ING plusrekening naar confortrekening
Geachte heer, mevrouw,
De ING heeft alle plus spaarrekeningen omgezet naar
een comfort spaarrekening.
Met deze "actie" is de spaarhistorie volledig verdwenen.
Bij navraag kreeg ik de volgende reactie:
Het is niet mogelijk de historie van de opgeheven Plusrekening te raadplegen via Mijn ING. Wel kunt u kopieën van de afschriften aanvragen.
Via een ondertekend verzoek vraagt u een kopie van een afschrift op. Dit verzoek stuurt u naar:
ING
Klantenservice Betalen
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem
U ontvangt vervolgens een prijsopgaaf per brief. In een antwoord op de brief geeft u uw akkoord voor de kosten van de kopieën.
Mijn vraag is....mag dit zomaar?
Wij hebben inderdaad van te voren een brief gekregen maar ik heb daar niet in gelezen dat je historie zou verdwijnen. Op mijn vraag om deze historie terug te krijgen werden wij verwezen naar de klanten service. Is het voor de ing dan zoveel moeite om mijn vraag door te spelen naar de klantenservice?
Dit eenzijdig veranderen van de spaarrekening zou misschien anders zijn gevallen bij de klanten als er een mogelijkheid tot overleg was geweest.
Waar hadden wij dan op moeten anticiperen??
Het enige was het saldo.
De ING (bank!!), dus niet de voormalige Postbank, probeert op allerlei manieren zoveel mogelijk geld binnen te halen. Hetzij door spaargeld, maar vooral door het in rekening brengen van kosten. En dan kan "wazige" voorlichting en/of informatie goed gebruikt worden.
Een andere bank zal u graag als spaarder accepteren.
[quote=empyria schreef op maandag 6 jun 2011, 10:28]ING heeft zeer ruim vantevoren aangegeven dat de spaarsystemen gingen veranderen.
Iedereen heeft daarover een brief gehad.
Daar had u dus ook ruim op tijd op kunnen anticiperen.
Dit was NIET de vraag.
De vraag was of dit zomaar mag !
Persoonlijk heb ik hier geen antwoord op en ook de ING niet echt (wordt verwezen naar 'het beleid', heel fijn).
Kan hooguit nog de kanttekening plaatsen dat ik hiervan baal en een telefonische klacht heb gedeponeerd bij de ING, maar dat werkt toch niet, want 'het beleid' heeft nu eenmaal zo besloten........
Wat betreft het overgaan van de plusrekening naar die comfortspaarrekening kan ik nog een andere klacht toevoegen.
Ik had de opdracht gegeven om een klein bedrag van de plus- naar de betaalrekening over te laten maken. Nog vóór de comfortspaarrekening was doorgevoerd! Ik kreeg toen een uitvalbericht waarin stond dat er geen plusrekening bij dit rekeningnummer bekend was. Ik kan hun gevoel van humor wel waarderen, maar hoop dat dat wederzijds is met het mijne. Heb namelijk prompt besloten het comfort van deze ING-spaarrekening òp te geven door het op te heffen. :)
Wij hebben pas in de week dat het over gezet werd bericht gekregen dat het omgezet ging worden. Wij hebben hier dus nooit op kunnen reageren.
Maar ook wij kunnen niet meer bij de historie komen. Naar mijn idee zou je gewoon via internet bankieren hier gewoon bij moeten kunnen komen. Maar helaas dat gaat niet meer. Ook ik heb hier over contact gehad met de ing. En mij werd medegedeeld dat je daar inderdaad voor moet betalen. Ik vind het ronduit belachelijk dat je hiervoor zou moeten betalen. Terwijl je normaal alles via internet bankieren kon ophalen.
Voor mij dus nog een reden om zo snel mogelijk daar weg te gaan.
Deze praktijken gebeuren ook bij de andere banken zoals ABNAMRO. Helaas is de enigste mogelijkheod schriftelijk bezwaar hierover in te dienen Het is de vraag of dit helpt . De banken zouden de klant toch weer centraal stellen !!!!! Alleen als dit geld opleverd anders ben je te lastig kennelijk Misschien is het te overwegen waard deze klachten centraal te registreren ,zodat dit bij een Europese instelling of andere overheid terechtkomt en deze de banken attendeerd op hun verantwoording naar alle klanten ook de kleinere klanten
Blijkbaar kunnen ze dit zomaar doen anders hadden ze dit niet gedaan, ze hebben zat juristen in dienst die dit van te voren bekeken hebben...
Als ik u was zou ik nog wel even op de spaar rente letten die is op andere spaar rekeningen bij ING hoger, comfort rekening leeghalen en overboeken zou ik zeggen naar een andere spaar rekening bij ING of een geheel andere bank...
De vraag was of dat zomaar mag. Het antwoord is: ja.
Motivatie: de historie was opgebouwd in een andere spaarvorm.
Deze is omgezet naar een ander spaarproduct en daarvan is er historie nog maagdelijk.
Overigens zijn er andere spaarrekeningen die een betere rente geven dan de ING.
..."Waar hadden wij dan op moeten anticiperen??"...
Via MIJN ING is het mogelijk om de historie te downloaden en op te slaan in de documenten van je computer.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer