sh
door shishindo Dec 8, 2010 om 09:14
Elektronica & tv

Bij wie is mobielbellen per secondeal omgezet?

Is er iemand die zijn abonnement ook nog niet is overgezet van per minuut betalen naar per seceonde. Dit terwijl er een schrijven met bevestiging is verstuurd door bv. KPN?
Ik vind het een schande dat de kpn zo met haar klanten omgaat. Want uiterlijk 8 november zou mijn abonnement zijn omgezet naar betalen per seconde.Dit is zelfs in een per schrijven bevestigd. Ik vind dat de KPN aansprakelijk is voor de extra kosten. Wie vindt dit ook?
Mijn volgende abonnement zal zeker geen KPN worden.

8637 22 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 8, 2010 om 09:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Want uiterlijk 8 november zou mijn abonnement zijn omgezet naar betalen per seconde--

Heb je al een rekeningoverzicht gehad dan ?

sh
door shishindo - Dec 8, 2010 om 11:59
1 Antwoorden / 5 Vragen

Betreft het antwoord van robbiev
Dit komt precies overheen met wat ik meegemaakt heb. Ook na telefonische navraag werd er mij verteld dat het abonnement na 2 december zou worden gewijzigd. Dit omdat de KPN een grote achter heeft met het omzetten van de abonnementen. Ook deze mevrouw van de klantenserivice voelde zich persoonlijk aangesproken en wilde het gesprek beëindigen. Tot op heden niets, als dit service is?? Jammer dat Kassa er verder niets meer meedoet.

ro
door robbiev - Dec 8, 2010 om 12:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij het zelfde, op 2 november schriftelijk bevestigd gekregen dat rond het nota moment het contract wordt gewijzigd, heden 8 december nog steeds niet. Eventjes gebeld met de klantenservice, werd ik zeer onvriendelijk geholpen. Mevrouw vertelde dat het rond 15 december werd. Ik vertelde haar dat KPN mij aan het lijntje houdt. Zij voelde zich persoonlijk aangevallen en wilde het gesprek beeindigen. Heb haar gevraagd of ze wel geschikt was als klantenservice medewerkster. Heb aansluitend een email met bijlage van hun brief gestuurd nar de klanten service met de mededeling dat al onze abonnementen bij beeindiging van de contract duur niet meer worden verlengd. Schandelijk behandeld terwijl wij al 10 jaar klant zijn.

mi
door misszeta - Jan 5, 2011 om 00:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik vroeg me af of jullie inmiddels al zijn omgezet?
Ik heb hetzelfde verhaal. Btrief van 2 november; in november niet omgezet.
Op 8 december, na de volgende nota, gebeld met klantenservice. Er is toegezegd een notitie te maken en een mail naar de afdeling te sturen met verzoek het met spoed nog te doen. Op 20 december weer gebeld; toevallig dezelfde mevrouw aan de lijn; oh er staat geen melding. Dus ik zeg niet zo netjes, hè. U heeft dit zelf toegezegd. Ze zou het alsnog doen en tijdens het telefoongesprek de melding en mail gemaakt. Zegt ze. Vandaag is de nieuwe maand weer ingegaan, en jullie raden het al: NOG STEEDS NIET OMGEZET. Zo blijven ze extra lang lekker geld vangen en begin ik een beetje de balen te krijgen van Hi/KPN....
Hoe staat het bij anderen????
Wellicht moeten we toch nog eens aankloppen bij de redactie van Kassa???

polleke1945
door polleke1945 - Jan 5, 2011 om 12:27
76 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon ff met Youp bellen ;-)

bv
door bvdhemel - Jan 5, 2011 om 12:37
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb hetzelfde verhaal als de anderen.
Heb 23 november 2010 een email gestuurd, omdat er nog niets gewijzigd was ondanks beloftes.
Kreeg antwoord terug met de mededeling dat de mail naar betreffende afdeling was doorgestuurd.
Op 12 december 2010 heb ik dezelfde heer Erick van klantenservice weer een mail gestuurd met de mededeling dat er nog steeds niet gewijzigd was en of hij zo vriendelijk zou willen zijn dit z.s.m.te regelen, zodat mij verdere hoge kosten
bespaard zouden blijven.
Op 22 december een email terug dat beantwoorden van mijn email vertraging had opgelopen, met excuses en dat de omzetting op 13-12-2010 had plaatsgevonden.
Heb even gecheckt en inderdaad was het eindelijk omgezet.

Heeft een maand langer geduurd dan beloofd. En over vergoeding met terugwerkende kracht, waar ik om gevraagd heb, werd niet over gerept.
Ik raad je aan ze te steeds lastig te vallen met email(kost geen geld) en werkt waarschijnlijk beter(staat zwart op wit).
Succes!

wi
door willemsachs - Jan 5, 2011 om 12:41
32 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij hebt u de brief van KPN verkeerd gelezen, want mijn wijziging wel gewoon per notamoment ingegaan (bij mij omstreeks 2 januari)
Bij een kennis van mij is het ook probleemloos gegaan..
ik ben al bijna 15 jaar tevreden KPN klant.
Balkenende zei eens nederlanders zijn 1e klas zeurders en verwende gasten.

jan118
door jan118 - Jan 5, 2011 om 12:45
8 Antwoorden / 0 Vragen

Wie wil er nu nog wat met KPN of Vodafone van doen hebben.
KPN heb ik 25 jaar geleden mijn deur al uit gegooid en Vodafone komt er bij mij sowieso niet in. KPN en Vodafone zij heel duur en dan blijven mensen daar toch abonnementen afsluiten. Kijk eerst eens rond voor dat je een abonnement afsluit, er zijn genoeg goedkoperen alternatieven. Zeg je abonnement op als ze hun afspraken niet na kommen. Zeg anders je abonnement op voordat hij wordt verlengt.

jpm
door jpm - Jan 5, 2011 om 12:56
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ik denk toch dat een schrijven, waarin wordt aangekondigd dat per 2 december jl. het tarief zou worden omgezet, een zwart op wit bewijs is van een prijswijziging.
Het lijkt me dan ook niet meer dan normaal dat, zelfs eventueel met terugwerkende kracht gecorrigeerd, er een nieuwe overeenkomst ligt ten aanzien van de te berekenen prijs van het product.
Jammer dat (gedeeltelijk) niet betalen waarschijnlijk zal leiden tot afsluiting, maar er zou mijns inziens toch wel genoegdoening te halen moeten zijn. Genoegen nemen met een latere prijswijziging is dan naar mijn mening ook niet nodig.

bv
door bvdhemel - Jan 5, 2011 om 13:33
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb de brief met bevestiging goed gelezen. Die was gedateerd op 3 nov en het zou 8 dagen na dagtekening duren om te annuleren. Nadat deze periode verstreken zou zijn zouden ze de contractwijzing verwerken. 3+8=11 november.
Rond deze datum lag mijn notamoment.
Het heeft echter nog een maand geduurd 13 december, voor het omgezet werd.
En inderdaad ik vind ook dat je recht hebt op teruggave, maar ik heb geen zin om hier verder over te bekvechten. Dan beter naar een ander stappen, maar heb begrepen dat er meer zijn die per minuut afrekenen. En overstappen kost ook weer afsluitkosten.
Ik denk dat er bij andere providers ook weleens iets gebeurt. En ja KPN is duur, maar heb altijd en overal bereik, wat ik ook belangrijk vind.
Moet wel zeggen dat ik het eenvoudigste abonnement heb. Dus mensen die veel gebruik maken van hun gsm(email,sms bellen etc.)zijn dan wel duurder uit denk ik.

ho
door hollatz - Jan 5, 2011 om 14:23
1 Antwoorden / 3 Vragen

nu, wij kregen van tele2 (gisteren 4.1) te horen, dat wij per 1 febr. op de secondenafrekening overgaan. maar, we gaan dan wel 0,08 ct! per min. betalen voor alle gesprekken, vast zowel als mobiel. klein beetje duur, maar waar word je niet te pakken genomen? weet iemand een beter alternatief, hoor het graag

jpm
door jpm - Jan 5, 2011 om 16:32
820 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=hollatz schreef op woensdag 5 jan 2011, 14:23]nu, wij kregen van tele2 (gisteren 4.1) te horen, dat wij per 1 febr. op de secondenafrekening overgaan. maar, we gaan dan wel 0,08 ct! per min. betalen voor alle gesprekken, vast zowel als mobiel. klein beetje duur, maar waar word je niet te pakken genomen? weet iemand een beter alternatief, hoor het graag
Kijk, daar was ik al bang voor. Men gooit de minuutprijs flink omhoog, delen dat pas door 60 en hebben dan een ogenschijnlijk lage secondenprijs. Omgerekend ben je bij elk overschrijdend "minuutmoment" per minuut meer geld kwijt dan voor zo'n technisch tariefberkenings-omzetting. Het verdient aanbeveling om dan toch eens verder te kijken naar andere aanbieders. De concurrentiepositie van KPN zou dan onder druk moeten komen te staan voordat deze voormalige monopolist zijn prijzen omlaag doet. Uiteraard spelen bereikbaarheid en andere zaken ook een rol en soms betaal je toch liever wat meer om er zeker van te zijn dat je bereik (in- en uitgaand) hebt.

br
door brandy1 - Jan 5, 2011 om 17:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar de kpn-winkel toe en doe daar je beklag en laat hun bellen naar de helpdesk (op kosten van kpn zelf).
Dit hebben ze niet graag,want dit houdt toekomstige klanten weg.
Het heeft mij al bij t-mobile geholpen.

peet8
door peet8 - Jan 5, 2011 om 18:55
17 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb 3 nov. een brief gehad met bericht dat mijn contract gewijzigd word en ik (weer) ga betalen per seconde. er staat echter geen datum in wanneer dat ingaat. wel staat er dat ik 8 werkdagen de tijd heb om mijn contractwijziging te annuleren. krijg over een paar dagen mijn rekening en ben héél benieuwd of het veranderd is!

djfox741
door djfox741 - Jan 5, 2011 om 21:00
40 Antwoorden / 3 Vragen

Kan begrijpen dat niet iedereen tevreden is omdat het bij KPN/Hi niet goed is geregeld en dat het omzetten schijnbaar niet vlekkeloos kan verlopen, niet leuk.

Daarintegen is bij mij het volgende aan de hand, op 29 Oktober via de website aangegegen dat ik mijn abonnement wilde omzetten waarop ik dezelfde avond nog een E-mail terug kreeg dat ik op 1 November een aanbod zal gaan krijgen, wat ook gebeurde.

Dat aanbod gaf inderdaad de wijzeging aan en ook dat ik 8 dagen bedenktijd had.

Op 24 November de volgende E-mail:

Naar aanleiding van uw bevestiging is uw abonnement gewijzigd in een Hi Bel & Sms 2008 € 25 abonnement. U betaalt met dit abonnement na de eerste minuut per seconde.

Omdat u nu een ander abonnement heeft kan uw eerstvolgende rekening er anders uitzien dan u gewend was.

Als u naar aanleiding van uw rekening vragen heeft of extra uitleg wilt, belt u dan naar het speciale telefoonnummer: 0800-8200805 (openingstijden op werkdagen van 07.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 08.00 tot 18.00 uur).

Bij mijn nieuwe beltegoed maand, is alles geregeld en betaal ik per Seconde.

Wat er nu mis is gegaan bij die jongens de telecom, is mij ook niet duidelijk maar zoals al eerder aangegeven, langs gaan naar een Hi of als je een KPN klant bent, naar de Shop en daar eens vragen of zij iets wat kunnen betekenen.

Succes allen,

mo
door movyla50 - Jan 5, 2011 om 21:47
9 Antwoorden / 0 Vragen

jaaaaaaaaaah , ik ben ook het ,,haasje,, bij HI,
erg gezellig ? allemaal , weer voor de zoveelste x in de wacht staan van +/ 40 min . en dan van de lijn worden geknikkerd door een medewerker van HI die er schijnbaar geen zin in had.
weeeeeer opnieuw bellen en zou geregeld en bevestigs e-mail krijgen...U raad het al ....nog niets.
nu maar een e-mail er uit gegooid met de medeling als dit niet binnen een week geregeld is ,ik helaas juridische stappen moet ondernemen.
er word gesproken in dit item dat je ook naar een andere provider kan gaan , dat kan inderdaad , maar het is onderhand te bespottelijk voor woorden dat je zelf schijnbaar weinig kan uitoefenen op de regie van je eigen abbonnement.
dit moet ophouden !!!!
nieuwe ziekte : HDS + Help Desk Syndroom
hopelijk weer vervolgd in radar en kassa , aangezien hier nog weinig van geleerd is en klanten die ze al jaren hebben opnieuw aan het lijntje te houden,
IK GA DOOR , U HOPELIJK OOK !
groeten movyla

mi
door misszeta - Jan 5, 2011 om 21:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=willemsachs schreef op woensdag 5 jan 2011, 12:41]Volgens mij hebt u de brief van KPN verkeerd gelezen, want mijn wijziging wel gewoon per notamoment ingegaan (bij mij omstreeks 2 januari)
Bij een kennis van mij is het ook probleemloos gegaan..
ik ben al bijna 15 jaar tevreden KPN klant.
Balkenende zei eens nederlanders zijn 1e klas zeurders en verwende gasten.

Jammer, dat er mensen zijn die zo reageren. Eerlijk gezegd nogal een belediging voor mijn intelligentie danwel leesvermogen...
En dat hoelang je al klant bent, er niets mee te maken heeft, mag blijken uit het feit dat ook ik al sinds een jaar of 12/13 bel met Hi/KPN.... (buiten dit probleem ook naar volle tevredenheid overigens)

Oja, en Balkenende heeft wel vaker rare uitspraken gedaan...

mo
door movyla50 - Jan 5, 2011 om 21:56
9 Antwoorden / 0 Vragen

geachte misszeta,
ik twijfel geen moment aan uw intelligentie,
maar ik geef gewoon mijn versie, ik wil daarover ook niet in discussie gaan. er word gevraagd op de site naar een mening en die geef ik voor het eerst en wel om de reden dat ik het flink zat ben met dat geteut met die belminuten, prober dus mijn steentje bij te dragen aan deze terreur.
wat zeuren betreft heb ik wel andere dingen om me druk te maken , dus is hietbij n.v.t
ik heb wel degelijk de brief van KPN goed gelezen !!, mijn intelligentie is ook wel aardig op peil, maar gelukkig voor u en uw kennissen is het wel goed gegaan, maar er zitten nog flink wat steekjes los mnet de omzettingen , ik ben ook niet de enigste.
groetjes movyla

mi
door misszeta - Jan 5, 2011 om 22:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

beste movyla,
ik bedoelde ook niet uw reactie, maar die van "willemsachs", die beweerde dat ik mijn brief niet goed gelezen zou hebben...
heb net weer gebeld met kpn en er wordt nu een klacht verstuurd namens mij...ben benieuwd....

nog een vraagje aan degenen die gemaild hebben: welk adres hebben jullie dan gebruikt?

mo
door movyla50 - Jan 6, 2011 om 11:38
9 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb gisteravond een boze mail verstuurd via de website van HI,
het antwoord kreeg ik vanmorgen :
tot hun grote spijt was mijn omzetting nog niet gerealiseerd , ik moet weeeeeer bellen met de klantenservice van Hi !
dat ga ik zo weer doen, hoop niet dat ik weer 40 min . in de wacht sta....
ter compensatie word mij 15,-- korting aangeboden op mijn eerstvolgende telefoonrekening.
nu probeer ik positief te blijven ...maar eerst zien en dan geloven....

mo
door movyla50 - Jan 15, 2011 om 14:30
9 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ben ik weer...
ik heb even afgewacht tot ik mijn factuur ktreeg...
zoals ik al vermoedde is mijn abbonnement nog steeds niet omgezet , na tig keer bellen en mailen , de compensatie die mij was toegezegd is ook nergens te bekennen.
inmiddels zijn er al 3 maanden verstreken en nog niets gebeurt/omgezet
Containertje voor de deur plaatsen bij Hi ?

peet8
door peet8 - Jan 17, 2011 om 20:36
17 Antwoorden / 3 Vragen

bij mij is het wel succesvol omgezet, per januari. mijn rekening was weer gewoon lekker laag.