Geschil op PayPal onterecht verloren?
Help gezocht!
Op 1 juni 2018 heb ik mijn YouTube account met behoorlijk wat subscribers (volgers) en kijkers aangeboden op een forum die het mogelijk maakt om online account te verkopen. Ik kreeg al gauw een reactie van een meneer genaamd Marc uit Denemarken, wij zijn vlot tot een akkoord gekomen van $750 waar ik tevreden mee was. Wij besloten ook om een tussenpersoon (aangeboden service van de forum) te gebruiken, dat was veiliger voor ons beide. Ik stuurde mijn account gegevens door aan de tussenpersoon, de tussenpersoon wachtte tot ik het geld van Marc (de koper) ontving op PayPal en dat gebeurde ook. Daarna werden mijn account gegevens verstuurd naar de koper, dat verliep succesvol en wij waren allebei tevreden.
Gisteren (18 juli 2018) kreeg ik een berichtje van PayPal dat er een claim is ingediend door Marc (de koper) wegens een ongeautoriseerde betaling. Er was gelijk €622 ingehouden van mijn PayPal account, dus had ik een negatief balans. Ik heb toen gelijk alle screenshots van onze gesprekken gestuurd met bewijs dat mijn account succesvol overgedragen is aan de koper.
Verbazingwekkend kreeg ik vandaag (19 juli 2018) een berichtje van PayPal dat de claim was opgelost. De koper heeft de claim gewonnen en ik heb nu dus een negatief balans van €622 op mijn PayPal account die ik dus moet terug betalen, ik heb dat geld niet op het moment dus het is best wel een probleem voor mij.
Ik vraag mij af hoe PayPal zo snel tot een conclusie is gekomen en hoe mijn bewijs niet duidelijk genoeg was? Ik ben nu dus zwaar benadeeld, ik ben mijn YouTube account kwijt en ik moet €622 terug betalen...
Kan dit opgelost worden, zo ja, hoe? Ik heb eerlijk gehandeld, maar de koper in dit geval niet! Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Hallo Laflame ,
14. Geschillen met PayPal
14.1 Neem eerst contact op met PayPal. Als een geschil tussen u en PayPal ontstaat, stellen we alles in het werk om te achterhalen wat het probleem is en hoe we dit kunnen oplossen. Als we dit niet naar uw tevredenheid kunnen doen, bieden we u neutrale, betaalbare manieren om het geschil snel op te lossen. Geschillen tussen u en PayPal met betrekking tot onze Services kunnen op elk gewenst moment aan de Klantenservice worden gemeld via de link 'Stuur ons een e-mail' op de pagina 'Contact met ons opnemen' of via het betreffende telefoonnummer dat op de PayPal-website(s) staat vermeld.
14.2 ECC-Net en CSSF. Als u een klacht over ons heeft, kunt u deze indienen door contact op te nemen met:
- Europees Consumenten Centrum (ECC-Net). Meer informatie over ECC-Net en hoe u contact kunt opnemen, vindt u op (http://ec.Europa.eu/consumers/redress_cons/).
- Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF). De CSSF is de verantwoordelijke toezichthoudende instantie voor bedrijven in de financiële sector in Luxemburg. U kunt schriftelijk contact opnemen met de CSSF op Route d’Arlon 283, L-1150 Luxemburg. Meer informatie over de CSSF en de wijze waarop u contact kunt opnemen, kunt u vinden op http://www.cssf.lu of op de website Onlinegeschillenbeslechting van de EU: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties! Ik ga zeker een klacht indienen bij PayPal en hopelijk lossen ze het nu wel correct op.
Ik houd jullie op de hoogte!
Probeer aangifte te doen van oplichting.
verder zou ik paypal in gebreke stellen. U heeft een afspraak met paypal dat die het geld bewaard en overmaakt aan u. Dat moeten ze doen, daarmee adverteren ze namelijk, veilige betalingsweg
Ik ga ook zeker aangifte doen. Toen de koper het geld had overgemaakt op mijn PayPal account heb ik het geld overgemaakt naar mijn bankrekening, aardig wat geld uitgegeven (rekeningen betalen, etc.). Heel raar dat iemand zo makkelijk zijn geld gewoon teruggestort krijgt en zo iemand makkelijk kan oplichten...
Wat ik vreemd vind is dat het om een "ongeautoriseerde betaling" gaat en niet om een claim dat het gekochte niet geleverd zou zijn, dus wellicht is de rekening waarvan je de betaling hebt ontvangen gehackt geweest?
Hier (klik) staat een enigzins vergelijkbare casus, misschien helpt dat je?
Maar als diegene zijn account gehackt is bijvoorbeeld, dan heb ik daar niks mee te maken toch? Zij zouden moeten achterhalen wat er met zijn account gebeurt is, bedankt voor de link!
Dat ben ik met je eens, maarja overtuig Paypal daar maar eens van.
Of het geschil al dan niet terecht verloren is kunnen wij hier toch niet beoordelen?
Daarvoor moet u bij PayPal en/of de rechter zijn.
UPDATE: Ik heb PayPal al een aantal keren proberen te mailen, maar ik krijg telkens een automatische bericht terug met onrelevante ''oplossingen''. Ik heb ze ook proberen te bellen, maar telkens geven ze aan dat de lijnen bezet zijn (na 30 minuten wachten nog niet doorverbonden met een medewerker).
Ik heb ook mijn situatie en probleem uitgelegd op de website www.klacht.nl, maar de klacht is nog niet in behandeling genomen... Wat kan ik nu nog doen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Behandelen jullie nog klachten mbt Ryan air?
onterechte fee gevraagd bij incheck balie eindhoven, door fout in systeem van Ryan air.
Om in te checken moet je land van uitgifte van je paspoort opgeven .
Onze paspoorten zijn uitgegeven in Curacao, maar het systeem van Ryan air geeft die optie niet.
Dus konden we niet online inchecken
Nadat we onze bagage hadden afgegeven bij de drop off balie, zijn we naar andere bali
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer