Elektrische tandenborstel Oral-B na 5 weken kapot; geen garantie
De elektrische tandenborstel (iO6) naar de reparatieservice van Oral-B gestuurd, E-Care.nl Het apparaat was al na ca. 5 weken kapot. Originele doos met inhoud en aankoopbon opgestuurd. Nu krijg ik een bericht retour dat het typenr van het apparaat niet klopt. Het zou geen iO6 zijn (wat duidelijk op de doos stond), maar iO8. Ofwel type nr 3758 (iO8) en 3753 (iO6). Hier begrijp ik niets van. Het is bij Etos gekocht, maar die willen zo wie zo niet helpen. Dus zeggen ze bij E-Care dat de garantie is vervallen. Helaas heb ik zelf geen foto's genomen van de doos of van het apparaat. Nu is het hun woord tegen de mijne. Zij sturen wel een foto op van de onderkant van het apparaat, maar is die wel van mij?
Hoezo geen verantwoordelijkheid opnemen?
U hebt bij Etos gekocht dan moet u daar zijn voor reparatie. Als het filiaal niet mee wil werken neem dan contact op met het hoofdkantoor.
Dank u wel voor uw reacties!
Ik zal morgen contact opnemen met het hoofdkantoor. In de winkel werd resoluut alle verantwoordelijkheid afgewezen ... niet erg klantvriendelijk / behulpzaam / etc.
Klopt, DA gaf dat ook ooit aan tijdens de koop, maar het is onjuist. Zou mooi zijn, wel willen verkopen, maar garantie ho maar.
u had gewoon naar de verkoper moeten gaan met de bon en daar uw garantie moeten claimen, zij hadden het dan op moeten lossen voor u en niet de fabrikant.
laat alles terug sturen en doe dit alsnog!
Als al gezegd, u dient biu de verkoper te zijn en indien men daat negatief reageert geeff ik u na verwijzingen naar de vigerende wetgeving advies:
Wettelijke garantie, zie om te beginnen dit: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/alles-over-garantie-wat-zijn-de-regels-en-wat-zijn-jouw-rechten?utm_source=Kassa_20221109&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa en verder
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
En zie dit voor de wettelijke onderbouwing:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
Als het een francisenemer is van AHOLD dient u die aan te spreken. De wetgeving prevaleert op fabrieksgarantie!
Dank u wel voor deze waardevolle verwijzingen. Ik ga ze doornemen en gebruiken als men niet mee wil werken. Ik heb de brief al klaar liggen.
Met vr. groet,
u had gewoon naar de verkoper moeten gaan met de bon en daar uw garantie moeten claimen, zij hadden het dan op moeten lossen voor u en niet de fabrikant.
laat alles terug sturen en doe dit alsnog!
Topantwoord
U heeft een artikel bij Etos gekocht. Als dit binnen 5 weken defect is moet u bij Etos zijn: 1) andere tandenborstel, danwel 2) reparatie van uw tandenborstel, danwel 3) uw aankoopbedrag retour. De eerste 6 maanden is het aan Etos om te bewijzen dat de schade door u is ontstaan. Helaas heeft u de borsten en aankoopbewijs opgestuurd. Dan heeft u geen poot meer om op te staan bij Etos. Pech gehad. Nooit originele bonnen opsturen voordat het probleem is opgelost. HEt is namelijk uw aankoopbewijs van een transactie tussen u en Etos, niet tussen u en Oral B.
Ik heb het aankoopbewijs digitaal. Na enig zoeken vond ik het telnr van Etos Klantenservice . Daar trof ik een meegaande meneer aan die het verhaal gelijk begreep. Hij vertelde dat die foto van hun nooit kan. Want die foto kan nooit mijn borstel zijn. De iO6 heeft nog een gaatje die over een palletje van de oplader valt. Terwijl de foto dat palletje helemaal niet heeft. Kortom het was helemaal mijn borstel niet. Hij wil de zaak oplossen voor a.s. vrijdag.
Mijn rechtsbijstandsverzekering bleek niets te doen voor geschillen onder de € 175, maar ik denk dat het goed gaat komen.
Zoals al zei, de verkoopster wilde absoluut niet meewerken. Het lijkt er overigens op dat je online betere rechtsbescherming hebt. Het wordt al dubieus als je nergens 'Klantenservice' of een telefoonnummer ziet staan op de website, en iets over garantie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer