkelingen op een hand te tellen. Er zit in mijn ervaring nu geen verschil in kwaliteit van bellen met Ziggo, UPC, Tele2, KPN enz. maar zal altijd iets meer problemen geven dan bellen via het internet.

Overigings zijn de meeste problemen te wijten aan het gebrek aan bandbreedte, een gesprek heeft immers voorrang op all het andere dataverkeer maar drukte kan je nu eenmaal niet verhelpen.

Maar zolang jij nog een "analoge" telefoonlijn hebt zal deze nooit omgezet worden naar een lijn die via een internetverbinding zal gaan lopen.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Queennr1

Mijn alles in 1 abonnement is relatief goedkoper als apart een analoog telefoonabonnement, met tv via kabel en ADSL internet.
Ik stel geen hoge eisen aan de snelheid. Als ik filmpjes op b..v youtube kan zien is de snelheid goed die ik nu heb. Ik heb geen zin om voor een hogere snelheid te betalen. Ik download toch geen films of grote muziekbestanden.

Digitenne heeft niet de zenders die ik graag wil zien zoals BBC1, 2, Duitsland1,2,3, Misdaadnet etc

Ik ben het met t.s. eens dat analoge telefonie betrouwbaarder is.
Ik ben geen fan meer van KPN sinds een dochteronderneming mij 9 maanden onterecht gestalkt heeft. Het was dat ik de analoge lijn had opgeheven anders was mij ook nog verweten dat ik na eind datum overeenkomst nog ingelogd zou hebben bij dochteronderneming. Nu was het technisch onmogelijk om daar nog in te loggen bij gebrek aan analoge lijn.

Positief van Primafoon is, dat als er een probleem is met een daar gekocht toestel, dat dit vervangen wordt zonder eindeloze pogingen er onderuit te komen.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik las net dat het treinverkeer Noorwegen plat lag door gsm-storing. Zo ideaal is dat dus ook weer niet.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pfff. Je had je leeftijd niet hoeven vermelden, uit je reacties blijkt al van welke generatie je bent.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op dinsdag 30 mrt 2010, 14:32: Pfff. Je had je leeftijd niet hoeven vermelden, uit je reacties blijkt al van welke generatie je bent.

Ja, vooroorlogse kwaliteit!

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

janfreak schreef op dinsdag 30 mrt 2010, 14:23: Ik las net dat het treinverkeer Noorwegen plat lag door gsm-storing. Zo ideaal is dat dus ook weer niet.

Misschien moeten ze daar de postduif weer invoeren :)
Ooit zal birdies hopelijk uw leeftijd bereiken en hoe zullen dan jongere mensen met hem omgaan.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op dinsdag 30 mrt 2010, 15:16:
janfreak schreef op dinsdag 30 mrt 2010, 14:23: Ik las net dat het treinverkeer Noorwegen plat lag door gsm-storing. Zo ideaal is dat dus ook weer niet.

Misschien moeten ze daar de postduif weer invoeren :)
Ooit zal birdies hopelijk uw leeftijd bereiken en hoe zullen dan jongere mensen met hem omgaan.

Och, daar zit ik niet mee hoor, heb wel vaker een trap van een ezel gehad.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Janfreak,

Van welke planeet kom je? Probeer je een discussie levend te houden?
Als je hier je ware aard toont dan geloof je waarschijnlijk ook niet dat we op de maan zijn geweest en ben je overtuigd van het feit dat de wereld centraal geleid wordt.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

jscholtes schreef op woensdag 31 mrt 2010, 13:21: Beste Janfreak,

Van welke planeet kom je? Probeer je een discussie levend te houden?
Als je hier je ware aard toont dan geloof je waarschijnlijk ook niet dat we op de maan zijn geweest en ben je overtuigd van het feit dat de wereld centraal geleid wordt.

Ik kom van Xenon, maar ik vrees dat de aardmensen mijn taal, Urdli, niet begrijpen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bellen via internet blijkt inderdaad weer problemen te geven, een groot aantal mensen heeft urenlang niet kunnen telefoneren omdat Telfort uren plat lag.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

janfreak schreef op woensdag 7 apr 2010, 12:05: Bellen via internet blijkt inderdaad weer problemen te geven, een groot aantal mensen heeft urenlang niet kunnen telefoneren omdat Telfort uren plat lag.

< g >
Ik had net even een probleem met de verbinding wat kosteloos via het programma Ziggo Thuishelp opgelost werd.

Het is inderdaad lastig als er een storing is, zeker als het lang duurt voordat een provider het probleem op lost. Dat komt bij analoog bellen zelden voor.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bellen via internet is toch in mijn beleving iets geheel anders dan bellen met een mobieltje.
En ja, ook ik behoor tot de ouderen!
Maar ja, lezen is ook een vak!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ grootvader
De storing begon rond 19.00 uur door een stroomstoring in een datacentrum van Telfort in Amsterdam en trof klanten met vast internet, een vaste telefoonlijn en klanten die GPRS of MMS gebruiken.
Bron: Hier

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 01:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

bellen via het internet is niet te doen via een telefoonlijn, dit gaat niet werken. Je moet een aardige verbinding hebben voor je iets uberhaubt kan. Daarbij moet je ook de juiste programma's en randapparatuur hebben. Dus een fatsoenlijke headset (koptelefoon met microfoon specifiek voor dit doel of beter), een webcam (goedkope is voldoende) en natuurlijk je computer of laptop. Mogelijk is ook om een telefoon op de computer aan te sluiten of (via een speciale manier) zonder de PC er tussen. Hiervoor kan beter info aangevraagt worden bij de specialist die net even wat meer ervan af weet.

Dit zegt echter niet dat alles perfect zal werken, je provider zal toch echt zn werk moeten doen om de lijn goed te houden. Gebeurt dit niet, dan is het telefoneren dus ook niet mogelijk. Maar ja, het zelfde is met de normale telefoon zo. Doet het telecom bedrijf zijn werk niet, zit je nogals met het zelfde probleem. Dus dat is een onzin verhaal natuurlijk janfreak!

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

sig442 schreef op zaterdag 17 apr 2010, 01:34:
Dit zegt echter niet dat alles perfect zal werken, je provider zal toch echt zn werk moeten doen om de lijn goed te houden. Gebeurt dit niet, dan is het telefoneren dus ook niet mogelijk. Maar ja, het zelfde is met de normale telefoon zo. Doet het telecom bedrijf zijn werk niet, zit je nogals met het zelfde probleem. Dus dat is een onzin verhaal natuurlijk janfreak!

Kwestie van een goede provider kiezen, ik heb mijn telefoon abonnement bij KPN en ik ben uiterst tevreden over het probleemloos kunnen bellen. Het enige wat ik KPN kwalijk neem is dat ze de keuzetoets '5' opgeheven hebben, dat was ontzettend makkelijk wanneer iemand in gesprek was. Maar ik kan me niet heugen wanneer het de laatste keer was dat er een storing op de lijn was. Ergo, GEEN onzinverhaal.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2010 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@janfreak

Zei ik dat niet dan? Lees die quote van mij nog eens goed. ;)

ve
door verwijderd - Sep 27, 2010 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

sig442 schreef op maandag 27 sep 2010, 22:01: @janfreak

Zei ik dat niet dan? Lees die quote van mij nog eens goed. ;)

Zo.....toch maar besloten om na ruim 5 maanden nog even een reactie te plaatsen?

ve
door verwijderd - Sep 28, 2010 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op maandag 27 sep 2010, 22:11:
sig442 schreef op maandag 27 sep 2010, 22:01: @janfreak

Zei ik dat niet dan? Lees die quote van mij nog eens goed. ;)

Zo.....toch maar besloten om na ruim 5 maanden nog even een reactie te plaatsen?

Ik heb meer dingen te doen dan alleen hier rond te hangen ;)