Internet verbinding
Hallo,,
Ik heb een abbo afgesloten bij ziggo , internet en tv. Beide hebben het nooit gedaan en na een halfjaar probeer ik er af te komen en lukt niet.
Nu moet ik nog bijna 300,- betalen , afsluitkosten en 4 maanden , en ik heb al 6 maanden wel betaald voor iets wat het nooit heeft gedaan.
Ik weet dat ik een abbo ben aangegaan , maar het heeft nooit gewerkt en ik wil graag weten of ik enigszins in me recht sta om tegen die 300,- in tegaan.
MVG
Uw vraag is niet helemaal duidelijk. Heeft u het abonnement al opgezegd of niet?
Ik ga er nu even vanuit van niet.
U moet dan een ingebrekestelling sturen. Daarin geeft u aan wat de overeenkomst is, wat abonnement inhoudt (bijv, 3 in 1 pakket tegen xx bedrag), wanneer deze is aangegaan en wat er sindsdien niet werkt, wat de problemen zijn. U moet ook aangeven wanneer u Ziggo hier op heeft gewezen en wat er door Ziggo aan is gedaan om de problemen te verhelpen.
U geeft Ziggo een termijn, zeg 2 weken, om alsnog de problemen volledig op te lossen, lukt dat niet, zo stelt u, dan zult u de overeenkomst kosteloos ontbinden wegens blijvend niet nakoming van de overeenkomst door Ziggo.
U kunt gebruik maken van de volgende zin
'Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst met u.'
Verder verzoekt u om een schriftelijk antwoord binnen 2 weken.
Vergeet niet uw klantnummer te vermelden en uw naam en adres. Doe het aangetekend schriftelijk. Dateer brief.
Komt er in die 2 weken geen actie vanuit de kant van Ziggo, dan bent u er vanaf. Als Ziggo wel de zaak weer op de rit krijgt is er geen reden meer tot klagen.
Zonder ingebrekestelling kom je niet kosteloos van een overeenkomst af. Jammer dat u nu pas met deze problemen hulp zoekt.
Als u nu al heeft opgezegd, maak het dan vlug ongedaan. Zodra u het ongedaan heeft gemaakt, stuurt u de ingebrekestelling.
Ja , in de eerste 2 maanden een aantal keer en daarna nog een aantal keer om het abbo stop te zetten. Maar dat kon niet (maar blijkbaar wel als je 2 maanden niet betaald :S en dan nog zijn het er 4 geworden). Ik weet alleen nog vrij weinig van de eerste paar keer dat ik gebeld heb en nog hoop had.
Topantwoord
Hallo Jimmy73 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( zie ook voorbeeldbrief ) .
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst
Ik vraag me af of deze informatie hier wel aan de orde is. Als ik het bericht van Jimmy73 goed lees heeft hij een abonnement besteld, en geconstateerd dst er geen verbinding was, wat raar is, want toen ik mijn abonnement afsloot kwam er een monteur, die pas vertrok toen alles werkte.
Vervolgens heeft Jimmy73 een half jaar lang geconstateerd dat "hij het nog steeds niet deed" en is toen opgehouden met betalen.
@Renehk , Ts vermeld : en ik heb al 6 maanden wel betaald voor iets wat het nooit heeft gedaan.
Ik begrijp niet wat hier gebeurd is. Als ik een probleem met de verbinding van Ziggo heb (is in vele jaren één keer voorgekomen) bel ik de klantenservice en nadat een meneer mij een aantal simpele vragen heeft gesteld (of het modem wel in het stopcontact zit en zo) laat hij een monteur komen. Waarom heeft u niet gewoon om een monteur gevraagd? Die komt echt wel. Maximale wachttijd een week.
En is er in dat half jaar nooit een Ziggo monteur geweest om te kijken wat de oorzaak van het niet werken is. En weet je zeker dat de fout niet bij jouw ligt door bv verkeerde installatie van de hardware ??
Dan vraag ik me af of de monteur bij het aangaan van een abbonement wel geweest is om alles te instaleren en controleren of alles werkt. Dat alles niet werkt vind ik nogal vreemd.
Ik had problemen met mijn ziggo box na 2 keer proberen op te lossen kwam er al een monteur langs, werd door ziggo aangeboden. Geen kosten aan verbonden.
alles opgelost.
Ja, in principe wel. Goed de leveringsvoorwaarden lezen en zien of je de juiste procedures hebt gevolgd.
je kunt zelfs het geld terug eisen dat je al betaald hebt voor en niet werkende verbinding.
als je bewijs hebt dat je hebt geklaagd,memails of papieren mail, sta je een stuk sterker.
hou er rekening mee dat dit een langdurige zaak kan worden
Bij mij exact hetzelfde: telefoon toegevoegd aan het abonnement, zou 15 aug komen, doch... niets, zelfs geen berichtje. Stonden een paar dagen later onaangekondigd voor de deur.
Bij weggaan werkte het systeem nog steeds niet. Diverse keren gereclammerd bij Ziggo. In Maart begon men maar op het abo geld van de telefoon maar van mijn bank af te trekken. Al mijn berichten naar Ziggo kwamen niet verder ddan een ontvangstbevestiging vam hun kant.
( overigens: truc: ik stuur van ieder e-mailtje, waarvan ik BEWIJZEN wil, dat ik die verstuurd heb, een Cc naar mijzelf. Kan nooit iemand zeggen, dat ik dat NIET verstuurd heb, cq met een andere inhoud. )
Gelukkig heb ik een zoon, die advocat is. Een concept dagvaarding naar Ziggo, met de opmerking: in 72 uur opgelost, ( nix coulance of zo, maar... we hebben het zelf verstierd... ) of het origineel gaat naar de rechtbank.
En dat hielp...
Via BudgetPhone heb je binnen 5 minuten een werkend nummer en nog eens veel goedkoper dan bij Ziggo..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten
Goedemiddag,
Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.
Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen.
VVE geïnformeerd over mijn plannen.
De
...
Lees meer
Orthodaily
Ik heb schoenen besteld bij ORTHOdaily.nl https://orthodaily.nl/ Het zouden dus orthopedische schoenen moeten zijn. Het zijn gewone schoenen van een middenkwaliteit, wat je eigenlijk ook mag verwachten bij die prijs. Ze worden rechtstreeks uit China geleverd via Yun Express in Rozenburg. De Nederlandse verkoopvestiging zit op een bovenwoning in Amsterdam met een telefoonnummer uit Leiden dat ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer