lo
door lola2011 Oct 4, 2011 om 23:08
Geldzaken & recht

Hoe nu verder.........

Geachte heer/ mevrouw,

Hoe moeilijk ik het ook vind om dit op papier te zetten, realiseer ik mij dat ik dit wel moet doen, ik moet om hulp vragen aangezien ik zelf door de bomen het bos niet meer ziet en niet weet wat ik moet doen en welke kant ik moet opslaan en wie ik kan vertrouwen.
Want met het vertrouwen hebben is het bij ons mis gegaan, doordat wij vertrouwen hadden in een financiënbureau waar wij mee in zee zijn gegaan bij het afsluiten van onze hypotheek en zo naïef als we waren hun op hun woord hebben geloofd dat dit goed was en dat we niet zulke hoge maandlasten zouden hebben.
Nu komen we de maand niet rond en door alle ontwikkelingen die we zien in het nieuws zijn we tot de conclusie gekomen dat ook wij zeker 3 koopsompolissen hebben. Daarnaast hebben we een hypotheek bij de DSB bank en hebben we kredieten verstreken gekregen die ver boven de normale verstrekkingen zitten.
Nu zijn wij er ons ten zeerste bewust van dat wij alles zelf hebben goed gevonden en ook overal zonder dwang onze handtekening onder hebben gezet, maar zoals ik hierboven al benoemd heb is dit op basis van vertrouwen gegaan. Zo naïef als we zijn/ waren ook alles geloofd hebben wat ons toen is verkocht.
Nu begrijpt u mijn vraag waar moet ik heen om juiste hulp te krijgen, wie kan ik vertrouwen want alleen kunnen we het niet.
Op internet staan verschillende sites waar je heen kan voor hulp bij de hypotheek problemen van de DSB bank, andere organisaties helpen bij de koopsompolissen, dit maakt het zo moeilijk om na te gaan wie wil/ kan ons echt helpen en wie wil er zelf beter van worden. Welk pad moeten we nemen om weer vertrouwen te kunnen krijgen en dan niet in alleen in onze medemens maar ook in onze eigen toekomst wat zoals ik het nu zie is dit een sombere bedoeling.
Misschien kunt u ons helpen en handvatten geven, een duwtje in de goede richting dat is wat we nodig hebben.

Met vriendelijke groet,

Lola

707 5 Rapporteer

nz
door nzhippo - Oct 5, 2011 om 06:37
27 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het verstandig naar de gemeente te stappen. Ik weet niet in hoeverre ze kunnen helpen, maar je kunt in elk geval hulp krijgen met alles op een rijtje zetten, en de gemeente weet precies of er mogelijkheden zijn voor verdere hulp en zo ja, waar je die kunt krijgen.
Sterkte.

an
door angelique69 - Oct 5, 2011 om 14:48
8 Antwoorden / 0 Vragen

Had u al gekeken op de website www.dsbcompensatie.nl? In september is nl. een overeenstemming bereikt. U kunt zich t/m 31 december 2011 aanmelden.

Op 19 september 2011 is overeenstemming bereikt over een compensatieregeling door de curatoren van DSB Bank en een aantal belangenorganisaties en rechtsbijstandorganisaties. Met deze compensatieregeling zullen veel klanten van DSB Bank in staat zijn om een streep te zetten onder een onzekere periode.

Verder zou ik u aanraden om een afspraak te maken via een onafhankelijke adviseur om uw problemen voor te leggen en zo snel mogelijk naar een oplossing te zoeken. Bijvoorbeeld via www.nbva.nl.

Ik wens u veel sterkte.

sw
door swat1500 - Oct 5, 2011 om 23:30
3808 Antwoorden / 0 Vragen

Uw DSB hypotheek is geen probleem zolang u de afgesproken rentebetalingen kunt blijven voldoen. Betreft het een aflossingsvrije hypotheek of een andersoortige.
Vermoedelijk heeft u een aflossingsvrije hypotheek en daarnaast een of meer beleggingsverzekeringen waar bij het afsluiten u was voorgespiegeld dat de opbrengsten van deze verzekeringen voldoende zouden zijn (en zelf nog wat meer) om de hypotheek volledig af te lossen.
Als deze beleggingsverzekeringen ook bij de DSB afgesloten zijn heeft u inderdaad een serieus probleem. Zijn ze bij een andere maatschappij afgesloten dan zult moeten vragen of de verzekeringen kunnen worden omgezet in een bankspaarprodukt. U kunt dan het verlies beperken.

Met de woekerpolis check die op de site van kassa staat kunt u controleren of u zo'n dubieuze polis hebt.

Diverse maatschappijen bieden al de mogelijkheid om deze polissen boetevrij en fiscaal neutraal om te zetten in een "veiliger" polis. U moet de premies voor deze polissen wel op moeten blijven brengen anders worden de problemen ernstig.

Voor zover u naast voornoemde hypotheek en polissen ook nog persoonlijke lening(en) en/of doorlopende krediet(en) hebt lopen en deze niet meer op kunt brengen zult u naar een gemeentelijke kredietbank moeten stappen en aansturen op een schuldsanering.

Voor zover u daar

nb
door nbw - Oct 6, 2011 om 01:52
521 Antwoorden / 24 Vragen

En met alle respect je hebt wel internet? Doe aangifte en zoek rechtshulp.

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2011 om 13:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag lola,

Ga eens naar de site van TrosRadar en tik bovenaan in het zoekvakje in: koopsompolissen. Zowel in de vermelde uitzending(en) als via het forum vind je mogelijk de informatie die je zoekt.

vr.gr.