co
door corneliaj Aug 14, 2017 om 14:19
Geldzaken & recht

Incassocenter / invorderingsbedrijf

Vanwege dit artikel: https://www.invorderingsbedrijf.nl/blog/incasso/geleend-geld-terugvorderen heb ik gereageerd, waardoor vervolgens Incassocenter contact met mij opnam. Uitdrukkelijk werd mij geinformeerd dat het mij niets ging kosten, waardoor ik een dossier heb geopend als consument om geleend geld bij een andere consument terug te halen. Nu blijkt dat het niet kosteloos is voor mij.
Ik heb afgelopen weken al diverse e-mails gestuurd, maar krijg geen enkele reactie terug om dit met hun op te lossen, omdat ik nu eigenlijk het dossier gesloten wil hebben richting mijn debiteur. Mijn debiteur geeft namelijk aan nooit een 14 dagen brief ontvangen te hebben. Hier krijg ik van Incassocenter geen enkele reactie op terug.

Wie heeft ook ervaring met Incassocenter / invorderingsbedrijf en wat kunnen jullie hierover zeggen?

22142 19 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Aug 14, 2017 om 14:30
16947 Antwoorden / 109 Vragen
0

U bent kennelijk een ondernemer? Dit is een consumentensite. Stel uw vraag op

https://www.higherlevel.nl

co
door corneliaj - Aug 14, 2017 om 14:42
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Beste Tenormin,

Het gaat om een geleend geld kwestie tussen twee consumenten.

tenormin
door tenormin - Aug 14, 2017 om 15:04
16947 Antwoorden / 109 Vragen
0

@corneliaj: dan komen er vast nog wel antwoorden van medeforumleden, die kunnen u vast verder helpen. Ik zag alleen op de door u genoemde site: "bent u ondernemer etc."

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2017 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik lees: "no-cure/no-pay". Dus niet "gratis".

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 14, 2017 om 17:25
7394 Antwoorden / 3 Vragen
1

Als u een instelling (incassobureau) inschakelt die u gaat helpen het geleende geld terug te vorderen dan gaan zij voor u aan de slag en dat moet natuurlijk betaald worden.
Uw link:
https://www.invorderingsbedrijf.nl/blog/incasso/geleend-geld-terugvorderen

marita5
door marita5 - Aug 14, 2017 om 17:53
11671 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Corneliaj , 

Uitdrukkelijk werd mij geinformeerd dat het mij niets ging kosten, 

Het was beter geweest om de voorwaarden te lezen voordat u met dit bedrijf in zee ging : 

10 Tarieven

10.1 De tarieven zijn genoemd in de overeenkomst en / of de geldende tarievenlijsten .10.2 Het Invorderingsbedrijf heeft te allen tijde het recht de tarieven te wijzigen door verstrekking van een nieuwe tarievenlijst. De nieuwe tarieven gelden dan ook voor de lopende overeenkomsten. Het Invorderingsbedrijf zal de nieuwe tarievenlijst één maand voor de ingangsdatum daarvan aan Cliënt verstrekken. Indien de wijziging een verhoging inhoudt van 10% of meer kan Cliënt de overeenkomst ontbinden. Het recht op ontbinding vervalt indien Cliënt niet binnen één maand na verstrekking van de nieuwe tarievenlijst schriftelijk -en aangetekend- de overeenkomst ontbindt. 10.3 Provisie is verschuldigd over alle betalingen gedaan, ongeacht aan wie, nadat Cliënt de opdracht in behandeling heeft genomen. De datum van de bevestiging van de opdracht geldt als datum waarop de opdracht in behandeling is genomen. 10.4 De kosten van door het Invorderingsbedrijf in en buiten rechte ingeschakelde derden komen voor rekening van Cliënt. Hetzelfde geldt voor onverhaalbare gerechts- en executiekosten alsmede al die kosten die worden veroorzaakt doordat Debiteuren van Cliënt (een) procedure(s) opstarten. In geval er een honorarium wordt berekend, wordt het honorarium verhoogd met 6% kantoorkosten over dat honorarium, BTW en verschotten. 10.6 Het Invorderingsbedrijf is gerechtigd additionele kosten (ook gemaakt door derden) bij Cliënt in rekening te brengen, voor zover deze niet verhaalbaar zijn op de Debiteur.

Lees hier de volledige voorwaarden , klik op de rode regels..

https://www.invorderingsbedrijf.nl/algemene-voorwaarden

 Lees ook hier enkele klachten , 

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/invorderingsbedrijf/details?companyId=6e4c8c2a-3a3f-48cb-902c-ed43220e39f8 

 

Incasso No Cure No Pay – Incasseren zonder risico

U wilt vooraf weten waar u aan begint en wat het u kost. Daarom werken we niet met kleine lettertjes, maar hanteren we heldere incassotarieven .

https://www.invorderingsbedrijf.nl/incasso-no-cure-no-pay

Ho
door Hopeless - Sep 13, 2017 om 02:38
1 Antwoorden / Vragen
0

INCASSOBEDRIJVEN ZOALS INVORDERINGSBEDRIJF BV MOETEN GESTOPT WORDEN!!!

Wanneer je internet doorspit dan zijn er heel wat negatieve reviews over Invorderingsbedrijf te vinden. Reviews en veroordelingen (zie o.a. ECLI:NL:RBGEL:2015:5542, uitspraak reclamecode commissie Dossiernr:2014/00604, enz.) die er niet om liegen. De overheid, bij monde de AFM/ACM, willen of kunnen aan dit soort praktijken niets doen. Mogelijk dat publiciteit en/of een gecoördineerd burgerinitiatief praktijken zoals bij Invorderingsbedrijf kunnen doen stoppen. Immers, het kan toch niet zo zijn dat misleiding ZZp-ers, kleine MKB-bedrijven en particulieren consumenten financieel ernstig duperen.
Op de site van de consumentenbond ( https://community.consumentenbond.nl/geld-verzekeringen-6/invorderingsbedrijf-bv-incassobureau-2638/index2.html ) zijn heel wat verhalen van gedupeerden terug te vinden en wordt een aanzet gedaan om via een collectief iets te doen tegen dit onrecht. Naar mijn mening is dit een zeer goed initiatief. Zo'n collectief zou wel eens voor veel mensen soelaas kunnen bieden, vandaar dat ik dit onder de aandacht wil brengen. Mocht zo'n collectief vanuit dat kanaal niet tot stand komen, dan overweeg ik serieus om zelf (hopelijk met de hulp van medegedupeerden) hiertoe actie te ondernemen.

De volgende tekst van een review op webwiki wil ik de lezer niet onthouden.
R.K. schreef 2 dagen geleden
Reviews van ontevreden klanten op Trustpilot over Invorderingsbedrijf worden met dreigementen en ontkenningen benaderd. Deze intimidatie maakt dat klanten zich terugtrekken omdat ze geen zin meer hebben in de mogelijke ellende.
Invorderingsbedrijf wil alleen positieve reviews en laat daarom haar medewerkers een positieve beoordelingen over hun werkgever op het internet zetten. Zoals o.a. Leung en Huisman hebben gedaan. 
Disproportionele facturen en schenden van haar zorgplicht is één van de belangrijkste kenmerken van dit bedrijf. Alleen hun inkomen telt, daarom wordt bewust en zonder vooraankondiging op een haalbaar of niet haalbaar gerechtelijk traject aangestuurd. De website is dan ook zeer bewust vaag en onoverzichtelijk gehouden. Vragen worden niet of ontwijkend beantwoord. Administratief is dit bedrijf onzorgvuldig hetgeen bijdraagt om snel in de gerechtelijke fase te kunnen komen. De te produceren stukken eenvoudig van aard, de prijs daarentegen niet. In gesprek gaan met hun lukt nauwelijks of niet. Wanneer zij merken dat hun klant niet alles zonder meer accepteert, komen allerlei coulance-regelingen te voorschijn. Dit al of niet gekoppeld aan een vaststellingsovereenkomst om die klant het zwijgen op te leggen. Moneyfirst en Invorderingsbedrijf zijn aan elkaar gelieerd en worden geleid door gewetenloze snelle jongens. Wanneer de overheid aan deze praktijken niets kan of wil doen, dan kan een groot collectief mogelijk wel wat uitrichten.

MA
door MAuwens Nov 21, 2017 om 19:52
2 Antwoorden / Vragen

ja ik ben ook bezig mensen en bedrijven te zoeken die gedupeerd zijn door Invorderingsbedrijf. Ik ben zelf al voor meer dan 1000 euro opgelicht en ze dreigen nu met een factuur van 4.500 euro als eindafrekening terwijl het oorspronkelijke bedrag wat open stond bij mijn debiteur 650 euro was.
U kunt me bellen op nr 06-52312788

ju
door juliomariner Jan 3, 2018 om 14:23
1393 Antwoorden / 2 Vragen

Niet handig om uw nummer op een forum te plaatsen

ja
door janice1979 - Sep 13, 2017 om 13:47
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb ook heel veel problemen met het incassocentre/incassobedrijf. Ik zou iedereen aanraden om niet met ze in zee te gaan. Gratis was het vanaf dag 1 niet omdat ze werken met een soort abonnement. Dit betekend dat je eenmalig een bedrag betaald per jaar en daarmee kunnen ze je helpen. Maar ze zijn echt niet oke, slechte communicatie (behalve tijdens het sales moment- daar zijn ze charmant, begripvol en heel goed te bereiken, maar daarna is het slecht, ze maken heel veel fouten en zijn zeer onaardig voor hun klanten. Ik zal nooit meer met ze werken, maar het lukt me maar niet om uberhaubt van ze af te komen.
Zeer zeker geen aanrader, probeer het altijd via een andere weg!

succes

Gi
door Gil - Nov 14, 2017 om 17:02
1 Antwoorden / Vragen
0

Het zijn oplichters, dat zijn ze. Mondeling geven ze je advies wat uiteindelijk tegen jou werkt. Zo zijn wij geadviseerd om akkoord te gaan met het bod van debiteur. ik heb nadrukkelijk gevraagd hoe het dan zit met de voorwaarden en de kosten die incassocenter gemaakt heeft, moeten wij die dan betalen? Meneer zei dat incassocenter zelf de kosten verhaalt bij de debiteur, dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken, dat het ons dan niets kost, maar dat ze de kosten op debiteur verhalen en dat wij dus gewoon het bod moesten accepteren. Op dat advies akkoord gegaan met het bod, en nu willen ze dat wij hun kosten betalen. Meermaals gebeld, werknemers geven aan intern onderzoek te laten doen want ze kunnen de gesprekken terugluisteren. Inmiddels 4 maanden verder en niets gebeurd. Vandaag met één arrogante werknemer gesproken, hij zegt dat hij helemaal niets terug gaat luisteren en dat wij maar het bewijs moeten leveren. Terwijl zij gewoon weten dat het gezegd is. Belachelijk gewoon. Malafide praktijken, want we zouden helemaal niet akkoord gaan met het bod van debiteur als we wisten dat wij voor de kosten zouden opdraaien. Dit hadden wij expliciet gevraagd en werden dus bewust in de val gelokt. Heel jammer om zo met mensen om te gaan.

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2017 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nooit gehoord dat men afspraken zwart op wit moet zetten?

Gi
door Gil Nov 14, 2017 om 20:00
1 Antwoorden / Vragen

Klopt, voortaan zeker doen. Mondelinge afspraken zijn ook rechtsgeldig, helaas is het bewijs in dit geval in hun handen en dat weten ze ook wel. Ik ging er natuurlijk niet van uit dat het oplichterij was, anders had ik toch echt om schriftelijke bevestiging gevraagd goordat ik akkoord ging. Sowieso is alles bewust zo gedaan, want kreeg ook te horen van een werknemer 'oh raar ik zie geen aantekening staan, terwijl ik het echt laatst had gezet'. Heel vaag allemaal. Onbetrouwbaar, slecht bedrijf.

MA
door MAuwens Nov 21, 2017 om 19:47
2 Antwoorden / Vragen

je krijgt bij dit bedrijf niets zwart op wit. Ze beloven je van alles en als je vraagt of ze t je willen mailen zeggen ze dat ook toe en vervolgens hoor je er niets meer over. Willen jullie contact met mij opnemen? Hoe meer mensen/bedrijven ik weet te vinden des te sterker staan we.
U mag me bellen op nr 06-52312788 of een pb via facebook. Miriam Auwens

ju
door juliomariner Jan 3, 2018 om 14:25
1393 Antwoorden / 2 Vragen

Zet nou geen contactgegevens op een forum, zucht

MA
door MAuwens - Nov 21, 2017 om 19:45
2 Antwoorden / Vragen
1

Ja ik heb helaas ook een slechte ervaring met dit bedrijf...heeft me al 1000 euro gekost. Terwijl de vordering op onze debiteur 650 euro was. Ze dreigen nu met een eindafrekening van 4500 euro!! Dus ik zou graag iedereen die slechte ervaringen heeft met het Invorderingsbedrijf verzoeken contact met mij op te nemen.

an
door anne84 Mar 2, 2018 om 13:41
Antwoorden / Vragen

Beste Mauwens en andere gedupeerden. Ook ik heb slechte ervaringen met Incasso Center. Samen met Invorderingsbedrijf spelen zij onder 1 hoed. 
Ik ben bezig om een zaak tegen hen op te zetten. Hoe meer gedupeerden zich hiervoor willen inschrijven, hoe beter. Dan kunnen we ons recht halen!
Hoe kan ik contact opnemen met jullie?
Mvg, Anne

BasCostBudde
door BasCostBudde Mar 7, 2018 om 10:16
Antwoorden / Vragen

Ik ben nog bezig de slechte ervaring te ontwikkelen. Nadat ik hun tweede factuur prompt heb betaald, is de kwaliteit van de communicatie aanzienlijk gedaald.

Zelfde vraag als Anne: hoe kan ik in contact komen?

Edit: Mij kun je vinden op Facebook.

Fa
door Fatiha1982 Mar 13, 2018 om 09:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

beste mevrouw,

ik ben ook een gedupeerde van incasso/ invorderings bedrijf kunt u contact met mij opnemen . Ik kan u niet vinden op facebook

Terug naar de vraag

In
door Incasso klant - Jan 3, 2018 om 14:09
1 Antwoorden / Vragen
0

Hmmm vervelend hoor! Weet je zeker dat jouw e-mail goed is aangekomen? Ik kan natuurlijk niet in jouw zaak kijken, maar ik heb zelf gebeld naar het kantoor in Den Haag en heb daar een goed gesprek gehad. Het ging hierbij wel om het invorderingsbedrijf. Hier werd ik keurig te woord gestaan, ik had namelijk zo een zelfde incident. Ik had mijn jas verkocht via internet, alleen heb ik nooit geld gekregen van de debiteur. Kreeg met kerst een couponcode om een keer een gratis incassoproject in te stappen. Nu zijn ze hier mee bezig.
Mijn enige advies zou nog kunnen zijn: De beller is sneller?!

gerbera
door gerbera - Jan 3, 2018 om 14:23
7487 Antwoorden / 14 Vragen
0

Incasso klant,

Ruim 5 maanden later met zo'n reactie te komen is wel erg opvallend en heb ik mijn twijfels aan de inhoud van uw verhaal.
Of u bent een van dit bedrijf of u heeft de reacties hier niet goed gelezen.
Dus reclame maken alhier heeft geen enkele zin.

pa
door paulverheijden1967 - Jan 16, 2018 om 14:40
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb ook een slechte ervaring met dit bedrijf. Maar door ze met eigen middelen te bestrijden kan je toch wat bereiken.
Ik had een vordering in het buitenland van een paar honderd euro. Op zich een simpele zaak. Daarom had ik het invordingsbedrijf ingeschakeld.
Ze werken alleen met voorschotbetaling. Wat ze vervolgens voor dat geld doen blijft onduidelijk. Daar geven ze nooit antwoord op. Ook de eventuele correspondentie die namens mij gevoerd zou zijn, krijg je na herhaalde verzoeken niet. Wanneer je vervolgens in een nieuwe fase van het incassoproces komt, moet je weer opnieuw een voorschot betalen. Ook daar ben ik nog ingetrapt. Ik zat toen al op zo'n 1000,- euro kosten, zonder enig perspectief op betaling.

Bij de derde ronde voorschotfactuur heb ik "stop" gezegd. Ik had mijn fout geaccepteerd en ik zag het als leergeld. Maar toen begon de ellende pas.
Ineens veranderde de "voorschot"factuur in een factuur "verrichte werkzaamheden." Dit terwijl ik expliciet via mail geschreven had dat ik niet wilde dat ze nog  iets namens mij zouden doen. Ook heb ik geweigerd informatie te sturen op basis waarvan ze de invordering zouden kunnen voortzetten. Ik had toen al het gevoel dat ze vooral verdienen aan het plukken van hun eigen opdrachtgevers. Dit is ook gebleken.

De onterechte factuur voor het derde voorschot weigerde ik te betalen. Uiteindelijk hebben ze een aan hen gelieerd buro "moneyfirst" ingeschakeld om ook nog eens extra kosten te kunnen pakken. Uiteindelijk hebben ze de factuur gecrediteerd omdat ze die niet hard konden maken, maar de incassokosten bleven ze eisen. Belachelijk. 

Toen leek het me een goed idee om ze met hun eigen gestalk terug te betalen en dat werkte prima. Elke dag stuurde ik 's ochtends, 's middags en 's avonds tientallen mailtjes naar alle emailadressen die ik van het ionvorderingsbedrijf en moneyfirst had. Geen dreigmail natuurlijk, maar een vriendelijk verzoek om de kosten te crediteren. Ook geen antwoord geven op mails, alleen steeds maar weer hun mailbox vullen met verzoekjes. Dat werkte bij mij. Ik nam de telefoon niet op als ze me belden om te klagen. Na een week werden ze zo geïrriteerd dat ik een creditfactuur kreeg. Het zijn bluffers die te lui zijn om te werken voor geld.

Sj
door SjaakVader Jan 24, 2018 om 16:10
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Paul,

Ik zie net jouw verhaal; het lijkt wel of iedereen hier zo'n beetje dezelfde ervaring heeft. Ik denk dat je gelijk hebt dat ze hun geld vooral verdienen aan hun klanten, want rekeningen sturen dat kunnen ze wel. Antwoorden of dingen oplossen niet. 
Het zou onderhand eens goed zijn als Kassa hier naar zou kijken want er zijn heel veel gedupeerden!

SI
door SIETARAM - Jan 19, 2018 om 15:06
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik herken je verhaal. Ook ik heb bij het incassocenter Rotterdam mijn incasso opdracht neergelegd. En sindsdien een en al ellende met hun. Helaas ligt mijn zaak al bij de rechter maar reageren ho maar.

Sj
door SjaakVader - Jan 24, 2018 om 15:41
1 Antwoorden / Vragen
0

Hallo Cornelia,

Hoe staat het nu met je dossier en het Invorderingsbedrijf? Ik lees er steeds meer slechte dingen over. Die allemaal op hezelfde neerkomen: je mag betalen tot je een ons weegt en daarna krijg je niemand meer te pakken. Een call center poeiert alle bellers af en op emails reageren ze al helemaal niet, want schriftelijk komen ze niet verder dan u hoort zo snel mogelijk van ons.
Ook op FaceBook staan een aantal klachten; is dit iets voor Kassa? Omdat dit meestal kleine ondernemers zijn?

Fo
door Fonsie321 - Feb 2, 2018 om 15:43
1 Antwoorden / Vragen
0

En ook ik heb problemen met invordersbedrijf / incassocenter / moneyfirst.

Ik kreeg nog geld terug van een bedrijf die elke keer maar beloofde dat ik het geld terug krijg binnen een termijn, na veel beloftes en niet nakomen heb ik een incasso bureau ingeschakeld. Mail gestuurd naar invorderingsbedrijf, en kreeg al snel een reactie van incassocenter BV.
Ze vertelde mij dat ze me graag wouden helpen om mijn geld terug te krijgen, nog telefonisch contact met ze gehad, en allemaal heel vriendelijk. En ze gingen meteen "aan de slag."
Al na een paar dagen belde ze mij terug, en vertelde mij dat het bedrijf absoluut niet zou gaan betalen. (telefonisch contact + briefen gestuurd) en incassocenter wilde dan ook een dagvaardprocedure starten. Ik vertelde dat ik er nog even over na moest denken.
Maar gelijk kreeg ik een factuur binnen van 250 euro om een dagvaardprocedure te starten. Ik had nog wat vragen over de dagvaardprocedure en belde naar Incassocenter BV.  Maar aantal keer gebeld maar krijg geen contact, volgende dag weer een paar keer geprobeerd nog steeds wordt er niet opgenomen, na nog een aantal keer te bellen kreeg ik dan eindelijk iemand aan de telefoon. En de persoon die ik wou spreken was niet aanwezig, gevraagd of hij me wou terug bellen, maar niet gebeurd. Mail gestuurd om contact met mij op te nemen. Na een paar dagen krijg ik een mail dat ik niet bereikbaar ben en ik terug moest bellen... nou je raad het al, krijg geen contact.

Ik vertouwde het voor geen kant en heb het bedrijf maar gebeld waar ik nog geld van kreeg. Heb ze gevraagd of ze iets van een incassobureu hadden gehoord. Brief / telefonisch contact. Maar nee ze wisten helemaal van niks. En het mooiste is nog......ze vertelde mij dat ze mij wel zouden terugbetalen!! En ja hoor.... binnen een paar dagen had ik mijn geld op mijn rekening, terwijl incassocenter mij vertelde dat het bedrijf absoluut  niet zou gaan terugbetalen!!!

Incassocenter geprobeerd te bellen, en natuurlijk geen gehoor. Toen maar een mail gestuurd met het hele verhaal, en dat ik graag zou willen weten met wie incassocenter contact heeft gehad, en ik graag de brieven wilde zien.
En natuurlijk geen reactie, maar alleen een mail met factuur van 100 euro...

Deze oplichters hebben helemaal niks uitgevoerd! en toch nog geld vragen!!  Het zijn grote leugenaars en totaal niet bereikbaar.
Ik krijg nu een rekening van "Moneyfirst BV"  met een verhoogd bedrag van 140 euro, binnen 5 dagen betalen anders wordt er een procedure gestart.
Incassocenter / invorderingsbedrijf / moneyfirst BV horen allemaal bij elkaar! En allemaal oplichters!! Ik sluit me graag bij jullie aan om deze malafide bedrijfen te stoppen!!

Heeft er iemand nog suggesties? Dan hoor ik het graag.

MA
door MAuwens - Feb 2, 2018 om 16:48
2 Antwoorden / Vragen
0

Gedupeerden van invorderingsbedrijf mogen zich bij mij melden. U kunt mij vinden op fb (Zie fbsite invorderingsbedrijf/berichten). Zie ook mijn berichtje verderop deze site. mag helaas geen privé gegevens delen hier. Des te groter de groep wordt des te meer kans iemand er iets aan gaat doen. Ook mensen die klachten hebben over incasso center kunnen zich melden. Is nl van dezelfde boeven als v invorderingsbedrijf.

Fa
door Fatiha1982 Mar 13, 2018 om 09:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mevrouw,

Ik kan u helaas niet vinden op facebook kunt u eventueel met mij contact opnemen want ik ben ook een gedupeerde van incasso center/ invorderings bedrijf.

M
door M vd Bruggen - Mar 28, 2018 om 17:28
1 Antwoorden / Vragen
0

Het Incassocenter is een waardeloos incapabel en zeer onvriendelijk incassobureau.
Ik heb ze ingeschakeld om mij te helpen een niet betalende huurder uit te zetten. Eerste gesprek was een enhtousiast gesprek (prima verkoper)
Een uur later een mail: dossier aangemaakt en een factuur erbij voor de dagvaarding en de 14 dagenbrief.
so far so good ...
Daarna begon de ellende.
Ik ben nooit op de hoogte gesteld over de voortgang van het dossier, ondanks dat ik hier herhaaldelijk om gevraagd heb (na letterlijk 8 dagen achter elkaar bellen om de verantwoordelijke te spreken te krijgen en steeds werd er een terugbelverzoek gemaakt) Ik wilde graag het dossier inzien voordat het naar mijn huurster en/of naar de rechter ging. Daar werd geen gehoor aan gegeven. Zelfs niet toen er uiteindelijk een datum voor de rechtzitting was.
Achteraf ook niets gehoord over een uitspraak.
Zelf maar weer eens bellen... "oh u heeft nog niets gehoord? ik stuur u een copy van de uitspraak"
Toen las ik dus eindelijk dat ze maar een deel van de gemaakte kosten in de dagvaarding waren meegenomen. gebeld voor opheldering en een uitleg over hoe nu verder. Opheldering nooit gehad, maar de deurwaarder gaat de uitspraak exucuteren was het antwoord.
"weet u ook ongeveer wanneer dat gaat gebeuren?" antwoord nee daar kan ik u geen uitspraak over doen. Ik wist helemaal niet waar ik aan toe was. Ruim 1,5 maand voorbij (we zitten inmiddels 5 maanden later nadat het dossier is aangemaakt) en opeens out of the blue wordt ik gebeld door mijn huurder. De uitzetting is in werking. 
Verbaast over het feit dat ik daar niet van op de hoogte ben bel met het incassocenter voor opheldering en navraag status maar er komt geen reactie.
Vervolgens zijn er ondehands afspraken gemaakt met mijn huurster en de deurwaarder zonder dat ik daar ook maar iets van op de hoogte wordt gebracht nog wordt ik gevraagd voor akkoord. Doordat het incassocenter maar geen gehoor blijft geven moet ik zelf in contact treden met huurder en deurwaarder maken.
Nadat alles voorbij is en ik dus zelf voor de oplevering en ontvangst sleutels heb moeten zorgen. Het incassocenter officieel in gebreke gesteld, weer geen reactie. Nogmaals om een reactie gevraagd en een voorstel geschreven om het dossier te sluiten. Klaarblijkelijk kan dit bureau niet leveren wat ze van tevoren hebben afgesproken. We leven nu weer 3 maanden verder en wat blijkt het dossier is niet gesloten.
Vandaag wederom telefonisch contact gehad waarbij het antwoord is u moet maar opnieuw een mail sturen met beeindiging van de opdracht maar daar zijn wel kosten aan verbonden.
Deze mensen werken alleen maar als ze geld krijgen of het idee dat geld kunnen krijgen verder verkopen ze alleen maar mooie praatjes. Ik hoop dat jullie een uitzending besteden aan dit vreselijke incompetent bedrijf want ik wil iedereen afraden om hier zaken mee te doen.

MvdB

si
door sigrid s - Apr 24, 2018 om 17:34
1 Antwoorden / Vragen
0

ook ik heb een hele beroerde ervaring met incassocenter: Vandaag onderstaand bericht via klachtcompas verstuurd:
Ik verhuur mijn huis, maar de huurster betaalt haar huur niet en bezorgt de buren overlast). Ik ben op 5 april ten einde raad en bel het incassocenter met dit verhaal. Ik krijg te horen dat ze me kunnen helpen en dat ik een link in moet vullen die me toegestuurd zal worden. Er moet zo snel mogelijk gestart worden met de minnelijke procedure zo is het verhaal. In deze fase geldt no cure no pay. Ik informeer naar de kosten van de rest van de procedure en krijg te horen dat de informatie daarover volgt. Eerst moet er zo snel mogelijk een brief vanuit het incassocenter worden verstuurd. Op 6 april word ik door het incassocenter gebeld met de vraag of de link is ontvangen. Die had ik niet ontvangen, het blijkt naar een .nl ipv .com e-mail gestuurd. Omdat ik een weekendje weg ben kan ik “pas”op zondagavond 8 april het linkje openen en invullen.Op 9 april vraag ik via het online dossier naar de rest van de procedure, kosten ed. Ook mail ik foto's van de overlast.Op 10 april ontvang ik een reactie dat incassocenter graag alle documenten van mij ontvangt (die had ik dus al verstuurd, maar nogmaals gedaan).Op 10 april verzoek ik per mail om mij te bellen over de rest van de procedure, ook vraag ik of alles nu wel is aangekomenOp 11 april krijg ik een reactie dat er niets is ontvangen (op mijn andere vraag naar de rest van de procedure en het verzoek contact op te nemen wordt niet gereageerd).Daarop reageer ik nog dezelfde dag (11 april) dat alles nu 2x is verstuurd en verzoek ik telefonisch contact op te nemen. Ik wil namelijk graag eea overleggen.Op 12 april neemt mijn man nog twee maal  telefonisch contact op hij hoort dat hij teruggebeld wordt. Op 17 april, ik heb dan nog steeds niets vernomen, zeg ik per mail en online het vertrouwen op. Ik wil niet meer verder met het incassocenter. Op 18 april krijg ik een mail dat ik dan moet opdraaien voor alle kosten. Ik antwoord dat ik graag bereid ben om te betalen voor de 14 dagen brief als ik maar van ze af ben.Op 20 april  krijg een mail met de uitleg waarom ze mijn debiteur nog niet hebben benaderd. Dat wil ik inmiddels ook helemaal niet meer. Ik antwoord daarom dat ik graag teruggebeld zou willen worden. Ik hoor niets…Op 23 april bel ik weer, nadat ik 3x ben doorverbonden krijg ik te horen dat ik word teruggebeld. Als dat ’s avonds nog niet is gebeurd mail ik wederom. Het is nu de 24ste en ik heb nog steeds niets gehoord. Kortom wij hebben er geen vertrouwen in dat incassocenter ons verder kan helpen. Wij wensen dan ook geen gebruik meer te maken van  dit bureau. Ik ontvang graag van incassocenter de bevestiging dat ze mijn dossier kosteloos sluiten.
Zojuist ben ik gebeld en kreeg ik te horen dat ze het dossier niet kosteloos kunnen sluiten maar dat ik 254 ex btw moet betalen om het te laten sluiten. Belachelijk! Echt van de regen in de drup beland. 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:22
Geldzaken & recht

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer