ab
door abcde Nov 11, 2013 om 18:27
Geldzaken & recht

Achteraf verzendkosten berekenen

Gisteren heb ik bij www.ongebrand.nl een koffiebrander besteld voor 360 Euro. De website gaf aan dat ik 360 Euro over diende te maken, wat ik ook gelijk gedaan heb. Nu vanavond krijg ik een bericht dat ik nog 8 Euro verzendkosten dien over te maken, anders wordt de bestelling geannuleerd.

Kan een webshop het maken om bijna een dag later om verzendkosten te vragen? Ik heb het zojuist gecontroleerd, tijdens het bestellen wordt geen bedrag genoemd bij verzendkosten, het totaalbedrag zou 360 Euro bedragen.

2342 29 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2013 om 18:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is een lastige. Net ook even op de website gekeken en inderdaad staan er standaard geen bezorgkosten, als je echter op het menu met bezorgkosten klikt op 'bezorgkosten' dan verschijnt er wel 8 euro bezorgkosten in beeld. De website/het bestelformulier functioneert dus niet goed.

Feitelijk heeft u een overeenkomst en zonder de die bezorgkosten is het betaalde bedrag niet onwaarschijnlijk laag. Het zou die webshop sieren als ze hier van leren en u zonder extra kosten de brander opsturen en hiervan leren en hun website aanpassen.

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2013 om 18:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo abcde,

Op de site wordt hier niets over vermeld.
Is dus zéér onduidelijk.
Als je wilt afrekenen staat er alleen: bezorgkosten 1-30 kg.
Het zou duidelijker zijn als hier dan op je nota ook de bezorgkosten vermeld zouden worden.
Dit is zeer klantonvriendelijk.
Helaas staat er nergens vermeld dat de bezorgkosten gratis zijn.
Er is dus weinig aan te doen.
Zou deze firma wel even op deze onduidelijkheid/klantonvriendelijkheid wijzen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2013 om 18:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@abcde, @diumenge,

Inderdaad, de site werkt niet goed!!
Na veel gepruts komt er inderdaad een bedrag voor verzendkosten tevoorschijn.

Wijs deze firma hier even op!!

ab
door abcde - Nov 11, 2013 om 19:38
146 Antwoorden / 11 Vragen

Dank voor jullie reacties. Na enig gepruts verschijnt er bij mij nu een bedrag van 0 Euro verzendkosten. Edrick: welk bedrag verschijnt er nu bij jou???

Inmiddels heb ik niet-leuke conversatie met het bedrijf. Meneer blijft zijn poot stijf houden en zegt dat hij mij een screenshot gestuurd heeft van een proefbestelling die hij gedaan heeft. Op mijn reactie dat ik geen screenshot ontvangen heb stuurt hij mij net een leeg bericht.....

Zijn beredenatie om achteraf tóch verzendkosten te betalen is dat ik dat bij mijn vorige bestellingen (koffie) ook verzendkosten betaald heb....... zucht......

rubyn
door rubyn - Nov 11, 2013 om 19:42
146 Antwoorden / 18 Vragen

Bedrijven zijn verplicht om alle kosten nog zelfs voor het betalingsproces duidelijk te maken (dus geen onverwachte kosten tijdens of in dit geval nog na het betalingsproces) Dit is hier dus duidelijk niet gedaan. Ik zou het bedrijf hier op wijzen dat dit duidelijker moet worden aangegeven, en hier een klacht over indienen.

alfatrion
door alfatrion - Nov 11, 2013 om 19:47
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Een overeenkomst is achteraf niet zonder wederzijds instemmen aan te passen. Als er overeengekomen is dat u een bepaalde hoeveelheid koffie heeft besteld, daar een bepaald bedrag voor moet betalen en deze aan huis geleverd zou worden dan heeft de verkoper niet een verplichting om zich hieraan te houden. Als allen overeengekomen is dat u een bepaalde hoeveelheid koffie afneemt in ruil voor een bedrag (dus zonder afspraak dat dit geleverd zou worden) dan moet u het komen ophalen.

ab
door abcde - Nov 11, 2013 om 19:53
146 Antwoorden / 11 Vragen

Alfatrion: bij de bestelling stond duidelijk vermeld koffiebrander en verzendkosten, totaal 360 Euro!

ab
door abcde - Nov 11, 2013 om 19:55
146 Antwoorden / 11 Vragen

Voor de volledigheid dit screenshot!

ab
door abcde - Nov 11, 2013 om 19:58
146 Antwoorden / 11 Vragen

Rubyn: klacht indienen bij wie? Ik kreeg zojuist het bericht dat de betaalde 360 Euro teruggestord wordt.....

Hij moest eens weten. Ik heb sinds mei een grote sok in mijn woonkamer hangen om te sparen voor die brander. Vorige week zat hier voldoende in. Nu deze teleurstelling :-(

zoekster
door zoekster - Nov 11, 2013 om 20:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Met zo'n ondernemer moet je toch niet in zee gaan. Er staat ook niets over de 7 werkdagen bedenktijd op de site. Niet dat ik kan vinden tenminste. Die hele site is slecht opgezet.

Als er iets mis is met het apparaat wordt het ook vast een 'niet thuis' verhaal met deze meneer. Wees maar blij dat je er vanaf bent.

rubyn
door rubyn - Nov 11, 2013 om 20:08
146 Antwoorden / 18 Vragen

De klacht schriftelijk indienen bij ongebrand.nl Inderdaad erg vervelend na ongeveer 6 maanden gespaard te hebben zo te worden teleurgesteld. Hopelijk is er een andere winkel/webshop waar u deze brander (misschien zelfs nog goedkoper) kunt kopen!

ab
door abcde - Nov 11, 2013 om 20:12
146 Antwoorden / 11 Vragen

De laatste reactie van deze fijne firma:
Screenshot zegt niets over de procedure.
Ik concludeer dat u geen bezorgkosten hebt geselecteerd en mij probeert te manipuleren.
Liever geen bestellingen meer plaatsen, heb geen behoefte aan discussie.

ab
door abcde - Nov 11, 2013 om 20:18
146 Antwoorden / 11 Vragen

....en ja hoor, de 360 euro zijn teruggestort!!!!

rubyn
door rubyn - Nov 11, 2013 om 20:45
146 Antwoorden / 18 Vragen

Schandalig dat ze zo reageren, het is niet eens duidelijk dat er zelf bezorgkosten moeten worden geselecteerd. Hopelijk vind u een betere en betrouwbare site dan deze!

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2013 om 21:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=rubyn schreef op maandag 11 nov 2013, 20:45]Schandalig dat ze zo reageren, het is niet eens duidelijk dat er zelf bezorgkosten moeten worden geselecteerd. Hopelijk vind u een betere en betrouwbare site dan deze!Nou niet overdrijven, de site werkt niet goed. Als je kiest voor 'bezorgkosten' dan verschijnt er wel 8 euro in beeld, als je kiest voor afhalen dan verdwijnen die weer.

Ik ben het er mee eens dat het onduidelijk is, maar het is ook niet helemaal onwaarschijnlijk dat er bezorgkosten zijn.

De ondernemer is niet klantvriendelijk, maar zeker niet onbetrouwbaar. Ik lees dat het geld al teruggestort is, 9 van 10 keer lees je in dit soort situaties dat mensen weken of langer op hun geld moeten wachten.

ab
door abcde - Nov 11, 2013 om 22:03
146 Antwoorden / 11 Vragen

Hmmmmm ik moet toch echt veel moeite doen om 8 Euro bezorgkosten tevoorschijn te toveren. Sterker nog: als ik eerst bezorgkosten Frankrijk aanklik en daarna bezorgkosten NL, dan zouden mijn bezorgkosten 20 Euro zijn.....

zoekster
door zoekster - Nov 11, 2013 om 22:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Gezien de reactie van de ondernemer, had zijn site beter

www.aangebrand.nl kunnen noemen.

pi
door pieterwolters - Nov 12, 2013 om 08:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rubyn schreef op maandag 11 nov 2013, 20:45]Schandalig dat ze zo reageren, het is niet eens duidelijk dat er zelf bezorgkosten moeten worden geselecteerd. Hopelijk vind u een betere en betrouwbare site dan deze!

Ze hebben de fout toch erkend en het bedrag teruggestort? Gewoon een andere leverancier zoeken. Het zou schandalig zijn als ze het geld niet terugboeken en het product pas leveren nadat de verzendkosten zijn betaald.

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2013 om 09:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@abcde,

Gelukkig dat je het geld in ieder geval teruggestort hebt gekregen.
Hopelijk vind je ergens anders een gelijkwaardig apparaat.
Met deze leverancier zou ik niet in zee gaan.
Uitermate klantonvriendelijk.

Met vr.gr.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 12, 2013 om 09:37
619 Antwoorden / 29 Vragen

Vind dit een incorrecte handeling van de webshop.

De koop op afstand is gesloten conform het overeengekomen bedrag waarbij partijen akkoord mee zijn gegaan. Achteraf om verzendkosten gaan vragen is onjuist en behoeft mijn inziend niet te worden voldaan.

Een goede ondernemer nam de niet berekende verzendkosten dan voor lief, voor eigen rekening en bedrijfsrisico. Nu verkreeg het slechte publiciteit alhier.

ab
door abcde - Nov 12, 2013 om 11:06
146 Antwoorden / 11 Vragen

.....inmiddels is de brander ergens anders besteld. Welliswaar iets duurder, maar incl verzendkosten en gratis koffie twv 45 Euro :-) Leve www.fleurdecafe.nl!

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2013 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@abcde,

Mooi zo.
Kun je een troostrijk bakkie leut op nemen.

Met vr.gr.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 13, 2013 om 02:50
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=abcde schreef op dinsdag 12 nov 2013, 11:06].....inmiddels is de brander ergens anders besteld. Welliswaar iets duurder, maar incl verzendkosten en gratis koffie twv 45 Euro :-) Leve www.fleurdecafe.nl!

Was dat de principestandvastigheid van de (onoverkomelijke) verzendkosten van € 8,00 waard geweest ten opzichte van de duurdere bestelling en de gratis € 45,00 koffie?

ab
door abcde - Nov 13, 2013 om 12:06
146 Antwoorden / 11 Vragen

Jazeker, aan het eind van het liedje ben ik ca 15 Euro voordeliger uit :-)

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2013 om 12:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=abcde schreef op woensdag 13 nov 2013, 12:06]Jazeker, aan het eind van het liedje ben ik ca 15 Euro voordeliger uit :-)

En dat scheelt toch weer gauw een paar kopjes troostrijk vocht!! ;-)

Met vr.gr.

br
door bruinestoel - Nov 17, 2013 om 12:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind je wel een beetje een zeurpiet hoor, het gaat om 8 euro, welke je bij voorgaande bestellingen ook al moest betalen. En nergens is te vinden dat er geen verzendkosten zijn. Volgens mij was je gewoon te trots om toe te geven dat jij fout zat, toen je dat eenmaal door had. En dan proberen via een site als deze het bedrijf in kwaad daglicht te zetten, geen netjes gedrag als je het mij vraagt.

ab
door abcde - Nov 18, 2013 om 17:51
146 Antwoorden / 11 Vragen

.....een account aangemaakt om alleen deze vraag te beantwoorden???

edrick3
door edrick3 - Nov 18, 2013 om 18:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=bruinestoel schreef op zondag 17 nov 2013, 12:29]Ik vind je wel een beetje een zeurpiet hoor, het gaat om 8 euro, welke je bij voorgaande bestellingen ook al moest betalen. En nergens is te vinden dat er geen verzendkosten zijn. Volgens mij was je gewoon te trots om toe te geven dat jij fout zat, toen je dat eenmaal door had. En dan proberen via een site als deze het bedrijf in kwaad daglicht te zetten, geen netjes gedrag als je het mij vraagt.

Tja, meningen kunnen verschillen.
Maar denk toch dat als er een fout in je website zit (de verzendkosten waren NIET zichtbaar!) je als verkoper een klantvriendelijker houding dient aan te nemen dan nu is gebeurd.

Met vr.gr.

br
door bruinestoel - Nov 19, 2013 om 22:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=abcde schreef op maandag 18 nov 2013, 17:51].....een account aangemaakt om alleen deze vraag te beantwoorden???

Wat bedoel je hiermee?

@ edrick3, dat er een fout zit in je website, daar heb ik het ook niet over, en wellicht had de shopeigenaar wat coulanter kunnen zijn, mij ging het erom dat ik vond dat TO nogal als een drammert overkomt, in zijn berichten hier, verongelijkt zelfs. Ik reageerde meer op zijn gedrag, dan op de kwestie zelf.