Sy
door Sylban12 Dec 28, 2019 om 14:55
Geldzaken & recht
Online provider laathet de klant zelf uitzoeken

Wij hebben begin december een digitenne besteld voor onze tweede tv. Wij hebben daar een scartkabel naar HDMI voor nodig, die je kon krijgen als je de klantenservice belde., zoals vermeld in de bijgeleverde folder. Tot onze verbazing leveren ze deze niet meer en vertelden ons dat we die voor 5 euro bij de Action konden kopen. Maar in ons hele dorp is deze niet (meer) te koop.
Wederom gebeld, gezegd dat ze eenmalig het maandbedrag gingen stopzetten en een link om een scartkabel te kunnen bestellen aan ons doorgestuurd. Tot onze verbazing was er al een percentage van het te betalen bedrag in rekening gebracht.
We hebben er op 19 december 1 besteld, maar is nog steeds niet geleverd, sterker nog, er schijnt bij dat bedrijf bijna nooit iets geleverd te worden.
op 28 december online nog maar eens gebeld en gezegd dat zij er voor moeten gaan zorgen dat er een kabel richting ons komt, dat wij vanaf de besteldatum dus geen gebruik kunnen maken van een door hen geleverd product,
Online geeft niet meer thuis, we moeten de bestelling gewoon afwachten, geven geen compensatie meer, want we zijn met de eenmalige tegemoetkoming akkoord gegaan, dus we moeten het verder maar uitzoeken. Sterker nog, deze meneer aan de telefoon vindt dat het nu onze verantwoording is, omdat we elders iets besteld hebben. Hij vroeg ook nog of dit echt wel een Online product was, waarover ik belde, schandalig.
Het probleem wordt bij de klant neergelegd, terwijl er in de bijgeleverde folder staat dat ze een scartkabel kunnen leveren.
Gewoon schandalig hoe ze dit brengen. Zij moeten een volledig product kunnen leveren of vermelden dat deze scartkabels niet meer te leveren zijn, dan hadden we ook geen extra digitenne besteld.
Zij hebben hun probleem nu ons probleem gemaakt, met zoek het maar uit.

4881 18 Rapporteer

redfloor
door redfloor - Dec 28, 2019 om 15:07
166 Antwoorden / 21 Vragen

Maar even googelen en je vindt zo waar je dergelijke adaptors kunt bestellen. Heb je hem morgen in huis...

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 28, 2019 om 15:38
7196 Antwoorden / 3 Vragen
panter22
door panter22 - Dec 28, 2019 om 17:30
6599 Antwoorden / Vragen

Datzelfde probleem heb je ook tussen een dvd speler met scartaansluiting en tv een met HDMI aansluiting.
Er is geen verloopstukje voor.  Je hebt een scart adapter  nodig en die kost ca, €30. De kwaliteit is niet gegarandeerd.
Je kunt er hier een vinden:
https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/1156579/flatscreen-scart-adapter.html
D
eze is het niet, ik zie er zo snel ook niet meer een.
Of kijk eens hier:
https://www.kabeldirect.nl/philips-led-tv-scart-adapter-0-2m.html
Het wordt nog een heel gepuzzel zo'n kabel te vinden.
Koop een nieuwe tv. Zo duur zijn ze tegenwoordig niet meer.

tenormin
door tenormin - Dec 28, 2019 om 17:51
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Off Topic:
Er staan 5 gegeven antwoorden.

Ik lees er maar 3. Rara hoe kan dit? En nu staan er, uiteraard, 6.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 28, 2019 om 17:53
7196 Antwoorden / 3 Vragen

edit

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2019 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik had gereageerd, maar de mijne is vertrokken. Het is echt wel weer een puinhoop met de site.

tenormin
door tenormin Dec 28, 2019 om 18:51
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Is toch erg vreemd @tijger1, zo "nieuw" is de site nu ook weer niet. ;-)

aurora1
door aurora1 Dec 28, 2019 om 22:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die van mij is ook verdwenen: een stagiair die reacties verwijdert die niet aanstaan? Eindelijk met iets “aan de macht”? Is alweer een poosje gaande.

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2019 om 23:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, is zeker al weer een tijdje aan de gang. Is meer en meer een aanleiding om te denken, laat maar zitten of zoek het zelf maar uit.

panter22
door panter22 - Dec 28, 2019 om 19:10
6599 Antwoorden / Vragen

Je krijgt Digitenne op je tweede tv, Heb je al met Digitenne gebeld? Mogelijk moet je niet bij Online zijn, maar bij Digitenne voor een scartadapter.
Hoe sluit ik de tv-ontvanger aan?
1. Stop de stekker van de ontvanger in het stopcontact
2. Sluit de antenne aan op de ontvanger
3. Verbind de ontvanger met de televisie met de HDMI kabel (u kunt een scart verloop aanvragen zodat u ook tv’s met alleen scartaansluiting op de tv- ontvanger kunt aansluiten).
https://www.digitenne.nl/?gclid=EAIaIQobChMI5L__gvvY5gIVi7TtCh23xAI3EAAYASAAEgIW2PD_BwE

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2019 om 19:46
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Na het lezen van uw vraag kwam bij mij ook de vraag op of u wel een digitenne ontvanger bij on-line heeft besteld in plaats van bij Digitenne van KPN.
Na enig zoekebn zie ik echter dat de ontvanger die u noemt specifiek bestemd is voor On-line https://www.rebox.tv/nl/shop/rebox-re-2400-dvbt2-ontvanger-antenne-dsc560/#overview  en uw opmerking/vraag m.b.t. de behandeling inderdaad in mijn woorden zacht uitgedrukt zeer merkwaardig is. In die context heeft u dus een volstrekt ondeskundige medewerker aan de telefoon gehad.

Dat is voor mij aanleiding om u te wijzen op https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder

 Dit uiteraard afgezien van het feit dat u al bent verwezen naar de vele mogelijkheden om een HDMI kabel aan te schaffen. Ik wijs u wer wel op dat die in diverse kwaliteiten te verkrijgen zijn en dus ook tegen verschillende prijzen. Dit neemt niet weg dat ook ik van mening ben dat On-line dient te leveren en vandaar ook mijn verwijzing naar de klachtmogelijkheid.

Grunnen.
door Grunnen. Jan 1, 2020 om 10:12
509 Antwoorden / Vragen

"Dit neemt niet weg dat ook ik van mening ben dat On-line dient te leveren en vandaar ook mijn verwijzing naar de klachtmogelijkheid. "

Een Scart aansluiting is inmiddels een verouderd systeem ,dat op de nieuwe TV's en decoders (Digitenne)meestal al niet meer aanwezig is.Een HDMI kabel wordt standaard meegeleverd en als je anders wil aansluiten moet je daar zelf voor zorgen.Een klacht indienen heeft dus weinig zin.

Magnum007
door Magnum007 - Dec 28, 2019 om 21:03
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Sylban,

Waarom sluit je niet gewoon een HDMI kabel aan?
Er zit een HDMI uitgang op.
Eventueel kun je ook de "tulp"-uitgangen proberen.

In de grotere steden zijn er genoeg ijzerwinkels en electronicawinkels,die adaptors verkopen;-)

dirck
door dirck - Dec 28, 2019 om 22:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Scartkabel naar HDMI heb je niets aan, deze werken namelijk niet.

Je hebt alleen maar een scart adapter (input) nodig die je in de TV moet stoppen en dan die kabel daarop aansluiten die meegeleverd is met de ontvanger (AV-kabel) jack naar tulp (wit/rood/geel)

Bijvoorbeeld deze:
www.onlinekabelshop.nl/scart-composiet-3rca-adapter
www.onlinekabelshop.nl/3-5mm-jack-4-polig-haaks-composiet-kabel
www.bol.com/nl/composiet adapter

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2019 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ah, zo'n ding met kleurtjes was bij mijn Digitenne ook meegeleverd. Nou weet ik waar het eventueel voor nodig is.

ro
door ron503 - Dec 29, 2019 om 07:50
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Signaal van hdmi (digitaal) omzetten naar scart (analoog) signaal is zonder elektronische schakeling niet mogelijk en is voor deze digitenne tuner ook niet noodzakelijk. De tuner heeft een AV uitgang in de vorm van een minijack plug en zo'n kabel is wel verkrijgbaar https://www.onlinekabelshop.nl/3-5mm-jack-composiet-kabel-versie-rechts-links-video-massa-trrs-1-5-meter.
Als uw tv naast de scart aansluiting ook een video ingang met drie tulpstekers heeft dan kunt u de tv rechtstreeks aansluiten mocht dat niet zo zijn dan heeft u deze er ook bij nodig. https://www.onlinekabelshop.nl/scart-in-m-composiet-3rca-v-adapter-zwart.
Volgens de handleiding is de minijack kabel meegeleverd maar de scart adapter niet en kan eventueel nagestuurd worden. Mocht het zo zijn dat die kabel wel meegeleverd is dan heeft Online datgene geleverd wat nodig is om tv te kunnen kijken en kan die adaper nageleverd worden. Wellicht is er in de communicatie iets mis gegaan want u vraagt om iets dat u om tv te kijken niet nodig heeft en ook niet leverbaar is. Er van uit gaande dat die minijack kabel wel meegeleverd is dan heeft u de handleiding niet goed gelezen want daar staat precies in hoe te handelen als uw tv geen hmi ingang heeft. In dat geval maakt u van uw probleem het probleem van Online.

panter22
door panter22 Dec 29, 2019 om 08:59
6599 Antwoorden / Vragen

Bedankt Ron503 voor de heldere uitleg. Weer wat nieuws geleerd.

mo
door mof - Jan 1, 2020 om 07:40
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Opzeggen onder vermelding datze niet aan de afspraken houden met als gevolg dat u geen tv hebt.

maffy1948
door maffy1948 - Jan 1, 2020 om 08:00
45 Antwoorden / 0 Vragen

Had dan ook een normale tv provider genomen, want digitenne is van KPN. Anders stuur je de heleboel terug naar Online Want dat kan een maand na leverdatum. Al ze geld van ja rekening blijven afhalen dan die blokkeren. Zo simpel werkt het. Voorderest weinig woorden over vuil te maken. Ik zelf heb alles van Ziggo en ook daar zijn sommige mensen niet blij mee maar ik kan je vertellen. Dat zo lang ik Ziggo heb geen last heb gehad altijd netjes te woord word gestaan en als er wat is of vervangen moet worden binnen twee dagen heb je het in huis. Maar als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten kom je bedrogen uit. Want van dit is de beste dat zijn moment opnamen en geen werkelijkheid. Gewoon die troep retour zenden en klaar is het en neem een fatsoenlijke maatschappij. Maar het kan ook wel ens liggen hoe je ze benaderd. Nou weet ik dat er ook harken tussen zitten dan ben ik al zo klaar met ze Tele 2 is er ook zo een genoeg over te lezen is niet voor niets naar T-Mobiel gegaan.

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 1, 2020 om 10:36
509 Antwoorden / Vragen

Nee het is jouw probleem om een antieke TV zonder HDMI aansluiting aan te sluiten op Digitenne . Digitenne is overgestapt naar digitaal signaal heeft daarom ook geen  SCART aansluiting.Er is ongetwijfeld een HDMI kabel meegeleverd.Voor HDMI naar Scart heb je een omvormer nodig (en scart kabel ) nodig ,die je voor € 30 kunt online kopen Digitenne is overgestapt naar digitaal signaal heeft daarom ook geen  SCART aansluiting. Maar zover ik weet  heeft online.nl  Canal Digital tweede kastje erbij  5 euro en geen Digitenne

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 1, 2020 om 10:52
509 Antwoorden / Vragen
he
door henkie.penkie - Jan 1, 2020 om 13:01
149 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas kan ik je nu al zeggen dat deze kabels niet bestaan, er zijn adaptors/converters voor in de handel om dit mogelijk te maken. Er worden tegenwoordig nog weinig televisies gemaakt met een scart aansluiting meestal zijn deze met meerder HDMI aansluitingen uitgevoerd .

https://www.allekabels.nl/hdmi-omvormer/1792/1351560/hdmi-en-mhl-naar-scart-converter.html

he
door henkie.penkie - Jan 1, 2020 om 13:09
149 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft je televisie toestel geen CI+ ingang waar je een DIGITENNE- smard-card in kuntplaatsen , ik weet zeker dat deze bestaan en deze werken vrijwel zeker op de meeste televisies die gebouwd zijn na 2010 . Dan heb je helemaal geen digitenne kastje nodig. Abonnement blijft het zelfde. En je bent van het zoeken naar een adaptor coverter af en bespaart je ook nog een hoop kosten.

endemion
door endemion Jan 1, 2020 om 15:01
237 Antwoorden / 3 Vragen

Goeie, een TV die geen HDMI ingang heeft maar wel een CI+ module slot, lmao.

panter22
door panter22 Jan 1, 2020 om 15:52
6599 Antwoorden / Vragen
ro
door ron503 - Jan 1, 2020 om 13:39
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als vraagsteller een scartkabel nodig heeft om digitenne aan te sluiten dan zal de tv geen nieuw toestel zijn en gaat meer richting het beeldbuis type of één van de eerste lcd tv's. De hdmi/scart converter is ook helemaal niet noodzakelijk omdat de ontvanger een analoge audio/video uigang heeft en op een vrij simpele manier aan te sluiten is maar dan dien je wel te hoe en dat heb ik al helder gemaakt. De converter doet acht tientjes maar als je die converter niet koopt en er acht tientjes bij doet dan kun je al een nieuwe led lcd tv kopen.

endemion
door endemion Jan 1, 2020 om 15:09
237 Antwoorden / 3 Vragen

Ha ha toe maar even "8 tientjes" ofwel 80 euro neerleggen en dan nog eens ff 100% daar bovenop doen. Ofwel 160 euro vs 2-6 euro afgaande op dircks linkjes (als die AV kabel daadwerkelijk niet meegeleverd was en/of scart adapter nodig is). Grapjas.

ro
door ron503 Jan 1, 2020 om 15:42
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Grapjas zal wel als grap bedoelt zijn. Ik heb al helder gemaakt dat als de a/v kabel niet meegelevert is de minijack kabel voor nog geen drie euro te koop is en de scart adapter voor nog geen twee euro. Je kunt het zo duur maken als je wil maar een converter aanschaffen die ook nog eens niet nodig is blijft geld weggooien en ter vergelijking heb ik de aanschafprijs van een gemiddelde 32 inch tv genomen. Sterker nog voor 8 tientjes zijn er tweedehands led lcd tv's te koop bij de lokale kringloopwinkel en daar krijg je ook nog garantie op.

aurora1
door aurora1 Jan 1, 2020 om 20:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom zegt u niet gewoon: voor 80 euro? Of bent u marktkoopman o.i.d. en spreekt u alleen in termen van tientjes en daalders e.d.?

ro
door ron503 Jan 2, 2020 om 18:50
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben geen marktkoopman en als zich u aan term tientjes stoort is dat niet mijn bedoeling geweest. De term 'voor een dubbeltje op de eerste rang willen ziten' zou dan ook niet meer kunnen want dat zou dan 'voor tien eurocent op de eerste rang willen zitten' moet worden.