Wat kan ik nog doen?
Hallo allemaal.
Ik wil graag even mijn verhaal kwijt in de hoop dat jullie nog eventuele advies/tips voor mij hebben.
Morgen is het 3 weken geleden dat ik een tv heb gekocht bij @Mediamarkt. Bij thuiskomst deze gelijk uit gepakt samen met mijn moeder. De tv kwam stuk uit de verpakking. Gelijk de klantenservice gebeld en die gaven aan dat ze deze konden ophalen en een nieuwe zouden kunnen afleveren. Zou alleen wel een een paar werkdagen duren. Dat vond ik te lang en besloot terug te gaan naar de winkel. De tv heb ik binnen anderhalf uur na aanschaf terug gebracht. De winkel gaf aan dat ze geen nieuwe tv konden mee geven. Ook konden hun mijn geld niet terug geven. Tv was dusdanig beschadigd dat dit onderzocht moest worden. Zou een paar werkdagen duren. (Donderdag gekocht). Woensdag nog niks te horen gehad. Rechtstreekse nummer van het filiaal was niet te bereiken. Wederom klantenservice opgebeld. Er werd gezegd dat dit niet hoort en ik allang een nieuwe tv had moeten mee krijgen. Verders moest ik het afwachten. LG aan de lijn gehad. Ook hier werd gezegd dat dit niet de gang van zaken is en dat ik (wederom) een nieuwe tv mee had moeten krijgen. De winkel weer gebeld, uitei eerlijk werd er opgenomen. Hun hebben alles tegen gewerkt. Ik moest het onderzoek echt afwachten. Nu is het (op 1 dag na) 3 weken geleden. Zojuist een telefoontje gehad. De tv is stuk gegaan doordat er druk op de drukpunten is komen te staan. De reparatiekosten bedragen €534,-. De mediamarkt wil mij tegemoet komen om de helft daarvan te betalen. Ik ben hier echter niet mee akkoord gegaan. Het is immers niet hier in huis of in mijn bijzijn gebeurd.
Heeft er iemand een tip of advies wat ik nog kan doen om mijn gelijk te halen? Mn advocaat wil ik uitstellen.. het gaat hier om een bedrag van €700,- wat ik betaald heb..
Alvast hartelijke dank!
U heeft in deze geen ander recht dan hetgeen de consumentenwetgeving aangeeft. Daarin wordt vastgesteld dat als een aankoop ondeugdelijk is de verkoper verantwoordelijk is en zorg moet dragen voor reparatie. Als dat niet kan dient een gelijkwaardige nieuwe TV te worden geleverd en eerst als dat niet kan u recht heeft op geld terug. Wat in deze wel heel belangrijk is, is het wettelijke gegeven dat Media Markt dient te bewijzen dat de oorzaak niet bij hen ligt en aannemelijk is dat men dat niet kan. Als u een advocaat heeft of rechtsbijstand, schakel die dan wel in als na een volgende 'aanmaning/vordering/verwijzing naar de wetgeving'geen resultaat heeft. Zie o.a.
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel verder:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
Heel leuk de wetboek maar bij eigen schuld gaat dat gewoon niet op.
helaas vermeld de vraag steller niet of hij de tv thuis heeft laten bezorgen of zelf vervoerd heeft en juist bij dat laatste geld dat het op eigen risico is.
@AUDB, de eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper!
Heeft u de tv afgehaald, of is deze bezorgd? Was de doos beschadigd aan de buitenkant? Als de doos helemaal in takt was is het aannemelijk dat de tv zo in de doos zat. Anders zou het ook transportschade kunnen zijn.
Bij thuiskomst direct uitgepakt , dus wat dacht u , dan is ie zelf meegenomen toch ?
Buurman/partner/kind heeft pakket aangenomen en toen TS thuis kwam meteen uitgepakt. Ik ga niet gokken, vandaar de vraag.
Dat is zeker balen. U heeft, samen met uw moeder, de TV opgehaald, naar huis vervoerd en, na openmaken van de doos geconstateerd dat de televisie kapot was. Dat zal een heen-en-weer gesprek worden. U heeft hem zelf vervoerd. In de winkel natuurlijk niet nagegaan of de TV al kapot was, logisch. Moeilijk. Uiteraard heeft u recht op een werkende TV, maar.... hoe te bewijzen dat?
Zet uw klacht in iedere geval overal neer Klacht.nl, Klachtenkompas, Radarforum, neem ook contact op met Consuwijzer. U hebt gewoon recht op een nieuwe tv.
Hallo Aapie85 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Hallo Aapie,
Persoonlijk was ik niet weggegaan uit de winkel en zou flink stennis hebben geschopt....
Om welke Mediamarkt gaat het?
Misschien kun je eventueel De Belbus vragen om bemiddeling?
@magnum007, u zou stennis gemaakt hebben in de winkel? Maar dat wist de TS toch niet dat er iets kapot was? Zelf zou ik het anders hebben gedaan: jaja, on line bij Coolblue een TV bestellen (wat ik een half jaar geleden heb gedaan). Dan wordt die doos geopend en TV aangesloten etc. Dan kan er ook worden geconstateerd of iets al dan niet kapot is. Bij sommige dingen is het beter om online te kopen. Bij fietsen, dat dan weer niet.
Ik bedoel natuurlijk bij het terugbrengen van de tv.
Deze behandeling van Mediamarkt kan echt niet.
Ik ben benieuwd om welk filiaal het gaat: Mediamarkt is geen overkoepelend bedrijf maar een “franchise”: dus iedere winkel heeft een andere eigenaar.
De service verschilt per winkel.
Je kunt beter niet meer bellen. Dit kun je zelf niet meer oplossen.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering, neem daar contact mee op.
Heb je die niet, neem dan contact op met het juridisch loket. Gratis juridisch advies van de overheid.
https://www.juridischloket.nl/
Zij hebben tegengewerkt? U heeft tegengewerkt. Zij hebben aabgeboden de tv af te halen en om te ruilen voor een nieuwe. Dat kost een paar werkdagen. Daarmee bent u niet akkoord gegaan en bent zelf aan de wandel gegaan met het toestel.
zij hebben een redelijk voorstel gedaan waarmee u niet akkoord ging, dan ligt het niet meer aan mediamarkt maar aan uzelf.
??? Redelijk voorstel m.b.t. 'kunnen leveren'.? Geen zwart wit belofte en normaliter gaat men met een dergelijk probleem wel degelijk zelf naar de winkel. En dan ook nog zo snel als mogelijk.
Acht jaar geleden was ik bij mediamarkt voor een koffieapparaat(nespresso),was niet meer voorradig,alleen showmodel; ook goed,werd in originele doos verpakt,volle prijs betaald, kom thuis en zie dat er een dikke hardnekkige kalkrand in zit.
Ik teruggebracht,bon laten zien, mevrouw”u hebt dit geaccepteerd, er wordt niet teruggenomen”
Kom er nooit meer! Duidelijk wat voor bedrijf dit is....
Agneske
Bellen heeft meestal geen enkele zin .Waarom heb je niet gewacht op de aangeboden omruiling aan huis. Als de doos onbeschadigd is wordt het een moeilijk verhaal ,om aan te tonen waardoor de schade onstaan is. Waarom wil LG niet bemiddelen en/of je nieuwe TV te leveren ?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
BKR registratie
Hi!
Mijn vader heeft een BKR registratie lopend, met een bedrag van 0 euro. Een codering A2 staat hierbij. Dit vinden wij best wel gek. Aangezien het een schuld uit 2008 zou betreffen. In de tussentijd heeft hij onder bewind gestaan en in de WSNP gezeten. Een eventuele schuldenlijst kan ik opvragen bij de bewindvoerder aangezien zij claimen gegevens 7 jaar te bewaren.
Echte
...
Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer