Anoniempje202
door Anoniempje202 Jun 28, 2020 om 18:26
Garantie & verzekeringen

Rolluiken Kliniek komt zijn verplichtingen niet na

Dag iedereen,

In 2018 heb ik rolluiken gekocht bij een bedrijf genaamd Rolluiken Kliniek. Nu 1,5 jaar later moet mijn rolluik afgesteld worden, maar deze meneer denkt ik heb er aan gezeten. Ik heb 2 maanden geprobeerd eerst contact te krijgen. Nadat dit eindelijk was gelukt deed meneer moeilijk over dat ik voorrij kosten moet betalen, Nadat ik advies heb aangevraagd bij Rechtsbijstand ben ik akkoord gegaan met voorrijkosten. Meneer heeft concreet afspraak gemaakt en op mijn aandringen een factuur gestuurd, maar hij is nooit langs geweest. Hij liet na 4 dagen wat van zich horen, maar alleen omdat ik hem een bericht had gestuurd. Wanneer ik mijn frustratie uit is meneer op zjjn teentje getrapt en meneer adviseert mij naar een andere bedrijf te gaan. 



ik heb hem bijna €4000 euro betaald en heb gewoon garantie overal op. 



Er is mij geadviseerd door buren dat ik een man moet laten bellen omdat dit misschien effect heeft bij hem. Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld. 



wie heeft voor mij advies wat ik hier tegen kan doen? 

3728 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2020 om 18:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Als je je rechtsbijstandsverzekering hebt ingeschakeld zullen zij dit toch wel voor je afhandelen?

Lees deze info eens: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-binnen-garantietermijn

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2020 om 18:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dan laat u uw rechtsbijstandsverzekering dit toch afhandelen?

me
door mein33 - Jun 28, 2020 om 18:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen
7

 
DOOR ANONIEMPJE202 28 JUN. 2020  Nu 1,5 jaar later moet mijn rolluik afgesteld worden.

Het (opnieuw) afstellen van een rolluik valt niet onder de garantie, er is immers niets kapot.
Het afstellen valt onder 'service' en bij de één kost dat voorrijkosten en bij de ander een factuurtje voor een uurtje, maar het komt er op neer dat er wel iets voor deze service verlening moet worden betaald.
Blijkbaar heeft uw RB dat ook al aan u verteld !!

deexpert
door deexpert Jun 29, 2020 om 16:01
104 Antwoorden / 2 Vragen

Niet als dat bij de koop is afgesproken dat verloop naderhand wordt bijgesteld. Heel normaal overigens. Dat heet nazorg.

me
door mein33 Jun 29, 2020 om 16:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@deexpert,

Als of als, daar wordt niet door Ts. over gerept !

Service/nazorg kan je niet afdwingen, dat krijg je, of dat krijg je niet, helaas.

sw
door swat1500 - Jun 28, 2020 om 18:56
3779 Antwoorden / 0 Vragen
1

Ik sluit mij bij Mein33 aan afstellen heeft niets met garantie van doen. Wellicht dat u bij levering een aantal "gratis" servicebeurten heeft afgesproken. Bedoelt u dat wellicht.
Prijs van een levering wil niets zeggen over te verwachten service.

newmikey
door newmikey - Jun 28, 2020 om 18:58
830 Antwoorden / 0 Vragen
1

Waaruit maakt u op dat afstellen van de rolluiken een verplichting van de leverancier is?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 29, 2020 om 08:38
16848 Antwoorden / 202 Vragen
0

In gebreke stellen en naleving vorderen via uw rechtsbijstandsverzekeraar.

panter22
door panter22 - Jun 29, 2020 om 08:58
6599 Antwoorden / Vragen
0

Ga naar een andere rolluiken winkel. Dit wordt niets,
Je hebt een prijsopgave gevraagd, neem ik aan. 
Er is niemand op komen dagen. Wil je ze nu dwingen om wel te komen?
Of mankeert er van alles aan die rolluiken.

deexpert
door deexpert Jun 29, 2020 om 16:02
104 Antwoorden / 2 Vragen

??

panter22
door panter22 Jun 29, 2020 om 16:36
6599 Antwoorden / Vragen

@Deexpert, heb jij een betere oplossing?

1paul
door 1paul - Jun 29, 2020 om 10:35
3147 Antwoorden / 0 Vragen
1

afstellen is gene garantie geval, het kan zo zijn dat door verkeerd gebruik ze nu opnieuw afgesteld moeten worden, let wel KAN....

service heeft dit bedrijff blijkbaar ook niet van gehoord dus ja, laat een ander komen....

ro
door ron503 - Jun 29, 2020 om 14:36
1229 Antwoorden / 0 Vragen
1

Het is de toon die de muziek maakt en als u de verkeerde toon aanslaat zal een bedrijf op dezelfde toon reageren maar terzijde. Ik vraag me wel af waarom de rolluiken opnieuw afgesteld dienen te worden want normaliter zijn die onderhoudsvrij. Daarbij zijn de rolluiken in 2018 aangeschaft en we zijn nu inmiddels twee jaar verder.

deexpert
door deexpert Jun 29, 2020 om 16:04
104 Antwoorden / 2 Vragen

Niet slim ...

Als de rolluiken eind 2018 zijn gemonteerd, zijn we 1,5 jaar verder.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer