pr
door pregunta Aug 14, 2008 om 20:43
Geldzaken & recht

Anadolubank

Deze bank geeft hoge spaarrente zonder veel voorwaarden. Is deze bank vertrouwd? Kan ik hier veilig mijn geld opzetten? En heeft iemand hier al ervaringen mee?

12685 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Lijkt een normale bank die werkt onder toezicht van de Nederlandse Bank. Kijk maar op hun site;

http://www.anadolubank.nl/content/index.php

Anadolubank Nederland N.V. heeft haar activiteiten begin 2008 gestart , heeft een volledige bankvergunning en valt onder het toezicht van De Nederlandsche Bank N.V.

Anadolubank Nederland N.V. is geregisteerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 34239060.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Poltol,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb deze informatie ook allemaal gelezen, maar juist omdat ze nog maar zo kort bestaan weet ik dus niet goed of ik het moet doen. Je hoort er niets over en bijna niemand kent die bank terwijl ze zo'n hoge rente geven. Vandaar nog mijn twijfel. Weet jij eventueel nog een instantie waar ik dit nog kan navragen? Alvast bedankt!

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag pregunta,

Informatie:

SpaarrekeningAnadolu Spaarrekening
LinkRekening / Bank
Rente5,10 %
Soort rekeningSpaarrekening zonder voorwaarden

De AlfaSpaarrekening die de Anadolubank Nederland N.V. aanbiedt, geeft een hoog rendement op het spaargeld. Daarnaast blijft de mogelijkheid om op elk gewenst moment over het geld te beschikken.

BankAnadolubank

Anadolubank Nederland N.V. is de nieuwste speler in de Nederlandse markt. Zij heeft haar activiteiten gestart in het begin van 2008, heeft een volledige bankvergunning en valt onder het toezicht van De Nederlandsche Bank. Anadolubank Nederland N.V. is gespecialiseerd in bankieren met zakelijke en retail relaties, met speciale aandacht voor produkten in risico beheer, op activa gebaseerde leningen, internationale projecten en gestructureerde handelsfinanciering transacties.

Op deze bank is dus de depositoregeling van de NB van toepassing. Dat wil zeggen: bij een gewone rekening is maximaal 40.000/38.000 gegarandeerd. Bij een en/of rekening is dat maximaal 80.000/76.000 euro. Zorg er dus voor dat de inleg nooit meer dan voornoemde bedragen is.

Een extra voordeel bij deze bank is, dat de rente van de alfaspaarrekening per kwartaal wordt uitgekeerd en niet jaarlijks (en dat houdt dan in dat je eerder rente op rente krijgt

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Read3,

Bedankt voor je snelle reactie. Maar zoals je ziet bij mijn vorige reactie op een antwoord die ik eerder kreeg, heb ik deze informatie ook al helemaal gelezen.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Spaanse vraag,

U weet er kennelijk al wat van. Wat is de thuishaven (land) van Anadolubank?
Heb net enig kapitaal voor een half jaar vastgezet bij RAmBObank tegen 4,9 %.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de bron der bronnen over banken:

http://forum.spaarinformatie.nl/

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb zelf een spaarrekening geopend bij deze bank.

Alles is keurig verzorgd.

Ga alleen niet over delimiet van 20000 of 40000 bij een enof rekening.

Gewoon doen.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom niet je geld weggezet bij ICESAVE: 5,25% rente! (www.icesave.nl) het is een zeer veilige bank zonder belangen in de VS en een zeer goed beveiligde website. Ik ben hier heel tevreden over.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

1. Google - sparen -  geeft veel info. 2. Ik heb zowel geld op  Anadolubank als Icesave. 3. Hoe zeker ben je van je ouwe vertrouwde bank. Postbank doet niet anders dan moeilijke condities verzinnen. En weinig rente! Postbank wordt ING. Zijn alleen bezig condities te verscherpen en kosten te verhogen of kosten te berekenen waar zij dat voorheen niet deden. Heb je ooit iets van je huidige bank geweten. Blijf beneden € 20.000 en je zit bij beide banken goed. En/of rekening 40.000. Beide banken, vandaag erop, morgen eraf zonder kosten. Kijk eens naar Argenta i.p.v. je huidige bank. Geven zelfs rente op betaalrekening.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ICESAVE is je geld met een en/of 'veilig' tot 78.000 Euro: 20.000 p.p. via Icesave en 18.000 p.p. via de Nederlandse bank.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

typefoutje: 78.000 moet 76.000 zijn. Zie ook: http://www.icesave.nl/veelgesteldevragen/

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Anadolubank is officeel van Turkije

Daar is hij best betrouwbaar,Tot nu nog geen problemen gehoord via de turkse media.  Veel sterkte met sparen.

Gr. Gul

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een reactie op Bekenkamp over de ICESAVE bank.
De eerste 20.000 euro is volgens mij niet gegarandeerd door De Nederlandsche Bank, omdat zij niet volledig meedoen aan de depositogarantieregeling. Er is wel een garantieregeling in IJsland. Hiervoor moet je bij faillissement van de ICESAVE bank naar Reykjavik om te proberen nog een deel van je geld terug te krijgen. Het bedrag van 20.000-40.000 euro (voor 1 persoon) is wel gegarandeerd volgens de Nederlandse depositogarantieregeling, echter voor maar 90%.

En dan nog een aanvulling op de reactie van Read: ook hier is de eerste 20.000 euro voor 100% gegarandeerd. Een bedrag van 20.000-40.000 euro is ook voor maar 90% gegarandeerd.

Kijk ook eens bij:
http://www.vanspaarbankveranderen.nl/ of bij: http://www.dnb.nl/dnb/home/over_dnb/veelgestelde_vragen/vragen_over_banken/nl/46-148053.html   of bij:
http://www.registers.dnb.nl/dnb/default.ashx?FolderID=2039&LanguageID=NLD

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

klopt helemaal, maar je hoeft er niet voor naar IJsland hoor! Wat donkschr schrijft geldt voor alle EU banken in Nederland.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zit nu bij de ATB (amsterdam trade bank) maar ik ga ook daar naar toe! gezien iets hogere rente en rente per kwartaal!
kennissen van mij zitten daar vanaf begin 2008 ,en roepen er over.

dus ik ga straks nog me aanmelden!!

gr

laptop

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Bekenkamp:

Zo is het niet helemaal. Je maakt je schuldig aan "wishful thinking".
Bij en/of is niet tot € 76.000,-- veilig!

Als je als stel met en/of € 76.000,-- bij een bank in Nederland weg zet, is slechts € 72.400,-- gegarandeerd.
Bij € 78.000,-- slechts € 74.200,--.
Bij € 80.000,-- slechts € 76.000,--.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hrdwerrorman

Klopt, ik had er bij moeten schrijven vanaf € 80.000 bij een e/o-rekening, dan is € 76.000 gegarandeerd. N.B. heb je meer dan blijf je toch 'slechts' € 76.000 terugkrijgen, maar dat geldt ook voor spaarrekeningen bij Nederlandse banken: de eerste € 20.000 p.p. is gegarandeerd, van de volgende € 20.000 krijg je 90% en van wat je nog meer hebt niets (= dus €  38.000 max. p.p en € 76.000 bij een e/o)

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom mijn vorige bericht in rood is verschenen??? terwijl ik typ is het gewoon zwart!

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwerrorman, ik had inderdaad moeten schrijven vanaf € 80.000 is € 76.000 veiliggesteld! Dit geld trouwens ook voor spaargeld bij Nederlandse banken! De eerts € 20.000 p.p. is gegarandeerd, van de volgende € 20.000 p.p. krijg je 90% terug en van het overige niets: dus max. € 38.000 p.p. is gearandeerd en bij een e/o-rekening uiteraard het dubbele.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2008 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

terug naar de eerste vraag: deze bank is net zoals veel andere een
Turkse bank-zoals de naam wel doet vermoeden. Omdat ze pas nieuw in NL
zijn moeten ze de andere al langer bekende concurrentie dus wel
overbieden (bvb. Yapi Kredi-DHB-Akbank etc.). Voor alle banken geldt in
principe dezelfde garantieregeling-door eerderen al uitvoerig opnieuw
uitgelegd. ''Ouderweste'' rekening=geen internet, met metee
afschriften, papieren overboekingen, gratis antw.nr=zoals de postgiro 5
jaar geleden, maar enkel voor sparen/niet voor betalen aan anderen.