Oo
door Oohnee Jul 28, 2023 om 15:00
Geldzaken & recht

AWBZ claim

Een paar maanden gelden heb ik me via Facebook aangemeld bij een organisatie die de awbz terug vorderd ,maar omdat ik me te snel aangemeld heb wil ik hier mij weer voor afmelden .
nu wordt ik belaagd met appjes en mailen dat ik nog steeds 50 € moet over maken en nu al de derde keer zie bericht hieronder :

Beste meneer  ..........,

Ondanks eerdere betaalverzoeken hebben wij tot op heden uw éénmalige bijdrage van € 50,- m.b.t. uw deelname aan onze AWBZ-claim helaas nog niet mogen ontvangen.

U kunt snel en veilig betalen via de volgende link:

https://tikkie.me/pay/DEWERKGROEP/nxrNmVpKYjPigD42dMoPJa

Betaalt u liever op een andere manier? Maak het bedrag van € 50,- over naar:

NL18 ABNA 0113 978 146 t.n.v. De Werkgroep onder vermelding van ’Deelname AWBZ-claim’.

Indien wij uw betaling uiterlijk woensdag 2 augustus 2023 nog niet hebben ontvangen zullen wij onze vordering overdragen. Laat het niet zover komen want dit brengt onnodige extra kosten voor u mee!

Ook hebben wij de benodigde inkomensverklaringen nog niet ontvangen. U kunt deze éénvoudig opvragen bij de belastingdienst Zie hiervoor onze vorige emails of ga naar onze website.

Met vriendelijke groet,

De Werkgroep
-------
ik heb nu al twee keer gemeld dat ik me wil afmelden hiervoor ,maar dat kan niet volgens hun beleid.

En ik vind zo'n mail bedreigd overkomen
Help , Wat kan ik hier mee

5674 10 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jul 28, 2023 om 15:05
11606 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft mogelijk iets te snel gereageerd en mogelijk iets niet helemaal goed gelezen, waardoor u kosten heeft en vermoedlijk ook zult moeten betalen. ik zal nog even everder zoeken. Dat zoeken ging snel: zie onderstaande info te vinden op hun site, en Ja, u moet betalen.
2 Eenmalige eigen bijdrage

De Werkgroep rekent voor deelname een éénmalige eigen bijdrage van €50. Deze bijdrage is noodzakelijk om de kosten te dekken die die we maken voor deze procedure. Wanneer u namens meerdere personen tegelijk aanmeldt betaalt u dit bedrag per persoon.

Maak het bedrag van €50 over naar: NL18 ABNA 0113 978 146 t.n.v. de Werkgroep onder vermelding van: Deelname AWBZ-claim.

Voor de mensen die om financiële redenen niet in staat zijn de eigen bijdrage van €50 te betalen hebben we uiteraard een aantal mogelijkheden. Stuur even een mail  en we gaan kijken wat we voor u kunnen doen. Mensen die onder bewind staan betalen sowieso geen eigen bijdrage.

Oo
door Oohnee Jul 28, 2023 om 15:38
Antwoorden / 1 Vragen

Ik moet dus betalen voor lucht,ik heb ze geen persoonlijke gegeven gestuurd dus kunnen ze niet aan een awbz claim werken voor mij en daar moet ik dan wel voor betalen ..

bedankt voor de reactie

va
door vanlotjegetikt Jul 28, 2023 om 16:55
809 Antwoorden / Vragen

Ja jammer maar helaas, verdiep je voortaan eerst in de materie voordat je ergens tegen aan gaat schoppen .O ja het is Algemene Wet Byzondere Ziektekosten en werd betaald via je BRUTO  salaris, premie inhouding iets van 12,5%.

Wettelijke verzekering voor de kosten van langdurige zorg aan mensen met een ernstige beperking door ouderdom, een chronische ziekte, een handicap of langdurige psychische problemen. Iedereen die in Nederland woont of werkt is automatisch verzekerd voor deze zorg.

Topantwoord

sira
door sira - Jul 28, 2023 om 17:56
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Het beste is om zo snel mogelijk te betalen, het bedrag kan alleen maar oplopen als ze de vordering uit handen geven..
Volgende keer alles (voorwaarden) goed doorlezen voor u zich ergens voor aanmeldt.

va
door vanlotjegetikt Jul 28, 2023 om 17:59
809 Antwoorden / Vragen

Je moet de reacties eens bij de buren(Radar) eens lezen...........

sira
door sira Jul 28, 2023 om 18:15
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Gelezen.
Zou het dezelfde persoon zijn, omdat ze daar helemaal niet zegt dat ze zich heeft aangemeld en € 50,- moet betalen. Morgan le Fay zegt wat ik dacht.

va
door vanlotjegetikt Jul 28, 2023 om 19:47
809 Antwoorden / Vragen

Denk het niet, een van de forumleden zag het topic hier en zette m zonder de reactie van de claimers neer.

Oo
door Oohnee Jul 29, 2023 om 14:21
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn vraag niet ergens anders gesteld ,dus wie heeft dat dan gedaan en waar kan ik dat vinden

va
door vanlotjegetikt Jul 29, 2023 om 14:56
809 Antwoorden / Vragen

Dat klopt
Een van de Forumleden van het Radarforum zag je Topic staan en heeft een balletje opgegooid dmv een eigen topic.

sira
door sira Jul 29, 2023 om 15:41
2401 Antwoorden / 24 Vragen

@Oohnee
Het is niet zozeer een vraag, maar het gaat wel om uw vraag.
Zie deze link: https://radar.avrotros.nl/forum/overig-juridisch-financieel-f93/awbz-claim-t201115.html?sid=acfe38ee3cb60d27841a032f1eecdbc5

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 30, 2023 om 01:51
1819 Antwoorden / 31 Vragen

Die "Lady1234" is dezelfde persoon als Tijger1 en heet nu "Mabelle "

sira
door sira Jul 30, 2023 om 08:37
2401 Antwoorden / 24 Vragen

@GA
Goed van jou. Hoe ben je daar achtergekomen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 30, 2023 om 11:08
1819 Antwoorden / 31 Vragen

@Sira,

Toen Tijger1 verdween,kwam Mabelle te voorschijn.

Later merkte ik,dat Mabelle net zulke gemene opmerkingen maakte als Tijger1.

sira
door sira Jul 30, 2023 om 11:14
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Emoji World Smileys & Emoji:Amazon.com:Appstore for Android

marita5
door marita5 Jul 30, 2023 om 18:16
11554 Antwoorden / 15 Vragen

@ga , Mabelle is niet tijger1 , Mabelle bestaat niet meer , is inmiddels 2x van gebruikersnaam veranderd .

sira
door sira Jul 30, 2023 om 20:12
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Jullie zijn detectives, mij valt het nooit op.
Ik begrijp niet dat iemand 2x van gebruikersnaam moet gaan veranderen. Alleen onderwereldfiguren wijzigen namen ;-))

va
door vanlotjegetikt Jul 31, 2023 om 17:03
809 Antwoorden / Vragen

Soms is er weinig keus mbt namen, zeker het varaforum was niet altijd inlogvriendelijk

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 29, 2023 om 02:14
1819 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Oohnee,

Dit lijkt op een malafide bedrijf.

https://dewerkgroep.com/info/

Ook laten ze ,mijn inziens ten onrechte, een foto zien van 2 oud SP -kamerleden.

Neem eens contact op met uw  plaatselijke SP-afdeling.

ju
door juliomariner Jul 31, 2023 om 16:30
1348 Antwoorden / 2 Vragen

Melden bij het comité van de partij?

ro
door ronny530 - Jul 29, 2023 om 08:49
2812 Antwoorden / 41 Vragen

U kunt er niets mee behalve betalen omdat u met het aanmelden tevens met de voorwaarden akkoord bent gegaan.
Van herroepingsrecht lijkt me geen sprake omdat het een deelname die per direct ingaat betreft en niet pas als u de benodigde inkomensverklaringen heeft overlegd.
De mail is m.i. niet bedreigend opgesteld want u krijgt een laatste kans om te betalen en als u dat niet doet wordt de vordering uit handen gegeven aan een incassobureau, wat dat betreft houdt deze club zich aan de wettelijke regelgeving omtrent de incassoprocedure.
Of die club nu wel of niet malafide zou zijn staat niet ter discussie omdat het initiatief om deel te nemen van vraagsteller zelf is uit gegaan en kon weten dat deelname niet gratis was.

Sy
door Sylvesterb79 - Jul 29, 2023 om 21:14
1 Antwoorden / Vragen

Op diensten geld een wettelijke bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van de overeenkomst/aanmelding. Ik kan niet direct opmaken uit je bericht of je binnen 14 dagen na de bevestiging je hebt afgemeld, hiervoor hoef je geen rede op te geven.

Zover ik weet dient een organisatie dit ook te vermelden en als ze dit niet doen dan is de termijn zelfs 1 jaar. Hier zijn geen algemene voorwaarden te vinden en de persoon stelt dat er geen mogelijkheid is tot het stopzetten na aanmelding, dit is onjuist!

Los daarvan is dit een malafide organisatie, dit kun je simpel onderbouwen mochten ze tot een vordering overgaan bij de rechtbank. Eventueel kun je dan hier op het forum hulp vragen. Ze brengen met hun adviezen om de claim in te houden op je belastingaangifte een risicovol spel, want frauderen op je aangifte betekend veelal dat je een boete kan krijgen.

Dus het advies om te betalen zou ik negeren, maak gewoon aanspraak op de wettelijke bedenktermijn.

ro
door ronny530 - Jul 30, 2023 om 09:30
2812 Antwoorden / 41 Vragen

Op het aanmeldformulier staat expleciet geschreven dat de éénmalige administratiekosten niet voor terugave in aanmerking komen en bij het vinkje akkoord die vereist is gaat de deelnemer akkoord met die voorwaarde.
Een dienst of deelname kan per direct ingaan als de deelnemer vooraf geinfomeerd is en dat is hier het geval.
Vooral niet betalen is een zeer slecht advies omdat de deelnemer wist dat er éénmalige kosten aan verbonden waren en met die éénmalige kosten akkoord gegaan is.
Bij weigering van betaling volgen de maatregelen die er bij horen en kan tot een bezoekje aan de kantonrechter leiden met een voordeling tot betaling van alle kosten die hoog opgelopen zijn tot gevolg.

va
door vanlotjegetikt Jul 30, 2023 om 09:56
809 Antwoorden / Vragen

.

marita5
door marita5 - Jul 30, 2023 om 09:56
11554 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ohnee ,

Aanvulling op @ronny530 ,

Deelname aan de AWBZ-claim is geheel vrijwillig en je kunt je ten alle tijden terugtrekken.
In verband met de, na de aanmelding gemaakte administratieve kosten, zullen (deel)-betalingen van de eenmalige vaste bijdrage niet worden gerestitueerd. Indien, na terugtrekking, de eénmalige bijdrage nog niet is voldaan zal deze alsnog betaald moeten worden.
De ingezonden documenten zoals de inkomensverklaringen zullen wij op verzoek per email aan jou doen toekomen.
Neem contact met ons op indien je vragen hebt over dit formulier.
Voor zover je persoonlijke gegevens opgeeft in dit formulier gebruiken wij deze uitsluitend op basis van de vereisten voor gegevensbescherming.
Details zijn beschikbaar in het gedeelte Privacybeleid op onze website.

1paul
door 1paul - Jul 31, 2023 om 11:08
3201 Antwoorden / 0 Vragen

heb deze club opgezocht maar ze comminiceren duidelijk dat er een eenmalige bijdrage gevraagd word van dit bedrag, bovendien moet je nogal wat info verstrekken, u heeft tijd genoeg gehad dus om u te bedenken, gewoon betalen, kunt u dit niet dan is er nog een mogelijkheid om dit te bespreken via de mail!!!!

De Werkgroep
door De Werkgroep - Jul 31, 2023 om 15:28
1 Antwoorden / Vragen

Wanneer iemand zich aanmeldt voor de AWBZ-claim volgt er een betaalverzoek. Na 3 weken het 2de verzoek en na weer 3 weken het derde verzoek met deze melding. Is niets bijzonders aan, gebeurt bij elke organisatie. Als deze persoon direct had gereageerd (bij het eerste verzoek) was er niets aan de hand geweest. maar hij heeft op geen enkele manier contact met ons opgenomen.

Ozymandias
door Ozymandias Aug 1, 2023 om 11:57
181 Antwoorden / Vragen

Die compleet kansloze claim door kansloze mensen bedoel je. Je kan beter een briefje van 50 in de fik steken. Dan krijg je er teminste nog warmte voor terug. Als het sociale stelsel je niet bevalt in Nederland, de wereld is groot genoeg. Maar deze arrogante mentaliteit van niet willen bijdragen maar wel de lusten verwachten is om je te schamen.

mo
door mof - Aug 1, 2023 om 10:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt me een phishing clubje waar u niet op moet ingaan. U hoeft niet te betalen.

ro
door ronny530 Aug 1, 2023 om 11:52
2812 Antwoorden / 41 Vragen

Het is geen phisingclubje en zelfs als dat zo zijn ontslaat dat de deelnemer niet van de betalingsplicht.
Inlezen over de werkzaamheden en de voorwaarden van deze groep heeft u blijkbaar niet gedaan en heeft bovenstaand antwoord van de werkgroep ook niet gelezen.