jv
door jvd124 Feb 18, 2010 om 13:04
Geldzaken & recht

Mag laserservice eigenhandig geldbedragen bij en afboeken?

Mag laserservice eigenhandig geldbedragen bij en afboeken?

Medio augustus 2009 belde ik laserservice om mijn rekeningen te sluiten.
Op 24-08-2009 was het negatief saldo op mijn Visa credietcard en mijn continuekrediet ingelost. De rekeningen zouden door Laserservice worden gesloten.
Gezien ik maar geen bevestiging kreeg van de gesloten rekeningen ben ik deze begin februari 2010 online via internet gaan bekijken.
Ik zie dan dat op 22-01-2010 op het rekeningoverzicht van mijn continuekrediet, van maanden een saldo van 0 euro te hebben gehad, opeens een negatief saldo van 10.000 euro met daarbij een maandrente op extra geld van 946,27 euro openstaat.
In de periode vanaf 24-08-2009 tot heden 18-02-2010 heb ik nimmer meer gebruik gemaakt van de Visa creditcard en heb nimmer een Continuekrediet van 10.000 euro aangevraagd, laat staan opgemaakt! Ook heb ik in de periode van 24-08-2009 tot 01-02-2010 nimmer een bevestiging van een aanvraag van een Continuekrediet of een betalingsherinnering van een betalingsachterstand mogen ontvangen.
Sterker nog, ik had voor 24-08-2009 een Continuekrediet van max. 1250 euro.


Op 1 februari 2010 heb ik Laserservice hierover telefonisch benaderd. Zij gaven me te kennen dat het zou worden uigezocht. Op 3 februari 2010 kreeg ik opeens van hen een brief binnen, dat ondanks vele betalingsherinneringen, ik een achterstand in betalen had. welke ik sinds 24-08-2009 nimmer had ontvangen.
Verder bleek dat bij het opnieuw inzien van mijn online rekening er opnieuw bedragen waren aangepast. Van mijn Visa creditcard hadden zij -3.074,65 positief saldo op mijn negatief saldo Continuekrediet van 10.000 euro zonder overleg overgeboekt.
Na opnieuw gebeld te hebben op 3 en 4 februari 2010, kreeg ik te horen dat ze het opnieuw zouden uitzoeken en dat ik hun brief als niet verzonden hoefde te beschouwen. Daarbij had ik nogmaals aangegeven dat ik nimmer een Continuekrediet van 10.000 euro had aangevraagd en nimmer had opgemaakt en of ze dit zouden willen uitzoeken. Het advies was over twee weken nogmaals te bellen.

Op 17 februari 2010 krijg ik een brief binnen van EuroQue incasso met opnieuw het bericht dat ondanks vele herinneringen ik een betalingsachterstand had en wanneer ik niet binnen 5 dagen de achterstand zou betalen ze zouden overgaan tot incasso van het gehele openstaande saldo. Opnieuw bel ik op 17 februari 2010 Laserservice. Deze geven aan dat ze de incasso op Hold gaan zetten. De betreffende contactpersoon zou er 18 februari 2010 weer zijn.
Op 18 februari 2010 bel ik Laserservice opnieuw. De betreffende contactpersoon krijg ik niet aan de lijn. Want volgens deze telefoonassistent zal een ander contactpersoon eerdaags met mij contact op gaan nemen. Tevens probeert deze nogal onbeschoft mijn vragen ter zijde te schuiven. En tja wat betreft het incasso verhaal, ook dat zou een automatische brief zijn, die na een "Hold" over 5 dagen weer opnieuw actief zal worden. Ondanks dat EuroQuo incasso een onderdeel van LaSer Nederland B.V. is.

Ik voel me door dit bedrijf behoorlijk niet serieus genomen. Sterker nog ze lopen eigenhandig bedragen in te voeren en aan te passen zonder overleg en zonder bewijs dat dit dan ook klopt.
Ik betreur dan ook zeer de huidige gang van zaken.


4818 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Feb 18, 2010 om 13:16
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Misschien is het verstandig om alles goed in een dossier te ordenen.
Vervolgens naar juridisch loket als u hulp nodig heeft bij het schrijven van een schriftelijk verweer, waarin u bezwaar maakt tegen deze gang van zaken.

Hopelijk heeft u bewijs van de afboekingen die daadwerkelijk gedaan zijn t.a.v. de credit card.

Verzenden aangetekende brieven
Niet aangetekende brieven zijn kansloos bij sommige bedrijven.

Bewaar kopie van uw brief + verzend- en vooral bewijs dat uw brief daar bezorgd is in map en bewaar de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst minimaal 5 jaar.

ha
door harrievermeulen - Sep 3, 2010 om 17:32
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb een VISA-kaart bij Laservisa en ik heb onlangs via Primeline een koelkast gekocht waarvoor ik een uitgestelde betaling heb gekregen. Die mag ik dus ergens volgend jaar betalen. Wat doet Laservisa nu?

Als ik geld stort op mijn creditcard af te lossen, dus stort op mijn creditcardrekening wordt een deel van dat bedrag op mijn Primeline-account gestort, zonder mijn toestemming en zonder dat ik daar wat vanaf weet.

Het zijn twee aparte zaken met aparte contracten en aparte rekeningen. Zaken die los staan van elkaar. Volgens een medewerker doen 'het systeem' dat. Het gevolg is dus dat er een bedrag open blijft staan op mijn Laservisa en ik dus een maximaal bedrag van 16% aan rente betaal!

Dit is echt schandalig. Als ik een bedrag overboek naar mijn ING-rekening wordt dat toch ook niet gesplitst?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer