Incassocenter / invorderingsbedrijf
Vanwege dit artikel: https://www.invorderingsbedrijf.nl/blog/incasso/geleend-geld-terugvorderen heb ik gereageerd, waardoor vervolgens Incassocenter contact met mij opnam. Uitdrukkelijk werd mij geinformeerd dat het mij niets ging kosten, waardoor ik een dossier heb geopend als consument om geleend geld bij een andere consument terug te halen. Nu blijkt dat het niet kosteloos is voor mij.
Ik heb afgelopen weken al diverse e-mails gestuurd, maar krijg geen enkele reactie terug om dit met hun op te lossen, omdat ik nu eigenlijk het dossier gesloten wil hebben richting mijn debiteur. Mijn debiteur geeft namelijk aan nooit een 14 dagen brief ontvangen te hebben. Hier krijg ik van Incassocenter geen enkele reactie op terug.
Wie heeft ook ervaring met Incassocenter / invorderingsbedrijf en wat kunnen jullie hierover zeggen?
U bent kennelijk een ondernemer? Dit is een consumentensite. Stel uw vraag op
https://www.higherlevel.nl
@corneliaj: dan komen er vast nog wel antwoorden van medeforumleden, die kunnen u vast verder helpen. Ik zag alleen op de door u genoemde site: "bent u ondernemer etc."
Als u een instelling (incassobureau) inschakelt die u gaat helpen het geleende geld terug te vorderen dan gaan zij voor u aan de slag en dat moet natuurlijk betaald worden.
Uw link:
https://www.invorderingsbedrijf.nl/blog/incasso/geleend-geld-terugvorderen
Hallo Corneliaj ,
Uitdrukkelijk werd mij geinformeerd dat het mij niets ging kosten,
Het was beter geweest om de voorwaarden te lezen voordat u met dit bedrijf in zee ging :
10 Tarieven
10.1 De tarieven zijn genoemd in de overeenkomst en / of de geldende tarievenlijsten .10.2 Het Invorderingsbedrijf heeft te allen tijde het recht de tarieven te wijzigen door verstrekking van een nieuwe tarievenlijst. De nieuwe tarieven gelden dan ook voor de lopende overeenkomsten. Het Invorderingsbedrijf zal de nieuwe tarievenlijst één maand voor de ingangsdatum daarvan aan Cliënt verstrekken. Indien de wijziging een verhoging inhoudt van 10% of meer kan Cliënt de overeenkomst ontbinden. Het recht op ontbinding vervalt indien Cliënt niet binnen één maand na verstrekking van de nieuwe tarievenlijst schriftelijk -en aangetekend- de overeenkomst ontbindt. 10.3 Provisie is verschuldigd over alle betalingen gedaan, ongeacht aan wie, nadat Cliënt de opdracht in behandeling heeft genomen. De datum van de bevestiging van de opdracht geldt als datum waarop de opdracht in behandeling is genomen. 10.4 De kosten van door het Invorderingsbedrijf in en buiten rechte ingeschakelde derden komen voor rekening van Cliënt. Hetzelfde geldt voor onverhaalbare gerechts- en executiekosten alsmede al die kosten die worden veroorzaakt doordat Debiteuren van Cliënt (een) procedure(s) opstarten. In geval er een honorarium wordt berekend, wordt het honorarium verhoogd met 6% kantoorkosten over dat honorarium, BTW en verschotten. 10.6 Het Invorderingsbedrijf is gerechtigd additionele kosten (ook gemaakt door derden) bij Cliënt in rekening te brengen, voor zover deze niet verhaalbaar zijn op de Debiteur.
Lees hier de volledige voorwaarden , klik op de rode regels..
https://www.invorderingsbedrijf.nl/algemene-voorwaarden
Lees ook hier enkele klachten ,
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/invorderingsbedrijf/details?companyId=6e4c8c2a-3a3f-48cb-902c-ed43220e39f8
Incasso No Cure No Pay – Incasseren zonder risico
U wilt vooraf weten waar u aan begint en wat het u kost. Daarom werken we niet met kleine lettertjes, maar hanteren we heldere incassotarieven .
https://www.invorderingsbedrijf.nl/incasso-no-cure-no-pay
INCASSOBEDRIJVEN ZOALS INVORDERINGSBEDRIJF BV MOETEN GESTOPT WORDEN!!!
Wanneer je internet doorspit dan zijn er heel wat negatieve reviews over Invorderingsbedrijf te vinden. Reviews en veroordelingen (zie o.a. ECLI:NL:RBGEL:2015:5542, uitspraak reclamecode commissie Dossiernr:2014/00604, enz.) die er niet om liegen. De overheid, bij monde de AFM/ACM, willen of kunnen aan dit soort praktijken niets doen. Mogelijk dat publiciteit en/of een gecoördineerd burgerinitiatief praktijken zoals bij Invorderingsbedrijf kunnen doen stoppen. Immers, het kan toch niet zo zijn dat misleiding ZZp-ers, kleine MKB-bedrijven en particulieren consumenten financieel ernstig duperen.
Op de site van de consumentenbond ( https://community.consumentenbond.nl/geld-verzekeringen-6/invorderingsbedrijf-bv-incassobureau-2638/index2.html ) zijn heel wat verhalen van gedupeerden terug te vinden en wordt een aanzet gedaan om via een collectief iets te doen tegen dit onrecht. Naar mijn mening is dit een zeer goed initiatief. Zo'n collectief zou wel eens voor veel mensen soelaas kunnen bieden, vandaar dat ik dit onder de aandacht wil brengen. Mocht zo'n collectief vanuit dat kanaal niet tot stand komen, dan overweeg ik serieus om zelf (hopelijk met de hulp van medegedupeerden) hiertoe actie te ondernemen.
De volgende tekst van een review op webwiki wil ik de lezer niet onthouden.
R.K. schreef 2 dagen geleden
Reviews van ontevreden klanten op Trustpilot over Invorderingsbedrijf worden met dreigementen en ontkenningen benaderd. Deze intimidatie maakt dat klanten zich terugtrekken omdat ze geen zin meer hebben in de mogelijke ellende.
Invorderingsbedrijf wil alleen positieve reviews en laat daarom haar medewerkers een positieve beoordelingen over hun werkgever op het internet zetten. Zoals o.a. Leung en Huisman hebben gedaan.
Disproportionele facturen en schenden van haar zorgplicht is één van de belangrijkste kenmerken van dit bedrijf. Alleen hun inkomen telt, daarom wordt bewust en zonder vooraankondiging op een haalbaar of niet haalbaar gerechtelijk traject aangestuurd. De website is dan ook zeer bewust vaag en onoverzichtelijk gehouden. Vragen worden niet of ontwijkend beantwoord. Administratief is dit bedrijf onzorgvuldig hetgeen bijdraagt om snel in de gerechtelijke fase te kunnen komen. De te produceren stukken eenvoudig van aard, de prijs daarentegen niet. In gesprek gaan met hun lukt nauwelijks of niet. Wanneer zij merken dat hun klant niet alles zonder meer accepteert, komen allerlei coulance-regelingen te voorschijn. Dit al of niet gekoppeld aan een vaststellingsovereenkomst om die klant het zwijgen op te leggen. Moneyfirst en Invorderingsbedrijf zijn aan elkaar gelieerd en worden geleid door gewetenloze snelle jongens. Wanneer de overheid aan deze praktijken niets kan of wil doen, dan kan een groot collectief mogelijk wel wat uitrichten.
ja ik ben ook bezig mensen en bedrijven te zoeken die gedupeerd zijn door Invorderingsbedrijf. Ik ben zelf al voor meer dan 1000 euro opgelicht en ze dreigen nu met een factuur van 4.500 euro als eindafrekening terwijl het oorspronkelijke bedrag wat open stond bij mijn debiteur 650 euro was.
U kunt me bellen op nr 06-52312788
Niet handig om uw nummer op een forum te plaatsen
Ik heb ook heel veel problemen met het incassocentre/incassobedrijf. Ik zou iedereen aanraden om niet met ze in zee te gaan. Gratis was het vanaf dag 1 niet omdat ze werken met een soort abonnement. Dit betekend dat je eenmalig een bedrag betaald per jaar en daarmee kunnen ze je helpen. Maar ze zijn echt niet oke, slechte communicatie (behalve tijdens het sales moment- daar zijn ze charmant, begripvol en heel goed te bereiken, maar daarna is het slecht, ze maken heel veel fouten en zijn zeer onaardig voor hun klanten. Ik zal nooit meer met ze werken, maar het lukt me maar niet om uberhaubt van ze af te komen.
Zeer zeker geen aanrader, probeer het altijd via een andere weg!
succes
Het zijn oplichters, dat zijn ze. Mondeling geven ze je advies wat uiteindelijk tegen jou werkt. Zo zijn wij geadviseerd om akkoord te gaan met het bod van debiteur. ik heb nadrukkelijk gevraagd hoe het dan zit met de voorwaarden en de kosten die incassocenter gemaakt heeft, moeten wij die dan betalen? Meneer zei dat incassocenter zelf de kosten verhaalt bij de debiteur, dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken, dat het ons dan niets kost, maar dat ze de kosten op debiteur verhalen en dat wij dus gewoon het bod moesten accepteren. Op dat advies akkoord gegaan met het bod, en nu willen ze dat wij hun kosten betalen. Meermaals gebeld, werknemers geven aan intern onderzoek te laten doen want ze kunnen de gesprekken terugluisteren. Inmiddels 4 maanden verder en niets gebeurd. Vandaag met één arrogante werknemer gesproken, hij zegt dat hij helemaal niets terug gaat luisteren en dat wij maar het bewijs moeten leveren. Terwijl zij gewoon weten dat het gezegd is. Belachelijk gewoon. Malafide praktijken, want we zouden helemaal niet akkoord gaan met het bod van debiteur als we wisten dat wij voor de kosten zouden opdraaien. Dit hadden wij expliciet gevraagd en werden dus bewust in de val gelokt. Heel jammer om zo met mensen om te gaan.
Nooit gehoord dat men afspraken zwart op wit moet zetten?
Klopt, voortaan zeker doen. Mondelinge afspraken zijn ook rechtsgeldig, helaas is het bewijs in dit geval in hun handen en dat weten ze ook wel. Ik ging er natuurlijk niet van uit dat het oplichterij was, anders had ik toch echt om schriftelijke bevestiging gevraagd goordat ik akkoord ging. Sowieso is alles bewust zo gedaan, want kreeg ook te horen van een werknemer 'oh raar ik zie geen aantekening staan, terwijl ik het echt laatst had gezet'. Heel vaag allemaal. Onbetrouwbaar, slecht bedrijf.
je krijgt bij dit bedrijf niets zwart op wit. Ze beloven je van alles en als je vraagt of ze t je willen mailen zeggen ze dat ook toe en vervolgens hoor je er niets meer over. Willen jullie contact met mij opnemen? Hoe meer mensen/bedrijven ik weet te vinden des te sterker staan we.
U mag me bellen op nr 06-52312788 of een pb via facebook. Miriam Auwens
Zet nou geen contactgegevens op een forum, zucht
Ja ik heb helaas ook een slechte ervaring met dit bedrijf...heeft me al 1000 euro gekost. Terwijl de vordering op onze debiteur 650 euro was. Ze dreigen nu met een eindafrekening van 4500 euro!! Dus ik zou graag iedereen die slechte ervaringen heeft met het Invorderingsbedrijf verzoeken contact met mij op te nemen.
Beste Mauwens en andere gedupeerden. Ook ik heb slechte ervaringen met Incasso Center. Samen met Invorderingsbedrijf spelen zij onder 1 hoed.
Ik ben bezig om een zaak tegen hen op te zetten. Hoe meer gedupeerden zich hiervoor willen inschrijven, hoe beter. Dan kunnen we ons recht halen!
Hoe kan ik contact opnemen met jullie?
Mvg, Anne
Ik ben nog bezig de slechte ervaring te ontwikkelen. Nadat ik hun tweede factuur prompt heb betaald, is de kwaliteit van de communicatie aanzienlijk gedaald.
Zelfde vraag als Anne: hoe kan ik in contact komen?
Edit: Mij kun je vinden op Facebook.
beste mevrouw,
ik ben ook een gedupeerde van incasso/ invorderings bedrijf kunt u contact met mij opnemen . Ik kan u niet vinden op facebook
Terug naar de vraag
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer