dutch1
door dutch1 Jun 30, 2015 om 20:19
Elektronica & tv

Kijkshop en garantie

Dag allemaal,

Onlangs bij Kijkshop een espresso machine gekocht.
Deze bleek binnen een week na de ingebruikneming niet goed te werken.
Machine terug gebracht.
Er werd mij nu verteld dat het ding niet is te repareren en dat ik de keuze uit 2 mogelijkheden heb.
a. Vervangend apparaat
6. Tegoed bon.
Ik wil gewoon mijn geld terug.
Zijn er mensen met dezelfde ervaringen?

dutch1

2811 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2015 om 20:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Wat is er tegen een vervangend apparaat?

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2015 om 00:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als u het apparaat niet meer wilt hebben, dan zou ik voor de tegoedbon gaan als ik u was.
Kijkshop heeft wettelijk het recht om u een vervanger aan te bieden.

mahadma
door mahadma - Jul 1, 2015 om 13:26
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Wordt een defect apparaat direct omgeruild, is dat ook weer niet de wens van de klant, kreeg je altijd maar een nieuwe bij een defect iets, zonder morren of stoten ............

valerius-2
door valerius-2 - Jul 1, 2015 om 19:22
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Neem toch een vervagend apparaat, dat is toch een goede oplossing. Of heeft u al spijt van de koop en wilt u er op deze manier vanaf, neem dan een tegoed bon..

alfatrion
door alfatrion - Jul 1, 2015 om 19:51
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Er is wel een route om je geld terug te krijgen, maar deze is risicovol en tijdrovend.

Een consument heeft in beginsel een vrije keuze tussen herstel of vervanging, tenzij dit onredelijk is gelet op de kosten, het gebrek en overlast. Wat je kunt doen is herstel eisen en een paar maanden later ontbinding. Risico's zijn dat herstel onredelijk is of de verkoper hier toe overgaat. Bovendien moet je waarschijnlijk naar de rechter.

testcase
door testcase - Jul 1, 2015 om 22:45
189 Antwoorden / 1 Vragen
0

gaat niet lukken. Kijkshop heeft alleen de plicht om te repareren of te vervangen.Tegoedbon is een bonusoptie.U kunt alleen uw geld terugkrijgen als kijkshop in gebreke blijft.

19
door 1953 - Jul 2, 2015 om 01:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Tegoedbon hoeft niet geaccepteerd te worden. Kijkshop leverde een ondeugdelijk product.

mahadma
door mahadma - Jul 2, 2015 om 07:57
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

2@1953, en wilde direct een vervanger geven, wat is daar mis mee?

dutch1
door dutch1 - Jul 2, 2015 om 11:43
90 Antwoorden / 46 Vragen
0

Allereerst dank voor de antwoorden.
Als tweede dacht ik dat ""1953"" gelijk had.
Als een produkt kapot is dan moet de klant de keuze hebben geld terug of vervangend apparaat.
Echter Kijkshop schijnt hier een uitzondering te zijn.
Je gaat natuurlijk bij aankoop accoord met de verkoopvoorwaarden.
Maar of die redelijk zijn is een vraag.

Ik verbaas me wel eens over alle babbels op zowel de tv-uitzendingen en de fora over doit onderwerp.
De praktijk kan heel anders zijn.
Nogmaals dank voor de discussie
Ik wilde de discussie sluiten.

dutch1

mahadma
door mahadma - Jul 2, 2015 om 11:54
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

@Dutch1,

De opmerking: Als een product kapot is dan moet de klant de keuze hebben geld terug of vervangend apparaat. is nergens op gestoeld qua regelgeving. En niet meer als uw mening. Als een apparaat na een keer of 3 defect gaat dan kan er een ontbindingsprocedure gestart worden, maar na zeg en schrijve één keer is dit niet reeël. De verkoper mag u of onder garantie binnen redelijke tijd of ruiling een werkend product leveren. De kijkshop is geen uitzondering en deed direct wat ze moesten doen, vervangen en boden als extra optie een tegoedbon, niets op aan te merken.

Je gaat natuurlijk bij aankoop accoord met de verkoopvoorwaarden.
Maar of die redelijk zijn is een vraag.
Als u het niet eens bent met de voorwaarden, dan moet u daar niet kopen, eenvoudig toch?

U kunt de discussie niet zelf sluiten, maar wel het vinkje weghalen bij 'Stel mij op de hoogte als er reacties zijn'.

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2015 om 12:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@dutch1,

.....Als een produkt kapot is dan moet de klant de keuze hebben geld terug of vervangend apparaat......
Dat kun je nu wel denken, maar daarom is dat nog niet de waarheid.

Recht op een deugdelijk product

Volgens de wet hebt u altijd recht op een product van goede kwaliteit. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. Is het product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie, of een nieuw product. Dat moet binnen een bepaalde tijd en u moet er niet te veel last van hebben.
(Bron)

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2015 om 12:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Lees ook eens hier.

dutch1
door dutch1 - Jul 2, 2015 om 12:13
90 Antwoorden / 46 Vragen
0

dank

dutch1

van leyden
door van leyden - Jul 3, 2015 om 12:08
1289 Antwoorden / 17 Vragen
0

Edrick 3 heeft het juist.

Nog 1 dingetje, er is een limiet aan het aantal keren dat je "genoegen" moet nemen met een nieuw apparaat, drie keer is het maximum.

van leyden
door van leyden - Jul 3, 2015 om 12:22
1289 Antwoorden / 17 Vragen
0

Eigenlijk heb je helemaal niets aan aan wetten en regeltjes

Als een winkel een beroerde service heeft, dan is dat zo en blijft dat zo.
Alleen bij publiciteit doen ze wat en dan noemen ze dat coulance.

Ze weten heus wel dat 99,9 procent nooit gerechtelijke stappen zullen ondernemen bij garantiegeschillen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer