Ik had mijn nieuwe broek bij een vriendin in Limburg laten liggen, ik dacht ik laat hem opsturen, ik heb € 6,50 betaald voor pakket post, ik neem aan dat de post dan aan de deur wordt bezorgd, maar helaas het is in mijn brievenbus gepropt, mijn brievenbus is van ijzer, het gevolg was dan de verpakking kapot was en in mij broek 2 enorme halen zaten. Ik heb daarna netjes post nl gebeld en kreeg te horen, "jammer maar dan had u hem maar verzekerd moeten sturen, wij vergoeden niks"
Wat kan ik nu nog doen ? Moet ik dit zomaar accepteren, ik heb wel overal foto's gemaakt [afbeelding verwijderd - redactie]
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
door hutchSep 14, 2019 om 00:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen
Nee, het ligt niet aan de brievenbus maar aan dat gajes dat overal de sch**t aan heeft en respectloos omgaat met andermans eigendommen.
door DonutsSep 14, 2019 om 01:17
1203 Antwoorden / 2 Vragen
TS heeft een prima brievenbus en TS heeft het prima verpakt! TS heeft betaald voor pakketpost, dat hoort netjes afgeleverd te worden. Niet gepropt door een brievenbus. En als een zacht pakje 5cm is en de gleuf 3cm, dan krijgt men dat echt niet passend.
door chris74Sep 14, 2019 om 08:32
564 Antwoorden / 44 Vragen
De postwet bepaald aan welke voorwaarden een brievenbus moet voldoen. Deze brievenbus voldoet dus dat hij daarom slecht zou zijn is redelijk flauwekul. Daarnaast is het pakketpost en iid voor aflevering bestemd en niet voor de brievenbus. Hier had een briefje in de bus moeten zitten met een hernieuwd bezorg moment of afleverpunt locatie. Het argument dat het niet verzekerd is dus pech, is ook hiermee feitelijk onjuist maar gelijk hebben of gelijk krijgen een lastige. Ik zou een officiele klacht bij post.nl neerleggen en vragen om een gesprek met de manager van het rayon distributie punt. Maar garandeer niet dat je dan ook volledig je gelijk zal krijgen.
door mpbraaksmaSep 14, 2019 om 09:55
48 Antwoorden / 0 Vragen
Wat een slecht antwoord.
door hutchSep 14, 2019 om 10:04
4515 Antwoorden / 29 Vragen
(@Chris74 Echter denk ik niet dat een gesprek met een rayonmanager iets zal uithalen. Ik weet haast wel zeker dat het niet eens tot een gesprek zal komen, daar een rayonmanager aan dergelijke gesprekken een dagtaak zal hebben. Ik denk dat het aan de slechte betaling ligt i.c.m. het soort (respectloze) figuren dat dit werk doet. En ik weet wel 99% zeker wat dat voor figuren zijn..... Maar ook bij een slechte betaling zal een bezorger (postbode) respectvol met andermans eigendommen om moeten gaan, en daar schort het nog wel eens (vaak) aan.
Zo te lezen uit de link van @marita5 heb je, helaas, nergens recht op. Een klacht indienen kan dus wel maar zal niet gehonoreerd worden, want je moet verzekerd verzenden, aangetekend, spoedservice en nog wat meer. En je hebt geen slechte brievenbus maar een slechte bezorger gehad. Een die de broek erdoor geduwd heeft met al zijn/haar kracht. Want zo te zien gaat het pakket op je foto (de grootte) zeker niet ongeschonden door mijn brievenbus.
door hutchSep 14, 2019 om 00:52
4515 Antwoorden / 29 Vragen
Eigenlijk wel grappig: PostNL WEET dus dat het niet altijd netjes gebeurd en DAAROM moet iemand zich verzekeren tegen het achterlijk handelen van sommig door PostNL ingehuurd gajes.
door tenorminSep 14, 2019 om 01:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen
Ja natuurlijk weten ze dat: vandaar de dicht getimmerde muur om te claimen.
Onverzekerde post en pakketten komen niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Je kunt de schade uiteraard wel bij ons melden. Zo kunnen we voorkomen dat het nog een keer gebeurt.
Het gaat erom ik betaal voor pakketpost wat niet door de brievenbus past, waarom dan toch in de brievenbus, volgende keer geen post nl meer
door tenorminSep 14, 2019 om 00:05
16829 Antwoorden / 108 Vragen
Je maakt een grapje @magnum007: dat de politiek dit forum ook leest. Ik zit hier pas enige jaren maar daar heb ik nog nooit een reactie gelezen, gezien vanuit de politiek, hoor.
door tijger1Sep 14, 2019 om 00:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen
En een broek mag best door de brievenbus, niks mis mee. Maar als dat ding van binnen niet in orde is, is dat een zaak van de Ts, niet van de post.
door hutchSep 14, 2019 om 00:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen
Als iemand met respect een pakket bezorgd, kan hij/zij toch zien/merken dat het beschadigd wordt bij het er in drukken? En waar ligt de grens dan van het 'passen'? Het interesseert die gasten helemaal niets. 'Time is money'...... pleur het er maar in of gooi het maar ergens in een hoek. Maak niet uit hoe of wat, als hij/zij er maar vanaf is.....
door tenorminSep 14, 2019 om 01:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen
Met je eens @hutch, het interesseert de bezorger geen worst. Alleen @tijger1 schijnt het allemaal heel gewoon te vinden, maar goed, ben ik al jaren lang gewend. Bij haar worden postpakketten allemaal altijd perfect afgeleverd. En zeg niet dat het ook fout kan gaan: nee hoor, bij haar nooit of te nimmer. Maar is inderdaad zo: afgeleverd: hoe dan ook: krijgt de bezorger voor betaald: hoe lijkt niet interessant. Ten overvloede: "mijn" flat heeft normale brievenbussen: daar kan een pakketje in van hooguit 3 cm dik, daarna is het duwen, pushen enz. In dezelfde tijd had hij/zij naar boven kunnen lopen en het afleveren.
ne
door neodutchioSep 14, 2019 om 08:08
5152 Antwoorden / 12 Vragen
U krijgt een hoop aangetekende stukken. Of is dat nog steeds diezelfde?
door tijger1Sep 14, 2019 om 10:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Inderdaad, mijn pakjes worden door alle bezorgers van alle bezorgdiensten perfect afgeleverd.
TS heeft 100% gelijk. PostNL is niet meer dan een (heel) slap aftreksel van dat wat het eens was: de PTT, waar de klant nog koning was en de postbodes nog respectvol omgingen met de hen toevertrouwde post. Tegenwoordig zit er als bezorgers te veel gajes bij (de goeden niet te na gesproken), die het geen moer interesseert, of en hoe de post bezorgd wordt.
Gezien de zeer vele (ontelbare) klachten over dit flutbedrijfje, kan ik niet anders concluderen dat dit clubje niet geheel betrouwbaar (meer) is. En het is is meerdere keren aangetoond, dat PostNL in feite helemaal niets doet met een klacht. Het wordt (zogenaamd) genoteerd...... en dat was het. Hoe makkelijk is het om de bezorger van het pakketje (van TS) te achterhalen en hem/haar ter verantwoording roepen. Een kind kan de was doen.
De volgende keer een welbetrouwbaar bezorgbedrijf (laten) kiezen. Dus in ieder geval niet (!) PostNL. Die interesseert het geen ene malle moer.
Nog een tip: plaats, ter beveiliging, een camera gericht op uw voordeur, dan kunt u tevens zien (in voorkomend geval) wie uw post beschadigd.
Mij is een paar jaar geleden hetzelfde gebeurd en heb ik de (linnen) broek ook na laten zenden. Gewoon in de brievenbus, geen enkel probleem. Komen die halen die u noemt niet doordat u het niet voorzichtig genoeg uit deze/een dergelijke brievenbus heeft getrokken?
U kunt een klacht indienen, maar de ervaring leert dat Postnl klachten af doet met 'had u maar verzekerd moeten verzenden'. En dan nog moet u niet denken dat u zomaar uw geld terug had gekregen, want ook daar zijn allerlei voorwaarden voor.
door gerberaSep 15, 2019 om 22:59
7364 Antwoorden / 14 Vragen
Moet je pillen ontvangen krijg je poeder, want ook dat persen ze dan door de brievenbus;-))
door marita5Sep 15, 2019 om 23:05
11513 Antwoorden / 15 Vragen
Poeder helpt ook ;-)) Ik heb al een ervaring met een pakket wat verzonden was door de apotheek , handtekening vereist stond duidelijk op de doos . Echter postbode had aangebeld bij de buurman en deze laten tekenen .
De bezorger had het pakket aan de deur af moeten leveren. Je krijgt een track and trace code, dus je weet ongeveer hoe laat het pakket bezorgd wordt. Je was dus niet thuis. En de bezorger heeft gedacht dat het pakket wel door de brievenbus kon. Nu niet met dat dunne kadopapier om die broek. Nog een wonder dat het papier niet eerder stuk gegaan was. Pakketten moet je stevig inpakken. Kijk maar eens naar een pakket van de webshop met kleding. Dat zit in een stevige plastic zak en zelfs dan kan die zak stuk gaan.
door DonutsSep 14, 2019 om 09:15
1203 Antwoorden / 2 Vragen
Een bezorger is niet aangenomen om te denken, maar om te bezorgen. Zelfs zo'n simpele opdracht blijkt te moeilijk. Hij had een briefje in de bus moeten doen, geen pakketpost.
door panter22Sep 15, 2019 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen
@tijger1, u kan nu wel steeds de oorzaak bij de TS leggen maar feit is dat pakketpost niet in de brievenbus thuis hoort maar netjes afgegeven dient te worden. Dat er zo'n lompe postbezorger loopt is niet de schuld van de TS.
Voor de TS, zou eens langs gaan bij het juridisch loket om te zien of u de bezorger (lees PostNL) aansprakelijk kunt stellen voor moedwillige vernieling. Baad het niet schaad het niet. En wat uw brievenbus betreft daar is niets mis mee dus gewoon blijven gebruiken.
door tijger1Sep 14, 2019 om 10:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Tja, slechts een stuk papier om een broek. Als je ziet hoe kleding verpakt is als je dat bestelt bij een webshop, is dat wel een verschil.
door heremietkreeftSep 14, 2019 om 10:08
16848 Antwoorden / 202 Vragen
Als niet alleen door @TIJGER1 gemeld zal de wijze van verpakking ongetwijfeld een rol hebben gespeeld maar dat is wel ook mijn suggestie. Of dat zo is weet alleen de vraagsteller.
door aurora1Sep 15, 2019 om 22:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen
Een enkel en zelfs gebruikt cadeaupapiertje werkt natuurlijk niet echt, en niet naar verpakkingsinstructies kijken evenmin. Maar de broek is domweg te ruw uit dat postvak getrokken.
Re-edit Normaliter is het zo dat ook pakktten tot een bepaalde maat, te controleren bij de brievenbus van postagenschappen. U heeft kennelijk nog een oude en kleine brievenbus en zou ook m.i. de besteller aangebeld moeten hebben. U kreeg al info m..b.t. het formeel indienen van de klacht en zou dat zeker doen.
Volgens de postwet is het helaas wel zo dat in dit soort gevallen er in beginsel alleen vergoed wordt als er 'verzekerd' wordt verzonden.
Ik mag afkloppen, ik heb nog nooit zo'n wijze van bezorging meegemaakt. http://www.wetboek-online.nl/wet/Postw/7.html voor nadere info. Hiertuit is af te leiden dat mogelijk ook kan worden gesteld dat de verpakking ondeugdelijk is geweest (simpele papieren enveloppe?)
door DonutsSep 14, 2019 om 09:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen
Heremietkreeft schreef: "Weet u wel zeker dat u € 6,50 heeft betaald voor verzending als pakket en niet als brieftarief."
Niet te geloven, nu wordt er ook nog getwijfeld aan de verstandelijke vermogens van TS. Kijkt u eens wat er bij de barcode op de enveloppe staat!
door heremietkreeftSep 14, 2019 om 10:20
16848 Antwoorden / 202 Vragen
@GRASPOLLEN, ik neem u deze opmerking over twijfel aan verstandelijke vermogens zeer kwalijk. Ik had zelf niet goed op de bijgevoegde foto gelet en zou als ik dat wel had gedaan zou ik die vraag ook niet hebben gesteld. Het op basis van vragen op deze site betwijfelen van verstandelijke vermogens zou zelfs voor mij overtreding van de voor mij geldende beroepscode kunnen betekenen. De vraag is door mij verwijderd.
door DonutsSep 14, 2019 om 11:43
1203 Antwoorden / 2 Vragen
En ik neem u uw vraag aan TS zeer kwalijk. Het is helaas niet de eerste keer dat u slecht leest. Gegroet.
@GEENACKER: Nog een 'zijdelingse opmerking': als u een foto plaatst op een openbare site, zorg er dan voor dat niet uw naam en volledige adres zichtbaar is om eventueel misbruik van uw adres zoals bijv. ongewenste post en dergelijke te voorkomen. Het lijkt mij een goed idee dat u de redactie vraagt om de foto te verwijderen (als u dat zelf niet meer kunt). adres: kassa-online@bnnvara.nl
Even op de stoel van den duvel gaan zitten en heb zo mijn twijfel aan deze melding ;-))
Mooie foto en een duidelijk beeld van wat er nu (zeer waarschijnlijk) echt met het pakje gebeurt kan zijn.
Als ik die foto zo eens aandachtig bekijk, dan is het pakje slechts tot de helft in de brievenbus gestopt en is daarbij niet beschadigd. Als het wel beschadigd zou zijn, dan had het opgeribbelde papier van de beschadiging boven/buiten de klep van de brievenbus moeten uitsteken en niet in de brievenbus moeten zitten. Als ik het goed bezie, dan is er (door wie dan ook) geprobeerd het pakje weer naar boven uit de brievenbus te trekken en is daarbij de schade onstaan. Aangezien het beschadigde papier aan de onderkant van de beschadiging nog vastzit kan de lezing van Ts. simpelweg niet kloppen want dan had de beschadiging precies andersom en boven de klep van de brieven bus moeten zitten.
Mijn conclusie : PostNL heeft het pakje niet beschadigd. Dit is gebeurt bij het (met kracht) terughalen naar boven van het pakje en is de broek beschadigd door mogelijke scherpe randjes aan de binnenzijde van de metalen brievenbus. Om vervolgens een mooie foto te kunnen maken is het pakje maar weer terug de brievenbus ingedrukt.
Maar ja, wie ben ik om deze conclusie te kunnen/mogen trekken ??
door ron503Sep 14, 2019 om 11:52
1229 Antwoorden / 0 Vragen
U slaat de spijker op zijn kop want zo zie ik het ook. Vraagsteller heeft de kosten voor het verzenden wel voldaan maar de vriendin is degene die het pakket heeft verzonden. Zij is verantwoordelijk voor een deugdelijke verpakking en een leuk papiertje is dat natuurlijk niet. In het sorteercentrum worden de afmetingen bepaald en als blijkt dat een pakket door de gleuf van een brievenbus past door de reguliere postbezorger afgeleverd wordt.
door gerberaSep 14, 2019 om 16:39
7364 Antwoorden / 14 Vragen
Maar zou het ook niet mogelijk zijn dat de postbezorger er achter kwam dat het niet paste en het weer omhoog heeft getrokken wat dus blijkbaar ook niet lukte om het daarna weer naar onder te duwen. Zie duidelijk indrukken aan de boven zijkanten van het induwen.
me
door mein33Sep 14, 2019 om 18:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen
@gerbera,
Kan ook nog een toevallige pasant zijn geweest die dacht 'pik in ik heb je' en dat bleek niet zo te werken en zo kunnen nog vele mogelijke 'daders' worden aangewezen. ;-))
jo
door joriswSep 15, 2019 om 09:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen
@gerbera: dat moet haast wel, we kunnen immers nooit een consument zelf verantwoordelijk houden voor iets wat niet goed is gedaan. Alles wat fout gaat MOET de schuld van een bedrijf zijn. Stel je voor dat consumenten zelf gaan denken en verantwoordelijkheid gaan nemen voor hun daden.
Vraag een nieuwe broek aan uw vriendin want ze heeft het knullig verpakt, meer een pakje voor onder de kerstboom. Voor €1,79 een brievenbusdoos of pakketdoos voor €1,96 te koop bij de postnl agentschap.
Als het de bedoeling is dat de broek als pakketpost verstuurd wordt en er daarvoor ook voor is betaald dan hoort het niet door de brievenbus gepropt te worden. Men hoeft geen timmermansoog te hebben om te zien dat dit verkeerd af kan lopen.
ik weet niet wie het pakket zou hebben terug getrokken misschien heeft iemand het wel willen stelen, ik in ieder geval niet, mijn buren waren ook gewoon thuis dus had het ook afgegeven mogen worden, maar de post nl mensen worden zo volgedouwd met pakketten dat ze savonds laat nog bezig zijn dus hebben ze geen tijd, maar voor de volgende keer toch maar naar DHL duurt wel iets langer maar is goedkoper maar wordt wel netjes aan de deur gebracht,
Tegenwoordig zijn het alleen maar zzp'ers of uitzendkrachten bij Postnl die hebben geen verantwoordelijk meer. Dus ik zou toch een schriftelijk bezwaar maken tegen postnl
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat.
Lees meer
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel. Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel
...
Lees meer
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.