hkerver
door hkerver May 18, 2022 om 09:52
Garantie & verzekeringen

Klantenservice Lidl

Ik heb op 30 maart 2021 2 e-bikes gekocht bij de Lidl, totale aanschaf € 1600,--
Sinds drie weken is de accu van een van deze fietsen defect, er is 3 jaar garantie afgegeven door de Lidl.
Ik heb dit gemeld bij de klantenservice en er zou contact met mij worden opgenomen voor een passende oplossing.

Tot nu toe alleen een schrijven gehad van de afdeling Quality Assurans met de vraag of ik foto's wou opsturen (van een defecte accu ??), deze heb ik alweer een week geleden opgestuurd en vervolgens is er weer radiostilte.
Ook ben ik twee maal naar de filiaal manager geweest en deze heeft gebeld met het hoofdkantoor (naar zijn zeggen).

Wat ik ook doe, hoe vaak ik ook bel met de klantenservice, ik krijg steeds de melding "wij escaleren het naar de juiste afdeling".

Zijn er stappen door mij te ondernemen dat ik hier meer vaart achter kan zetten? Het lijkt me geen hogere wiskunde om deze klacht af te handelen.

4108 10 Rapporteer

sira
door sira - May 18, 2022 om 10:07
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Stuur ze een brief + mail, waarin u het probleem aangeeft en de keren dat u contact hebt gehad en met wie dat is geweest en dat u binnen 10 dagen van hun een schriftelijke oplossing wilt hebben.

Komt er geen reactie of oplossing stuurt u de brief aangetekend. U geeft dan tevens aan dat u uw rechtsbijstand zult inschakelen als zij wederom niet met een oplossing komen.

Niet meer bellen, want u heeft dan geen enkel bewijs. Alles uitsluitend schriftelijk doen.

marita5
door marita5 - May 18, 2022 om 10:29
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HKerver ,

Wanneer u de e-bikes online heeft gekocht , kunt u een klacht indienen bij Thuiswinkel.org , Lidl is hierbij aangesloten , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/lidl/certificaat/

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

mahadma
door mahadma - May 18, 2022 om 10:32
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Controleer eerst eens hoelang de garantie OP DE ACCU is. Meestal is 3 jaar garantie op de fiets en een half of 1 jaar op de accu. Als dit zo is kunt u beter tijd steken in het vinden van een alternatieve accu. Overigens  2 fietsen voor 1600 euro kun je ook niet veel goeds voor verwachten, 800 euro per fiets inclusief accu ...........

sira
door sira May 18, 2022 om 10:36
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Zou ik ook doen, maar het blijkt dat Lidl inderdaad 3 jaar garantie op de accu's geven. Vreemd, want meestal hebben accu's en batterijen niet zo'n lange garantie.

Mogelijk dat ze met een alternatieve accu zelfs beter af zijn.

mahadma
door mahadma May 18, 2022 om 10:46
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad 3 jaar garantie op de accu, zie je niet vaak. Ik snap ook wel dat de Lidl geen fiets speciaalzaak is en dat zij die accu's op de plank hebben liggen, de klantenservice kan ook niet veel meer als de klacht doorgeven. En met deze extreem lage prijzen (China als leverancier denk ik) zou het best wel effe kunnen duren.

sira
door sira May 18, 2022 om 11:09
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Persoonlijk zou ik voor een e-bike naar de plaatselijke leverancier gaan, want de fiets zal toch een keer onderhoud moeten hebben. Buiten het feit dat die plaatselijke leverancier er geen zin in zal hebben (begrijpelijk), zal het voor hem ook moeilijk zijn aan onderdelen te komen.

mahadma
door mahadma May 18, 2022 om 13:16
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dit soort Chinese fietsen worden in China gemaakt en als je (zoals in dit geval) accu's nodig hebt zullen die dus OOK uit China moeten komen .......en dàt kan best effe duren.

Als de vraagsteller bij een fietsenzaak had gekocht in NL met NL service (met een hoger prijskaartje) zou naar mijn idee de service ook sneller zijn . Maar er zijn twee spreekwoorden, wie het onderste uit de kan ......... en goedkoop is .........

sjjoppy
door sjjoppy - May 18, 2022 om 11:21
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Voor de meeste producten geldt naast de wettelijke garantie een garantietermijn van 3 jaar. In de handleiding van jouw product staat de specifieke garantietermijn beschreven. Om aanspraak te maken op de garantie, vragen we je contact met ons op te nemen. Dit kan via het webformulier of contact via WhatsApp , Facebook Messenger . Beschrijf in je bericht welk artikel kapot is gegaan en wat er precies mis mee is.

https://customercare.lidl.nl/SelfServiceNL/s/article/Hoe-maak-ik-gebruik-van-de-garantie

panter22
door panter22 - May 18, 2022 om 14:46
6599 Antwoorden / Vragen

Welke accu heb je nodig? Is die van jou nog wel te krijgen?
Dit is een webshop die Lidl accu's verkoopt;
https://www.fietsaccuwinkel.nl/producten/lidl/

hkerver
door hkerver - May 18, 2022 om 16:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Net contact met de Lidl gehad, zij hebben geen enkel onderdeel meer op voorraad en stellen mij voor de fiets te retourneren en mijn geld terug te ontvangen.

Hier mee akkoord gegaan, heb geen andere optie maar ben er niet blij mee.

panter22
door panter22 May 18, 2022 om 16:19
6599 Antwoorden / Vragen

Niet blij mee? Je klaagt dat je na 2,5 maand nog niets gehoord hebt en nu krijg je je geld terug. De fiets heb je 1 jaar gratis gebruikt. Prima service.

dm
door dmv May 18, 2022 om 16:48
71 Antwoorden / 11 Vragen

Waarom vind je dat prima service? Vraagsteller heeft toch ook geen fiets meer?

sira
door sira May 18, 2022 om 16:48
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Keurige afhandeling van Lidl. Als ik u was zou ik de handen maar dichtknijpen

sira
door sira May 18, 2022 om 16:49
2336 Antwoorden / 24 Vragen

@DMV
Maar wel het geld en daar kan hij een andere fiets voor kopen.

panter22
door panter22 May 18, 2022 om 17:48
6599 Antwoorden / Vragen

De fiets die ts heeft rijdt niet meer en er zijn geen onderdelen meer. Ts hoeft de fiets niet in te leveren, maar dan is het een fiets voor in de schuur.

sjjoppy
door sjjoppy May 18, 2022 om 18:00
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de terugkoppeling.

ro
door ronny530 - May 18, 2022 om 18:10
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Dat is het risico met het kopen van een E-bike bij de Lidl. Er wordt zeg maar een container vol E-bikes ingekocht maar voor onderdelen is de Lidl afhankelijk van de leverancier. Zodra in dit geval de accu's niet meer leverbaar zijn kunt u de Lidl niet dwingen om alsnog een nieuwe accu te leveren en als ze dat niet doen de koop te ontbinden want daar draait het toch op uit. Lidl heeft toch wel vrij snel besloten de koop te ontbinden en u de aanschafprijs met inname van de fiets die inmiddels een dik jaar oud is terug te betalen m.a.w. u heeft geen schade geleden maar wel een dik jaar voordeel genoten vanwege het gebruik van de fiets. Op zich een goede oplossing want u heeft 800 euro ter beschikking om elders een E-bike aan te schaffen voor 800 euro zijn online nieuwe E-bikes verkrijgbaar maar bij lokale fietsenmaker kunt u voor dat geld ook een merk occassion E-bike met garantie aanschaffen en dat lijkt mij verstandiger dan weer aan zo'n avontuur beginnen.

Mabelle
door Mabelle - May 18, 2022 om 20:17
423 Antwoorden / 1 Vragen

Netjes opgelost door de Lidl.