Moet je zelf de oorzaak kunnen zeggen?
Mijn tegel vloer is plots omhoog gekomen, zoals een houten vloer dat kan doen. Zonder aanwijsbare oorzaak.
2 jaar geleden is daar wel een lekkage geweest en deze hebben wij zelf opgelost. We hadden nog tegels over. De lekkage gemaakt, vloer goed laten drogen en tegels opnieuw erin.
Nu verzekering gebeld en wij moesten zelf een loodgieter bellen en laten kijken of er een lekkage was. Dat was niet het geval. Hij heeft enkele tegels weggehaald en de vloer eronder was kurkdroog.
Daarna moesten wij zelf een Tegelzetter laten komen, deze niets raars kunnen constateren.
Daarna is er een expert geweest en deze denkt dat de vloer te strak is gelegd, maar deze ligt al 12 jaar en de tegels die 2jaar geleden teruggeplaatst zijn liggen in jet midden.
Dus de tegelzetter denkt niet dat dat de oorzaak is.
Hoe kom ik nu achter de oorzaak en is het zo dat ik dat zelf moet zoeken en dat de verzekering dan pas beslist om tot uitkering over te gaan of niet? Ik ben al een half jaar verder en hoor niets van hun en mijn tussenpersoon. Na lang aandringen kreeg ik telefonisch te horen dat in principe mijn aanvraag is afgewezen tot ik zelfs dus met een geldige reden kom aanzetten.
Is dit de normale en juiste manier zoals het hoort te gaan?
Alvast heel hartelijk bedankt.
Dit is geen normale gang van zaken, maar blijkbaar weet de verzekerraar het ook niet. Toch stelt de verzekeraar zich gewillig op om een reparatie te vergoeden.Ik zou maar eens hier en daar gaan zoeken naar soortgelijke verhalen. Als je ernaar gaat googelen kom je wel wat verklaringen voor dit fenomeen tegen. (residuele werking of thermische werking kan de oorzaak zijn).
Zwemmer
Hoezo is dat niet de normale gang van zaken?
Je bent met huis en inboedel doorgaans tegen met name genoemde evenementen verzekerd (bij "all-risks" ligt dat iets genuanceerder) kijk eens in de polisvoorwaarden.
Wanneer je meent iets van de verzekeraar tegoed te hebben/kunt claimen ligt het op zijn minst in de lijn der gedachten, dat er IETS van een mogelijke oorzaak van de schade kan worden aangetoond/genoemd. (Zoiets als "wie eist, bewijst.")
Wanneer het een gedekte oorzaak lijkt te zijn kan een verzekeraar nog wel eens een expert benoemen om de oorzaak te bevestigen of verder te onderzoeken en, bij grotere schadeclaims, om de schadeomvang vast te stellen.
Gewoon maar roepen "er is iets kapot, wilt u betalen of even komen vaststellen of dit misschien een gedekte oorzaak is" is dus NIET de normale gang van zaken.
Neemt niet weg, dat dit een heel vervelende schade is (zijn dit soort vloerschaden eigenlijk altijd) temeer nu er al het een en ander is gedaan aan oorzaakonderzoek en er eigenlijk niets is vast te stellen.
Overigens zou u iets meer inspanning van uw tussenpersoon mogen verwachten (wat initiatief ofzo om tot een nader onderzoek naar de oorzaak te komen).
Ja dat is de normale gang van zaken. U hebt een schade, maar u moet wel bij de verzekeraar aangeven wat de oorzaak is, zodat zij kunnen nagaan of het onder de dekking valt.
Zo maar omhoog komende tegels is bij een gewone opstalverzekering niet gedekt. Waar bestaat de ondervloer uit? Hout, beton? En welke tegels zijn omhoog gekomen? Die daar later opnieuw zijn gelegd, of zijn het andere.
Dankjewel voor jullie snelle reacties.
De verzekeraar in dit geval is klaverblad maar ik kan me voorstellen dat meer verzekeraars op dezelfde manier werken.
En ik begrijp inderdaad dat je niet zomaar kan bellen en alles vergoed kan krijgen.
Als dat niet zo is, is het niet zo, maar ik ben al een half jaar verder en moet zelf alles regelen en vooral ook achter antwoorden aan bellen en dat breekt me op. Ik had wel wat meer duidelijkheid verwacht inzake wat ik moet doen en wat dan de gevolgen zijn.
Ik dacht dat daar een tussenpersoon voor was, dat die me kon adviseren en helpen.
Tenslotte hebben zij meer ervaring met allerlei schades en het ontstaan ervan.
Maar Ik heb nu wat tips nu dus daar ga ik achteraan.
Misschien dat ik de oorzaak nog kan achterhalen
Bedankt voor jullie reactie
Nathalie
Dealt u zonder tussenpersoon? Men schrijft hier wel over maar ik lees dat niet uit uw commentaar. Als dit wel het geval is moet de meneer toch wel iets meer voor u kunnen betekenen. Mij lijkt het lastig zelf de verzekeraar te moeten overtuigen over het hoe/wat en waarom de tegelvloer omhoog is gekomen. U bent toch niet voor niets verzekerd?
En, meneer of mevrouw tijger1, een goede tussenpersoon steekt uiteraard geld in zijn zak maar daar moeten wel werkzaamheden tegen overstaan, naar mijn mening?
@halima
Uit het relaas van Ts maak ik op dat er alleen maar contact geweest is met de verzekeraar.
En Ts is niet voor niets verzekerd, maar voor een uitkering moet er wel een gedekte oorzaak zijn van de schade en je kunt niet van een verzekeraar verwachten dat die gaat zoeken of het onder de dekking valt. Integendeel zou ik haast zeggen. Verzekeraars kennende.
Van tussenpersonen heb ik over het algemeen geen hoge pet op, en ik spreek uit ervaring.
En ook die tussenpersoon zal geen verstand hebben van tegelvloeren.
We weten nog steeds niet wat voor vloer er onder die tegels zit.
En als nu de tegelzetter en de zogenaamde expert het al niet weten? De expert zegt: te strak gelegd en de tegelzetter zegt van niet.
Waarom is de verzekeraar niet ingeschakeld bij de vorige schade? Die lekkage was een gedekte oorzaak.
Schat je kansen op nihil de verzekeraar na zo een tijd nog te overtuigen schade te vergoeden. Je hebt weliswaar naar beste weten gehandeld en zelf gerepareerd schade te voorkomen, maar dat moet je juist niet dien hoe bizar dat ook klinkt. Je bent pas verzekerd als de verzekeraar dat weet en dit kan onderzoeken. Heb je schade en ben je verzekerd ga dan niet zelf voorkomen dat het erger wordt. Nogmaals klinkt onnatuurlijk, maar je bent verzekerd en laat hen je schade oplossen.Het systeem werkt zo.
Hier vragen en klagen is zinloos. Als je echt een verhaal hebt moet je naar de rechter. En klopt je verhaal heb je niets te vrezen. Alles vergoedt echter het duurt 1 tijd en je moet voorfinancieren.
Hoewel bij wet gelijk neemt 999 van de 1000 genoegen met verlies of een schikking.Deze cijfers zijn ook bij verzekeraars bekend.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer