Installatie voordeur: stukje trap weggezaagd
Recentelijk hebben we een aantal kozijnen en onze voordeur vervangen voor kunststof met HR++ glas. Dit is over het algemeen redelijk verlopen, met nog een paar restpunten (kapot glas, niet geleverd luchtrooster, magneetslot voordeur werkt niet goed, verkeerde kleur van de buitenste vleugel van de voordeur, verkeerde maat glaslatten kozijn woonkamer).
Eén ding wat ons echter irriteert is het feit dat de draaicirkel van de nieuwe voordeur te groot was voor onze hal. De deur kwam tegen de trap aan. Dit is opgelost door er een stukje af te zagen, ongeveer 20 centimeter (zie foto).
Nu zijn wij aanwezig geweest bij het inmeten en hebben we de offerte getekend, maar is het niet juist de bedoeling dat de leverancier over dit soort (vast vaker voorkomende) dingen nadenkt? Of hebben we gedeelde schuld?
We weten niet wat onze rechten/plichten zijn rond deze situatie en twijfelen of we recht hebben op restitutie.
Raadpleeg uw bijstandsverzekeraar in dien u zo'n verzekeringf heeft. Het komt op mij over dat de aabnemer/uitvoerder hier (deels) in gebreis gebleven en dus in gebreke te stellen is. Een grote en belangrijke vraag kan wel zijn of u werkelijk aantoonbare schade heeft.
Zie o.a. https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en ook: Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
P.s. P.s. Het komt mij voor dat u wel degelijk meerdere punten heeft die niet goed zijn uitgevoerd en waar dus ook sprake is van in gebreke blijven. Mogelijk kan uw inboedelverzekeraar u ook nog advies geven. Ga na of de uitvoerder is aangesloten bij een organisatie met geschillenregeling.
Hallo Jvho ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/iets-laten-maken-of-doen-maar-niet-tevreden/wat-kan-ik-doen
Wij als consument hoeven niet aan alles te denken bij dit soort zaken daar zijn vakmensen voor.
Ik zou alleen de deurmeneer de deur hebben gewezen met de boodschap dat dit overnieuw moet
Ik ben op dit soort zaken een echte zeurkous.
Heb mijn trappen vorige maand geverfd en kreeg vorige week vakmannen over de vloer met een opdracht voor een omvormer.
Heb ze lief verteld op sokken naar boven ipv op baggerpoten of je komt mijn huis niet in.
"Heb ze lief verteld op sokken naar boven ipv op baggerpoten of je komt mijn huis niet in"
Moest een keer van mijn baas een zwaar apparaat bij een klant naar binnen sjouwen. Die klant liep ook te
ze**** dat ik niet met schoenen aan naar binnen mocht. Mijn baas gebeld en die heeft de klant fijntjes
verteld dat werkschoenen verplicht zijn voor zijn personeel en dat als zijn personeel niet naar binnen mag
met werkschoenen aan, dat de hele levering op kosten van de klant gaat worden ge-annuleerd. Hetgeen
die klant veel geld heeft gekost. Hij bleef bij zijn gez*** en dus werd alles op zijn kosten ge-anulleerd.
Nu ik vraag het, als het vies weer is buiten of ze de schoenen uit willen doen en ja dat begrijpen ze en doen netjes de schoenen uit. Moeten ze met zware dingen en gevaarlijk werken op de vliering . Dan breng ik hun schoenen naar ze toe , geen probleem. Zou niet willen dat er iets gebeurt .
Bij ons lopen we zelf ook nooit met schoenen in huis. We trekken ze allemaal in de gang uit !!
U mag de vraag niet stellen. Als opdrachtgever van de werkzaamheden dient u er mede op toe te zien dat de verplichte PBM's gebruikt worden.
Veiligheidsschoenen zijn gewoon verplicht voor installatie medewerkers. Punt.
U mag ze wel vragen om hun voeten goed te vegen en eventueel een paar oude handdoeken geven om de schoenen een beetje schoon te maken.
Inderdaad, voeten vegen, schoenen uit.
Enne 1959 zegt tegen 1958 dat veiligheidsschoenen ook gewoon uitkunnen en dat ik te horen kreeg dat het verfwerk er strak uitzag en ze ook heel goed snapten waarom ze op kousevoeten naar boven moesten.
Wat is het doel van uw vraag? Ik denk dat menig verkoper hier tegenaan zou lopen. Op veel plekken kom je in een situatie dat je moet gaan schipperen. Is dit een domme fout? Zeker. Had je dit kunnen voorkomen? Tja. Bij het inmeten hadden ze de oude kozijnen kunnen opmeten en dat kunnen vergelijken met de maat van kunststof. Echter komt dit zo zelden voor dat er niet over nagedacht is.
Wat wilt u met rechten en plichten? En waar wilt u restitutie van? De trap staat los van de kozijnen. Dan zou het hooguit gaan om een schadevergoeding. Maar wat is de schade die u heeft? De kozijnleverancier zou er een kwastje overeen kunnen halen waardoor het niet meer opvalt. Dan hebt u geen schade. En anders is uw schade een potje lak.
Een dergelijke situatie (trap/voordeur) komt in de praktijk niet vaak voor. Meestal zit de trap een eindje van de voordeur af en in de loze hoek een (meter)kast o.d.
Maar, als ik het kozijnkader bekijk, is dat nog van hout en heeft u uitsluitend een kuntstof voordeurpaneel? Of is deze situatie nog voor de vernieuwing?
Indien alleen een kunststof deurpaneel in bestaande kozijn, dan heeft u een verkeerde keuze gemaakt. Het rendement blijft dan slecht.
Hoe deed u de oude deur open? Als er namelijk van de trap ca. 20 cm is afgezaagd, kon de oude deur ook tenauwernood open.
Een oplossing was geweest, de deur van rechts naar links te laten draaien (buitenaanzicht), dan had de deur richting trap gedraaid. In principe mag een kunststof of aluminium deurpaneel niet aan een tussenstijl hangen, maar dat is weer op te lossen door de tussenstijl te verstevigen.
Het ziet er naar uit dat er matig werk geleverd is en daar heeft u uw leverancier hopenlijk ook al lang schriftelijk op gewezen. Alleen als u daar geen bevredigend antwoord op hebt gekregen/krijgt zult u een procedure moeten starten, dat gaat niemend vóór u doen.
Wat staat er in uw offerte? Staan daar tekeningen en maatschetsen in, of is het alleen maar prijzen per raam? Als daar maten in staan en u heeft getekend, dan is de offerte bepalend en staat u erg zwak.
En hoe breed was de oude deur en is de nieuwe deur breder?
Dit kan heel belangrijk zijn. Entrees van huizen moeten aan bepaalde afmetingen voldoen. Wordt de gehele entree (dus deur met zijramen, zoals te zien op de foto) vervangen, dan moet de aannemer deuren plaatsen met breedte volgens de laatst geldende normen. Daarom is het ook niet altijd mogelijk om een deur op andere breedte te bestellen.
Dus het is best mogelijk dat de nieuwe deur breder is dan de oude vanwegen voldoen aan de laatste normen. Uiteraard is het niet chique van de aannemer en had dit van te voren met u moeten bespreken.
Als u een genoegdoenig in wat voor vorm dan ook (kleurtje, verf of geld) dan zult u zelf goed onderzoek moeten door de offerte te bekijken en er achter te komen of de nieuwe deur breder is dan de vorige. Alleen dan staat u sterk.
Het lijkt me dat dit een verantwoordelijkheid is van degene die de zaak heeft ingemeten. Dat jullie daarbij aanwezig waren doet niets af aan zijn/haar verantwoordelijkheid, tenzij het een vriendendienst was en niet op basis van een zakelijk contract is opgemeten. DAn bent u zelf verantwoordelijk. Echter, de aannemer die de kozijnen en deuren heeft geplaatst mag natuurlijk niet zonder overleg een stuk van uw trap afzagen. Deze had moeten aangeven dat de boel niet passend was en met u een oplossing moeten overleggen. Daarvoor kunt u de aannemer altijd aansprakelijk stellen.
Zowiezo een aangetekende brief sturen dat u geen genoegen neemt met de geleverde prestaties. Daarna kunt u samen overleggen hoe het opgelost gaat worden. Komt u er niet uit naar de geschillen commissie schrijven, mits hij daar bij aangesloten is. Daar moet je van te voren altijd even naar kijken of ze daar bij aangesloten zijn, anders word het een moeilijk verhaal. Zoals ik het lees heeft deze meneer gewoon een wanprestatie geleverd.
S te Gouda
Nieuw op Vraag & Beantwoord
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer