door Geert Weggemans 13 jan. 2022 om 17:28
Geldzaken & recht

DHL Pakket zoek

Vrijdag kaartje WE HEBBEN U GEMIST in de bus.
Daarop staat een QRcode die wijst naar de website van DHL.
Volgens site zou het zaterdag 8-1 opnieuw worden aangeboden.
Niet gebeurd en site meldt dat het 1 tot 2 dagen vertraagd is.
Dinsdag 11-1 via QR Code naar de site en melding op site dat die dag tussen 10 en 15 wordt geleverd.
Weer niet gebeurd en site meld later die dag weer dat het 1 tot 2 dagen vertraagd is.
Deze status blijft op 12-1 onveranderd.
Op 13-1 contact met DHL via chat.
De Chatmedewerker vertelde mij dat het pakket is zoekgeraakt.


Enkel de verzender kan een onderzoek starten. Deze (een particulier in Duitsland) reageert niet.


Terecht lijkt me daar het pakket hier in Nederland bij DHL is zoekgeraakt.
Wat nu te doen?

2157 5 Rapporteer
door Sjoppy. - 13 jan. 2022 om 17:36
5793 Antwoorden / 3 Vragen
1

Mogelijk dat de verzender het pakket onaangetekend heeft verstuurd en daarom niet reageert maar toch is deze uiteindelijk verantwoordelijk.

He
door HenkDeZevende - 13 jan. 2022 om 17:53
755 Antwoorden / Vragen
0

Overleggen met DHL maar als het inderdaad zoek is melden bij de verzender. Als dat een verkoper is kan hij het opnieuw sturen, als het aangetekend is kan hij de schade claimen.

door heremietkreeft - 13 jan. 2022 om 17:59
14519 Antwoorden / 189 Vragen
1

Volgens wetgeving is de verzender verantwoordelijk als ook al door @SJOPPY aangegeven. Het lastige is dat dit vooralgeldt voor commerciële verkoipers en het bij verzenden door een particulier (zoals kennelijk in uw geval) lastiger is (Zie : Als je als consument iets bij een particulier bestelt geldt dit niet, tenzij er afgesproken is dat de verkoper het product op zijn risico opstuurt, zegt Gras. "Dit kan bijvoorbeeld in de advertentie staan of uit de context opgemaakt worden. Als er niets is afgesproken ben je als koper verantwoordelijk."

Ook het wel of niet aangetekend versturen van een pakket maakt verschil, hoewel het voor de consument in principe niet uitmaakt of een verkoper iets wel of niet aangetekend verstuurt.

"De verkoper die verzendt, sluit een overeenkomst met de postbezorger", legt Gras uit. "Als er iets misgaat, kan de verkoper (en dus niet de ontvanger/koper) de postbezorger aansprakelijk stellen. (Bron Pakketje niet bezorgd? Dit kun je doen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl)

Hoe dan ook is het m.i. merkwaardig dat men wel op het juiste adres is geweest gelet op het kaartje dat in uw bus lag en dan zou dan volgens mijn weten een uitzondering zijn op de al genoemde wetgeving. 

Bovendien is het niet juist dat men bij DHL niets kan doen omdat er kennelijk wel een bezorgen met het pakket bij u aan de deur is gelet op het kaartje dat in uw bus lag. si geweest. Ook ik heb een ervaring met zoekraken en ben daar persoonlijk voor naar de de DHL vestiging in mijn woonplaats gegaan. En het pakket kwam kwam daarna toch 'boven water'. 

Toch een advies voor de toekomst: Laat zoiets in de toekomst verzenden naar een afhaalpunt van DHL.


door panter22 - 14 jan. 2022 om 08:50
5582 Antwoorden / Vragen
0

Misschien is het pakje weer terug naar Duitsland.
Als je geluk hebt dan gaat het van een sorteercentrum in Duitsland weer terug naar jou. Of naar de afzender.
Zo niet, dan ben je pakje en je geld kwijt.
Het contact met de afzender dus maar warm  houden.

mo
door mof - 14 jan. 2022 om 13:20
2579 Antwoorden / 3 Vragen
0

De verzender is opdrachtgever, die heeft een overeenkomst met DHL, niet u. Dus vandaar dat alleen deze een opdracht kan starten. U moet bij de verzender zijn dat hij het pakket niet heeft
verzonden danwel dat het niet bij u is aangekomen. Als het een aangekocht produkt is kunt u het aankoopbedrag terugvorderen. Als het een geschenk oid was en u niets heeft betaald, dan heeft u pech.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Peter Zitvast - 16 jan. 2022 om 19:20
Winkels & webshops

Amazon promotie

Ik had een "Promotietegoed" van € 5,= bij Amazon.nl.
Deze heb ik gebruikt bij een bestelling van € 18.90, waardoor ik maar € 13,90 moest betalen.
Doordat het artikel niet beviel, heb ik dit terug gestuurd.
Vervolgens werd er € 13,90 retour betaald.
De betreffende € 5,= werd niet terug gezet in mijn account.
Na contact met de klantenservice werd dit helaas niet op ... Lees meer

br
brandewijn - 10 jan. 2022 om 16:06
Computers & telefonie

Cannonprinter werkt niet meer met windows 10

Ik heb een nieuwe pc gekocht met windows 10
Nu werkt de printer niet meer Cannon pixma mp 450
heeft iets met drivers te maken Lees meer

C.
C.Heeren - 16 jan. 2022 om 11:14
Geldzaken & recht

Voorlopige aanslag 2022

Heb mijn voorlopige aanslag 2022 ontvangen. Hierop- staat bij box 3 een inkomen uit sparen en beleggingen vermeld dat nogal afwijkt van het werkelijke rendement. (Een stuk hoger dus)... Is het raadzaam hiertegen alvast bezwaar 
te maken, gezien de huidige ontwikkelingen en de uitspraak van de Hoge Raad? Lees meer