door witteke Mar 2, 2023 om 22:50
Elektronica & tv

Viaplay onbereikbaar en duurder als afgesproken

Wij hadden een abbonement bij via play,13 maanden voor 99 euro,en buiten dat het dan tot 13 maart moest lopen,en het dat niet deed,nu het volgende,ik ging niet akkoord met hun nieuwe prijs,kreeg daarop een aanboed van 10,49 per maand voor een jaar,via mail en via pb,ben daarmee akkoord gegaan,en krijg nu plotseling een mail dat ik 15,99 per maand moet betalen,heb daarop al een aantal keren gereageerd,ook via mail en facebook,en nu krijg ik dus geen enkele reactie meer,bellen kun je hun ook niet,en ik hoor dat dus van meer mensen,zijn wij nu echt de enige?Klantenservice kun je ook al niet bereiken via mail........

9406 22 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 2, 2023 om 23:15
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Witteke,

Wat bedoelt u met "via pb"?

Kunt u een foto maken van de mail van Viaplay ,waarin het bedrag van € 10,49 staat en hier uploaden?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.(uiteraard even uw privé gegevens afdekken).

Gr
door Grunn1 Mar 3, 2023 om 10:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Via pb zal zijn "persoonlijk bericht"

wi
door witteke - Mar 3, 2023 om 09:40
50 Antwoorden / 11 Vragen

Ik hoop dat het gelukt is,ben al wat ouder

sjjoppy
door sjjoppy Mar 3, 2023 om 10:09
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Het is gelukt, alleen het e-mailadres van uw man verwijderen anders kan hij met spam overladen worden.
U kunt dat via "bewerk" doen.

Gr
door Grunn1 - Mar 3, 2023 om 10:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ben je akkoord gegaan en heb je je abonnement opgezegd zoals ze schrijven (dus een mail verstuurd). Heb je vervolgens weer een nieuw abonnement afgesloten voor 10,49? Dit had je zelf moeten doen op de website van Viaplay voor 1 maart.
Ik heb dit ook gedaan en betaal nu 10,49 p/m voor 1 jaar.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 3, 2023 om 10:21
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Als u niet tijdig hebt opgezegd wordt uw abonnement automatisch verlengd met de nieuwe geldende prijs wat maandelijks opzegbaar is.

https://help.viaplay.com/nl/request/?token=3c21e52194

wi
door witteke - Mar 3, 2023 om 10:26
50 Antwoorden / 11 Vragen

Ja ik had opgezegd,en ja ik heb via mail met hun een nieuw jaarcontract afgesloten,door te antwoorden op hun mail dat dit goed was
En ja,alles voor een maart
Ik ben wel een ouder blondje
Maar zo dom ben ik nu ook weer niet
En ook nog gemaild of het goed gegaan was,en dat ook via pb op facebook nog nagevraagd,maar antwoorden krijg je niet

Dit geld krijgen ze in elk geval maar een keer,op deze basis doorgaan?
Dan moeten ze snel alles in orde maken

1paul
door 1paul Mar 3, 2023 om 11:44
3153 Antwoorden / 0 Vragen

het is vrij simpel, bewaar alle correspondentie heel goed, zet het even in een aparte map van mail bijvoorbeeld die u viaplay noemt of sla het op op de pc dan wel print het uit.

als men het hoge bedrag automatische afschrijft laat u dit terugstorten door uw bank (storneren) en maakt u vervolgens zelf het juiste, lagere bedrag over naar hen.

op enig moment zal men reageren en dan reageert u terug met de opgeslagen communicatie en de stelling dat u juiste bedrag betaald!

Gr
door Grunn1 Mar 3, 2023 om 12:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Om in je eigen woorden te blijven, toch een iets dommer blondje dan je dus zelf vind.

Om gebruik te kunnen maken van die nieuwe aanbieding had je dus via de website je opnieuw moeten aanmelden en niet via de mail. Staat ook duidelijk in je afbeelding van je pb.

wi
door witteke - Mar 3, 2023 om 10:35
50 Antwoorden / 11 Vragen

Er klopt wel meer niet daar,22 februari vorig jaar een abonement afgesloten voor 13 maanden,en per een maart zouden we niks meer kunnen zien

Gr
door Grunn1 Mar 3, 2023 om 12:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je hebt het zelf niet goed gedaan. Je had je abonnement moeten opzeggen door via de mail te beantwoorden maar het nieuwe goedkopere abonnement had je zelf moeten aanvragen als nieuwe aanmelding op de website van Viaplay zoals ook duidelijk in het pb staat.

Mabelle
door Mabelle - Mar 3, 2023 om 10:45
427 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat over het te vroeg afsluiten van het abonnement een artikel op https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-biedt-te-vroeg-afgesloten-klanten-10-euro-compensatie-wel-zelf-bij-klantenservice-vragen/

Viaplay biedt 10 euro compensatie, maar dat moet je wel zelf aanvragen. Staat ook in het artikel dat je wegens drukte veel geduld moet hebben om de klantenservice te pakken te krijgen.

hasje plop
door hasje plop - Mar 3, 2023 om 14:17
1 Antwoorden / Vragen

Beste Witteke.

Was het niet zo, dat er een aanbieding was die je moest regelen, VOOR 28 februari  !! 2023!! , daarna was het niet meer, alleen voor die datum zou het €10.49 zijn.Daarna de gewone prijs van € 15.99. kan dit kloppen. een kennis van ons heeft dit bevestigd, en € 10.49 betaald.
Sterkte.

wi
door witteke - Mar 3, 2023 om 14:47
50 Antwoorden / 11 Vragen

Hasje,dat heb ik allemaal gedaan,maar toch  is het hogere bedrag afgehouden

Jaco van Sleen
door Jaco van Sleen - Mar 3, 2023 om 14:52
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb dus hetzelfde probleem. Wacht het even af wat er gaat gebeuren

wi
door witteke - Mar 3, 2023 om 15:32
50 Antwoorden / 11 Vragen

Ik zie steeds meer van die klachten op hun eigen facebook en op klachtenkompas en via trustpilot

Gr
door Grunn1 Mar 3, 2023 om 16:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nogmaals, als je goed had gelezen dan was het goed gegaan. Niet altijd anderen de schuld geven.

Gr
door Grunn1 - Mar 3, 2023 om 16:04
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Om gebruik te kunnen maken van die nieuwe aanbieding had je dus via de website je opnieuw moeten aanmelden en niet via de mail. Staat ook duidelijk in je afbeelding van je pb.

Je hebt het dus zelf niet gedaan zoals je gevraagd is.

Iz
door Izzeme - Mar 3, 2023 om 16:14
1 Antwoorden / Vragen

Viaplay biedt 10 euro compensatie? Nou, vergeet het maar. Ik heb, om exact te zijn 2:47 min. in de wachtrij gestaan om na veel gezeur uiteindelijk een code te krijgen waarmee ik de resterende maand zou kunnen kijken. De code werkt vervolgens niet. Waardeloos!

ro
door ronny530 - Mar 3, 2023 om 16:31
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Het was echter wel algemeen bekend dat Viaplay de abonnementskosten voor dit jaar desatreus verhoogd heeft. Zodra de actieperiode die bij een jaar abonnement van toepassing afgelopen is wordt het abonnement stilzwijgend met een jaar verlengt tegen de nieuwe kosten en dat mag m.i. helemaal niet want het abonnement dient maandelijks opzegbaar te zijn. De streaming content die Viaplay aanbiedt is zeker niet om over naar huis te schrijven en kan enkel op tv's die er voor geschikt zijn gestreamt worden of met wat mazzel stelt een kabel maatschappij een kanaal beschikbaar die enkel de formule 1 beschikbaar stelt als je via de kabel maatschappij een abonnement hebt afgesloten.  Jammer genoeg is concurrent F1 tv pro nog niet bij machte om te concureren want de betaalmogelijkheden zijn beperkt maar bieden qua formule 1 dezelfde content aan die exact gelijk is als die van Viaplay.

Gr
door Grunn1 Mar 3, 2023 om 16:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Klopt niet.
Na het eerste jaar gaan inderdaad de kosten per maand omhoog maar kan je maandelijks opzeggen.
Je hebt echter de keuze om een nieuw jaar abonnement af te sluiten met korting.
Helaas lezen mensen slecht en gooien een mening op die niet klopt.

wi
door witteke - Mar 3, 2023 om 18:58
50 Antwoorden / 11 Vragen

Ronnie,ik heb een mail van via play zelf waar duidelijk instaat dat het ook via mail kan

wi
door witteke - Mar 3, 2023 om 19:01
50 Antwoorden / 11 Vragen

Grunny,dan zou ik trouwens helemaal niet meer kunnen kijken,want de opzegging heb ik wel op de juiste manier gedaan,sorry,vorige antwoord was ook voor jou
Ik heb dus opgezegd ,via abonement opzeggen,en opnieuw afgesloten via de mail voor die 10,49,rara

Gr
door Grunn1 Mar 3, 2023 om 19:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

.

Simon le Bon
door Simon le Bon - Mar 3, 2023 om 19:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt hier een essentieel punt gemist:
Viaplay had bij de introductie een aanbieding: 13 maanden Viaplay voor € 99,-.
In februari 2022 hebben heel veel mensen van dit aanbod gebruik gemaakt.
Viaplay startte de dienst echter pas op 1 maart 2022, derhalve zou het abonnement tot 1 april 2023 moeten lopen.

Veel mensen zijn dit abonnement voor de Formule 1 aangegaan en zijn per 1 maart, vlak voor het eerste race weekend afgesloten, ook al hebben zij nog een maand tegoed. Bij de eerste wedstrijden verliep het streamen op zijn zachtst gezegd niet vlekkeloos.

@WITTEKE: Zeg het abonnement per email op m.i.v. 31 maart 2023. Vermeld dat je gebruik maakt van je wettelijke bedenktijd en dat je recht hebt op de dienst t/m 31 maart 2023 omdat deze pas per 1 maart 2022 in werking is getreden.

Wanneer het aanbod 10,49 is en er wordt 15,99 afgeschreven; direct storneren.
Je hoeft niet te betalen voor iets dat niet of ongevraagd (abonnement opgezegd) geleverd wordt.

Gr
door Grunn1 Mar 3, 2023 om 19:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat aanbod van 10,49 was een tijdelijk aanbod voor nieuwe abonnementen met een looptijd van 1 jaar en moest je voor 1 maart afsluiten. WITTEKE heeft dat hiet op de juiste manier gedaan. Ze leest zelf niet goed en geeft vervolgens Viaplay de schuld

Gr
door Grunn1 - Mar 3, 2023 om 19:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Lees nou eens goed wat er in dat pb staat, heel goed. Ik zie na 1 keer lezen al wat te doen en ik hebt het hier nu al een paar keer neer gezet. Als je niet de juiste handelingen verricht zoals het er staat moet je niet anderen de schuld geven.
Gezien de vele reacties die je geeft snap je zelf niet eens wat er in dat pb staat.
Je grootste fout is per mail bevestigen voor een nieuw abonnement terwijl er heel duidelijk staat dat je online een nieuw abonnement moet afsluit. Dit heb je niet gedaan. Snap dat nou eens.

wi
door witteke - Mar 3, 2023 om 22:45
50 Antwoorden / 11 Vragen

Grunn,ik heb een mail van via play waar in staat dat ik daar op kon reageren
Ik heb het abonement stopgezet,en inderdaad niet opnieuw geregistreerd
Dus eigenlijk zou ik geen abonement meer moeten hebben
En zeker niet het hoge bedrag moeten betalen
Daarop kreeg ik een mail of ik wel voor 10,49 wilde blijven,en toen heb ik geantwoord ja.

Niet meer en niet minder,ik heb de mail nog
Werk jij soms bij viaplay?

wi
door witteke - Mar 3, 2023 om 23:00
50 Antwoorden / 11 Vragen

Bijzondere manier van zaken doen

Heel bijzonder is het, dat wanneer je na een jaarabonnement wederom een jaarabonnement wil afsluiten, je eerst een soort tussenmaand hebt waarbij je het hogere tarief (€15,99) betaald.
Het zou Viaplay sieren als ze in het vervolg de mogelijkheid bieden om tijdig een nieuw jaarabonnement af te kunnen sluiten waardoor het ene naadloos aansluit op het andere.
Dit voelt als diefstal.

Dit is een van de reacties op trustpilot
Ik ben dus lang niet de enige,en op klachtemkompas regent het klachten

Gr
door Grunn1 Mar 4, 2023 om 01:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het zal je sieren om eens je eigen fouten toe te geven en minder eigenwijs te zijn en eens goed te leren lezen.
Je kan pas een nieuw lees goed NIEUW jaar abonnement af sluiten als je je opnieuw als nieuwe klant registreert en dus eerst je oude abonnement moet beëindigen. Anders het het een verlenging.

Gr
door Grunn1 - Mar 4, 2023 om 01:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

WITTEKE, de allerlaatste keer. Lees de tekst nou eens heel goed van je mail bericht want je hebt geen gelijk.
Hieronder jou tekst uit je persoonlijk bericht en lees dit nou eens goed door. Ik heb wat vet gemaakt wat belangrijk is.

We kunnen je huidige 13 maanden abonnement per direct stopzetten. Het is goed om te weten dat dan per direct geen gebruik meer kan maken het Viaplay abonnement.
Vervolgens is het mogelijk om je opnieuw te registreren bij ons via onze website, zodat je gebruik kan maken van ons huidige 12 maanden aanbod van € 10,49 per maand

Om dit te regelen hebben wij een mail een mail verstuurd vanaf jouw eigen email adres wat gelinked is aan je account. Daarnaast zul je in de mail moeten aangeven datje akkoord gaat met het direct beëindigen van je contract.

Je moest een mail sturen om akkoord te gaan met het direct beëindigen van je contract (laatste zin uit het bericht).
Daarna had je je opnieuw moeten registreren om gebruik te maken van het kortings aanbod (laatste vette zin uit eerste alinea) dan gaat niet via de mail. De mail was alleen voor het beëindigen van je lopende abonnement.
Je snapt het zelf niet, je schrijft onzin en je kan niet lezen. Je hebt het zelf niet op de juiste wijze gedaan zoals was aangegeven dus nu niet steeds berichten hier neerzetten die niet kloppen.

wi
door witteke - Mar 8, 2023 om 14:31
50 Antwoorden / 11 Vragen

Alsnog opgelost door viaplay
Ik had niks fout gedaan,de fout zat bij hun,maar ze hebben het opgelost