ye
door yentle May 1, 2009 om 22:23
Geldzaken & recht

Pakket kwijtgeraakt bij TNT post

Afgelopen zondag 26 april zijn wij onze TomTom kwijtgeraakt in Apeldoorn. Toen we thuis kwamen hoorden we echter via het antwoordapparaat dat iemand uit Deventer deze Tomtom had gevonden. Hij beloofde deze meteen maandagmiddag op te sturen. Maar wat er ook gebeurde: er kwam geen Tomtom via TNT post. Woensdagmiddag deze meneer gesproken, hij gaf mij toen meteen te kennen dat dit pakketje via de normale pakketpost (6,75) was verzonden door hem. Hij gaf toen ook hij track & Trace nummer door waardoor ik dit pakket op de site van TNT kon volgen. Volgens dit bericht was dit pakketje al op 28-4 aan mijn adres bezorgd. Heb meteen TNT post gebeld maar de enige reactie van hen is dat ik dit had kunnen voorkomen door dit pakketje aangetekend te versturen. Dat snap ik zelf ook wel, maar moet ik er nu genoegen mee nemen dat een TNT medewerker niet eerlijk is? Wie weet raad?

1062 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

holpen
door holpen - May 1, 2009 om 23:35
1416 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is voor TNT heel simpel uit te zoeken wie dat pakketje heeft bezorgd. Ik zou een hele stevige klacht indienen bij het hoofdkantoor en eisen dat uitgezocht wordt waar dat pakketje is gebleven.

Dit is in feite diefstal. Wellicht is het mogelijk aangifte te doen? (Is maar een ingeving, hoor).




tigertje
door tigertje - May 1, 2009 om 23:50
402 Antwoorden / 0 Vragen
0

TNT moet twee afleverpogingen doen en daarna moet het pakket nog 3 weken beschikbaar zijn op een postkantoor.


Als het anders is heeft TNT een probleem.

sp
door speurneus - May 2, 2009 om 00:24
54 Antwoorden / 3 Vragen
0

Kopieer het "track and traceprogramma". Bewaar dat als bewijs.


Je kunt als eigenaar aangifte van diefstal/vermissing doen bij de politie. Verzekerd tegen diefstal? Vermeldt tevens in de aangifte de gegevens van het "track and traceprogramma". Ook de gegevens/verklaring van de vinder is belangrijk te vermelden in de aangifte.


Lees de algemene voorwaarden van TNT na, betreffende vervoer en daarbij ontstane kosten voor de klant.


Stel in voorkomend geval TNT aansprakelijk voor de schade in een aangetekende brief.


succes


sterkearm

kiran
door kiran - May 4, 2009 om 09:11
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@yentl


Denk dat het beter was geweest de TomTom zelf op te halen in Deventer! Ga er maar vanuit dat ie 'verdampt' is en nooit meer terug komt.


Ook het verhaal lijkt me niet helemaal te kloppen. Of TNT is wel heel snel. Maandagmiddag op de post. En de volgende dag alweer terug bij zijn baas?


En nee, je hoeft geen genoegen te nemen met een oneerlijke medewerker van TNT, maar ik denk eerlijk gezegd dat ze echt niet gaan uitzoeken wie die jojo is.


Zelf ook zoiets bij de hand gehad. Iemand jarig. Kaart met geld erin ... kaart komt niet aan. Later nog een kaart op de bus gedaan, zonder de centen .... mag jij raden! (denk dat er mensen rondlopen met rontgen-oogjes???)


Dus: heb geen raad voor je, alleen medeleven. ;-)

ye
door yentle - May 4, 2009 om 09:14
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ja, dat snap ik dat het beter was geweest om het pakje zelf op te halen, maar Deventer ligt nu eenmaal niet naast de deur en TNT rijdt niet voor niets, toch. Verder stel je dat het wel snel zou zijn dat TNT dit pakje dinsdag bij ons zou bezorgen. Dit is niet snel maar gewoon hun dagelijks werk. Het is niet zo dat ik hier geen ervaring mee heb. Ik ontvang en stuur regelmatig pakjes weg, ging altijd prima, tot nu toe dan. Het is fijn dat je reageert, maar ik heb meer aan onderstaande reacties dan aan jouw medeleven!!


 


groetjes,


Renee

holstein
door holstein - May 4, 2009 om 09:50
922 Antwoorden / 16 Vragen
0

Achteraf roepen hoe het had gemoeten is makkelijk, want verzekerd opsturen is altijd de oplossing bij iets van waarde, dan kun je klagen.
Volgens mij mag TNT zo'n pakket ook bij buren afleveren, want een verzekerd pakket moet voor worden getekend.
Je moet er niet van opkijken dat iemand bij jou in de straat jou Tom Tom heeft aangenomen terwijl jij er niet was en zich lekker niks zegt.
Trouwens de ene dag naar het postkantoor en de volgende dag bezorgen is heel normaal....

ye
door yentle - May 4, 2009 om 09:56
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

dit kan helemaal niet, want dan had de piostbode een briefje in de bus gedaan dat dit pakketje zich op een ander aflever adres bevond, waar ik dit dan weer zou kunnen komen ophalen!!

hs
door hschiele - May 4, 2009 om 15:30
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte heer/mevrouw ,


 


Graag zoeken wij voor u uit wat er mis is gegaan met betrekking tot het niet ontvangen van de verloren Tom Tom. Wanneer u zo vriendelijk wilt zijn uw klantgegevens te e-mailen naar klantreactie@tntpost.nl, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

ye
door yentle - May 4, 2009 om 18:53
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dat heb ik natuurlijk al gedaan, ik heb u donderdag gemaild en ik ontving vanmiddag uw reactie:" het pakketje zal wel zijn afgegeven bij de buren". Er komt een aangetekende klacht bij u binnen, want ik heb er geen vertrouwen in dat u dit oplost. Ik heb alle beschikbare telefoonnummers woensdagmiddag en vrijdagochtend gebeld, waarbij ik zulke onbeschofte reacties heb gekregen dAT IK NU HANDEL ZOALS IK HANDEL NL EEN KLACHT INDIENEN BIJ HET HOOFDKANTOOR van TNT post, VANAVOND RADAR INLICHTEN EN IK HEB AANGIFTE GEDAAN VAN DIEFSTAL BIJ DE POLITIE

kiran
door kiran - May 5, 2009 om 01:19
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@yentle


Ik wilde je niet ontmoedigen maar ook niet aanmoedigen. TNT is de laatste tijd niet dezelfde TNT meer van een tijdje terug.


Zit dicht bij het vuur en hoor nogal eens wat. Vaste medewerkers worden er bij bosjes uitgeknikkerd. Goedkope 'lopers' worden aangenomen. Met goedkoop, bedoel ik: jong. Of ouderen die een 'jong' salarisje krijgen.


Heb zelf hier in huis een 'postbode' rondlopen, bijbaantje, alleen voor de zaterdag. Vorig jaar van aug. tot dec. geen loon gehad. Hoop ellende, moest zelfs dreigen met 'vervolging'. Hielp gelukkig. Probleem opgelost.


Afgelopen zaterdag: telefoontje kwam, of er EVEN een wijk bij gelopen kon worden. De vaste loper had plots afgezegd .... Met eigen wijk erbij: van 10.00 uur tot 19.30 uur! Geen routebeschrijving/geen uren boekje! Zoeken, en je uren niet kunnen schrijven. Mensen komen naar buiten. De één is van: 'he gelukkig komt er nog iemand'. De ander: 'gvd, lekker laat zeg, had je niet eerder uit je nest kunnen komen'! Heel leuk dus, en dat doe je om iemand, lees TNT, uit de brand te helpen? Was dus eens, maar nooit meer. Vanmorgen er achteraan, naar kantoor. U wordt teruggebeld. Nou? Moet nog gebeuren. Dus NEE ik heb er geen vertrouwen in dat die TomTom van u terug komt. 'T is daar gewoon een zooitje!


Dussuh .... snap je het een beetje? Maar wens je natuurlijk Succes! Je geeft ze maar van Jetje! Hoop voor je dat Tommie terug komt.

ye
door yentle - May 6, 2009 om 20:16
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ongelovelijk maar waar, 1 week en 1 dag nadat het pakket zogenaamd hioer bezorgd zou zijn volgens Track ^Trace, werd onze Tommie vanmiddag per TNT post bezorgd.


 


Dus het loont de moeite om te reageren op deze site en om de klantenservice van TNT niet hun zin te geven, maar door te gaan......


 


Allemaal bedankt voor jullie medeleven en goede raad!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer