Incassobureau zonder ooit factuur te hebben gehad
Dhr Lommers is enkele keren geweest, omdat we storing hadden aan de geiser. Hiervoor hadden we dan ook een onderhoudscontract afgesloten. De eerste keer dat hij is geweest, gaf hij aan dat de kap niet van de geiser af kon omdat het kastje, waar de geiser in geplaatst is, te klein gezaagd zou zijn. Dhr Lommers gaf aan dat hij hiervoor geen kosten zou rekenen uit coulance. Tweede keer kwam een andere monteur die de kap er wel af kreeg en heeft ons goed geholpen en was binnen 30 min klaar.
Vervolgens blijven we storing houden en hebben we redelijk vaak geen warm water tot onze beschikking. Op Dinsdag 28 Februari valt de stroom uit in huis. Mijn partner onderzoekt wat het probleem is en zodra de stekker van de geiser in het stopcontact gedaan wordt, springt de aardlekschakelaar weer uit. Om 17:00 belt mijn partner naar Gasservice Brabant, omdat op de website staat aangegeven voor 19:00 uurstoring, wordt dezelfde dag nog verholpen. Helaas werden wij op die dag niet meer geholpen, omdat er niemand storingdienst had. De volgende dag kwam er een monteur langs die naar de geiser heeft gekeken. De geiser deed het tot onze verbazing gewoon weer en de monteur gaf het koffiezet apparaat de schuld. Het koffiezet apparaat is nooit kapot geweest en deed het ook gewoon die dag en tot op heden doet deze het ook nog steeds.
De monteur is 5 minuten binnen geweest en keert huiswaarts zonder enige hulp verder.
Vervolgens krijgt mijn partner plotseling op 13 Maart 2017 een aanmaning via zijn email adres met een openstaand bedrag van €111,62 met als datum 30 Januari 2017. Verder hebben we nog nooit een factuur mogen ontvangen, dus heb ik geen enkel idee waarvoor we deze kosten moeten betalen.
Direct na deze mail bellen we naar Dhr Lommers om uitleg te vragen waarvoor we dit bedrag moeten betalen. Mijn partner krijgt een zeer onaardige dhr Lommers aan de telefoon en verteld dat het gaat om een koffiezet apparaat wat kapot zou zijn. Mijn partner probeert op een rustige manier uit te leggen dat het koffiezet apparaat niet kapot is, waarop dhr Lommers hem voor leugenaar uit maakt. Vervolgens wordt de hoorn op de haak gegooit door dhr Lommers. Tot op heden nog steeds geen factuur ontvangen, maar ineens een incasso. Direct na deze incasso contact opgenomen met dhr Lommers. Wederom is dhr erg onaardig aan de telefoon en krijgen we geen uitleg waarom deze incasso opgestuurd is en waar deze bedragen ineens vandaan komen. Al met al kunnen we geen normale uitleg krijgen van dhr Lommers en weten we tot op heden nog steeds niet waarom we €111,62 moeten betalen.
erg lang verhaal, maar we hebben dus nooit een factuur gehad en krijgen ook geen uitleg van het installatie bedrijf. Een mail gestuurd daarover naar het incassobureau maar die geeft aan wel de facturen te hebben ontvangen van dhr Lommers.
Wat kan ik nu het beste doen?
erg lang verhaal en toch nog onduidelijk.
Van welk bedrijf is die meneer Lommers?
Waar heb je dat onderhoudscontract afgesloten?
Als je een onderhoudscontract hebt waarom moet je dan bij betalen?
Dhr lommers is van Gasservice Brabant en daar heb ik dat contract ook afgesloten. Ik heb geen idee waarom ik moet betalen en deze vraag krijg ik ook niet beantwoord van meneer zelf omdat hij ons niet op een normale manier te woord kan staan.
Wat ik begrijp, heer lommers gekomen kreeg kap er niet af, u zou geen factuur krijgen.
Vreemd bij onderhoudscontract om een factuur te krijgen, zeker als er geen onderdelen gebruikt zijn.
Dan andere monteur, neem aan ook van de zaak vd. heer lommers, gijser gemaakt.
Dan op 1maart monteur gekomen maar alles werkt dus geen reparatie.
Dus u moet, denk ik, 2 keer de monteur betalen, de monteur die in 30 min. de klus klaar had en de monteur op 1 maart, heeft wel niets gedaan maar u heeft hem laten komen.
Waarom u geen factuur heeft gekregen weet ik niet, het e-mail adres van uw man was bij de hr. lommers bekend, misschien via e-mail en in de spam folder terecht gekomen, kijk daar eens in.
De aanmaning is tenslotte ook via e-mail gekomen.
Die €111,62 zal wel voor de 30 min. klus en de factuur voor 1 maart zal nog wel komen.
De hr. Lommer zal denken dat de storing aan de koffiezetter lag en niet aan de gijser en u daarom moet betalen.
@toonder , ik zie klachten staan waarbij mensen een onderhoudscontract hebben en dan toch een rekening gepresenteerd krijgen , Dhr Lommers vertelt dan valt niet onder contract , maar achteraf blijkt dit wel zo te zijn .
Ik heb een contract getekend voor onderhoud en storing voor de geiser. Ook in de spamfolder geen factuur ontvangen.
Zou maar, als het niet te ver uit de buurt is, even naar de hr. Lommers toe gaan.
Via de telefoon gaat dat meestal niet zo lekker.
Het is vlakbij inderdaad, maar zoals ik hem aan de telefoon heb gehoord ben ik bang dat hij daar hetzelfde zal reageren
Hallo Mari88 ,
Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/contact
Maar als u een storingsmonteur laat komen terwijl er geen storing is, dan kan ik me voorstellen dat u daar een rekening voor krijgt. Wat staat er in uw contract met de Gasservice?
Geen factuur betekent nog niet automatisch dat u niet hoeft te betalen. Als in 't contract staat dat u kosten krijgt wanneer de monteur voor niets komt, dan had u op 13 maart moeten betalen.
In het contract staat onderhoud en storing. Als die monteur om 17:00 gewoon langs geweest was kon hij zien dat de geiser er niet deed. Op de website staat aangegeven voor 19:00 uur gebeld is dezelfde dag de storing nog opgelost... niet dus
Dat zal best, als u 's ochtends even had gecontroleerd, had u de monteur af kunnen bellen. Het is enkel uw woord, u hebt geen bewijs. De monteur heeft geconstateerd dat ie voor noppes is langsgekomen.
Smorgens om 8 uur kwam de monteur langs, maar goed.
Mag ik het ff niet volgen, een geiser aangesloten op een stopcontact? U heeft het toevallig niet over een CV ketel. Als deze de oorzaak is van het uitvallen van de aardlekschakelaar is er echt wel wat mis met de ketel. Ook vreemd dat u nooit een factuur heeft ontvangen. Hierin moet vermeld staan waar de kosten vandaan komen. Het feit dat die heer niet verteld waar het vandaan komt geeft mij te denken dat deze de factuur wel heeft gemaakt maar nooit heeft verzonden. Maar buiten de factuur had u ook nog een herinnering moeten ontvangen.
Ja we hebben alleen een geiser en die heeft ook stroom nodig. Ik heb idd ook nooit een herinnering gehad, dus ik vind het allemaal maar vreemd en ga zeker niet zomaar betalen. Daarnaast heb ik gekeken op consuwijzer en daar heb ik gezien dat de incasso kosten ook nogeens te hoog zijn. Er klopt dus allemaal maar weinig van
Mari88 u heeft met een zekere mijnheer Lommers helemaal geen onderhoudscontract afgsloten, maar met Gasservice Brabant. Als u uw storing bij Gasservice Brabant heeft gemeld en mijnheer Lommers is gekomen, dan is hij in opdracht van Gasservice Brabant gekomen.
Echter: als u storingen meldt, doet u dat dan bij Gasservice Brabant of bij die mijnheer Lommers zelf? Als dat laatste het geval is dan snaait die mijnheer Lommers er waarschijnlijk bij en stuurt hij u eigen facturen en niet Gasservice Brabant. Ik zou dus de originele factuur bij Gasservice Brabant eens proberen op te vragen. Als deze de originele factuur helemaal niet hebben (waar ik bang voor ben), dan weet Gasservice Brabant nergens van een weet u inmiddels wel hoe laat het is.
Ik heb naar Gasservice Brabant gebeld zover ik weet, maar krijg dan dhr lommers aan de telefoon. Ze hebben ook aangegeven dat dhr lommers daar de manager is, ik weet niet of dit verder klopt. De receptionist weet namelijk zelf ook niks als ik haar vragen stel. Heeft u er zelf toevallig ook ervaring mee? Ik ga eens even uitzoeken of het van Gasservice Brabant afkomt of van lommers zelf.
Nee, ik heb daar geen ervaring mee. Ik denk dat Gasservice Brabant een heel klein bedrijfje is waar die mijnheer Lommers eigenaar van is en tevens de enige monteur. Toch moet Gasservice Brabant u, al dan niet via het incassobureau, de originele nota ter hand moeten stellen. Hebben ze die niet, dan hebben ze geen poot om op te staan. Laat het dan maar tot een rechtzaak komen, want ook een rechter zal naar de originele nota vragen. Eén belangrijk ding. Doe vanaf nu niets meer mondeling of telefonisch. Doe alle verzoeken vanaf nu per brief of per email. Hiermee toont u aan dat u alles in het werk heeft gesteld om achter de originele documenten te komen. Is Gasservice weigerachtig, ook eisen dat zijn alleen nog schriftelijk (of per email) communiceren met u, dan hebben zij geen enkel recht van spreken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer