Mi
door Mini702 Sep 13, 2019 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag een deurwaarder opnieuw voor dezelfde schuld loonbeslag leggen

jaren lang aan janssen&janssen via loonbeslag 2 schulden afgelost. Dit stopte in december 2015.Op aanraden van juridisch loket contact met janssen&janssne opgenomen over er nog een rente bedrag open zou staan.Dit was in eerste instantie 800 euro.
Maar later ging het weer over 6000 euro. En raar verhaal.
de schuld was toch afgelost
Imn 2017 gingen ze weer loonbeslag leggen, maar was de beslag vrije voet te hoog en kreeg in ook weer een gedeelte teriug.
Toen het bedrag geint was is het loonbeslag gestopt.
Nu in 2019 is er weer loonbeslag gelegd nu door deurwaarder Van Arkel, voor 1 van de schulden van de schulden die ik al bij Janssen&janssen had betaald. Dus via brieven gezegd, dat ik niet ging betalen. En contact opgenomen met de schuldeiser zelf Kintent tegenwoordig Raetcare en wat blijkt. Ik heb al jaren geen schuld meer.Hiervan bewijs gekregen en deze opgestuurt naar Van Arkel en ine ene zijn deze niet thuis en zou intrium justitia hier over gaan.
Ondertussen ook mijn werkgever ingelicht, maar die kunnen niks zonder brief van de deurwaarder..
mijn werkgever vertelde, dat Janssen&Janssen ook weer in de rij stonden om loonbeslag te leggen..Dus nu ook maar weer contact opgenomen met de schuldeiser. Rebo, Ik werd vriendelijk te woord gestaan en er was inderdaad iets raars met mijn dossiers. Ze zou het uitzoeken. en mij terugbellen.
Dit gebeurde niet, dus na 8 dagen zelf maar weer gebeld.
Nu waren ze niet vriendelijk, Ze hadden contact opgenomen met Jannsen& Janssen en er stond nog bedrag open van 1900euro en zij hadden geen dossier. Vreemd|. |Ik moest maar contact opnemen met janssen&janssen.
Hier werd ik nog ombeschofter te woord gestaan. Mijn schuld was in 2015 nooit afbetaald geweest en mijn werkgever was zomaar begonnen met niet meer te betalen en dat zij opnieuw in 2017loonbeslag hadden gelegd , dat kon helemaal niet want dat mag wettelijk helemaal niet.
ze zouden contact opnemen met mijn werkgever,maar er moet gewoon betaald worden.
Ik heb op bewijzen gevraagd,die helemaal precies de schulden zouden uitleggen er wat er betaald is. Deze nog niet ontvangen.
de schuld zou 1000 euro zijn volgens de REbo maar volgens Janssen&janssen 1900 inclusief kosten.
Ik heb ruim 10 jaar aan Janssen&Janssen betaald

2032 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2019 om 10:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou maar eens juridische hulp zoeken bij het Juridisch Loket, of de gemeente om die warboel te ontrafelen.

Magnum007
door Magnum007 - Sep 13, 2019 om 11:13
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mini,

Het antwoord is :nee.

Waarschijnlijk heb je ook hulp nodig om jouw administratie op orde te brengen.

ma
door malty - Sep 13, 2019 om 11:14
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u niet nagaan wat voor schuld u had ruim 10 jaar geleden en wat u daarvan betaald hebt tot eind 2015?
U zou ook aan uw werkgever kunnen vragen of de bewering van Janssen&Janssen klopt dat hij in dec 2015 zomaar gestopt met betalen.
Hij mag niet uit zichzelf stoppen met betalen ook al is de schuld naar zijn idee afbetaald.
Misschien is het daar fout gegaan en wil de deurwaarder nu de rest van de schuld innen.

De betalingen duren nu al zoveel jaar dat je het overzicht kwijtraakt, maar u had goed bij moeten houden wat u al die jaren afbetaald hebt.
Als u al die jaren dezelfde werkgever hebt gehad zou die u misschien kunnen helpen om daar achter te komen.
Het lijkt me dat u na betaling van alle schulden een schrijven moet krijgen dat alles betaald is en ze het loonbeslag opheffen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 13, 2019 om 15:03
16848 Antwoorden / 202 Vragen

2015 is nog geen 7 jaar geleden.

ma
door malty Sep 13, 2019 om 17:05
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@heremietkreeft
De laatste zin in het verhaal van de Ts, Ik heb ruim 10 jaar aan Janssen & Janssen betaald.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 13, 2019 om 15:03
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Zoals @TIJGER1 al aangeeft: zoek juridische hulp bij www.juridischloket.nl en dan m.b.t. hulp om deze in mijn ogen vreemde en niet juiste situatie uitgezocht te krijgen. Hoe dan ook dienen dit soort buro's de administratie tenminste 7 jaar wettelijk te bewaren.
U kunt m.i. ook hulp vgen bij een instelling voor sociale hulpverlening https://www.openingstijden.nl/Sociale-hulpverlening/  of zie: https://rechtwijzer.nl/schulden/hulp-bij-schulden/hoe-werkt-schuldhulpverlening

En helaas zijn er deurwaarders die onwettig handelen zoals ook recent nog in het neiuws was. Of dat bij u het geval is, het lijkt er m.i. wel op maar u heeft gespecialiseerde hulp nodig om tegen 'een bierkaaite vechten'.

re
door redshy - Sep 27, 2019 om 23:26
8 Antwoorden / 0 Vragen

U zegt dat het loonbeslag in 2015 stopte en u toen nagevraagd hebt wat voor rentebedrag er toen open stond. Dit is al vreemd want loonbeslag loopt normaliter door totdat alles betaald is. Dus waarom is het loonbeslag in 2015 gestopt? Was dat omdat u onder de beslagvrije voet verdiende of was er iets anders aan de hand?

Dat het bedrag bij Janssen & Janssen anders is dan bij de schuldeiser is niet zo vreemd. De schuldeiser ziet vermoedelijk niet precies welke extra kosten er nog openstaan en bijgekomen zijn nadat hij de zaak uit handen gegeven heeft.

Jouw werkgever is dus blijkbaar gestopt met uitbetalen van het loonbeslag. Dit mag niet en Janssen & Janssen kan jouw werkgever hier zelfs aansprakelijk voor stellen. Hij mag niet op eigen houtje stoppen met uitbetalen.

Janssen & Janssen is overigens gewoon een betrouwbaar kantoor, dus vraag maar even het hele dossier op. Dus een specificatie van alle kosten die er bijgekomen zijn en een overzicht van wat er al die jaren middels loonbeslag al voldaan is.