Ma
door Mari88 Jun 2, 2017 om 14:23
Geldzaken & recht

Incassobureau zonder ooit factuur te hebben gehad

Dhr Lommers is enkele keren geweest, omdat we storing hadden aan de geiser. Hiervoor hadden we dan ook een onderhoudscontract afgesloten.  De eerste keer dat hij is geweest, gaf hij aan dat de kap niet van de geiser af kon omdat het kastje, waar de geiser in geplaatst is, te klein gezaagd zou zijn. Dhr Lommers gaf aan dat hij hiervoor geen kosten zou rekenen uit coulance. Tweede keer kwam een andere monteur die de kap er wel af kreeg en heeft ons goed geholpen en was binnen 30 min klaar.

Vervolgens blijven we storing houden en hebben we redelijk vaak geen warm water tot onze beschikking. Op Dinsdag 28 Februari valt de stroom uit in huis. Mijn partner onderzoekt wat het probleem is en zodra de stekker van de geiser in het stopcontact gedaan wordt, springt de aardlekschakelaar weer uit. Om 17:00 belt mijn partner naar Gasservice Brabant, omdat op de website staat aangegeven voor 19:00 uurstoring, wordt dezelfde dag nog verholpen. Helaas werden wij op die dag niet meer geholpen, omdat er niemand storingdienst had.  De volgende dag kwam er een monteur langs die naar de geiser heeft gekeken.  De geiser deed het tot onze verbazing gewoon weer en de monteur gaf het koffiezet apparaat de schuld. Het koffiezet apparaat is nooit kapot geweest en deed het ook gewoon die dag en tot op heden doet deze het ook nog steeds.

De monteur is 5 minuten binnen geweest en keert huiswaarts zonder enige hulp verder.

Vervolgens krijgt mijn partner plotseling op 13 Maart 2017 een aanmaning via zijn email adres met een openstaand bedrag van €111,62 met als datum 30 Januari 2017. Verder hebben we nog nooit een factuur mogen ontvangen, dus heb ik geen enkel idee waarvoor we deze kosten moeten betalen.

Direct na deze mail bellen we naar Dhr Lommers om uitleg te vragen waarvoor we dit bedrag moeten betalen. Mijn partner krijgt een zeer onaardige dhr Lommers aan de telefoon en verteld dat het gaat om een koffiezet apparaat wat kapot zou zijn. Mijn partner probeert op een rustige manier uit te leggen dat het koffiezet apparaat niet kapot is, waarop dhr Lommers hem voor leugenaar uit maakt. Vervolgens wordt de hoorn op de haak gegooit door dhr Lommers. Tot op heden nog steeds geen factuur ontvangen, maar ineens een incasso. Direct na deze incasso contact opgenomen met dhr Lommers. Wederom is dhr erg onaardig aan de telefoon en krijgen we geen uitleg waarom deze incasso opgestuurd is en waar deze bedragen ineens vandaan komen. Al met al kunnen we geen normale uitleg krijgen van dhr Lommers en weten we tot op heden nog steeds niet waarom we €111,62 moeten betalen.

erg lang verhaal, maar we hebben dus nooit een factuur gehad en krijgen ook geen uitleg van het installatie bedrijf. Een mail gestuurd daarover naar het incassobureau maar die geeft aan wel de facturen te hebben ontvangen van dhr Lommers.
Wat kan ik nu het beste doen?

5979 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 2, 2017 om 14:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

erg lang verhaal en toch nog onduidelijk.
Van welk bedrijf is die meneer Lommers?
Waar heb je dat onderhoudscontract afgesloten?
Als je een onderhoudscontract hebt waarom moet je dan bij betalen?

Ma
door Mari88 - Jun 2, 2017 om 14:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dhr lommers is van Gasservice Brabant en daar heb ik dat contract ook afgesloten. Ik heb geen idee waarom ik moet betalen en deze vraag krijg ik ook niet beantwoord van meneer zelf omdat hij ons niet op een normale manier te woord kan staan.

Ge
door Genee - Jun 2, 2017 om 14:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik begrijp, heer lommers gekomen kreeg kap er niet af, u zou geen factuur krijgen.
Vreemd bij onderhoudscontract om een factuur te krijgen, zeker als er geen onderdelen gebruikt zijn.
Dan andere monteur, neem aan ook van de zaak vd. heer lommers, gijser gemaakt.
Dan op 1maart monteur gekomen maar alles werkt dus geen reparatie.
Dus u moet, denk ik, 2 keer de monteur betalen, de monteur die in 30 min. de klus klaar had en de monteur op 1 maart, heeft wel niets gedaan maar u heeft hem laten komen.
Waarom u geen factuur heeft gekregen weet ik niet, het e-mail adres van uw man was bij de hr. lommers bekend, misschien via e-mail en in de spam folder terecht gekomen, kijk daar eens in.
De aanmaning is tenslotte ook via e-mail gekomen.
Die €111,62 zal wel voor de 30 min. klus en de factuur voor 1 maart zal nog wel komen.

De hr. Lommer zal denken dat de storing aan de koffiezetter lag en niet aan de gijser en u daarom moet betalen.

marita5
door marita5 Jun 2, 2017 om 15:47
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@toonder , ik zie klachten staan waarbij mensen een onderhoudscontract hebben en dan toch een rekening gepresenteerd krijgen , Dhr Lommers vertelt dan valt niet onder contract , maar achteraf blijkt dit wel zo te zijn .

Ma
door Mari88 - Jun 2, 2017 om 15:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een contract getekend voor onderhoud en storing voor de geiser. Ook in de spamfolder geen factuur ontvangen.

Ge
door Genee Jun 2, 2017 om 15:09
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zou maar, als het niet te ver uit de buurt is, even naar de hr. Lommers toe gaan.
Via de telefoon gaat dat meestal niet zo lekker.

Ma
door Mari88 Jun 2, 2017 om 18:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het is vlakbij inderdaad, maar zoals ik hem aan de telefoon heb gehoord ben ik bang dat hij daar hetzelfde zal reageren

marita5
door marita5 - Jun 2, 2017 om 15:12
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mari88 ,

Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Ma
door Mari88 - Jun 2, 2017 om 15:41
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel! Ik zal eens bellen met consuwijzer

ha
door halex - Jun 2, 2017 om 16:12
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Maar als u een storingsmonteur laat komen terwijl er geen storing is, dan kan ik me voorstellen dat u daar een rekening voor krijgt. Wat staat er in uw contract met de Gasservice?
Geen factuur betekent nog niet automatisch dat u niet hoeft te betalen. Als in 't contract staat dat u kosten krijgt wanneer de monteur voor niets komt, dan had u op 13 maart moeten betalen.

Ma
door Mari88 Jun 2, 2017 om 16:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

In het contract staat onderhoud en storing. Als die monteur om 17:00 gewoon langs geweest was kon hij zien dat de geiser er niet deed. Op de website staat aangegeven voor 19:00 uur gebeld is dezelfde dag de storing nog opgelost... niet dus

ha
door halex Jun 2, 2017 om 18:12
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dat zal best, als u 's ochtends even had gecontroleerd, had u de monteur af kunnen bellen. Het is enkel uw woord, u hebt geen bewijs. De monteur heeft geconstateerd dat ie voor noppes is langsgekomen.

Ma
door Mari88 Jun 2, 2017 om 18:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

Smorgens om 8 uur kwam de monteur langs, maar goed.

gerbera
door gerbera - Jun 2, 2017 om 16:23
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Mag ik het ff niet volgen, een geiser aangesloten op een stopcontact? U heeft het toevallig niet over een CV ketel. Als deze de oorzaak is van het uitvallen van de aardlekschakelaar is er echt wel wat mis met de ketel. Ook vreemd dat u nooit een factuur heeft ontvangen. Hierin moet vermeld staan waar de kosten vandaan komen. Het feit dat die heer niet verteld waar het vandaan komt geeft mij te denken dat deze de factuur wel heeft gemaakt maar nooit heeft verzonden. Maar buiten de factuur had u ook nog een herinnering moeten ontvangen.

Ma
door Mari88 - Jun 2, 2017 om 16:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja we hebben alleen een geiser en die heeft ook stroom nodig. Ik heb idd ook nooit een herinnering gehad, dus ik vind het allemaal maar vreemd en ga zeker niet zomaar betalen. Daarnaast heb ik gekeken op consuwijzer en daar heb ik gezien dat de incasso kosten ook nogeens te hoog zijn. Er klopt dus allemaal maar weinig van

kc
door kcdb - Jun 2, 2017 om 17:02
113 Antwoorden / 2 Vragen

Mari88 u heeft met een zekere mijnheer Lommers helemaal geen onderhoudscontract afgsloten, maar met Gasservice Brabant. Als u uw storing bij Gasservice Brabant heeft gemeld en mijnheer Lommers is gekomen, dan is hij in opdracht van Gasservice Brabant gekomen.

Echter: als u storingen meldt, doet u dat dan bij Gasservice Brabant of bij die mijnheer Lommers zelf? Als dat laatste het geval is dan snaait die mijnheer Lommers er waarschijnlijk bij en stuurt hij u eigen facturen en niet Gasservice Brabant. Ik zou dus de originele factuur bij Gasservice Brabant eens proberen op te vragen. Als deze de originele factuur helemaal niet hebben (waar ik bang voor ben), dan weet Gasservice Brabant nergens van een weet u inmiddels wel hoe laat het is.

Ma
door Mari88 Jun 2, 2017 om 17:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb naar Gasservice Brabant gebeld zover ik weet, maar krijg dan dhr lommers aan de telefoon. Ze hebben ook aangegeven dat dhr lommers daar de manager is, ik weet niet of dit verder klopt. De receptionist weet namelijk zelf ook niks als ik haar vragen stel. Heeft u er zelf toevallig ook ervaring mee? Ik ga eens even uitzoeken of het van Gasservice Brabant afkomt of van lommers zelf.

kc
door kcdb Jun 4, 2017 om 23:52
113 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, ik heb daar geen ervaring mee. Ik denk dat Gasservice Brabant een heel klein bedrijfje is waar die mijnheer Lommers eigenaar van is en tevens de enige monteur. Toch moet Gasservice Brabant u, al dan niet via het incassobureau, de originele nota ter hand moeten stellen. Hebben ze die niet, dan hebben ze geen poot om op te staan. Laat het dan maar tot een rechtzaak komen, want ook een rechter zal naar de originele nota vragen. Eén belangrijk ding. Doe vanaf nu niets meer mondeling of telefonisch. Doe alle verzoeken vanaf nu per brief of per email. Hiermee toont u aan dat u alles in het werk heeft gesteld om achter de originele documenten te komen. Is Gasservice weigerachtig, ook eisen dat zijn alleen nog schriftelijk (of per email) communiceren met u, dan hebben zij geen enkel recht van spreken.

marita5
door marita5 - Jun 2, 2017 om 18:17
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Mari88 ,

Lees ook hier , Dhr Lommers is eigenaar maar noemt zich zelf bedrijfsleider , klik op de rode regel ( lees ook benedenaan reacties )

https://www.installatie.nl/artikelen/installateur-in-beeld-frank-lommers/

audb
door audb - Jun 2, 2017 om 18:27
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Heel kort vraag bij het Incassobureau de facturen op deze zijn ze verplicht te overhandigen.

Kloppen deze niet bv door dat de datum die er op staan niet overeenkomen dan moet u opnieuw de Incassobureau daar van op de hoogte te stellen en aangeven dat u weigerd het te betalen en zonodig een kortgeding wil beginnen als er geen oplossing wordt geboden.

Immers kan u nooit eerder een opdracht hebben gegeven dan het probleem is ontstaan.

Wel zou er een nieuwe factuur opgestuurt mogen worden maar als de geiser er weer niet op wordt vermeld dan zou u dan het beste een aangetekendebrief sturen en daar in de vermelding dat u niet eens bent met de factuur en deze ook niet wenst te betalen.

Dat de geiser het de volgendedag weer deed kon u ook niet weten immers was er op het moment van melden wel degelijk een storing.

Dat deze niet werdt ondekt op de dag dat u hier over een melding deed maar pas de dag er na is helaas voor deze firma geen redenen om u kosten te berekenen.

Immers hadden zijn iemand moeten sturen daar betaalt u ook voor en er was geen sprake van overmacht maar van niet goed inplannen van het personeel.

Ook had de monteur moeten uitzoekken of het probleem veroorzaakt werdt door een defect of dat er gewoon iets anders de oorzaak was.

ha
door halex Jun 2, 2017 om 20:02
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een onzin. De monteur is voor noppes gekomen. Doet totaal niet terzake dat ie dezelfde avond niet kwam. Tevens moet niet TS naar de rechter, maar de Gasservice Brabant. Die willen geld zien, TS wil niets. Tot slot hoeft de monteur helemaal niets te onderzoeken behalve de geiser. Het is contract voor de geiser, niet voor andere apparatuur. Juridische zaken zijn overduidelijk niet aan u besteed.

audb
door audb Jun 5, 2017 om 15:31
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Goed lezen : De monteur is 5 minuten binnen geweest en keert huiswaarts zonder enige hulp verder.

Echter heeft de vraagsteller wel degelijk mederemalen aangegeven dat de geiser uitvalt en dat er kortsluiting is als ze de stekker in het stopcontact doen.

Een goede monteur had kunnen weten dat het misschien wel een los contakt was of dat de kabel naar de geiser vervangen moet worden.

Ik weet niet of u nog het van vroeger kan herinderen maar als een tv of radio het niet deed (of doet)  dan gaf je er een harde klap /vuist slag er op en dan deed het ding het weer een tijd goed net wat er nu gebeurt met de geiser.

Even een kap los halen kan al genoeg zijn om het weer te laten werken en dan heet het al snel dat er niets aan de hand is.

Tevens staat op de website staat aangegeven voor 19:00 uurstoring, wordt dezelfde dag nog verholpen dus heeft de vraagsteller wel degelijk recht mits optijd gebeld.

Dat ze geen monteur hebben opdat moment is niet aan de orde dat is gewoon een kwestie van genoeg personeel inplannen en anders op de website vermelden dat ze alleen bij spoed een monteur sturen.

Zelf zou ik zo spoedig mogelijk een ander bedrijf zoeken en de boel goed na laten kijken.

ha
door halex Jun 5, 2017 om 16:54
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wauw, u snapt 't echt niet. De monteur kon geen storing aan de geiser ontdekken (en hij is alleen voor de geiser, niet voor de rest, daar had TS een elektriciën voor moeten bellen) en gaat dus onverrichter zake terug. Voor noppes gekomen dus en dat kost centjes. Maar vooral het oerdomme antwoord om desnoods een kort geding te beginnen. Terwijl TS niet eens de eiser is. Zoals ik al zei: houdt u zich vooral verre van juridische vragen/antwoorden. *einde discussie*

panter22
door panter22 - Jun 2, 2017 om 19:29
6599 Antwoorden / Vragen

De eerste keer kon Lammers de kap niet van de geiser afkrijgen en er werden geen kosten berekend.
De tweede keer was dan op 30 januari? In 30 minuten klaar. Volgens de voorwaarden hoef je bij storingen geen voorrijkosten te betalen en werkuren, maar wel materialen.
Hebben jullie die rekening wel gehad? Of zijn er geen onderdelen vernieuwd?
http://www.gasservice-brabant.nl/project/voorwaarden/

A
ls die Lommers onvriendelijk is aan de telefoon, mail dan naar het bedrijf. Hij is misschien bezig en zijn vrouw doet mede de administratie. Die heeft misschien wat meer tijd om alles uit te zoeken. Bovendien heb je bewijs dat je geregeerd hebt.

Ma
door Mari88 Jun 2, 2017 om 19:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nee er is nooit wat vervangen. Die spullen hadden ze namelijk niet bij dus hebben ze alleen de branders geveild.
ik heb ondertussen de rekeningen gezien via het incassobureau want ik heb ze opgevraagd. Er staan voorrijkosten en regiewerk.. ik vraag me af wat dat regiewerk dan is.

ik heb doorgegeven aan het incassobureau dat ik een contract had en daarin dus ook de voorwaarden staan van geen voorrijkosten etc. Deze
mail is doorgestuurd naar het bedrijf. Ik wacht met spanning af, want zoals het contract aangeeft zitten die kosten daarbij inbegrepen

Ni
door Nientje1980 Jun 4, 2017 om 20:39
46 Antwoorden / Vragen

Wat ik me afvraag is: heeft u nu nog steeds klachten met de geiser?
Is de aardlekschakelaar er nogmaals uitgegaan nadat u de geiser gebruikte/stekker in stopcontact deed?
En ik geef u de tip met met uw probleem naar het juridisch loket of de rechtsbijstand te gaan.
Want als de bezoeken van de monteur onder het contract vallen, dan zou de rekening onterecht zijn.
En ook al heeft de monteur de volgende ochtend niet verder gezocht naar de oorzaak van de storing hoeft nog niet te betekenen dat deze er niet is geweest.
succes met uw zaak.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 4, 2017 om 23:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heb het artikel gelezen van Frank Lommers. Heeft MIT gedaan? Das een topopleiding in de States. Dan wordt je geen loodgieter en werk je ook niet voor dit soort bedrijven.

Ma
door Mari88 Jun 4, 2017 om 23:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

MIT is Middelbare installatietechniek werktuigkundige installaties en zit gewoon in Den Bosch..

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 5, 2017 om 00:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hahaha ik was al verbaasd, maar gewoon ook een MIT in Den Bosch, tja als Noord Hollander weet je dat natuurlijk niet.