soulsister
door soulsister Sep 5, 2012 om 23:40
Geldzaken & recht

Officiêle waarschuwing wel/niet terecht?

Beste allemaal,

Een vriendin is het volgende overkomen:

Er heeft een interne reorganisatie plaatsgevonden. Gevolg: van functie A is zij in functie B geplaatst. Functie B gaat vanaf half september in.

Haar toekomstige leidinggevende (B) heeft begin augustus, i.v.m. de vakantieperiode, een afspraak ingepland om haar takenpakket te bespreken en mogelijk uit te voeren. Zij heeft deze afspraak geweigerd omdat ze op dat moment nog in functie A zat en een aantal projecten moest afronden. Verplichtingen jegens functie B gaan tenslotte pas vanaf half september in. Bovendien was de afspraak gepland op een middag dat haar vakantie begon (flauw).

Mijn vriendin heeft tijdens haar vakantie van haar toekomstige leidinggevende, per aangetekend, een brief ontvangen waarin zij haar ongenoegen uit over het feit dat ze de afspraak had geweigerd. Volgens haar was deze afspraak niet vrijblijvend. Gevolg: een officiële schriftelijke waarschuwing ondertekend door het management. Geen leuke start dus.

Vraag 1: is deze waarschuwing volgens jullie terecht?
Ik ben van mening van niet omdat leidinggevende B op dat moment niet haar leidinggevende was. En dus niet het recht had dit van haar te verlangen. Als je een nieuwe baan hebt (extern) ga je toch ook niet tijdens je oude baan werkafspraken maken (en uitvoeren)? Dus intern ook niet. Het zijn onzekere tijden maar als werknemer hoef je toch niet met je te laten sollen.

Vraag 2: hoe kan zij zich hier tegen verweren?

PS: ze werkt bij een gemeente-instelling

3551 38 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag 1: Ja is terecht. I.p.v. te weigeren kan je ook gewoon tot een andere afspraak komen.

Vraag 2: Niet.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman: zij had voorgesteld de afspraak rond half september te laten plaatsvinden. Dan weiger je de ene afspraak maar maak je een nieuwe. Dat was volgens haar nieuwe leidinggevende veel te laat.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij vrij logisch dat dat veel te laat is, want dan gaat de nieuwe functie dus al in.

Deze discussie is trouwens totaal zinloos. Jij praat als een buitenstaander voor een ander. Alle info die jij weet te geven komt uit de tweede hand en is gekleurd. Misschien wel dubbel gekleurd.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 02:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wees eens wat duidelijker. Begrijp niets van functie A of functie B . En vertel een eerlijk verhaal, want zoals ik het nu lees is baas B helemaal niet gediend van ex A en moet ze weg., Geef details en bij welke overheidsinstellingen en hoe heet baas B.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als zij lid is van een bond, dan dit probleem voorleggen bij de bond en een gesprek met toekomstige leidinggevende aanvragen in aanwezigheid van iemand van de bond.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt het over een afspraak... tussen wie?
Middag voor de vakantie, is niet flauw, maar een gewone werkdag....
Geneuzel over de leidinggevende is binnen hetzelfde bedrijf/instantie niet echt van toepassing.
Het hele verhaal rammelt nu omdat er te weinig concrete gegevens zijn en is de waarschuwing terecht.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is vrij normaal dat je als je intern gaat wisselen, je ruim van tevoren wordt ingewerkt en info krijgt over de werkzaamheden. Dat het gesprek plaatsvind als je vakantie hebt vind ik ook niet kunnen. Kan begrijpen dat zij om deze reden geweigerd heeft.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 09:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zal overigens een lekkere sfeer zijn binnen dat bedrijf als werknemers en leidinggevenden zo met elkaar omgaan (van beide kanten). Tenzij we maar een deel van het verhaal horen natuurlijk.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op donderdag 6 sep 2012, 08:45: Is vrij normaal dat je als je intern gaat wisselen, je ruim van tevoren wordt ingewerkt en info krijgt over de werkzaamheden. Dat het gesprek plaatsvind als je vakantie hebt vind ik ook niet kunnen. Kan begrijpen dat zij om deze reden geweigerd heeft.

Dit staat er:
Bovendien was de afspraak gepland op een middag dat haar vakantie begon (flauw).

Hier lees ik uit dat het de laatste dag VOOR de vakantie was, vakantiedagen beginnen normaliter nooit 's-middags.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@allen: het verhaal zoals verwoord is de juiste.

Om privacyredenen hebben we het over functie A en B. Om wat voor een functie het gaat, hoe de leidinggevende heet en bij welke gemeenteinstelling e.e.a heeft plaatsgevonden doet toch niet terzake zake. Verder was de afspraak tussen haar nieuwe leidinggevende en mijn vriendin. Mijn vriendin heeft zich voor haar vakantie rot gewerkt om projecten af te ronden en een goede overdracht te geven. Ook hoeft zij zich niet in te werken want het gaat om een soortgelijke functie maar dan op een andere afdeling en locatie.

Een afspraak plannen op de middag dat je vakantie hebt vind ik echt niet kunnen. Haar vakantieplanning was bij de nieuwe leidinggevende bekend. Haar kinderen waren die dag al vrij en zij heeft die ochtend de laatste puntjes op de i gezet, haar bureau leeggemaakt en afscheid genomen van haar voormalig leidinggevende en collega´s.

In mijn ogen is het gewoon een machtsspelletje/intimidatie van de nieuwe leidinggevende. "Je bent nu van mij en je springt wanneer ik het zeg".

En ja ik neem het voor haar op. We zijn al jaren vriendinnen, ze heeft het privé niet gemakkelijk gehad, is verbaal niet zo sterk en vrij onzeker.

Dank voor jullie feedback. Vindt het echter jammer dat jullie, uitzonderingen daargelaten, zo negatief reageren. Ik hoop voor jullie dat jullie zelf nooit in zo´n situatie terechtkomen. Het Juridisch Loket was minder negatief en heeft geadviseerd contact op te nemen met de bond of om haar rechtsbijstandsverzekering aan te spreken omdat zij niet gespecialiseerd zijn in ambtenarenrecht.

Met vriendelijke groet,
Soulsister

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@harrie. Dat klopt. In principe was ze de hele dag vrij maar is ´s ochtends toch gaan werken.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt een afspraak gepland op de middag dat je vakantie begint, ik zie geen reden tot een probleem indien dit gewoon onder werktijd gebeurd.

Daarnaast vind ik het logisch dat er ruim van te voren een afspraak wordt ingepland omtrent de nieuwe functie. Ik neem niet aan, ondanks dat zij het druk heeft met het afronden van projecten, dat een gesprek van een paar uur daar wezenlijke invloed op heeft (vooral aangezien het voor haar vakantie is!).

Persoonlijk denk ik dat er hier andere motieven aan ten grondslag liggen, waarschijnlijk in de werksfeer tussen leidinggevende en werknemer.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

daarnaast gaat het ook niet om een nieuwe baan, maar om een nieuwe functie bij dezelfde baas/instelling.

Het is wat anders indien zij daadwerkelijk deze middag vrij was! Dan had je vriendin even naar de leidinggevende moeten gaan om met haar in gesprek te gaan over de datum van de afspraak en deze eventueel laten verzetten naar een tijdstip wat wel uitkomt.

Gewoonweg niet opkomen dagen/weigeren is hierin geen oplossing. Het is vaak de toon die de muziek maakt!

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Pino,

Het was niet onder werktijd, haar vakantie was al begonnen. Sorry, maar als ik vakantie heb heb ik vakantie en dan hebben ze pech. Het gesprek had gewoon onder werktijd moeten plaatsvinden.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sonjaatje: ik deel je mening. Ze had die die beter niet kunnen gaan werken.

@pino: Zoals eerder vermeld heeft mijn vriendin een tegenvoorstel gedaan (per mail) voor een nieuwe afspraak maar dat kon volgens de secretaresse niet omdat de leidingevende nog op vakantie was (!). Zij kwam pas terug in de week dat mijn vriendin haar laatste week had.

Maar los van dit alles... een officiële waarschuwingsbrief (bovendien aangetekend) vind ik erg ver gaan.... Het gaat niet zoals jij het wilt en dus grijpen we naar harde maatregelen als hierboven geschreven. Pure intimidatie/bangmakerij. Zo´n brief komt namelijk wel in je personeelsdossier terecht.Leuk begin voor een nieuwe werkrelatie. Het is inderdaad de toon die de muziek maakt.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

soulsister schreef op donderdag 6 sep 2012, 10:55: :
Maar los van dit alles... een officiële waarschuwingsbrief (bovendien aangetekend) vind ik erg ver gaan....

Dat gaat het ook en dan rijst het vermoeden dat er al eens eerder iets gebeurt is waardoor er nu tot een officiele waarschuwing is overgegaan.

Nu ga jij vast vertellen dat dit niet zo is, maar het is niet jouw verhaal dat je vertelt.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het woord "geweigerd" een beetje ongelukkig gekozen. De persoon was gewoon niet de in gelegenheid om de afspraak na te komen. De leidinggevende had meer respect kunnen tonen en de afspraak in overleg met de betreffende persoon in kunnen plannen zodat het tijdstip van de afspraak niet in haar vakantie zou vallen. De reprimande komt hier de leidinggevende toe. Dit is een slordige gang van zaken.

Zwemmer

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

... tenzij het niet de hele waarheid is, zoals winterman vermoedt.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Respect werkt twee kanten op. Afspraak wordt geweigeerd en er wordt gepoogd een nieuwe afspraak per e-mail te maken. E-mail!
Vindt je dat het tonen van respect?

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 6 sep 2012, 11:11:
soulsister schreef op donderdag 6 sep 2012, 10:55: :
Maar los van dit alles... een officiële waarschuwingsbrief (bovendien aangetekend) vind ik erg ver gaan....

Dat gaat het ook en dan rijst het vermoeden dat er al eens eerder iets gebeurt is waardoor er nu tot een officiele waarschuwing is overgegaan.

Nu ga jij vast vertellen dat dit niet zo is, maar het is niet jouw verhaal dat je vertelt.

Ik kan met ook niet voorstellen dat een organisatie na dit akkefietje meteen een officiële waarschuwingsbrief gaat sturen. Klinkt erg vreemd. Dat een individuele leidinggevende misschien met z'n verkeerde been uit bed was gestapt kan gebeuren, maar bij zijn brief zijn meerdere mensen betrokken (normaal gesproken ook nog een relatief onafhankelijk afdeling als HR).

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is altijd lastig als je een verhaal maar van 1 kant hoort.

@Winterman, het zou kunnen dat de hele afspraak per mail is gegaan en dat daarom de vriendin van ts ook per email een nieuwe afspraak heeft proberen te maken.

Persoonlijk was beter geweest dat ben ik met je eens.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman: het is inderdaad niet mijn verhaal. Maar volgens mijn vriendin
is er geen verleden. Sterker nog zijn kennen elkaar (nog) helemaal niet. Want nogmaals mijn vriendin is in het kader van de reorganisatie geplaatst. M.a.w. de organisatie vond haar als enige kandidaat geschikt voor deze functie. Misschien had de nieuwe leidinggevende liever een andere kandidaat gehad en vindt zij dat mijn vriendin haar door de strot is geduwd. Ik weet het niet.

Ze begint over een week aan haar nieuwe baan. Maar op dag 1, hoor ik net, moet ze al op audiëntie komen en wordt haar (wan)gedrag besproken. Brief heeft ze net gekregen (niet aangetekend). Ze is in tranen. In wat voor wereld leven wij dat we zo met elkaar om moeten omgaan.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met wie en waarom ga je nu in discussie winterman? Het is hier alleen maar gissen naar wat er gebeurd is. Daartoe moet je dan af en toe een balletje opgooien om meer los te krijgen. Ik vraag mij wel van alles af, maar kan dat niet staven zolang ik geen getuige ben geweest van het gebeuren. Om hier nu op zwevende interpretaties te gaan jeremejejen dat het wel zus of zo geweest kan zijn lijkt mij niet vruchtbaar. Men kan de TS iets aanreiken, maar wat jij van die aanreiking vindt doet niet terzake. Het is alleen aan de TS om de gedachten van hier te wikken en te wegen als alles zo in het vage blijft. Misschien horen we het naadje van de kous nog.

Zwemmer

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

soulsister schreef op donderdag 6 sep 2012, 11:34: @winterman: het is inderdaad niet mijn verhaal. Maar volgens mijn vriendin
is er geen verleden. Sterker nog zijn kennen elkaar (nog) helemaal niet. Want nogmaals mijn vriendin is in het kader van de reorganisatie geplaatst. M.a.w. de organisatie vond haar als enige kandidaat geschikt voor deze functie. Misschien had de nieuwe leidinggevende liever een andere kandidaat gehad en vindt zij dat mijn vriendin haar door de strot is geduwd. Ik weet het niet.

Ze begint over een week aan haar nieuwe baan. Maar op dag 1, hoor ik net, moet ze al op audiëntie komen en wordt haar (wan)gedrag besproken. Brief heeft ze net gekregen (niet aangetekend). Ze is in tranen. In wat voor wereld leven wij dat we zo met elkaar om moeten omgaan.

De gehele start is gweoonweg niet goed geweest. Ik ben het inderdaad met Winterman eens, indien je de afspraak had willen verzetten, had even gebeld. Niets meer en niets minder.
Zo vraag ik mij af, hoe heeft je vriendin geantwoord in de email..... Was het gewoonweg: 'Ik kan niet en kom niet' dus weigeren of was het: Ik ben op dat moment met vakantie, kunnen wij een afspraak op een andere dag maken.....

Maar vooralsnog, ik had even gebeld.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

soulsister schreef op donderdag 6 sep 2012, 11:34: @winterman: het is inderdaad niet mijn verhaal. Maar volgens mijn vriendin
is er geen verleden. Sterker nog zijn kennen elkaar (nog) helemaal niet. Want nogmaals mijn vriendin is in het kader van de reorganisatie geplaatst. M.a.w. de organisatie vond haar als enige kandidaat geschikt voor deze functie. Misschien had de nieuwe leidinggevende liever een andere kandidaat gehad en vindt zij dat mijn vriendin haar door de strot is geduwd. Ik weet het niet.

Ze begint over een week aan haar nieuwe baan. Maar op dag 1, hoor ik net, moet ze al op audiëntie komen en wordt haar (wan)gedrag besproken. Brief heeft ze net gekregen (niet aangetekend). Ze is in tranen. In wat voor wereld leven wij dat we zo met elkaar om moeten omgaan.

Is ze lid van een bond? Dan kan ze geholpen worden door iemand van de bond tijdens dit gesprek zoals ik al eerder aangaf.

Ze kan als dat niet het geval is haar excuses aanbieden dat ze liever niet tijdens haar vakantie het inleidende gesprek heeft laten plaats vinden. Maar dat het naar haar mening een te zware maatregel is om dit te laten volgen door een officiële waarschuwing.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

In elk geval is de toon wel gezet en is de werkgever kennelijk een negatief dossier aan het opbouwen. Uw vriendin kan bezwaar maken tegen de officiele waarschuwing, meestal moet dit binnen 6 weken. Ze kan zich het best tot de vakbond wenden voor advies.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@allen: tegenvoorstel kon niet persoonlijk gemaakt worden want zoals ik al vermelde de nieuwe leidinggevende was op vakantie. Alles is via de mail gegaan (via haar secretaresse).

@jorisw: inderdaad zonder hoor en wederhoor heeft men een waarschuwingsbrief gestuurd. Vandaar dat ik mij hier zo druk overmaak. Het kan ons allemaal overkomen. Ik had mijn biezen gepakt maar in deze econimisch roerige tijden mag je blij zijn dat je een (vaste) baan hebt. De schoorsteen moet toch roken, zeker als je, zoals zij, schoolgaande kinderen hebt.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

soulsister schreef op donderdag 6 sep 2012, 11:34: Want nogmaals mijn vriendin is in het kader van de reorganisatie geplaatst. M.a.w. de organisatie vond haar als enige kandidaat geschikt voor deze functie.

Of de organisatie vond haar zeer ongeschikt voor haar huidige/oude functie en heeft haar daarom weg georganiseerd.

Nieuwe leidinggevende gaat dit "disfunctioneren" gelijk eens stevig aanpakken.

Het lijkt mij in ieder geval dat de organisatie op ramkoers zit. Het waarom daarvan kan ik slechts naar gissen. Ze zal nu wel voorzichtig moeten zijn en goed na moeten denken bij wat ze doet. Iemand van de bond erbij tijdens het gesprek is je goed recht, maar wel olie op het vuur en reden voor escalatie. Voor je het weet zit ze dan ziek thuis en zal er ontslag aangevraagd kunnen worden wegens een onwerkbare situatie.

Een modelwerknemer krijgt niet zo maar gewoon gelijk even een officiële waarschuwing. Daar moet meer aan vooraf gaan. Is dat echt niet het geval, dan zijn ze dus bezig met een poging haar eruit te werken.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman: ze werkt al meer dan 10 jaar in haar huidige functie en heeft hele goede beoordelingen. Het gaat hier om een reorganisatie in het kader van de bezuinigingen binnen de gemeente. Hetgeen betekent dat bijna iedereen op andere plekken wordt gezet (nieuwe uitdaging). Heeft dus niets met disfunctioneren te maken. Als je binnen de gemeente niet functioneert kom je terecht in de " ophoepelbak" moet je vertrekken. Men gaat je dan niet ergens anders plaatsen.

Ik ben het eens met ZWEMMER. Je bent erg negatief. Tussen de regels door lees ik alleen maar "eigen schuld dikke bult" en "je functioneert waarschijnlijk niet". Enige empathie is hier wel op zijn plaats. Misschien nieuws voor jou maar ook een leidinggevende kan een steek laten vallen. En deze leidinggevende geeft naar mijn mening geen leiding maar speelt de BAAS.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ soulsister

U verspilt uw energie door hier met iemand in discussie te gaan. Het lost het probleem van vriendin niet op.

Dit openbare forum lijkt mij niet de juiste plek om nog meer details over het werkverleden van een vriendin neer te zetten.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@soulsister.

Je moet geen discussie aangaan als je alleen maar wil horen wat je bevalt, en al helemaal niet als je praat voor iemand anders.

Deze leidinggevende mag dan in jouw ogen de BAAS spelen, ze doet dat dus wel met een organisatie die gezien de officiële waarschuwing achter haar staat.

Ik ben dus niet erg negatief, maar erg realistisch.

Je vriendin kan wel eens een veel groter probleem hebben dan het al of niet terecht zijn van die waarschuwing. Die waarschuwing kan wel eens het voorspel zijn. Kan ze nog zoveel goede beoordelingen hebben. Die waren voor haar oude functie. Ik denk niet dat ze die in de nieuwe functie nog gaat krijgen. Nogmaals, ik kan slechts gissen naar het waarom, maar het lijkt er toch sterk op dat de organisatie op ramkoers zit en de nieuwe leidinggevende jouw vriendin mag aanpakken. Ik zou me daar maar eens op focussen.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tdehond:

Je hebt helemaal gelijk. Verspilde moeite. Ik dank jullie hartelijk voor jullie feedback.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als vriendin de waarschuwing onterecht vindt (waar of niet), dan moet zij daartegen schriftelijk verweer voeren. In het personeelsdossier van een ambtenaar is dit zo'n waarschuwing zwaar wegend voor het verder verloop van haar loopbaan als ambtenaar. Die blijft haar achtervolgen, anders dan in het bedrijfsleven, waar zo'n waarschuwing niet meeverhuisd naar een ander bedrijf. In de brief moet ze eisen, dat haar weerwoord eveneens wordt opgenomen in het personeelsdossier.

En dat later controleren, want je hebt inzagerecht in je personeelsdossier.

Omdat de afspraak met de leidinggevende over deze waarschuwing gaat, moet het protest voor die datum ingediend worden. Tevens mag zij bij dat gesprek een vertegenwoordiger van haar kant meenemen, iemand van de bond of zo.

Maar altijd iemand meenemen!!!!!! zodat ze daar niet in haar uppie tegenover de leidinggevende zit, die waarschijnlijk wel een tweede persoon meeneemt (van personeelszaken?) om getuige te zijn. Als ze niemand van de bond kan vinden, dan is een andere optie iemand van de ondernemingsraad mee te vragen. Die hoeft niet namens haar weerwoord te voeren (dat zullen ze ook weigeren), maar als getuige alleen aanwezig te zijn.

Tegenpartij moet dan op zijn woorden letten, moet haar uit laten praten en het risico wordt een heel stuk minder dat de twee zwaargewichten aan de andere kant van de tafel haar in haar uppie in een hoek kunnen manoeuvreren / manipuleren.

Arbeidsovereenkomsten voor ambtenaren lopen volgens het ambtenarenrecht (straffen, waarschuwingen, aantekeningen) en dat is anders dan een arbeidsovereenkomst in het bedrijfsleven.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja heeft zonder aanziens des persoons een gericht advies gegeven.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het advies van Vladja opvolgen zet wel gelijk de zaak op scherp.

Je vriendin is verbaal niet sterk en vrij onzeker. Jouw woorden.
Als jij gelijk hebt waar het die nieuwe baas betreft, denk je dan dat die terug zal krabbelen, of er nog een schepje bovenop gaat doen en het jouw vriendin binnen de grenzen van het toelaatbare erg moeilijk gaat maken? Volgende vraag is dan of jouw vriendin daar tegen zal kunnen.

Recht hebben is altijd één ding. Recht halen en krijgen iets heel anders.

Jouw weerwoord in je personeelsdossier stelt helemaal niets voor. Dan staan er twee versies van een gebeurtenis in dat personeelsdossier. Wie denk je dat ze geloven als ze het dossier inkijken?

Ik geloof best dat je vriendin te maken heeft met een op macht beluste leidinggevende, maar jij benadert het nu zoals je het zelf zou benaderen. Agressief en strijdlustig. Vraag is of je vriendin in staat is die strijd aan te gaan.
Mocht ze daar toe besluiten dan zou ik haar aanraden om eens te kijken of haar oud leidinggevende haar wil steunen.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Winterman,

Met een officiële waarschuwing onder het ambtenarenrecht staat de zaak al lang op scherp.

En daar moet je verweer tegen voeren. Mocht het ooit voor het ambtenarengerecht komen, dan telt het wel degelijk mee.

En de nog steeds heersende hierarchische verhoudingen, je niet buiten de eigen vak ingrijpende / commentaar gevende verhoudingen, die er nog steeds is, zal de "oude" leidinggevende ambtenaar zich hier absoluut niet mee bemoeien.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op donderdag 6 sep 2012, 18:09:
En de nog steeds heersende hierarchische verhoudingen, je niet buiten de eigen vak ingrijpende / commentaar gevende verhoudingen, die er nog steeds is, zal de "oude" leidinggevende ambtenaar zich hier absoluut niet mee bemoeien.

Nee heb je, ja kan je krijgen.

Het kan nog steeds met een sisser aflopen of met een grote knal. Wil ze die knal, prima, maar die sisser kan ook nog steeds. Lijkt mij wel zo netjes beide mogelijkheden te belichten.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,

N.a.v. bovenstaande deel ik jullie mede dat mijn vriendin een excuusbrief heeft ontvangen met de mededeling dat de waarschuwingsbrief onterecht was en dat deze uit haar dossier zal worden verwijderd.