Ja
door JaKl Jun 5, 2019 om 14:19
Geldzaken & recht

Hoe moet ik de mobielbankieren app van de ING upgraden?

ING verzoekt mij hun mobielbankieren app te upgraden naar een verbeterde Android versie.
Dit kan ik echter niet upgraden op mijn tablet en mobiel.
Hoe nu verder?

5743 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2019 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dat echt wel een verzoek van ING? Waag dat sterk te betwijfelen.

Als er een update is voor de app, komt er in mijn app store een 1 bij te staan.

Lijkt mij eerder phishing.

Ja
door JaKl Jun 5, 2019 om 14:28
Antwoorden / 12 Vragen

Klopt echt...heb ik bij berichten  op hun site binnengekregen

tijger1
door tijger1 Jun 5, 2019 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sorry dat ik het zeg, maar hebt u dan zo’n aftands mobieltje en tablet?

Stond er dan bij berichten in de app een1?

simon55
door simon55 Jun 7, 2019 om 13:43
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@Tijger

Het klopt , er staat bij inloggen op de ING app bij berichten n één, bericht is voor bijwerken app

rebek
door rebek Jun 9, 2019 om 16:35
228 Antwoorden / 97 Vragen

Yep. Kan in deze geen fishing zijn. Met een te oud besturingssysteem wordt je telefoon simpel niet meer geupdate dus ing automatisch ook niet. Ben zelf bij samsung langsgeweest die dat bevestigd.

marita5
door marita5 - Jun 5, 2019 om 14:29
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jakl ,

Oude versies van de app werken soms alleen nog samen met oude versies van besturingssystemen van je tablet of smartphone. Dat kan onveilig zijn. De fabrikant brengt na een tijdje namelijk geen veiligheidsupdates meer uit. Een mogelijk veiligheidslek in een oud besturingssysteem brengt daarom risico’s mee. Daaraan wil je je bankzaken niet blootstellen. Daarnaast verbetert ING de app met iedere update. We maken de app makkelijker in gebruik, voegen nieuwe mogelijkheden toe én zorgen voor meer veiligheid. Daarom is het belangrijk dat je altijd bankiert met de recentste versie van de Mobiel Bankieren App.
Op dit moment heb je minimaal besturingssysteem iOS 10 of Android 5 nodig om onze laatste versie van de app te gebruiken. Meer over updaten lees je hier.

We snappen dat het heel vervelend is als je app onbruikbaar wordt. Veiligheid is alleen nog belangrijker.

Ja
door JaKl Jun 5, 2019 om 14:34
Antwoorden / 12 Vragen

Dus ben ik verplicht om een nieuwe tablet en mobiel aan te schaffen om jullie app te kunnen blijven gebruiken?

zw
door zwaardvis Jun 5, 2019 om 15:21
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ja. Iedere 2 jaar minimaal. Wacht daarom op het App alternatief...

Gr
door Grunn1 Jun 5, 2019 om 16:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@zwaardvis, onzin. Android 5 is uitgebracht in 2014 en dus alle mobieltjes en tablets vanaf 2015 zijn nog steeds bruikbaar en als je goed kan rekenen is dat ruim 4 jaar oud.

Donuts
door Donuts - Jun 5, 2019 om 14:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dan zult u een nieuwe mobiel of tablet moeten kopen als u de app wilt blijven gebruiken. U heeft dan waarschijnlijk Android 4 of nog ouder, nieuwe smartphones hebben versie 9.

marita5
door marita5 - Jun 5, 2019 om 14:39
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@jakl ,

U kunt ook internetbankieren met de scanner i.p.v de app te gebruiken , de scanner moet u wel aanvragen, klik op de rode regel .
Ga naar de ING Bank .

https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/internetbankieren/scanner/index.html

DOOR JAKL 5 JUN. 2019 OM 14:34
ANTWOORDEN / VRAGEN

Dus ben ik verplicht om een nieuwe tablet en mobiel aan te schaffen om jullie app te kunnen blijven gebruiken?

zw
door zwaardvis Jun 5, 2019 om 15:25
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Duizend bommen en granaten. Straks ook een extra handeling om alleen maar in te loggen. Ook met App of scanner bevestigen.

tenormin
door tenormin Jun 5, 2019 om 15:36
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@jakl, als u ook een p.c. hebt dan bestelt u gewoon de scanner, die u dan, uiteraard gratis, zal worden toegezonden. Kunt u zonder extra kosten gewoon blijven bankieren.

rinuszwam
door rinuszwam - Jun 5, 2019 om 15:44
19 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk weer zo eenzijdige beslissing , de machtige bepaald wat jij als gewone burger moet doen  , niet in het belang van jou ! maar voor ING !!!
Het wordt tijd om verandering !

Gr
door Grunn1 Jun 5, 2019 om 16:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Gelukkig dat de Ing met zijn tijd mee gaat en zorgt voor optimale bescherming van je geld. Je moet er toch niet aan denken dat je nog een app kan gebruiken die niet meer ondersteund wordt en geen veiligheids updates meer krijgt . Ohja die beveiligings updates zijn systeem updates en komen niet van de Ing maar van bijvoorbeeld Android of IOS. Dus in dit geval doe je je naam eer aan, je zwamt

panter22
door panter22 Jun 5, 2019 om 17:50
6599 Antwoorden / Vragen

@rinuszwam,
Hoezo, niet in jouw belang. Je zult raar op je neusje zien als je bankrekening leeggehaald wordt als je de oudere versie nog kunt gebruiken.
En wat ga je dan doen? Klagen bij Ing.
Wat wil je trouwens veranderen?

jo
door jorisw Jun 9, 2019 om 18:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Los van de veiligheidsrisico's: zou je het normaal vinden als banken (en andere bedrijven) forse kosten gaan maken voor enkelingen die nog oude spullen hebben? (en die kosten moeten doorberekenen aan de klanten). En waar ga je dan de grens leggen? Moeten ING ook nog de telebankier applicatie voor WIndows 95 onderhouden? Misschien is er nog wel iemand dit zou willen gebruiken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 5, 2019 om 17:36
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u deze vraag nog niet bij ING gesteld? Daar zal men ongetwijfeld een goed antwoord voor u hebben.
Daarbij neem ik aan dat indien u geen recente Android versie heeft u de app gewoon kunt blijven benutten. Zo niet, dan zou dat m.i. wel zeer klantonvriendeliujk zijn van ING en zou je kunnen verwachtenn dat ING u een nieuwe GSM aanbiedt (en dat zal neem ik aan niet gebeuren).

mo
door mof - Jun 7, 2019 om 13:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen

App niet langer gebruiken tot u een telefoon heeft waarbij dit wel mogelijk is. Niet alleen de app verouderd, uw telefoon ook! U bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk dat u de juiste combinatie app+telefoon gebruikt.