bo
door bornsol Mar 6, 2013 om 15:21
Geldzaken & recht

Heffingskorting

Hallo,ik heb voor het eerste jaar AOW en een en een klein Pensioen[ABP] in de jaaropgave AOW staat hefffingskorting JA en bij het ABP NEE is dit juist?

5706 43 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo bornsol,

Klopt.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ter info:

Loonheffing en heffingskorting

We (=SVB) houden op elk AOW-pensioen loonheffing in. De loonheffing bestaat uit loonbelasting en premies voor de volksverzekeringen. Deze betalen wij door aan de Belastingdienst.

De heffingskorting is een vermindering van de loonheffing. Iedereen die in Nederland belasting betaalt, krijgt deze korting.

Bij de betaling van uw AOW-pensioen passen wij de heffingskorting al toe. Heeft u naast uw AOW-pensioen een ander hoger inkomen? Dan is het gunstiger om bij dat andere inkomen de korting te laten toepassen. Heeft u naast uw AOW-pensioen alleen een bedrijfspensioen, kijk dan wat voor u gunstig is.

Loonheffingskorting op uw AOW of bedrijfspensioen?

U mag maar bij 1 inkomen gebruik maken van de heffingskorting. Geef dan aan ons door vanaf welke datum u bij ons geen heffingskorting meer wilt. Dit kunt u schriftelijk doen of door in te loggen bij mijn SVB.
(Bron:SVB)

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op woensdag 6 mrt 2013, 15:49: Hallo bornsol,

Klopt.

Met vr.gr.

edrick3
Daar begrijp ik dus niet , hoe moet ik dat dan lezen bij mij gaat er wel heffingskosten bij het ABP en bij de AOW niet.en bij derde pensoen gat er ook heffingd kosten af.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@valerius-2,

.....bij mij gaat er wel heffingskosten bij het ABP en bij de AOW .....
Dan heb je dat blijkbaar zelf zo opgegeven bij het aanvragen van je pensioen.

Zoals gezegd:
Je mag maar bij 1 inkomen gebruik maken van de heffingskorting.

En het handigste is om dit bij het hoogste inkomensdeel te laten doen.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

En bij het doen van de jaarlijkse aangifte wordt het allemaal rechtgetrokken. Ook als er per ongeluk bij 2 uitkeringen rekening wordt gehouden met de (algemene) heffingskorting(en). Of bij geen enkele. De maandelijkse uitkeringen/inhoudingen zou je als voorschot op de definitieve afrekening kunnen zien. De aangifte is volgens mij ook verplicht als je uit 2 bronnen uitkering of loon ontvangt. Ieder houdt bv maar 37% belasting in terwijl als je ze samentelt er 42% of misschien wel 52% ingehouden moet worden over de top.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op woensdag 6 mrt 2013, 16:05: @valerius-2,

.....bij mij gaat er wel heffingskosten bij het ABP en bij de AOW .....
Dan heb je dat blijkbaar zelf zo opgegeven bij het aanvragen van je pensioen.

Zoals gezegd:
Je mag maar bij 1 inkomen gebruik maken van de heffingskorting.

En het handigste is om dit bij het hoogste inkomensdeel te laten doen.

Dat heb ik 18 jaar geleden nooit hoeven te doen, maar ik heb het nooit gewete dat dit kon hoor. Van daar dat ik dus bij moet betalen, als ik ggen aftrek posten heb. Daar had ik dus een paar jaar geleden toen mijn vrouw nog leefde geen last van, omdat ik voor nogal veel kosten kon invullen.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op woensdag 6 mrt 2013, 15:54: Ter info:

Loonheffing en heffingskorting

We (=SVB) houden op elk AOW-pensioen loonheffing in. De loonheffing bestaat uit loonbelasting en premies voor de volksverzekeringen. Deze betalen wij door aan de Belastingdienst.

De heffingskorting is een vermindering van de loonheffing. Iedereen die in Nederland belasting betaalt, krijgt deze korting.

Bij de betaling van uw AOW-pensioen passen wij de heffingskorting al toe. Heeft u naast uw AOW-pensioen een ander hoger inkomen? Dan is het gunstiger om bij dat andere inkomen de korting te laten toepassen. Heeft u naast uw AOW-pensioen alleen een bedrijfspensioen, kijk dan wat voor u gunstig is.

Loonheffingskorting op uw AOW of bedrijfspensioen?

U mag maar bij 1 inkomen gebruik maken van de heffingskorting. Geef dan aan ons door vanaf welke datum u bij ons geen heffingskorting meer wilt. Dit kunt u schriftelijk doen of door in te loggen bij mijn SVB.
(Bron:SVB)

Met vr.gr.
Bedankt voor dit heldere antwoord

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op woensdag 6 mrt 2013, 15:56:
edrick3 schreef op woensdag 6 mrt 2013, 15:49: Hallo bornsol,

Klopt.

Met vr.gr.

edrick3
Daar begrijp ik dus niet , hoe moet ik dat dan lezen bij mij gaat er wel heffingskosten bij het ABP en bij de AOW niet.en bij derde pensoen gat er ook heffingd kosten af.

Valerius, als u het vervelend vindt om na een jaar te moeten bijbetalen, kunt u ook simpel aan de SVB vragen of zij GEEN rekening willen houden met de HEFFINGSKORTING. Dan wordt er elke maand op uw AOW loonheffing ingehouden en krijgt u na het doen van de aangifte wellicht zelfs nog wat terug.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bornsol.

.....Bedankt voor dit heldere antwoord.....

Graag gedaan. Blijft een lastige materie.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 6 mrt 2013, 16:42:
valerius-2 schreef op woensdag 6 mrt 2013, 15:56:
edrick3 schreef op woensdag 6 mrt 2013, 15:49: Hallo bornsol,

Klopt.

Met vr.gr.

edrick3
Daar begrijp ik dus niet , hoe moet ik dat dan lezen bij mij gaat er wel heffingskosten bij het ABP en bij de AOW niet.en bij derde pensoen gat er ook heffingd kosten af.

Valerius, als u het vervelend vindt om na een jaar te moeten bijbetalen, kunt u ook simpel aan de SVB vragen of zij GEEN rekening willen houden met de HEFFINGSKORTING. Dan wordt er elke maand op uw AOW loonheffing ingehouden en krijgt u na het doen van de aangifte wellicht zelfs nog wat terug.

DAar weet ik alles van maar voor mij hoef alleen ik wist alleen niet dat men zelf kon bepalen. Ik maak toch niet alles op en wat ik teveel uitgekeerd krijg dat weet ik nu, en daar gingen mijn om.Voor de helderheid Dat had ik al begrepen uit het antwoord van edrick 3 die was er duidldelijk genoeg over en meer heb ik niet nodig.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edrick 3
Ik ben is even naar deze site toegegaanKlik hier
En kom nu tot de ontdekking dat met heffingskorting er niets van af gaat en met heffings kortin je dus loonheffing betaalt.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@valerius-1,

Klopt.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Valerius

De heffingskorting is een korting op de loonheffing.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op woensdag 6 mrt 2013, 19:13:
En kom nu tot de ontdekking dat met heffingskorting er niets van af gaat en met heffings korting je dus loonheffing betaalt.

Dat is ook precies de bedoeling!

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Valerius

U zegt het niet helemaal goed.

Als op uw AOW de heffingskortingen wordentoegepast, wordt er per saldo geen loonheffing ingehouden.

Als de heffingskortingen niet worden toegepast, wordt er wel loonheffing ingehouden.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik volg de discussie en de heldere antwoorden. Echter, mijn moederheeft het volgende. AOW + 2 kleine pensioentjes (abp en pmt). Aangezien ze voor AOW altijd moest betalen aan de belastingdienst heb ik bij 65 de heffingskorting niet toe laten passen op AOW en ook niet op de andere. Dus bij aangifte over 2012 krijgt ze aardig wat terug! Prima, maar als ik wel de korting toe zou laten passen op AOW, moet ze dan weer terugbetalen aan het eind? Is hier een rekenhulp voor? De pensioentjes zijn 280 per stuk, 560) totaal.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De rekentool is de belastingaangifte 2013. Maar die verschijnt pas in 2014. Dus...
Zo te zien zal het jaar inkomen voor ca 1000 euro in de 2e schijf komen waarover 5% meer belasting betaald moet worden dan in de 1e schijf. Dat is 50 euro.
U kunt m.i. gerust de heffingskorting op de AOW laten toepassen en het spant er om of u 50 euro op het einde moet nabetalen. Misschien is he iets minder en valt het onder de minimumgrens dat er betaalt moet worden. Dat is ongeveer ook zo'n bedrag. Ik zou nu de heffingskorting toepassen. Je verliest niets maar je wint misschien ca 50 euro. En voor een deeljaar als u nu begint is het altijd voordeliger.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bburchartz, Ik neem tenminste aan dat u 560 euro per maand bedoelt en niet per jaar.
Vandaar die ca 1000 euro.
(1085+69)x12 + (560x12) = 20568

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, dank u zwaardvis!

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als iemand AOW voor alleenstaanden krijgt wordt er met toepassing van de loonheffingskorting maandelijks niets ingehouden, maar op het vakantiegeld zal wel loonheffing worden ingehouden van ca. € 160,00.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou niets. Bijdrage ZVW toch wel.
Zie hier de bedragen

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwaardvis schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 18:10: Nou niets. Bijdrage ZVW toch wel.
Zie hier de bedragen

Die bedragen zijn me bekend, maar de vraag ging over heffingskorting en loonheffing, niet over de premies.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is juist!

Er kan slechts 1 instantie van de twee de kortingsheffing verlenen.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwaardvis schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 10:23: @bburchartz, Ik neem tenminste aan dat u 560 euro per maand bedoelt en niet per jaar.
Vandaar die ca 1000 euro.
(1085+69)x12 + (560x12) = 20568

Vergeet het vacantie geld niet ruim 700 euro voor 2012/2013

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfgang wölfe schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 22:11: Dat is juist!

Er kan slechts 1 instantie van de twee de kortingsheffing verlenen.

Dat is dus niet juist. Men kan bij elke uitkeringsinstantie de heffingskorting laten toepassen. Dat is wel uitermate onverstandig, maar de instanties bespreken dat niet met elkaar en controleren dat ook niet bij elkaar.

Net zo goed kan je de SVB verzoeken de heffingskorting niet toe te passen en dan ben je niet verplicht dat door het pensioenfonds wel te laten doen.

@valerius

Op het vakantiegeld zal bij een alleenstaande AOW-er zeker de loonheffing worden ingehouden, anders moet hij nabetalen.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik laat op elke van mijn 3 uikeringen de heffingskortingen toepassen.
Het daarop volgend jaar moet ik dan wel belasting bijbetalen, maar zolang kan het toch op rente staan en levert het nog iets op.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

jop9 schreef op maandag 11 mrt 2013, 16:07: Ik laat op elke van mijn 3 uikeringen de heffingskortingen toepassen.
Het daarop volgend jaar moet ik dan wel belasting bijbetalen, maar zolang kan het toch op rente staan en levert het nog iets op.

U bent wel een grapjas hoor. U moet dan volgend jaar vanaf 1 januari tot de datum van de aanslag, uiterlijk 30 juni wel 3% rente betalen over die ruim € 2.000. Dus waar is uw winst?

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 11 mrt 2013, 16:25:
jop9 schreef op maandag 11 mrt 2013, 16:07: Ik laat op elke van mijn 3 uikeringen de heffingskortingen toepassen.
Het daarop volgend jaar moet ik dan wel belasting bijbetalen, maar zolang kan het toch op rente staan en levert het nog iets op.

U bent wel een grapjas hoor. U moet dan volgend jaar vanaf 1 januari tot de datum van de aanslag, uiterlijk 30 juni wel 3% rente betalen over die ruim € 2.000. Dus waar is uw winst?

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom weet ik niet, maar ik heb nooit rente moeten betalen, en zal dit waarschijnlijk voorlopig ook niet moeten gezien onderstaand verhaal:

Heffingsrente wordt belastingrente
Per 1 januari 2013 is de renteregeling gewijzigd. Vanaf het belastingjaar 2012 is de heffingsrente vervangen door de belastingrente. Voor de jaren 2011 en eerder geldt de heffingsrente nog wel. Dit betekent dat als u voor 2011 of eerder aangifte moet doen, of een navorderingsaanslag over deze jaren ontvangt, de heffingsrente nog van toepassing is.

Een belangrijke wijziging is vanaf welke datum belastingrente wordt berekend. Voor de inkomstenbelasting en de vennootschapsbelasting start die periode nu een half jaar na het belastingjaar. Belastingrente wordt berekend vanaf 1 juli. Dat was 1 januari. Voor het belastingjaar 2012 dus vanaf 1 juli 2013. Dit geldt ook als wij rente vergoeden.

Door de verandering van de renteperiode betaalt u minder rente en krijgt u meestal geen rente meer vergoed.

Bron: belastingdienst.nl.
.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor aanslagen over de belastingjaren 2005 tot en met 2009 wordt heffingsrente berekend vanaf 1 juli van het betreffende belastingjaar. Voor aanslagen over 2010 en volgende belastingjaren wordt heffingsrente berekend vanaf 1 januari volgend op het betreffende belastingjaar. Voor de aanslag over 2010 geldt dus dat heffingsrente wordt berekend vanaf 1 januari 2011.

Dan hebben zij u blijkbaar over het hoofd gezien.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de belastingaangifte voor mijn moeder gedaan over 2012. Zij ontvangt AOW en 2 kleine pensioenen (bij de AOW wordt rekening gehouden met loonheffingskorting). Met deze inkomsten blijft zij onder de belastinggrens van de 1ste schijf. Wel moet zij belasting betalen uit box3. Ze moet nu een fors bedrag bijbetalen (ook als ik box3 buiten beschouwing hou). Wat mij bevreemde is dat volgens de groene tabel wel degelijk loonheffing op de AOW ingehouden zou moeten worden. Volgens SVB doen zij dit niet omdat ze rekening houden met de alleenstaande ouderenkorting. Ik krijg nu toch het gevoel dat doordat de SVB nu geen loonheffing inhoudt, dat zij daardoor nu fors moet bijbetalen. Klopt dit ?

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lisbee

U bent abuis. AOW alleenstaanden € 13.695, daarover verschuldigde belasting € 2.081, loonheffingskorting totaal
€ 2.125, zodat daarvan per saldo zelfs nog € 44 over is voor de pensioentjes.

Als dus op de pensioentjes loonheffing is ingehouden en zij met haar totaal inkomen onder de € 18.945 blijft, zou zij zelfs nog een beetje terug moeten krijgen. Maar dat kan nu gebruikt worden voor box3.

Bent u niet vergeten aan te klikken dat zij recht heeft op de aanvullende ouderen korting?

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1

Op de jaaropgave van de AOW staat € 13.707 en loonheffing € 109. Bij de AOW wordt rekening gehouden met de loonheffingskorting. Volgens de specificatie van de SVB word op de AOW geen loonheffing afgedragen.
Haar totale inkomen is € 16.921 en totale loonheffing over dit inkomen € 592.
Totaal verschuldigde inkomstenbelasting (incl.box3) is € 3.400 minus heffingskortingen € 2.125 =
€ 1.275. Ze heeft afgedragen € 592 dus bijbetalen € 683.
Heffingskortingen zijn algemene -, ouderen - en alleenstaandeouderenkorting.

Dus ik dacht dat ik alles goed had ingevuld ? Maar ik vind dat er maar weinig loonheffing wordt ingehouden op haar AOW, in totaal maar € 109.....

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lisbee

Het puzzelt me nu even. U zegt dat op de jaaropgave € 109 loonheffing is ingehouden, maar volgens u wordt er geen loonheffing afgedragen.

Wat is het nu?

Over de AOW alleen zou € 2.083 loonheffing betaalt moeten worden, met een loonheffingskorting van € 2.125.

Dus zou uw moeder geen pensioen of vermogen gehad hebben, dan was dat zelfs nog teveel.

Heb ik het goed dat haar pensioen dan € 3.214 is? Dan is daar, als het goed is ca. € 488 loonheffing ingehouden.

Als haar totale inkomen, zonder box 3, € 16.921 bedraagt, zou zij € 2.571 belasting verschuldigd zijn , terwijl aan ingehouden loonheffing en loonheffingskorting moet worden verrekend: € 592 + € 2.125= € 2.717, zodat zij als zij geen box 3 inkomen zou hebben, recht had op een teruggave van € 145.

Reken dat nu eerst even uit op het biljet, dan weet u of daar wellicht al een fout in is gemaakt.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toeslag heffingsvrij vermogen ouderen

Lees voor
U krijgt een verhoging van uw heffingsvrij vermogen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

U was 65 jaar of ouder op 31 december 2012.
Uw grondslag sparen en beleggen voor toepassing van deze verhoging was niet hoger dan € 279.708.
Had u heel 2012 een fiscale partner? Dan mag de grondslag sparen en beleggen van u en uw partner samen niet hoger zijn dan € 559.416.
Uw inkomen uit werk en woning (box 1) vóór aftrek van de persoonsgebonden aftrekposten was niet meer dan € 19.895.
Deze verhoging van het heffingsvrij vermogen noemen wij de ouderentoeslag.

De grondslag sparen en beleggen voor de toepassing van de ouderentoeslag is de waarde van uw vermogen op 1 januari 2012, na aftrek van uw heffingsvrij vermogen. U bepaalt het bedrag van de ouderentoeslag met onderstaande tabel.

Tabel ouderentoeslag

Bij een inkomen uit werk en woning vóór
toepassing persoonsgebonden aftrek van:

Ouderentoeslag

€ 0 t/m € 14.302

€ 27.984

€ 14.302 t/m € 19.895

€ 13.992

€ 19.895 en hoger

€ 0

@lisbee

U bent ook van het bovenstaande op de hoogte?

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Lisbee

Voor de goede orde, wat is het vermogen van uw moeder? Zij heeft dus recht op een vrijstelling van € 13.992 en
€ 21.139, dus totaal € 35.131.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lisbee

Als uw moeder een totaal inkomen heeft van ca. € 104.00 is de te betalen belasting correct.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1

Mijn moeder krijgt begin van het jaar een specificatie van de SVB van haar AOW uitkering, hierop staat dat er geen loonheffing wordt afgeschreven. Deze loonspecificatie staat ook op de site van de SVB: zie onderstaande tabel

Bedrag per maand
met heffingskorting zonder heffingskorting
Bruto *

€ 1.084,86 € 1.084,86

Loonheffing

€ 0,00 € 207,08
Bijdrage Zvw

€ 61,29 € 61,29

Netto

€ 1.023,57 € 816,49

Waar die € 109 uiteindelijk vandaan komt is mij eigenlijk ook een raadsel. Zou dit te maken kunnen hebben dat in mei vakantietoeslag wordt uitbetaald. Deze toeslag gaat tegen bijzonder tarief. Dus die € 109 is dan de loonheffing over de vakantietoeslag ?????
De bedragen van de overige pensioenen en haar vermogen zijn correct. Ook wordt bij de aangifte rekening gehouden met die extra ouderentoeslag dus totaal € 35.131.
Hoe komt u aan het bedrag van € 2.083 loonheffing over het AOW pensioen ?

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lisbee

Ongetwijfeld zal die inhouding loonheffing over de vakantietoeslag geweest zijn. Volgens mij kan je dat op de site niet meer zien, want ik geloof dat je maandelijkse specificaties maar een half jaar kunt terugkijken. Uw moeder moet van de maand mei wel een specificatie toegestuurd gekregen hebben, waar dat op staat. Misschien staat het op haar bankafschrift. Maar dat is verder niet van belang, want het staat op de jaaropgave.

U zegt dat haar bruto AOW € 13.707 is, (beetje wonderlijk, want ik zag bij verscheidene alleenstaande ouderen overal het bedrag van € 13.695 maar dat doet er verder niet toe) in de eerste schijf wordt 15,2% belasting gerekend, dus
€2.083.

Dus als haar vermogen zo hoog is, dan klopt uw berekening.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even voor de goede orde. Vakantiegeld gaat niet tegen een bijzonder tarief. Bij uw moeder zou dat zelfs niet ingehouden moeten zijn. Nu maakt dat natuurlijk niet uit, want zij moet toch nabetalen door de vermogensrendements-heffing.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw moeder een totaal inkomen heeft van ca. € 104.00 is de te betalen belasting correct.

Ik bedoelde natuurlijk vermogen en niet inkomen. Sorry.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1

nu vallen eindelijk alle puzzelstukjes op zijn plaats.
bedankt voor de snelle reactie en duidelijke uitleg!!!!!

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lisbee

Graag gedaan