su
door susanvanhattem123@gmail.com Jun 10, 2019 om 13:58
Geldzaken & recht

Onbeperkt geldigheid van cadeaukaart

Hallo kassateam heb van de kinderen met de kerst 2016 een dinercadeaurestaurant kaart gekregen,
VAKANTIE 2018 een hele leuke gezellige dag bij Moeke Mooren in Appeltern met boottocht en daarna lekker met
kinderen en kleinkind gegeten aldaar en de dinerbonnen meegenomen 2 stuks van 30 euro omdat je die daar kunt
inleveren kwam de grote tegenvaller omdat ik te horen kreeg dat de kaarten waren verlopen en het personeel vertelde
dat ze maar 1 jaar geldig zijn en zij regelmatig mensen kregen met het zelfde probleem en zij net als ik dachten
onbeperkt geldig. na heel veel mailtjes naar www.diner-cadeau.nl zonder resultaat zou ik graag een beroep als trouwe
kijker van Kassa doen en mensen willen waarschuwen voor ze de dinercadeaukaart kopen
Ik werk zelf bij Jumbo en de mensen van Primera uit Beuningen zouden graag willen weten hoe jullie erover denken
Bij voorbaat dank

Susan van Hattem

3735 12 Rapporteer

costnix
door costnix - Jun 10, 2019 om 14:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De cadeaubonnen van DNB zijn over in de EU geldig. Zelfs de exemplaren in guldens kunnen nog jarenlang omgewisseld worden in de Euro versie.

Gr
door Grunn1 Jun 10, 2019 om 17:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Volgens mij ging de vraag over diner cadeau kaarten en niet over bankbiljetten.

costnix
door costnix Jun 10, 2019 om 18:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat snap ik ook wel. Al de cadeaukaarten zijn gewoon waardeloos. Uitje niet te boeken, bon ongeldig geworden, on ongeschuikt voor de gebruiker,..........

De cadeaubonnen van de DNB blijven gewoon geldig en overal inwisselbaar. Er zijn uitzonderingen, maar die zijn nog steeds zeer zelden (Hele exclusieve restaurants, die alleen maal kaarten van VISA,.... acceptrn)

marita5
door marita5 - Jun 10, 2019 om 14:11
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo SuzanneVanhattem ,

regelmatig mensen kregen met het zelfde probleem en zij net als ik dachten
onbeperkt geldig.

Verkeerd gedacht , staat duidelijk op de site , klik op de rode regels .

https://www.diner-cadeau.nl/helpdesk

Hoe lang is het saldo van mijn cadeaukaart geldig?

Diner Cadeau is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte. Het saldo en de geldigheid van uw dinerbon kunnen gecontroleerd worden bij de Saldocheck op deze website.. .

https://www.diner-cadeau.nl/saldocheck

Mijn cadeaukaart is verlopen. Wat nu?

Het saldo van uw Diner Cadeau is één jaar geldig vanaf het moment van activatie. Een Diner Cadeau waarvan de geldigheid conform de algemene voorwaarden is verlopen kan niet opnieuw worden geactiveerd.

Om u tegemoet te komen bieden wij u in dit geval een Dinerkortingskaart aan ter waarde van €34,95. Op vertoon van deze kaart kunt u bij bijna 800 restaurants een korting van 25% genieten. Van deze kaart kan gedurende een jaar onbeperkt gebruik worden gemaakt. U kunt de Dinerkortingskaart aanvragen door ons een e-mail te sturen via info@diner-cadeau.nl. Vermeld hierbij altijd het kaartnummer van uw verlopen dinerbon.

lo
door lovewinnie - Jun 10, 2019 om 14:16
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook zn kaart liggen maar daar zit kartonnen omhulsel om waarop staan geldig tot jaar na uitgifte. Dus wist het zelf wel. Heel raar dat u deze gegevens dan niet hebt of op de hoogte was. Helaas heeft u daar nu niks meer aan.
Adviseer ook altijd geen tegoed bon te geven maar gewoon geld en anders opmaken binnen 12mnd tenzij anders staat aangegeven . Dit is gewoon zonde

Ka
door Kassagebruiker - Jun 10, 2019 om 14:27
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ten eerste: Vrijwel heel NL weet dat die @#$%^& kadokaarten meestal maar 1 (één) jaar geldig zijn.
Ten tweede: U had vooraf kunnen googelen op die kadokaart site qua geldigheid.
Ten derde: De gulle gever heeft nu € 60 kado gegeven aan de kadokaart verstrekker, hij bedankt u daarvoor.
Ten vierde: Die waarschuwingen zijn regelmatig bij Kassa en de conculega's in beeld geweest.
Ten vijfde: U had ook vooraf bij het betreffende restaurant kunnen vragen OF die kaarten nog acuteel waren.
U dacht, goed begin, maar lezen op de site is beter.

ne
door neodutchio Jun 10, 2019 om 20:17
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ten zesde, namens de gevers bedankt. Bijna 2 jaar daarvoor een kado gekregen en nooit iets mee gedaan. Overigens niet slim om uw naam hier neer te zetten, uw kinderen zien nu dat hun kado niet gewenst was.

panter22
door panter22 Jun 11, 2019 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

Die kinderen weten het al. Ze gingen mee uit eten van die bonnen.

me
door mein33 - Jun 10, 2019 om 14:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In de vakantie van 2018 willen inleveren en nu, bijna een jaar later want het is al weer bijna vakantietijd 2019, pas komen waarschuwen en vragen hoe er hier over gedacht wordt !!
 Maar waarom nu pas met die vraag/waarschuwing komen ??

edrick3
door edrick3 - Jun 10, 2019 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

zij net als ik dachten onbeperkt geldig.
Wat jammer nou dat de Voorwaarden betreffende  de geldigheid niet even gelezen zijn.
Dat zouden meer mensen moeten doen.
Iets 'denken' zonder dit na te checken is niet zo verstandig.

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

panter22
door panter22 - Jun 10, 2019 om 16:50
6599 Antwoorden / Vragen

Als je niet gewend bent om uit eten te gaan, dan heb je niets aan zo'n bon. Want dan ga je niet en de bon verdwijnt in een la.
De bon is geen goede keus van de kinderen geweest.

pe
door peentjes - Jun 10, 2019 om 17:02
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk erover dat u de geldigheid van uw bonnen van tevoren had moeten checken. Met 'denken dat' komt u niet ver. U kijkt toch ook of u genoeg geld bij u heeft als u uit eten gaat? Dit was dus verlopen geld, helaas. Gelukkig heeft u weer wat geleerd.

jo
door jorisw - Jun 10, 2019 om 21:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is ook wel logisch dat deze bonnen niet het oneindige leven hebben. Net als met bijvoorbeeld vakantiedagen die mensen nog te goed hebben (het bekende stuwmeer aan vakantiedagen), drukken cadeaubonnen negatief boekhouding van een onderneming. Zolang die dingen nog geldig zijn heb je immers een leveringsverplichting en die moet in de boeken staan. Als de bonnen oneindig geldig zouden zijn gaat dat op een gegeven moment voor problemen zorgen want het aantal bonnen dat niet wordt gebruikt zal blijven stijgen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 11, 2019 om 09:45
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Frappant dat u als medewerkster van een supermarkt en namens verkopers van Primera deze vraag stelt.
Dit nu door u aangekaartte probleempunt is iets dat de afgelopen jaren al met grote regelmaat ook hier voorbij kwam en daarbij komt ook dat de geldigheidsduur gemeld is op de kadokaartproducten die bij Primera worden verkocht. De Primera medewerkers weten dus kennelijk zelf niet wat zij onder welke voorwaarden verkopen en idem voor de supermarkt als daar ook kadokaartproducten worden verkocht.

ka
door kassa2551 - Jun 11, 2019 om 12:20
22 Antwoorden / Vragen

Ik zal nimmer zo'n kaart aan wie dan ook als kado geven, want de beperkingen op dit soort
kaarten vormt al een beletsel. In feite doe jer misschien iemand er een plezier mee maar het
kost de ontvanger altijd extra geld, juist vanwege vele beperkingen. Neem hotels, veelal kun je niet
voor een weekend boeken zelfs niet als je een dag extra boekt, want hotel is "vol".
Altijd komen er extra kosten bij en het aanbof van hotels en/of restaurants is ook nog eens
flink beperkt. Nee, de enigen die garen spinnen zijn de verstrekkers, want een niet gebeuikte kaart
is pure winst.

simon55
door simon55 - Jun 11, 2019 om 12:33
1556 Antwoorden / 5 Vragen

De enige bon die altijd geldig is , is die van n bekeuring etc