su
door sujatha Apr 22, 2013 om 14:34
Geldzaken & recht

Geld terug ontvangen na retournering

Heb bij Enduring een pedicure en massagetafel gekocht. Ik ben hier niet tevreden over omdat de leverancier zich niet aan de garantieafspraken heeft gehouden. De stoel kreeg ipv 10 jaar volledige garantie maar 2 jaar. Ook de naam op de aflevering bon is veranderd in een demo model terwijl hij splinternieuw is en niet gebruikt. Heb hier diverse malen mail contact overgehad en er is hier en daar nog tegemoet gekomen maar niet zoals afgesproken. Ik had geen vertrouwen meer en wou hem retourneren. Dit kan maar hoe krijg ik mijn aankoopbedrag terug? wat zijn mijn rechten? Hoe kan ik deze eisen? Contact krijgen met de leverancier lukt niet meer.

604 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Apr 22, 2013 om 20:38
3795 Antwoorden / 0 Vragen
0

U bent kennelijk een ondernemer en dit forum is alleen voor (particuliere) consumenten. Koop is (vaak) koop. Neem contact op met een advocaat of het Juridisch loket.

ev
door evanlierop - Jun 10, 2013 om 22:33
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wij hebben ook zeer slechte ervaringen met Enduring. Mijn man bestelde een inversietafel (Life Gear Extra Luxe). Vreemd genoeg kwam er na bestelling en online betaling geen bevestiging van de bestelling. De tafel werd snel geleverd, maar na montage bleek er nergens de naam Life Gear op voor te komen. Ook niet op de doos, de gebruiksaanwijzing, en er was geen pakbon bijgevoegd.
Op reclameren, wat moeilijk was door de slechte telefonische bereikbaarheid, reageerde de eigenaar met beweringen als dat Life Gear top kwaliteit was, dat hij nog nooit klachten had gehad. Die hadden wij wel degelijk. We hebben een goedkope kopie geleverd gekregen, en hij bleek nog ondeugdelijk en gevaarlijk te zijn ook, omdat de enkelsteunen, die je vasthouden in de ondersteboven positie, spontaan open gaan.
Volgens de Consumentenbond hebben wij er recht op dat het apparaat op zijn kosten retour gaat. Maar we moeten hem wel eerst een aantal weken de kans geven de situatie op te lossen.
Gezien het feit dat we nergens zwart-op-wit kregen wat we precies besteld hebben en de praatjes van deze heer, hebben wij er geen enkel vertrouwen in dat wij ons geld ooit terug zullen zien, of een deugdelijke inversietafel geleverd kunnen krijgen.
We hebben een aangetekende brief gestuurd met gedetailleerde informatie, en nog een waarin we hem expliciet de kans gaven binnen 2 weken schriftelijk te laten weten hoe hij dit gaat oplossen. We zien het echter somber in. Hoe kun je je tegen dergelijke mensen beschermen?
Overigens, als je op de websites van deze ondernemer kijkt, 'Uw massagetafel' en www.enduring.nl kijkt, lijkt het erop dat er meerdere soorten inversietafels te koop zijn, maar op de foto's staat steeds dezelfde tafel. Wellicht bestaat het merk Life Gear voor inversietafels niet eens?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer