Ziggo
Ons modum hield er van de ene op andere dag mee op. Volgens Ziggo was deze oud, maar we hebben hier nooit iets over gehoord. Ziggo heeft inmiddels een nieuwe geplaatst. Toen de monteur wegging werkte de telefoon nog niet, en ons alarm deed het niet meer. Later bleek ook dat de printer niet meer werkte en alle computers,laptops ed opnieuw moesten worden geinstalleerd (door een monteur...dus extra kosten). Inmiddels ook al extern bedrijf geweest voor alarm, wat kosten met zich mee bracht. Ziggo zou voorheen een anologe telefoonlijn hebben, maar nu digitaal waardoor het alarm niet meer werkt. (Ziggo zelf zegt dat ze altijd al een digitale lijn hebben gehad. Bij ons weten klopt dit niet..)Kosten om dit te maken 1000 euro! Ziggo heeft ons totaal niet geinformeerd en op de hoogte gesteld. Eea werkt nu nog steeds niet (Wifi is ook erg slecht sindsdien), en we hebben onnodig (voorheen werkte alles goed) kosten gemaakt. Al heel vaak ziggo gebeld, maar ze blijven excuses bedenken en proberen er onderuit te komen. Ze willen wel opnieuw een monteur sturen, maar komen weer kosten bij voor ons (en dat terwijl alles voorheen prima werkte, en sinds het nieuwe modem wij met een hoop sorus zitten en extra kosten).. wij gaan ervan uit dat als een monteur komt, daarna ook alles weer naar behoren werkt. Dit is dus zeker niet het geval. Het kost ons veel extra geld en vele frustraties. Wat moeten we hier nu mee....?
Voor contact met Ziggo kunt u beter een formulier gebruiken om alles haarfijn uit te leggen.
https://www.ziggo.nl/formulieren/contactformulier/
Dit lijkt mij echt een probleem dat Ziggo behoort op te lossen. Als een en ander met een oud modem wel werkte kan ik niet volgen waarom het met een nieuw modem niet meer werkt. Dat tenzij het oude modem helemaal niet defect was/is en de oorzaak ergens anders en dus in de verbinding naar uw aansluiting ligt. Dat kan onder andere in de verdeelkast zitten die ergens in uw omgeving zal staan en als Ziggo in uw omgeving als glasvezel heeft de omzetting naar de (coax?) aansluiting in uw woning oplaats vindt. Voor zover ik weet werkte Ziggo inderdaad al digitaal, in ieder geval als het signaal deels via glasvezel gaat anders kan dat niet.
Dat u kennelijk een exteren monteur nodig heeft gehad en nu dan alles wel werkt geeft m.i. toch aan dat de oorzaak niet aan uw aansluiting ligt maar echt een probleem dat Ziggo m.i. wel degelijk kostenloos zelf had moeten kunnen oplossen en dat zelfs indie de externe monteur de aansluiting in uw woning heeft moeten aanpassen.
U kreeg al een verwijzing naar een klachtformulier. U kunt ook op basis van deze info https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder de ACM benaderen (Consuwijzer) en in deze info kunt u ook zien wat uw rechten zijn. Op basis van hetgeen u stelt ik zie zelf wel aanleiding om dit te bezien als wanprestatie. Maar om 'wanprestatie laatste 'hard' te kunnen maken heeft u op zijn minst een redelijk uitgebreide rapportage nodig van de werkzaamheden die de externe monteur heeft moeten doen en de bevindingen van die monteur m.b.t. de oorzaak van het ontstane probleem.
Zo er inderdaad goede reden is om te spreken van wanprestatie is dit http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html van belang en kunt u Ziggo in gebreke stellen en ook uw kosten vorderen. Zie daarvoor o.a. dit: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en deze achtergrond info http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ . U kunt dan, uiteraard ook afhankelijk van de reactie die u van consuwijzer het best beginnen met de brief en als de positieve reactie uitblijf nadere info vragen m.b.t. eventueel verder procederen bij www.juridischloket.nl
Ook staat er in de wet dat je eerst in dit geval Ziggo het probleem moet kunnen laten oplossen voor dat je een externe partij dit mag laten doen.
Maar als de modem geinstalleerd wordt dan wordt eerst de kabel door gemeten wat een werkje is van enkele minuten en als de moden geinstalleerd is dan kan je ook zelf de signaal sterkte uitlezen door op het modem in te loggen. (192,168,178.1 + de inlog code die op de modem staat)
En wat telefoon betreft dat is VOIP "Voice Over Internet Protocol" en dat werdt al door de voorloper van UPC de Amsterdamse kabel bedrijf A2000 gebruikt in de jaren '80 en dezelfde systeem is ook door Ziggo gebruikt en wordt in verbeterde vorm nog steeds gebruikt.
Echter vraag ik me meteen af welke modom/router de vraagsteller gebruikt.
"Later bleek ook dat de printer niet meer werkte en alle computers,laptops ed opnieuw moesten worden geinstalleerd (door een monteur...dus extra kosten)"
Dit snap ik van geen kant, waarom zou alles opnieuw geinstalleerd (ik ga er vanuit dat u een nieuwe windows installatie bedoeld) moeten worden omdat er een nieuwe modem is geplaatst?
Er hoeft alleen een andere wifi toegangs code ingegeven te worden meer ook niet en dat hoeft echt niet veel geld te kosten of nog beter het is gewoon zelf te doen de code staat op of onder het modem/router net als de naam van de toegangs punt.
Ook heeft Ziggo NOOIT een analogelijn gehad via een modem dit is altijd al digitaal geweest alleen de PTT en later KPN heeft een analoge lijn en ook deze is inmiddels steeds minder in gebruik omdat bellen via internet gewoon veel goedkoper is.
Ik vrees dat u een pootje gelicht bent door de alarmdienst. Die 1000 euro was makkelijk verdiend. Dat alles opnieuw moest worden geinstalleerd komt omdat u een ander wachtwoord en gebruikersnaam heeft voor de wifi en het netwerk. Eerlijk gezegd is dat lang niet zo'n klus als het lijkt. Telefoonaansluiting duurt meestal een paar dagen. Als het goed is heeft u een boekje gehad bij het verkrijgen van het modem waar alles in wordt uitgelegd. Ik snap wel dat als je een totale digibeet bent je alles door anderen moet laten doen. Maar bijna iedereen lukt het om opnieuw alles te installeren. Wifi moet het wel goed doen. Daar kunt u een terechte klacht over indienen. De monteur zal een en ander wel nakijken. Maar als u er niet mee zit 1000 euro voor het alarm neer te tellen zal die 50 euro van de monteur ook wel te overleven zijn.
Maar Ziggo laten opdraaien voor die 1000 euro, forget it!
Ik lees een heleboel digitaal spul maar geen kennis??
Hoe zijn printer, laptop, alarm oid ooit geinstalleerd.
Dit is simpel op te lossen door Bluetooth en Wifi.
Extern buro inschakelen.
Vraag mij ook iets anders af
Gaat het om een zakelijke aansluiting of een prive.
Extern buro inschakelen NOOIT! instellen dan kan hacker en Microsoft oplichters hier te gemakkelijk gebruik van maken.
? vergeten
Je kunt simpelweg van de leverancier van je internet verbinding niet verwachten dat ze ook netwerkbeheerder gaan spelen op je interne LAN. Als je dat niet zelf kan, en dat lijkt hier wel duidelijk, dan moet je zorgen voor iemand die dat al dan niet betaalt voor je oplost. Dat de telefoon niet zou werken en de wifi neem ik sowieso met een korrel zout maar dat kan Ziggo oplossen. Anderzijds ben je letterlijk voor €1000 getild door de leverancier van het allarmsysteem die waarschijnlijk niets anders heeft gedaan dan de zaak even resetten. Wat is dat trouwens voor een alarmsysteem dat niet werkt als de telefoon eruit ligt, dan hoort hij toch over te schakelen op een mobiele verbinding?
Telefoon bij Ziggo is inderdaad al jaren een digitale lijn Dus uw alarmboer heeft u getild. Ieder behoorlijk alarm kan met beide systemen overweg.
Laptops printers en dergelijke hoeven niet opnieuw geïnstalleerd maar slechts bijgewerkt voor wat betreft de wifi.
Ik had dit zo voor u gedaan, paar computers, alarmsysteem opnieuw aanmelden en evt resetten. Uurtje werk incl 30 minuten pauze.
Je kunt de vraag stellen, dus het internet werkt. Of mail je ergens anders vandaan?
Het lijkt wel of je een bedrijf hebt.
Maar eigenlijk zeg je het modem was stuk en nu wil ik dat Ziggo niet alleen het modem vervangt en aansluit, maar ook al onze apparatuur en nog wel gratis ook.
Dat is nergens zo, dus daar kun je beter mee ophouden en kijken hoe je alles weer aan de praat kunt krijgen.
Een monteur van Ziggo kan het doen en uiteraard niet gratis. Maar je kunt het ook zelf doen. Het kost wel wat moeite.
Aan jou de keus.
Kijk op de Ziggo site. Daar kun je alle info vinden bv.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/verbinding-maken#/
en
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/installeren#/
en voor de printer kijk je in de gebruiksaanwijzing, eventueel online. Als je zo'n oud alarmsysteem hebt die nog op de analoge tv lijn van Ziggo werkte, dan was het wel heel erg oud. Tijd voor een nieuwe. Maar €1000 alleen betalen voor reparatie?
Uit klantvriendelijk, en uit fatsoen en technisch kennis van de monteur kan hij met de eigenaar even alle device die de eigenaar heeft aangesloten even doornemen. De enne monteur is die andere niet, dit merk ik ook bij een storing die ik heb gemeld via de chat, dat de behandelaar adequaat de afspraak goed afhandelt.
Fijn dat je een reactie plaatst,
maar pas even je gegevens aan tenzij je een berg ongevraagde mail/spam wil ontvangen.
En de klantenservice van Ziggo laat echter vaak te wensen over, alles volgens de standaard procedure en als het probleem dan niet is opgelost dan houdt de service bij Ziggo op.
Of ze sturen een monteur onder voorwaarde dat als het niet aan de Ziggo apparatuur ligt dat de klant dan de monteur moet betalen, dan haak je van zelf wel af.
Klinkt misschien erg negatief maar helaas wel uit ervaring.
Het kost ook Ziggo geld om een monteur te sturen en als die voor niets hoeven te komen dan is het niet meer dan logisch dat je dat moet betalen.
Wel is het waar dat de klanten service zoveel mogelijk probeerd te helpen maar lachwekend gebeurt dat via een boek waar ze steeds in lopen te kijken en vertellen wat je zou moeten doen al vertel je ze dat je allang hebt gedaan LOL.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer