Rene braxhoofden
door Rene braxhoofden Apr 1, 2021 om 22:39
Garantie & verzekeringen

Geen garantie zonder bon bij de AH

Afgelopen november heb ik bij de Albert Heijn in Emmen een philips espresso machine gekocht. Deze geeft compleet geen koffie meer. Hij sist alleen nog wat. Door een verhuizing is de bon helaas verdwenen.

Contact opgenomen met AH en daar krijg je te horen dat via hun geen garantie meer te verhalen valt omdat ik het aankoopsbewijs niet heb. Ik kan wel een bankafschrift laten zien maar dat moet ik maar via Philips regelen.

Hoe zit dit in elkaar? Ik snap dat het lastig is zonder bon maar AH is toch de verkopende partij waardoor ik toch bij hun moet zijn en niet bij Philips?

10326 18 Rapporteer

mi
door miennaamishaaz - Apr 1, 2021 om 22:43
725 Antwoorden / 1 Vragen

Gezien je geen bon hebt moet je idd bij Philips aankloppen voor de garantie.

vaak krijg je bij Philips afhankelijk van het apparaat 1 jaar extra garantie als je hem registreerd,
Op basis van het serienummer zou Philips tevens kunnen zien wanneer deze gemaakt is. en hierop de Garantie kunnen geven.

AH wil je geen garantie geven omdat zij niet weten of jij dat apparaat bij hun hebt gekocht of niet.
Het kan namelijk net zo goed zijn dat je het apparaat uit een container hebt gehaald, en bij hun aan wil kloppen voor garantie, om dit te voorkomen Vraag AH een bon om te bewijzen dat jij het daar hebt gekocht.

Rene braxhoofden
door Rene braxhoofden Apr 1, 2021 om 23:16
Antwoorden / 1 Vragen

Dan gaan we aankloppen bij Philips. Bedankt voor de reacties

mi
door miennaamishaaz Apr 1, 2021 om 23:27
725 Antwoorden / 1 Vragen

@rene Geen probleem.

Welk apparaat heb je eigenlijk?
als ik zoek op Philips espresso apparaat + AH krijg ik de EP1220/00 in de search}
Wat is het probleem dat je hebt?
Mischien is het probleem heel simpel op te lossen.

Als je het niet kan uitleggen kan je ook een UNLISTED youtube video maken, en deze dan delen waarop je het probleem laat zien.

tenormin
door tenormin Apr 1, 2021 om 23:31
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@miennaam enz. Wat een kul antwoord. Hoe krijg je/mag men een koffiemachine in een container gooien. Ja, illegaal, dat begrijp ik. Maar next question: hoe kan je een gedumpte koffiemachine uit een container halen zonder de hulp van de Gemeente in te roepen en iets terug te vinden?

Rene braxhoofden
door Rene braxhoofden Apr 2, 2021 om 07:27
Antwoorden / 1 Vragen

@miennaamishaaz
Klopt inderdaad. Het betreft de ep1220.
De machine geeft compleet geen koffie meer. Hij sist alleen maar. Alle koffie komt in de lekbak terecht.
Theewater en stoom doen het wel gewoon.

De zetgroep maak ik elke week schoon. Vet hem elke maand in. Dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb het zeefje schoongemaakt met een tandenborstel voor als die verstopt zou zitten maar dat heeft geen resultaat gehad.
Ook heb ik de koffie uitlaat gecheckt maar die zit ook niet verstopt. Dus mijn ideeën zijn helemaal op Ik zal straks even een video maken. Misschien dat iemand dan idd een idee heeft

Rene braxhoofden
door Rene braxhoofden Apr 2, 2021 om 08:36
Antwoorden / 1 Vragen

https://youtube.com/shorts/CsA3Z7zQvMQ

Ik heb even een videootje gemaakt voor als jullie een idee hebben wat het kan zijn

mi
door miennaamishaaz Apr 2, 2021 om 10:08
725 Antwoorden / 1 Vragen

@rene

Het klinkt alsof er lucht in de waterleiding zit.
Wat je moet doen is:
1 haal het Aquaclean filter eruit
2 Maak een pompende beweging met het reservoir {erin-eruit halen in snelle bewegingen} {Doe dit voor 1 minuut}
3 zet nu 1-2 Liter water {zonder filter}
4 Controleer of er geen lucht in het filter zit {zelfde stappen als het Aquaclean filter te activeren.}
5 stop het filter er terug in
6 Kijk of je nu een Kopje koffie kan zetten.
7 Indien dit niet gaat Herhaal van stap 1.
8 Indien na 2x de stappen volgen het probleem niet is opgelost kan je het beste Philips benaderen via hun LIVE chat functie.
{zeg dat je al hebt de stappen om lucht uit de leiding te halen hebt geprobeerd}
Ik had met mijn apparaat ook dat die geen Koffie zette, of een klein Kladje koffie en voor de rest niets. volgens support van Philips zat er Lucht in de waterleiding, En om oververhitting te voorkomen stopt de machine het zet-process.
Je kan wel water zetten omdat voor Heet water minder druk nodig is dan voor Koffie te zetten.
Beste rene, Je hoeft de zetgroep niet elke maand in te smeren. dit doe je pas na 500 Kopjes, hetzelfde met Koffie-olie tabletten.
Als je max 5 Koppen per dag zet komt dit uit op ongeveer elke 3 maanden. Bij 10 Koppen is het elke 50 dagen. Bij 15 Koppen is het elke maand.

Gezien ik niet weet hoeveel Koffie jullie drinken kan ik hier geen uitspraak over hebben.

mi
door miennaamishaaz Apr 2, 2021 om 10:21
725 Antwoorden / 1 Vragen

@tenorim.
Ik heb het ook alleen als voorbeeld genomen.
maar om je vraag te beantwoorden:

Het kan zijn dat TS in een gemeente woont waar je gewoon nog de zwarte container aan de straat zet {ik woon namelijk in een gemeente waar wij de zwarte container aan de straat moeten zetten}.
Niet zoals in steden als in eindhoven, zwolle, overijsel, Arnhem waarbij je ondergrondse containers hebt en via een Pas de zakken erin moet doen.
Bij verbouwingen/renovatie van de woningbouw, zet de woningbouw soms een Container voor de bewoners neer om oud spul in te doen, wat ze niet meer gebruiken, of weg kan.

{Soms zit er nog prima bruikbaar spul bij, wat nog werkt, maar de bewoner niet meer wil of nodig heeft. [mensen gooien soms de raarste dingen weg] }
Of het kan zijn dat iemand het apparaat Illegaal aan de straat heeft gezet vlak bij een ondergrondse container.

diumenge
door diumenge Apr 2, 2021 om 10:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Komt de koffie als droog poeder in de bak terecht? Zo ja, ik heb een oude Saeco, waar volgens mij al deze machines op gebaseerd zijn, en eens in de zoveel tijd doet deze machine min of meer hetzelfde. Geen koffie en het poeder van de gemalen bonen komt nog droog in het afvalbakje. Volgens mij gebeurt dat als de bonen bijna op zijn, dus wellicht zit het ergens in de bonen aanvoer?

mahadma
door mahadma - Apr 1, 2021 om 22:59
11543 Antwoorden / 51 Vragen

U bewijst met een bankafschrift alleen en uitsluitend dat u op x dag, datum xx-xx-xxxx en xx-xx tijd een bedrag bij ah besteed heeft. Niet welk artikel er betaald is.

Zuiver in theorie als de prijs exact gelijk is aan de prijs van het betreffende artikel toen èn u het geregistreerd heeft bij philips dan maakt u het redelijk hard dar u een copie bon zou kunnen vragen. Echter weet ik niet hoelang een filiaal de kassa bedragen en dagen bewaard.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 1, 2021 om 23:11
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Rene,

Heeft u destijds uw Albert Heijn Bonuskaart gebruikt tijdens het kopen van de koffiezetapparaat?

Rene braxhoofden
door Rene braxhoofden Apr 1, 2021 om 23:20
Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat klopt. Maar ze bewaren de gegevens maar 12 weken. Het is nu 4 maand geleden

Donuts
door Donuts - Apr 1, 2021 om 23:15
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt, je moet bij AH zijn, maar dan wel MET bon. Nu maar bij Philips aankloppen.

marita5
door marita5 - Apr 1, 2021 om 23:20
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rene Braxhoofden ,

Heb ik een bon nodig als ik terugga naar de winkel?

Hebt u iets gekocht, maar bent u er niet tevreden over? Dan kunt u teruggaan naar de winkel. Vaak vraagt de verkoper u dan naar de aankoopbon. Of naar de pakbon, als het een webwinkel is. Maar wat te doen als u de bon niet meer hebt? Dat hangt af van de reden waarom u teruggaat.

Het product is niet goed

Gaat u terug naar de winkel omdat uw product kapot is? En is dat niet uw schuld? Dan spreken we van een ‘ondeugdelijk product’. In dat geval kan de verkoper u niet wegsturen als u de bon niet meer hebt.

Wel kan hij u vragen om op een andere manier te bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken. Hieruit moet dan wel blijken wat u hebt gekocht en op welke datum u dat hebt gedaan. Ook kunt u bijvoorbeeld een getuige meenemen die erbij was toen u het product kocht.

Kunt u op geen enkele manier bewijzen dat u het product bij die winkel hebt gekocht? Dan hoeft de verkoper het product niet te repareren. Ook hoeft hij u geen nieuw product te geven .

Bron : Consuwijzer .

Rene braxhoofden
door Rene braxhoofden Apr 1, 2021 om 23:24
Antwoorden / 1 Vragen

Duidelijk. Bedankt voor deze informatie

marita5
door marita5 Apr 1, 2021 om 23:45
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , hopelijk heeft u meer succes bij Philips .

Iv
door Ivo W Apr 2, 2021 om 20:41
729 Antwoorden / Vragen

En hoe ga je aantonen dat je toch echt het product bij die specifieke winkel gekocht hebt, dus dat die winkelier de garantieclaim moet afhandelen wanneer je geen aankoopbewijs hebt?

Een pinbetaling op je bankafschrift zegt niets over het product wat je hebt gekocht.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 2, 2021 om 09:21
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas is er veel Garantie fraude.
Een map met alle  belangrijke papieren is de manier, een ringband en kassa bonnetjes in plastic map.

Zelfs de voordelige Action Led lampen,  15.000 of 25.000 uren op doosje dus  als ze binnen 1 jaar sneuvelen gaan ze terug.
Ik heb wel per jaar  opschonen en  moet dus in juiste map zoeken,  nu 2019, 2020 en 2021 in huis en de oude  2018  weg gepleurd, tenzij er 3 jaren  Lidl garantie of  5 jaren op zit...
Slechts 3 mappen verhuizen,  dat kan toch niet zoekraken?

En dit apparaat,  vermoedelijk niet goed ontkalkt en nu losgekomen stukje die de boel verstopt.
In gebieden met harder water  komt dit vaker voor helaas.

audb
door audb Apr 2, 2021 om 16:36
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een apparaat van 4 maanden hoeft niet ontkalkt te worden of je moet in een gebied wonen waar wel extreem veel kalk in het water zit.

Er zijn maar zeer weinig gebieden waar dit voorkomt en er is maar 2 plaatsen waar extreem hard water uit de kraan komt Vorden (Gld)    19,7 & Almen (Gld)    19,7 (meer op https://drinkwaterbedrijf.nl/product/hardheid-water-nederland-per-gemeente/

En om even nog vreemder te maken ook hier zal een extreem dure magneet geen enkele aantoonbare werking hebben.

mi
door miennaamishaaz Apr 2, 2021 om 19:50
725 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf ook een Philips/Saeco koffiezet apparaat. {duurder model}
en gebruik de Aquaclean filters, zit nu op mijn 3e filter {80-100% gebruikt} en moet er nog 5 gebruiken voordat ik hoef te ontkalken.
{Met mijn milage hoef ik ze pas elke 9 maanden te vervangen}

De Aquaclean filters zijn namelijk zeer goed in het voorkomen van kalk.
Niet te vergeten het apparaat ziet hoeveel filters je hebt gebruik en hoe hoog de waterhardheid is, waarbij het apparaat ziet hoeveel je er nog moet gebruiken voordat je moet ontkalken, dit geeft het apparaat namelijk aan.

Het probleem is geen Kalk, maar mogelijk dat er lucht in de waterleiding zit. {althans wat ik kan zien en horen in de video van TS}

marita5
door marita5 - Apr 2, 2021 om 09:54
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Filmpje van Ts is hier te zien ,

https://www.youtube.com/watch?v=CsA3Z7zQvMQ

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 2, 2021 om 09:57
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de informatie die @MARIUTA5 al gaf. Indien u enig bewijs kunt aanleveren zoals m.i. ook aan de orde is met een bankafschrift met het bedrag van aankoop lijkt mij dat men bij AH wel degelijk verantwoordelijk is zoals ook is gemeld in het BW

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

 http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt. verder t/m art 25

Heeft u AH klantenservice al benaderd? Zie ook deze m.b.t. hulp via 'klachtenkompas van de consumentenbond'. https://www.klachtenkompas.nl/   waarvan hier een voorbeeld:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/albert-heijn/details?companyId=25f5e7bc-eb57-434b-91c8-40a2b6b6908b

gerbera
door gerbera Apr 2, 2021 om 15:30
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken. Hieruit moet dan wel blijken wat u hebt gekocht en op welke datum u dat hebt gedaan.  En wat u gekocht heeft staat dus niet op een bankafschrift alleen het bedrag, datum en begunstiger. Kunt u op geen enkele manier bewijzen dat u het product bij die winkel hebt gekocht? Dan hoeft de verkoper het product niet te repareren. Ook hoeft hij u geen nieuw product te geven .

marita5
door marita5 - Apr 2, 2021 om 10:10
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Rene Braxhoofden ,

Zie hier de handleiding ,

Er komt geen koffie uit het apparaat / of de koffie komt er langzaam uit

https://www.handleidi.ng/philips/series-1200-ep1220/handleiding?p=153

ma
door mannetje - Apr 2, 2021 om 10:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste René, ik heb ook eens zoiets meegemaakt en de oplossing is veel simpeler dan hier wordt geantwoord: met de juiste datum en een bewijs van betaling kun je in de winkel een kopie van je kassabon vragen, die krijg je dan op een A4-tje.

ke
door keteltje3 - Apr 2, 2021 om 11:25
33 Antwoorden / 1 Vragen

Maak een foto van het ID plaatje, met het E en FD nummer. Stuur dit aan de klantenservice van Philips. Zij kunnen precies zijn, hoe oud uw apparaat is. Zij kunnen je volledig verder inlichten..

rj
door rjw Apr 2, 2021 om 11:36
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Ze kunnen zien wanneer het is geproduceerd, niet wanneer het is gekocht.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 2, 2021 om 21:08
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vaak komen  verouderde modellen  in  de  winkels als AH  voor de aanbieding,  restpartij..... en kan al jaren oud zijn,  en bij meer dan 2 jaren zou je op serie nummer niets  vergoed krijgen.

Zonder kassabon,   gewoon beter opletten  en neem een mapje voor alle  bonnen en garantie bewijzen.

rj
door rjw - Apr 2, 2021 om 11:42
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Ben je misschien andere koffiebonen gaan gebruiken en is de maalgraad niet aangepast? De maalgraad kan voor ieder type boon anders zijn. Als de koffie te fijn wordt gemalen kan het zijn dat het de benodigde waterdruk niet geleverd kan worden door de pomp. Ik heb een losse maler en espressoapparaat, en als ik een ander soort bonen koop moet ik eerst de inregeling voor het hele proces opnieuw doen voordat het allemaal weer goed werkt.

gerbera
door gerbera - Apr 2, 2021 om 11:48
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas zonder aankoopbon, is vaak ook het garantiebewijs, is het moeilijk aan te tonen dat u hem bij AH heeft gekocht. Kan een keer boodschappen gedaan hebben, en gepind, voor een bedrag gelijk aan dat van de machine, toevallig maar het zou zo maar kunnen, dus ook een bankafschrift zegt niet alles.
Mogelijk een tip, ik heb daar een map voor waar alle garantiebewijzen cq aankoopbonnen van apparatuur in worden gedaan.

mo
door mof - Apr 2, 2021 om 11:49
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is tamelijk standaard dat je moetkunnen aantonen dat je het product bij AH hebtgekocht. Een espresso machine van philips kun je namelijk ook bij blokker kopen of zo.
dat de bon verdwenen is is toch echtuw eigen verantwoordelijkheid

ro
door ronny530 - Apr 2, 2021 om 12:08
2784 Antwoorden / 41 Vragen

In dit geval is de kassabon tevens het garantiebewijs en die kassabon dient u zorgvuldig te bewaren. Met een bankafschrift kunt u niets bewijzen omdat er een totaal bedrag op vermeldt staat en niet waaraan u dat bedrag besteedt heeft. Ik vrees dat Philips de reparatie niet uit kan voeren omdat u geen kassabon met daar op het model en serienummer kunt overleggen want ook Philips stelt als voorwaarde dat er bewijs van aankoop noodzakelijk is. Wat zou u doen als een klant uw winkel binnen komt met een defecte espresso machine en zegt die machine van u gekocht te hebben zonder aan te kunnen tonen dat dat ook zo is, u zou de klant te woord staan en daarna met meename van de machine vriendelijk de deur wijzen want dat de klant de kassabon kwijt is geraakt is uw probleem niet. Dat laatste komt wel cru over maar zo werkt het garantie systeem wel en u bent degene die zonder aankoopbewijs toch aanspraak op garantie wil maken.

M.
door M.aria.H - Apr 2, 2021 om 12:33
1 Antwoorden / Vragen

Je kan met je afschrift naar de Albert Heijn waar je het espresso-apparaat gekocht hebt. Daar kunnen ze de bijbehorende aankoopbon vast voor je uitdraaien m.b.v. deze gegevens. Kan in veel andere winkels ook.

gerbera
door gerbera Apr 2, 2021 om 14:10
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Dat kan alleen als je een gerigistreerde bonuskaart hebt.

gerbera
door gerbera - Apr 2, 2021 om 14:16
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u een (geregistreerde) Bonuskaart gebruikt zou er een mogelijkheid zijn de bon alsnog uit te draaien. Neem kontakt op met de klantenservice van AH voor meer duidelijkheid.

Donuts
door Donuts Apr 2, 2021 om 19:55
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zie reactie van TS onder antwoord @GA.

gerbera
door gerbera - Apr 2, 2021 om 21:49
7366 Antwoorden / 14 Vragen

@sprietje, ik heb het over een geregistreerde Bonuskaart;

Albert Heijn vindt het belangrijk dat je weet hoe jij bij ons staat geregisreerd, en dat jij controle hebt over jouw gegevens. Je kunt daarom via je Mijn ah.nl profiel (ah.nl/mijn) jouw persoonsgegevens inzien of wijzigen. Jouw aankopen zijn het eenvoudigst online in te zien met de dienst ‘Eerder Gekocht’.

diumenge
door diumenge Apr 2, 2021 om 22:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nou heb ik een geregistreerde bonuskaart en koop ik ook echt wel eens wat bij de AH, maar onder eerder gekocht staat helemaal niets...

gerbera
door gerbera Apr 3, 2021 om 15:34
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u dan ook een profiel aangemaakt in mijn AH?

diumenge
door diumenge Apr 3, 2021 om 15:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jip.