Kijkshop en garantie
Dag allemaal,
Onlangs bij Kijkshop een espresso machine gekocht.
Deze bleek binnen een week na de ingebruikneming niet goed te werken.
Machine terug gebracht.
Er werd mij nu verteld dat het ding niet is te repareren en dat ik de keuze uit 2 mogelijkheden heb.
a. Vervangend apparaat
6. Tegoed bon.
Ik wil gewoon mijn geld terug.
Zijn er mensen met dezelfde ervaringen?
dutch1
Als u het apparaat niet meer wilt hebben, dan zou ik voor de tegoedbon gaan als ik u was.
Kijkshop heeft wettelijk het recht om u een vervanger aan te bieden.
Wordt een defect apparaat direct omgeruild, is dat ook weer niet de wens van de klant, kreeg je altijd maar een nieuwe bij een defect iets, zonder morren of stoten ............
Neem toch een vervagend apparaat, dat is toch een goede oplossing. Of heeft u al spijt van de koop en wilt u er op deze manier vanaf, neem dan een tegoed bon..
Er is wel een route om je geld terug te krijgen, maar deze is risicovol en tijdrovend.
Een consument heeft in beginsel een vrije keuze tussen herstel of vervanging, tenzij dit onredelijk is gelet op de kosten, het gebrek en overlast. Wat je kunt doen is herstel eisen en een paar maanden later ontbinding. Risico's zijn dat herstel onredelijk is of de verkoper hier toe overgaat. Bovendien moet je waarschijnlijk naar de rechter.
gaat niet lukken. Kijkshop heeft alleen de plicht om te repareren of te vervangen.Tegoedbon is een bonusoptie.U kunt alleen uw geld terugkrijgen als kijkshop in gebreke blijft.
Allereerst dank voor de antwoorden.
Als tweede dacht ik dat ""1953"" gelijk had.
Als een produkt kapot is dan moet de klant de keuze hebben geld terug of vervangend apparaat.
Echter Kijkshop schijnt hier een uitzondering te zijn.
Je gaat natuurlijk bij aankoop accoord met de verkoopvoorwaarden.
Maar of die redelijk zijn is een vraag.
Ik verbaas me wel eens over alle babbels op zowel de tv-uitzendingen en de fora over doit onderwerp.
De praktijk kan heel anders zijn.
Nogmaals dank voor de discussie
Ik wilde de discussie sluiten.
dutch1
@Dutch1,
De opmerking: Als een product kapot is dan moet de klant de keuze hebben geld terug of vervangend apparaat. is nergens op gestoeld qua regelgeving. En niet meer als uw mening. Als een apparaat na een keer of 3 defect gaat dan kan er een ontbindingsprocedure gestart worden, maar na zeg en schrijve één keer is dit niet reeël. De verkoper mag u of onder garantie binnen redelijke tijd of ruiling een werkend product leveren. De kijkshop is geen uitzondering en deed direct wat ze moesten doen, vervangen en boden als extra optie een tegoedbon, niets op aan te merken.
Je gaat natuurlijk bij aankoop accoord met de verkoopvoorwaarden.
Maar of die redelijk zijn is een vraag. Als u het niet eens bent met de voorwaarden, dan moet u daar niet kopen, eenvoudig toch?
U kunt de discussie niet zelf sluiten, maar wel het vinkje weghalen bij 'Stel mij op de hoogte als er reacties zijn'.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer