N0
door N00B Feb 25, 2019 om 19:03
Computers & telefonie
Youfone misleidende website

Mijn vrouw en zoon hebben beide een abonnement bij YouFone en hebben de module 'onderling bellen' aangezet, maar nu werd mijn zoon met een rekening van bijna 30 euro extra geconfronteerd, omdat de module alleen geldt als je je beiden in Nederland bevindt, maar op het moment dat je de module afsluit krijg je alleen de opmerking: Met Onderling bellen kan je maximaal 1000 minuten per maand bellen. Onderling bellen geldt voor vaste en mobiele nummers van Youfone waarbij beide nummers de module Onderling bellen hebben.

Zowel op de website als via de app. Men zegt nu dat het ondoenlijk is om overal op de websiute te vermelden dat beide nummers zich in Nederland moeten bevinden, maar hoe moeilijk kan het zijn om bij de opmerking: Met Onderling bellen kan je maximaal 1000 minuten per maand bellen. Onderling bellen geldt voor vaste en mobiele nummers van Youfone waarbij beide nummers de module Onderling bellen hebben.

Te vermelden: Let op! Beide toestellen moeten zich in Nederland bevinden.

Ze schermen met algemene voorwaarden en dat je het op de website kunt vinden onder tarieven, maar waarom staat het niet gewoon bij de module?

4469 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2019 om 19:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan dat ook nergens in hun voorwaarden vinden. Ik zou nog maar een keer een klacht indienen en u kunt altijd naar de geschillencommissie. Is niet gratis, maar als u wint, krijgt u het klachtengeld terug.

Topantwoord

Sp
door Spiem112 - Feb 25, 2019 om 20:26
12 Antwoorden / 2 Vragen

In de voorwaarden van youfone staat inderdaad dat de klant verantwoordelijk is voor kosten die gemaakt worden telefoongebruik in het buitenland. Dit is ook niet meer dan gebruikelijk.

Wanneer u in het buitenland bent krijgt u een sms met de in dat land geldende tarieven.

Conform de nieuwe wetgeving zijn kosten binnen de EU gelijk aan de in NL geldende tarieven. Ik ga er daarom vanuit dat uw vrouw of zoon buiten de EU was tijdens het bellen. In dat geval zou ik er niet heel gek van opkijken als voor bellen naar Nederland extra kosten worden berekend. U wel?

N0
door N00B Feb 26, 2019 om 21:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk even naar mijn laatste verhaal en naar de afbeeldingen.

diumenge
door diumenge - Feb 25, 2019 om 20:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En was je zoon dan binnen de EU of daarbuiten?

N0
door N00B Feb 26, 2019 om 21:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Oostenrijk

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2019 om 21:08
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als u van mening bent dat u bent misleidt en de voorwaarden m.b.t. het alleen onderling kunnen bellen niet goed wordt vermeld kunt u hier een klacht indienen > https://www.consuwijzer.nl/thema/misleidende-reclame maar in de voorwaaden op de website is het wel vermeld.

N0
door N00B Feb 26, 2019 om 21:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt.

marita5
door marita5 - Feb 25, 2019 om 21:14
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Heuving ,

 Men zegt nu dat het ondoenlijk is om overal op de website te vermelden dat beide nummers zich in Nederland moeten bevinden

Het staat vermeld onder tarieven :

Extra modules binnen Nederland

Youfone onderling bellen* € 2,00 p/m
Module afrekenen per seconde** € 10,00 p/m

* Met een maximum van 1000 min per maand per aansluiting. Daarna is het standaard tarief van toepassing.
** De abonnementskosten zijn exclusief de standaard abonnementskosten van een minuten/sms bundel. De module Afrekenen per Seconde is uitsluitend na de bestelling via onze klantenservice af te sluiten.

https://www.youfone.nl/sim-only/tarieven

N0
door N00B Feb 26, 2019 om 21:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hele verhaal even lezen.

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2019 om 01:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij dat onderling bellen staat toch vermeld “in Nederland”?
Gratis onderling bellen, ook naar buitenlanden, kan met apps zoals Whatsapp en vergelijkbaar.
Verder kunt u een app installeren voor datagebruik  en daarin een plafond instellen.
Wel apart dat u denkt dat van of naar buitenlanden bellen net zoveel kost als binnen Nederland bellen.

N0
door N00B Feb 26, 2019 om 21:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

De website is aangepast. Zie laatste verhaal.

N0
door N00B Feb 26, 2019 om 21:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Foutje

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2019 om 02:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Onderling bellen
Met deze bundel kun je tot 1000 minuten bellen vanaf je vaste telefoon naar een andere vaste telefoon of mobiele Youfone nummers in Nederland die ook deze bundel hebben geactiveerd. Dat is relaxed als je een echte kletskous bent.

N0
door N00B Feb 26, 2019 om 21:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Foutje

aurora1
door aurora1 Feb 27, 2019 om 11:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nix foutje, het staat er toch?

N0
door N00B - Feb 26, 2019 om 21:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Onze eerste klacht:
Mijn vrouw heeft onderling bellen aangezet samen met onze zoon, zodat ze onderling 1000 minuten konden bellen voor €2,- per maand. Helaas na de eerste maand kregen we een rekening die bijna €30,- extra was. Niet voor mijn vrouw, maar wel voor mijn zoon. Waarom? Mijn zoon zat namelijk tijdens het bellen in Oostenrijk. Nergens lees ik iets dat een van de telefoons zich niet in het buitenland mag bevinden. Ik heb hier over geklaagd, maar krijg dan doodleuk als antwoord dat het staat op de pagina tarieven, maar waarom staat het niet gewoon bij de modules die je aan en uitzet? Ik heb er screenshots van. Het irriteert mij en ik heb als consument toch geen poot om op te staan, maar ik ga wel met mijn gehele gezin weg bij YouFone. Ik was altijd super tevreden, maar nu ben ik kwaad. Niet op de website en niet in de app staat bij onderling bellen dat beide toestellen zich in Nederland moeten bevinden. Als dit zo was haddenw e de module niet aangezet. YouFone geef gewoon toe dat het niet duidelijk vermeldt staat en verschuil je niet allerlei dikke muren met de opmerking u kunt het daar en daar lezen…

Vervolgens de reactie van YouFone:
Uiteraard is dat de intentie wanneer we om je informatie vragen, echter begint het bij kijken en zodoende kreeg je dit bericht. Mijn excuses als dit verwarrend voor je was.

Wanneer je kiest voor een uitbreiding van een van je bundels met een module, krijg je de optie om deze aan te zetten inderdaad via de website in je account of via de applicatie. In beide gevallen staan alle algemene voorwaarden of specifieke details over een bundel niet op ieder punt genoteerd, dit zou simpelweg niet te doen zijn en zou je account onwerkbaar complex maken.

Alle informatie inzake de werking van een bundel kun je vinden in de toelichtingen op de website, hier verwijzen we dan ook naar in dit geval. Je kosten kan ik helaas niet crediteren, mijn excuses voor je ongemak.

Maar wat blijkt een aantal dagen later? De informatie op de website is aangepast en bij de module staat nu ineens: Voor maar €2,00 per maand kun je onbeperkt bellen binnen Nederland....

Dit stond er eerst niet bij, als dit namelijk het geval was geweest hadden wij de module niet aangezet!!!!! De tekst kan dus toch aangepast worden op de website. De opmerking: "dit zou simpelweg niet te doen zijn" is dus simpelweg wel te doen!!!! Kijk YouFone en hier laten jullie je kans liggen door gewoon toe te geven dat jullie er naast zaten, dat het er dus niet duidelijk stond, geef het gewoon toe en verschuil je niet. Wees eerlijk....

Kijk dus goed uit bij YouFone wat je doet....

Wees eerlijk naar je klant als je er naast zit, ook al had je wat mij betreft fifty-fifty gezegd of om mij part excuses dat het niet duidelijk op de website vermeldt stond, maar nee niets van dit alles.

Voor mijn klacht: https://www.mupload.nl/img/3hkusrd.png
Na mijn klacht: https://www.mupload.nl/img/ohco6s.png

aurora1
door aurora1 Feb 27, 2019 om 11:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat maakt u er een drama van en wát een lang verhaal met al die overbodige uitroeptekens. Ik heb geen behoefte om toegeschreeuwd te worden. Misschien is het een idee om romans te gaan schrijven? Heeft u lange tenen?
Zoals gezegd: o.a. met Whatsapp (Viber, Telegram etc.) kan gratis over de hele wereld gebeld worden en een datateller op de telefoon zetten en een plafond daarin instellen?

panter22
door panter22 - Feb 27, 2019 om 08:22
6599 Antwoorden / Vragen

Stel je zoon zou een tripje naar New York gemaakt hebben ipv naar Oostenrijk,  dan zou hij voor €2 ook 1000 minuten kunnen bellen met je vrouw?
Het was niet helemaal duidelijk toen je €2 uitgaf voor die module. De schade is beperkt gebleven tot €30. Waarom hier zo'n drama van maken.

aurora1
door aurora1 Feb 27, 2019 om 11:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tja, en geen benul van wereldwijd gratis bellen met Whatsapp, Telegram, Viber etc. ?

N0
door N00B Feb 27, 2019 om 21:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, jij hebt geen benul van internet in het buitenland, maar goed maakt niet uit..... [edit-redactie]

Redacteur
door Redacteur - Feb 28, 2019 om 09:19
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Een aantal bijdragen is verwijderd. S.v.p. inhoudelijk en bij voorkeur vriendelijk reageren in dit topic. Anders sluiten wij het.

De redactie