Ar
door Arno van der Kleij Jan 24, 2023 om 18:11
Geldzaken & recht
Elektrische tandenborstel Oral-B na 5 weken kapot; geen garantie

Elektrische tandenborstel Oral-B na 5 weken kapot; geen garantie

De elektrische tandenborstel (iO6) naar de reparatieservice van Oral-B gestuurd, E-Care.nl Het apparaat was al na ca. 5 weken kapot. Originele doos met inhoud en aankoopbon opgestuurd. Nu krijg ik een bericht retour dat het typenr van het apparaat niet klopt. Het zou geen iO6 zijn (wat duidelijk op de doos stond), maar iO8. Ofwel type nr 3758 (iO8) en 3753 (iO6). Hier begrijp ik niets van. Het is bij Etos gekocht, maar die willen zo wie zo niet helpen. Dus zeggen ze bij E-Care dat de garantie is vervallen. Helaas heb ik zelf geen foto's genomen van de doos of van het apparaat. Nu is het hun woord tegen de mijne. Zij sturen wel een foto op van de onderkant van het apparaat, maar is die wel van mij?

Hoezo geen verantwoordelijkheid opnemen?

4076 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ju
door juliomariner - Jan 24, 2023 om 18:22
1327 Antwoorden / 2 Vragen
2

U hebt bij Etos gekocht dan moet u daar zijn voor reparatie. Als het filiaal niet mee wil werken neem dan contact op met het hoofdkantoor.

sira
door sira - Jan 24, 2023 om 18:36
2336 Antwoorden / 24 Vragen
3

Eens met Juliomariner

Voor garantie moet u bij de verkoper zijn en niet bij de fabrikant.

Ar
door Arno van der Kleij - Jan 24, 2023 om 18:45
2 Antwoorden / 1 Vragen
1

Dank u wel voor uw reacties!
Ik zal morgen contact opnemen met het hoofdkantoor. In de winkel werd resoluut alle verantwoordelijkheid afgewezen ... niet erg klantvriendelijk / behulpzaam / etc.

sira
door sira Jan 24, 2023 om 18:49
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Klopt, DA gaf dat ook ooit aan tijdens de koop, maar het is onjuist. Zou mooi zijn, wel willen verkopen, maar garantie ho maar.

1paul
door 1paul Jan 25, 2023 om 11:54
3147 Antwoorden / 0 Vragen

u had gewoon naar de verkoper moeten gaan met de bon en daar uw garantie moeten claimen, zij hadden het dan op moeten lossen voor u en niet de fabrikant.

laat alles terug sturen en doe dit alsnog!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 24, 2023 om 19:02
16848 Antwoorden / 202 Vragen
1

Als al gezegd, u dient biu de verkoper te zijn en indien men daat negatief reageert geeff ik u na verwijzingen naar de vigerende wetgeving advies: 

Wettelijke garantie, zie om te beginnen dit: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/alles-over-garantie-wat-zijn-de-regels-en-wat-zijn-jouw-rechten?utm_source=Kassa_20221109&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa  en verder

 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

 

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

 

En zie dit voor de wettelijke onderbouwing:

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

 

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

 

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM. 

Als het een francisenemer is van AHOLD dient u die aan te spreken.  De wetgeving prevaleert op fabrieksgarantie!  

Ar
door Arno van der Kleij - Jan 24, 2023 om 21:09
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank u wel voor deze waardevolle verwijzingen. Ik ga ze doornemen en gebruiken als men niet mee wil werken. Ik heb de brief al klaar liggen.
Met vr. groet,

1paul
door 1paul - Jan 25, 2023 om 11:54
3147 Antwoorden / 0 Vragen
0

u had gewoon naar de verkoper moeten gaan met de bon en daar uw garantie moeten claimen, zij hadden het dan op moeten lossen voor u en niet de fabrikant.

laat alles terug sturen en doe dit alsnog!

mo
door mof - Jan 25, 2023 om 12:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen
1

U moet sowieso bij Etos zijn. Daar heeft u het ding gekocht.

Topantwoord

mo
door mof - Jan 25, 2023 om 17:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen
10

U heeft een artikel bij Etos gekocht. Als dit binnen 5 weken defect is moet u bij Etos zijn: 1) andere tandenborstel, danwel 2) reparatie van uw tandenborstel, danwel 3) uw aankoopbedrag retour. De eerste 6 maanden is het aan Etos om te bewijzen dat de schade door u is ontstaan. Helaas heeft u de borsten en aankoopbewijs opgestuurd. Dan heeft u geen poot meer om op te staan bij Etos. Pech gehad. Nooit originele bonnen opsturen voordat het probleem is opgelost. HEt is namelijk uw aankoopbewijs van een transactie tussen u en Etos, niet tussen u en Oral B.

Ar
door Arno van der Kleij Jan 25, 2023 om 17:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het aankoopbewijs digitaal. Na enig zoeken vond ik het telnr van Etos Klantenservice . Daar trof ik een meegaande meneer aan die het verhaal gelijk begreep. Hij vertelde dat die foto van hun nooit kan. Want die foto kan nooit mijn borstel zijn. De iO6 heeft nog een gaatje die over een palletje van de oplader valt. Terwijl de foto dat palletje helemaal niet heeft. Kortom het was helemaal mijn borstel niet. Hij wil de zaak oplossen voor a.s. vrijdag.
Mijn rechtsbijstandsverzekering bleek niets te doen voor geschillen onder de € 175, maar ik denk dat het goed gaat komen. Zoals al zei, de verkoopster wilde absoluut niet meewerken. Het lijkt er overigens op dat je online betere rechtsbescherming hebt. Het wordt al dubieus als je nergens 'Klantenservice' of een telefoonnummer ziet staan op de website, en iets over garantie.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer