Gi
door Gidyma Sep 27, 2019 om 23:59
Geldzaken & recht

Moet je een proef verpakking aangebroken terug sturen?

We hebben bij een reclame wonderlotion besteld en hoefde alleen verzend kosten te betalen vervolgens na 2 weken zitten we aan een duur abonnement vast dit hebben we stop gezet maar nu willen ze de proef verpakking terug of we moeten ongeveer €88. betalen terwijl wedit niet in dereclame of bijsluiter terug kunnen vinden

4149 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2019 om 00:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wonderlotion bestaat niet.

Kjk eerst maar eens wat u allemaal aangeklikt hebt. Voortaan niet zo hebberig zijn om iets gratis op proef te gebruiken. Dan hebt u ook die ellende niet.

tenormin
door tenormin - Sep 28, 2019 om 00:28
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik dit zo lees heeft u, helaas, niet binnen de 14 dagen terugsturen, gereageerd. Omdat u schrijft: vervolgens na twee weken zitten we aan een duur abonnement vast. Maar als ze de proefbestelling terug willen (na de 2 weken ?) zou ik dat maar doen. Hoewel, ik geloof niet dat ze het alsnog accepteren, na de proefperiode van 14 dagen. Heel erg zonde van uw geld. Wondermiddelen bestaan immers niet. U bent niet hebberig hoor, alleen te goedgelovig.

gerbera
door gerbera Sep 28, 2019 om 16:22
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Voortaan niet zo hebberig zijn
Och dat is het bekende wijzende vingertje van @tijger1, zijn we inmiddels wel aan gewend toch;-))

tenormin
door tenormin Sep 28, 2019 om 16:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, daar wen ik nooit aan. Dat ze altijd alles beter weet. In Juridische adviezen is ze goed, dat meen ik, maar alles daarbuiten: inderdaad meteen iemand afzeiken. Niet mijn cup of tea.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, alles “gratis” bestellen. Hoe komt het toch dat zoveel mensen dan in de problemen komen? Omdat ze hebberig zijn en alleen maar GRATIS zien staan.

tenormin
door tenormin Sep 28, 2019 om 18:11
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als je al zoiets wilt benoemen, gebruik dan eens wat minder hatelijke woorden. Telkens zo snerend, is toch helemaal niet nodig. Ook op een vriendelijker manier kan iets gezegd/geschreven worden.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 18:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw cup of tea is de mijne niet.  Zachte heelmeesters, weet u wel.

zoekster1
door zoekster1 - Sep 28, 2019 om 00:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Kwaliteit van antwoorden gaat wel erg achteruit hier. Als u na een proefzending aan een abonnement vast zit dan moet dat duidelijk bij het aangaan van de overeenkomst zijn vermeld. Ook moet zijn vermeld dat het proefpakket terug moest als u geen abonnement wenst. Ik krijg toch de indruk dat hier weer eens van de oude truc gebruik wordt gemaakt om op slinkse wijze iemand geld af te troggelen.

Kijk even op de Terecht-checker van consuwijzer of u voldoende bent geinformeerd bij het aangaan van de koop van het proefpakket.
klik HIÉR

Als u niet zeker van uw zaak bent, dan kunt u ook nog even bellen, appen of mailen met consuwijzer. Dit is een zeer betrouwbare dienst van de overheid. Ik geef u op een briefje dat u reactie krijgt. Dat heb ik zelf gecheckt.

Maak ook nog een printscreen van de reclame als u die nog ergens terug kunt vinden.

Succes!

scherpslijper
door scherpslijper Sep 28, 2019 om 01:22
70 Antwoorden / Vragen

Voor wat betreft die kwaiteit van de antwoorden ben in het geheel met zoekster1 eens. er zijn een aantal respondenten die er alleen maar op uit zijn om een antwoord te geven en tegelijkertijd hun mening te ventileren. `Of - erger nog - de vraagsteller terecht te wijzen. Dat is niet de reden waarom de vraag gesteld wordt. Als er geen oplossing geboden kan worden, ga dan in hemelsnaam niet iemand terecht wijzen over hoe het voorkomen had kunnen worden. Voor zulke meningen komt de vraagsteller hier niet, er wordt niet om gevraagd en het biedt uiteindelijk ook geen soelaas. Kortom, kun je geen positieve bijdrage leveren aan de oplossing van een gerezen probleem, onhoud je dan in ieder geval van stellingnames die absoluut niet relevant zijn.

Dank @zoekster1 voor het benoemen hiervan, want ook mij is dit al geruime tijd een doorn in het oog. Het heeft er hoe langer hoe meer van weg, dat er een aantal reageerders alleen maar op uit zijn om te scoren op het aantal antwoorden dat ze geven. Of die nu wel of niet relevant zijn is (in ieder geval voor henzelf) van ondergeschikt belang.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 09:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@scherpslijper

Bent u nu niet uw mening aan het ventileren?

Ik lees van u in uw reactie geen oplossing voor de vraag van de Ts.

Donuts
door Donuts Sep 28, 2019 om 09:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En dat vraagt u, tijger? Ik lees in uw 40.000! reacties zelden een oplossing voor de vraag van de TS. Wel veel ventileren en opdringen van uw eigen mening en afkatten van de vragenstellers lijkt een grote hobby van u te zijn.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 09:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@graspollen

En wat is uw advies aan de Ts, anders dan het nabauwen van reacties van anderen?

gerbera
door gerbera Sep 28, 2019 om 09:39
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@zoekster, een tijd niets van u gehoord maar voor mij een "TOP" reactie.

marita5
door marita5 Sep 28, 2019 om 09:46
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@zoekster 1 , +10 , het onderlinge gehakketak loopt de spuigaten uit , daar is een vraagsteller niet mee geholpen . Kleuterklas gedrag en dit voor volwassen !!! personen .

Donuts
door Donuts Sep 28, 2019 om 09:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De zoekster heeft een prima advies gegeven,  daar valt niets aan toe te voegen, tijger. U zou daar een voorbeeld aan kunnen nemen. Kleuterklas antwoorden roepen kleuterklas reacties op. I rest my case.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 10:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En daar hoefde u dan ook niets asn toe te voegen Graspollen.

ma
door malty Sep 28, 2019 om 11:33
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@graspollen Hou op met commentaar op andere forumleden, begin eens bij uzelf, u heeft, gezien uw antwoorden en reacties op vragen. geen recht van spreken.

aurora1
door aurora1 - Sep 28, 2019 om 01:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wonderlotion bestaat inderdaad niet, wel “wonderolie”, die dan ook wel Castorolie (of ricinusolie) genoemd wordt en voor ca 5-6 euro bij de Action te koop is.

panter22
door panter22 - Sep 28, 2019 om 08:27
6599 Antwoorden / Vragen
marita5
door marita5 - Sep 28, 2019 om 08:42
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gidyma ,

Bij welk bedrijf heeft u de wonderlotion besteld ?

me
door mein33 - Sep 28, 2019 om 09:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR GIDYMA 27 SEP. 2019  We hebben bij een reclame wonderlotion besteld en hoefde alleen verzend kosten te betalen vervolgens na 2 weken zitten we aan een duur abonnement

Had u de zending niet binnen twee weken moeten retourneren, moeten opzeggen , maar heeft u dat niet gedaan, waardoor u nu aan een dergelijk abonnement vastzit.

zitten we aan een duur abonnement vast dit hebben we stop gezet

Bent u er wel zeker van dat dit abonnement ook daadwerkelijk is stopgezet en zo ja, heeft u daar dan ook een schriftelijk bewijs van.
Het zo eenvoudig stopzetten en met instemming van de leverancier, zou in dergelijke gevallen al een "wonder" op zich zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2019 om 10:41
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Een kleine aanpassing om te beginnen: Wat is er op tegen om de aangebroken proefverpakking terug te zenden opdat u dan geen € 88,00 zou behoeven te betalen?

Dan wat ik zojuist al schreef en verzond: U heeft een product besteld op proef en het lijkt er op dat u niet goed vooraf de voorwaarden heeft gezien. Maar het kan ook zo zijn wat @ZOEKSTER aangeeft en wel dat het helemaal niet in de voorwaarden staat. U geeft niet aan waar u dat product heeft besteld en kunnen wij dus niet nagaan of er voorwaarden zijn. Nu is op zich de inhoud van de reclame al van belang als daarin niet naar de voorwaarden wordt verwezen waarvan u ook stelt dat u ze niet kunt vinden.
Als u bewijs heeft middels kopie/foto of dergelijke kan het zinvol zijn om uw recht proberen te halen.

U geeft aan dat men de proefverpakking terugwenst en u dan geen € 88,00 behoeft te betalen.
Ik leid af dat u de inhoud van de proefverpakking heeft gebruikt en dat terugzenden niet mogelijk is. Hier zou sprake kunnen zijn van misleiding en zie dan hetgeen @PANTHER22 adviseert m.b.t. indienen van een klacht. U kunt ook www.consuwijzer.nl raadplegen resp. op die site nakijken wat voor mogelijkheden u heeft en ook nog www.jurischloket.nl voor nader juridisch advies.
Houd er wel rekening mee dat recht hebben op iets nietr betekent dat u het ook zomaar krijgt en eerst een juridische procedrue nodig is en dat kan kostbaar zijn, in ieder geval duurder dan € 88,00.

Mijn advies aan u is derhalve, betaal de € 88,00 (als dure les) maar niet voordat u letterlijk bevestigd heeft gekregen dat het abonnement is stiop gezet.

De beslissing hoe te handelen, na het hebben doorgenomen van alle genoemde tips/verwijzingen is aan u.

panter22
door panter22 - Sep 28, 2019 om 10:56
6599 Antwoorden / Vragen

Herhaalgemak: Ik accepteer het aanbod voor het pakket en betaal alleen €3,95 verzendkosten. Binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket (t.w.v. €79,95) kan ik alsnog beslissen of ik het aanbod definitief accepteer of de dienst zal stoppen. Lees voor meer informatie de actievoorwaarden. Privacy: in overeenstemming met de privacy policy gebruiken we uw e-mailadres om uw bestelling te bevestigen en om u gericht eigen gelijksoortige aanbiedingen te doen.
https://swisspharmalab.com/special

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 11:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus blijkbaar niets gelezen.

marita5
door marita5 Sep 28, 2019 om 11:31
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , OMG wat een kleine letters , met bril is dit nog moeilijk te lezen . Of u plaatst met grotere letters / of ik moet gaan voor een nieuwe bril ;-))

panter22
door panter22 Sep 30, 2019 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is de bedoeling ook. Kleine lettertjes lees je niet en er staat vaag Herhaalgemak. Het komt er op neer dat je elke maand zo'n product krijgt toegestuurd voor €80.
En wat moet dit bedrijf met de oude verpakking? Schoonmaken en opnieuw vullen?
En die kosten moet je ook nog eens betalen. Dit kan echt niet.
https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/ongevraagde-toezendingen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2019 om 11:25
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Toch even voor de 'belangstellende kritici' doe eens een zoektocht met een zoekmachine met zoekwoord 'wonderlotion' en er komt dan best veel te voorschijn inzake leveranciers die 'wonderlotion' aanbieden. Aan @GIYMA daarm de vraag: wie is die aanbieder opdat nader gekeken kan worden naar eventuele voorwaarden?

marita5
door marita5 Sep 28, 2019 om 11:33
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Dit had ik ook gezien , veel aanbieders , daarom ook mijn vraag bij welk bedrijf Ts besteld heeft

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 28, 2019 om 14:17
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@M.. had ik ook zo begrepen. Mg.

Maar er wordt helaas niet gereageerd/geantwoord.

zoekster1
door zoekster1 - Sep 28, 2019 om 11:37
1583 Antwoorden / 3 Vragen

De ACM (autoriteit consument en markt, instantie van de overheid) heeft in 2016 een uitspraak gedaan omtrent het 'gratis' proefproduct en dan aan een abonnement vastzitten.

Consumenten krijgen geld terug voor ‘gratis’ proefpakket na optreden ACM

Consumenten die hebben geklaagd over een ‘gratis’ proefpakket waarvoor zij toch moesten betalen, krijgen geld terug. Dit heeft RCM Cosmetics (RCMC) toegezegd aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) nadat de toezichthouder een onderzoek was gestart.

Consumenten bestelden via internet een ‘gratis’ proefpakket gellak of gezichtscrème. Als zij dat niet binnen 14 dagen terugstuurden, moesten zij er alsnog voor betalen. Het bedrijf stuurde vervolgens ten minste drie vervolgzendingen. In totaal waren consumenten na het bestellen van een ‘gratis’ proefpakket zo’n 150 euro kwijt.

Alle consumenten die hierover bij RCMC, ACM of een consumentenorganisatie hebben geklaagd, krijgen nu geld terug of hoeven de nog openstaande rekening niet te betalen.

klik HIER

Ik krijg niet helemaal duidelijk in hoeverre er nog  voor het eerste proefproduct betaald zou moeten worden of niet, als je dit niet (of niet op tijd) terugstuurt. Maar het is zeker de moeite waard om hierover in contact te treden met consuwijzer (dat is in feite de directe spreekbuis/vraagbaak voor  consumenten als je bij de ACM terecht wilt komen) om over dit specifieke geval een uitspraak te vragen. Kan u zomaar 88 euro schelen.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2019 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U mocht het spul 14 dagen uitproberen maar als het niet beviel moest u het retourneren. Als men dat niet gedaan heeft, wil men het blijkbaar houden en moet dan betalen.

re
door red1 - Sep 30, 2019 om 11:36
329 Antwoorden / 1 Vragen

Geloof je ook in sinterklaas of de kerstman of de paashaas ? TRAP TOCH NIET IN DIE LEUGENS !!!

jan koops
door jan koops - Sep 30, 2019 om 12:10
20 Antwoorden / 1 Vragen

Een proefbepakking, waarvoor je porto betaald hebt, hoeft je zeker niet teruigsturen en zeker niet betalen.

me
door mein33 Sep 30, 2019 om 13:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een proefbepakking,

Wel zwaar tillen overigens !!   ;-))

mo
door mof - Sep 30, 2019 om 15:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Stuur gewoon terug als u het niet wilt.

Tf
door TfoeAlikAZebi - Oct 2, 2019 om 11:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

hahah zo dom