ji
door jimmy73 Jun 12, 2016 om 20:38
Geldzaken & recht

Internet verbinding

Hallo,,

Ik heb een abbo afgesloten bij ziggo ,  internet en tv. Beide hebben het nooit gedaan en na een halfjaar probeer ik er af te komen en lukt niet.
Nu moet ik nog bijna 300,- betalen , afsluitkosten en 4 maanden , en ik heb al 6 maanden wel betaald voor iets wat het nooit heeft gedaan.
Ik weet dat ik een abbo ben aangegaan , maar het heeft nooit gewerkt en ik wil graag weten of ik enigszins in me recht sta om tegen die 300,- in tegaan.

MVG

6634 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2016 om 21:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u tijdens dat half jaar dat niets werkte ook wel bij Ziggo geklaagd?

zoekster1
door zoekster1 - Jun 12, 2016 om 21:17
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Uw vraag is niet helemaal duidelijk. Heeft u het abonnement al opgezegd of niet?

Ik ga er nu even vanuit van niet.
U moet dan een ingebrekestelling sturen. Daarin geeft u aan wat de overeenkomst is, wat abonnement inhoudt (bijv, 3 in 1 pakket tegen xx bedrag), wanneer deze is aangegaan en wat er sindsdien niet werkt, wat de problemen zijn. U moet ook aangeven wanneer u Ziggo hier op heeft gewezen en wat er door Ziggo aan is gedaan om de problemen te verhelpen.

U geeft Ziggo een termijn, zeg 2 weken, om alsnog de problemen volledig op te lossen, lukt dat niet, zo stelt u, dan zult u de overeenkomst kosteloos ontbinden wegens blijvend niet nakoming van de overeenkomst door Ziggo.
U kunt gebruik maken van de volgende zin
'Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst met u.'

Verder verzoekt u om een schriftelijk antwoord binnen 2 weken.

Vergeet niet uw klantnummer te vermelden en uw naam en adres. Doe het aangetekend schriftelijk. Dateer brief.

Komt er in die 2 weken geen actie vanuit de kant van Ziggo, dan bent u er vanaf. Als Ziggo wel de zaak weer op de rit krijgt is er geen reden meer tot klagen.

Zonder ingebrekestelling kom je niet kosteloos van een overeenkomst af. Jammer dat u nu pas met deze problemen hulp zoekt.

Als u nu al heeft opgezegd, maak het dan vlug ongedaan. Zodra u het ongedaan heeft gemaakt, stuurt u de ingebrekestelling.

ji
door jimmy73 - Jun 12, 2016 om 21:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja , in de eerste 2 maanden een aantal keer  en daarna nog een aantal keer om het abbo stop te zetten. Maar dat kon niet (maar blijkbaar wel als je 2 maanden niet betaald :S en dan nog zijn het er 4 geworden). Ik weet alleen nog vrij weinig van de eerste paar keer dat ik gebeld heb en nog hoop had.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jun 12, 2016 om 21:40
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jimmy73 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( zie ook voorbeeldbrief ) .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

renehk
door renehk Jun 13, 2016 om 12:21
21 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag me af of deze informatie hier wel aan de orde is. Als ik het bericht van Jimmy73 goed lees heeft hij een abonnement besteld, en geconstateerd dst er geen verbinding was, wat raar is, want toen ik mijn abonnement afsloot kwam er een monteur, die pas vertrok toen alles werkte.
Vervolgens heeft Jimmy73 een half jaar lang geconstateerd dat "hij het nog steeds niet deed" en is toen opgehouden met betalen.

marita5
door marita5 Jun 13, 2016 om 12:24
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Renehk , Ts vermeld : en ik heb al 6 maanden wel betaald voor iets wat het nooit heeft gedaan.

renehk
door renehk - Jun 13, 2016 om 12:14
21 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp niet wat hier gebeurd is. Als ik een probleem met de verbinding van Ziggo heb (is in vele jaren één keer voorgekomen) bel ik de klantenservice en nadat een meneer mij een aantal simpele vragen heeft gesteld (of het modem wel in het stopcontact zit en zo) laat hij een monteur komen. Waarom heeft u niet gewoon om een monteur gevraagd? Die komt echt wel. Maximale wachttijd een week.

vr1944
door vr1944 - Jun 13, 2016 om 12:25
1210 Antwoorden / 5 Vragen

En is er in dat half jaar nooit een Ziggo monteur geweest om te kijken wat de oorzaak van het niet werken is. En weet je zeker dat de fout niet bij jouw ligt door bv verkeerde installatie van de hardware ??

tr
door trofaiac - Jun 13, 2016 om 12:49
57 Antwoorden / 4 Vragen

Dan vraag ik me af of de monteur bij het aangaan van een abbonement wel geweest is om alles te instaleren en controleren of alles werkt. Dat alles niet werkt vind ik nogal vreemd.

ma
door maruja - Jun 13, 2016 om 12:55
11 Antwoorden / 11 Vragen

Ik had problemen met mijn ziggo box na 2 keer proberen op te lossen kwam er al een monteur langs, werd door ziggo aangeboden. Geen kosten aan verbonden.
alles opgelost.

mo
door mof - Jun 13, 2016 om 13:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, in principe wel. Goed de leveringsvoorwaarden lezen en zien of je de juiste procedures hebt gevolgd.
je kunt zelfs het geld terug eisen dat je al betaald hebt voor en niet werkende verbinding.
als je bewijs hebt dat je hebt geklaagd,memails of papieren mail, sta je een stuk sterker.
hou er rekening mee dat dit een langdurige zaak kan worden

ha
door harryromijn - Jun 13, 2016 om 13:14
272 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij exact hetzelfde: telefoon toegevoegd aan het abonnement, zou 15 aug komen, doch... niets, zelfs geen berichtje. Stonden een paar dagen later onaangekondigd voor de deur.
Bij weggaan werkte het systeem nog steeds niet. Diverse keren gereclammerd bij Ziggo. In Maart begon men maar op het abo geld van de telefoon maar van mijn bank af te trekken. Al mijn berichten naar Ziggo kwamen niet verder ddan een ontvangstbevestiging vam hun kant.
( overigens: truc: ik stuur van ieder e-mailtje, waarvan ik BEWIJZEN wil, dat ik die verstuurd heb, een Cc naar mijzelf. Kan nooit iemand zeggen, dat ik dat NIET verstuurd heb, cq met een andere inhoud. )

Gelukkig heb ik een zoon, die advocat is. Een concept dagvaarding naar Ziggo, met de opmerking: in 72 uur opgelost, ( nix coulance of zo, maar... we hebben het zelf verstierd... ) of het origineel gaat naar de rechtbank.

En dat hielp...

akkerdistel
door akkerdistel Jun 13, 2016 om 15:41
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Via BudgetPhone heb je binnen 5 minuten een werkend nummer en nog eens veel goedkoper dan bij Ziggo..

koekeloer
door koekeloer - Jun 13, 2016 om 13:53
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ziggo heeft toch 1 maand opzegtermijn? Waarom heeft U het dan al  6 maanden aangehouden terwijl het helemaal niet werkt? (Of werkt het wel, maar niet altijd? )

akkerdistel
door akkerdistel Jun 13, 2016 om 15:41
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is na één jaar.

koekeloer
door koekeloer Jun 30, 2016 om 12:47
562 Antwoorden / 18 Vragen

Dit zegt Ziggo, niets 1 jaar: De abonnementen van Ziggo zijn elke dag opzegbaar. De opzegtermijn voor Ziggo Mobiel is één maand. De simkaart hoef je niet terug te sturen naar Ziggo. Deze wordt automatisch gedeactiveerd op de einddatum van je abonnement. De einddatum van je abonnement vind je in MijnZiggo Mobiel als je Veel, Heel Veel of Héééél Veel hebt. Of in Mijn Ziggo als je Voldoende, Ruim, Enorm, Familie, Basis, Meer of Eindeloos hebt.

be
door beciowa - Jun 13, 2016 om 19:44
11 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry hoor, maar ik kan me dit niet voorstellen, als bij mij de televisie, het internet of de telefoon het na een dag al niet doet zou ik bij die provider echt flink aan de bel gaan trekken en niet pas na 6 maanden proberen ervan af te komen.  Ziggo is trouwens per maand opzegbaar en je hebt telkens contracten van 1 of 2 jaar. Waarom moet u nog 4 maanden bijbetalen voor iets dat u maandelijks kunt opzeggen? Gaat het hier om een alles in 1 pakket? Zo een pakket is toch voor minstens 12 maanden en geen 10?  4 maanden en afsluitkosten kosten toch ook geen 300 Euro? Ik vind dit echt een beetje raar verhaal want ik heb zelf een Ziggo abonnement en eigenlijk nooit problemen gehad. In al die tijd dat ik abonnee ben is het internet 1 keer langere tijd uitgevallen door die beroemde dos attack. Met een beetje verstand van dns kon ik dat echter heel snel zelf oplossen. Ik kan me voorstellen dat er klanten zijn die problemen hebben met Ziggo maar Ziggo is echt altijd snel en zal klachten of storingen zo snel mogelijk proberen te verhelpen. Ik hoop dat u wel alles schriftelijk heeft en anders zou ik u aanraden na 1 juli te gaan opzeggen want dan worden geloof ik de prijzen verhoogd en kunt u het contract in ieder geval beëindigen en kan u de afsluitkosten en de 4 maanden kunnen sparen.

ko
door kortak - Jun 13, 2016 om 22:10
10 Antwoorden / Vragen

Beide hebben het nooit gedaan...of beide hebben het nooit goed gedaan...???

Als ik internet en TV afneem en het werkt niet hang ik meteen aan de bel en 2-3 dg later staat er een monteur die alles fixed?

Ben bang we hier hele verhaal niet horen en u wat laks geweest ben met zorgen dat het in orde komt...6 maanden een boek gelezen ofzo? ipv tv..wat?

ko
door kortak - Jun 13, 2016 om 22:13
10 Antwoorden / Vragen

wat ene lulverhaal

sy
door sylvia_71 - Jun 14, 2016 om 11:39
288 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof helemaal niets van dit verhaal.

em
door emmahulshof - Jun 29, 2016 om 10:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemde gang van zaken. Ik twijfelde zelf ook of Ziggo wel een goede klantenservice had, maar ik hoorde er wel goede verhalen over in de buurt waar ik kwam te wonen. Teveel betalen wilde ik uiteraad niet dus ik heb gewoon vergeleken bij andere providers of zij hetzelfde (of een soortgelijk) pakket aan konden bieden. Bij http://www.aanbiedercheck.nl/ziggo/ vond ik eigenlijk alleen Ziggo die goed aansloot en Tele2. Laatsgenoemde gaat echter niet via de kabel, maar vanwege de prijs wel voor Tele2 gekozen. Dat was ook zeker niet ideaal...zal je er niet mee vermoeien, maar ik stap binnenkort over naar Ziggo.

Hoe is het nu met jouw conflict met Ziggo afgelopen Jimmy73?