Pakket wordt niet geleverd door PostNL
Klacht
• 3 juni 2023 koop ik via Marktplaats een beveiligingscamera t.w.v. € 200,00. Ik wil risico’s vermijden, daarom maak ik gebruik van kopers bescherming en de keuze om het pakket via PostNL te laten leveren.
Kopers bescherming houdt in dat als een pakket niet geleverd wordt de betaling niet plaatsvindt naar de verkoper. Na 7 dagen wordt bij van uitblijven van bericht de betaling alsnog overgemaakt.
• Het pakket is door de verkoper afgegeven bij PostNL Ik kreeg in de PostNL app bericht dat het pakket 3 juni om 12.46 in ontvangen door PostNL.
• Bericht in de PostNL app dat het pakket 6 juni geleverd zou worden (halve vrije dag opgenomen), maar helaas geen levering. Wel een wijziging in de leverdatum, dit zou nu 7 juni worden. (wederom een halve vrije dag genomen) Maar het mag u duidelijk zijn dat er niet geleverd is. De reden hiervoor was de grote drukte.
• Mede gelet op de kopers bescherming heb ik telefonisch contact (tel.088.8681023) opgenomen met de vraag wanneer ik het pakket zou ontvangen. Ik heb hier het antwoord gekregen dat door de drukte e.e.a. vertraagd was, maar ik zou het pakket zeker zaterdag 10 juni 2023 ontvangen. (Ik heb van dit gesprek een opname gemaakt, dit heb ik overigens bij aanvang gesprek aangegeven) Bij het aangaan van het gesprek werd mij vertelt dat PostNL ook opnames maakt voor training- en controle doeleinden. Dus dit gesprek moet ook bij PostNL aanwezig zijn.
• Tot mijn “verdriet” werd zaterdag 10 juni 2023 geen pakket geleverd. Ik heb direct geprobeerd om gebruik te maken van de kopers bescherming, maar ik was te laat. De 7 dagen termijn was al verlopen.
• Tot en met heden heb ik het pakket niet mogen ontvangen.
• Ik heb contact opgenomen met de klantenservice voor een zoekopdracht naar het pakket, maar dit gaf nul op rekest met een mooie standaard verklaring. Het pakket blijkt weg te zijn. (?)
Ik ben van mening dat door aanwijsbaar en door data ondersteunende verwijtbare fouten van uw medewerkers in nu geen pakket heb mogen ontvangen. Daarnaast heb ik door de onjuiste informatie van uw medewerkers niet de juiste conclusies kunnen trekken en hierop anticiperen, met als resultaat dat ik nu een somma van € 217.35 armer ben.
Gewenste oplossing
Het liefste wil ik mijn pakket ontvangen. Maar als het echt weg is,. ( hoe kan dit dan, worden de ingenomen pakketten gestolen of vernietigd ?) dan wil ik graag gecompenseerd worden de waarde van het product en de kosten. Duidelijk is dat er verwijtbare fouten zijn gemaakt.
U moet bij de verkoper aankloppen. Deze is verantwoordelijk. Als dit een bedrijf is, dan kunt u die simpelweg aanschrijven dat u niets ontvangen hebt wat u wel graag wilt. Hebt u het bij een consument gekocht kan het nog wel eens een getouwtrek worden.
Waarom dient u een klacht over kennelijk PostNL in op dit forum?
Alleen de verzender kan klagen over de verzending en, afhankelijk van de wijze van verzending, een schadeclaim indienen.
PostNL kan je klacht gewoon negeren.
U, op uw beeirt, moet bij de verkoper zijn voor of een nieuw produkt of uw geld terug mits het een zakelijke verkoper.
Als de verkoper een particulier was dan is geld retour geen vanzelfsprekendheid.
Zeker als de keuze voor verzending door u zelf is genomen
Onjuist, Ook een geadresserde kan een klacht indienen, aanvragen van een onderzoek kan alleen door de afzender. Het beste kunt u dat door middel van een brief doen. POST.NL is verplicht de klacht te behandelen. Of TS er wat mee opschiet is een andere verhaal.
Dus hebt de garantie dat als het niet binnen zeven dagen wordt geleverd u uw geld terugkrijgt en u gaat pas ná zeven dagen aangeven dat u het niet hebt ontvangen? Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben.
Ik zie dat u ook graag gecompenseerd wil worden, door wie? Heeft u al iemand in gedachten?
Er zijn hogere machten die dit zo eventjes oplossen, niks nieuws onder de zon. Je moet het alleen gewoon even doen.
Zó even oplossen. Woon je in Nederland en maak je vaak gebruik van Marktplaats? Nee, dacht ik al.
Grappig dat jij weet of ik veel gebruik maak van Marktplaats, ga er geen antwoord opgeven ...het gaat je geen ene moer aan. Maar je kan gewoon specialisten inschakelen, die dit werk dagelijks doen. Doet TS niks, dan is ie zowiezo 200 euro lichter.
Ik denk (aanname) dat het gewoon een particuliertje is, die het ook nog eens gewoon verzonden heeft. Jammer voor hem dan, want hij/zij blijft wel verantwoordelijk voor de zending, dus...!
Aanpakken de verkoper, en die moet op zijn beurt Post.NL op de korrel nemen. Zo werkt dat gewoon, en een specialist op dat gebied regelt dat gewoon ff.
Zo zou ik het doen hoor, en hier in het buitenland... kopen, betalen , afhalen en wegwezen. Wel heel simpel, maar nooit een gedoe. Begrijpt u wel.
als u bij een webwinkel gekocht heeft via MP dan moet deze winkel alsnog leveren of u uw geld terug storten.
als u bij een particulier gekocht heeft is het helaas voor u, u heeft zelf de vervoerder gekozen en dus ook de manier waarop (onverzekerd neem ik aan) geleverd word!!
Incasso bureau opzetten, heeft u zo uw geld terug. De verkoper lost het maar op met Post.NL.
Wat een onzin. Je hebt niet zo je geld terug. Dit kan de ts juist op extra kosten jagen. Als het een bedrijf betreft dan zou dat een weg zijn naar het gaat hier over een transactie tussen 2 particulieren. Voor dit bedrag had het pakket gewoon aangetekend moeten worden verstuurd (verzekerd tot €500,-). Alleen dan kan hij het geld terugkrijgen. Gewoon een harde les.
Nee het duurt natuurlijk wel eventjes, maar het incassobureau heeft natuurlijk even tijd nodig. Het is no cure no pay, en je kan inschatten op welke fiets en in welke richting de tegenpartij rijdt. Ik vindt dat Post.Nl gewoon haar werk moet doen wat er van haar verlangt wordt, je kan alles wel blijven verzekeren natuurlijk...maar dan gaat het alsnog mis.
Slechte zaak gewoon.
Hallo Henk en Karin ,
Is de koper of verkoper verantwoordelijk voor verzending van het product?
U kunt verschillende afspraken maken over het verzenden van uw product. U moet zelf regelen voor wie het risico is:
- Zegt de verkoper in de advertentie dat hij het product verzendt of bezorgt? Dan is het risico voor de verkoper. Als het misgaat, moet hij het aankoopbedrag terugbetalen of een nieuw product verzenden.
- Staat in de advertentie ‘verzenden voor risico van de koper’? Dan ligt het risico bij de koper.
- Geeft de verkoper duidelijk aan dat de koper het product moet ophalen, maar vraagt de koper toch om verzending? Dan ligt het risico bij de koper.
- Wanneer u een product aangetekend laat verzenden, kunt u de verzekering vragen om de schade te vergoeden.
Wordt het product niet geleverd? Dan hangt het van uw situatie af of u nog iets kunt doen. Neem contact op met een van onze juristen
Over aangetekend verzenden via Post.nl bestaan nog wel eens onduidelijkheden. De term aangetekend verzenden stamt uit de tijd van de PTT. Voor Post.nl betekent dat de ontvanger moet tekenen bij ontvangst. U kunt, wanneer dat nodig is, later een kopie ontvangen. Verder bestaat de term verzenden met bericht van afgifte. U ontvangt dan een bericht met handtekening van de geadresseerde. Bij bovenstaande verzendwijzen is de zending niet verzekerd. Bij kwijtraken van de zending ontvangt u geen vergoeding. Alleen bij verzekerde verzending ontvangt u het verzekerde bedrag wat is opgegeven en waarvoor u verzekeringspremie heeft betaald.
POST.NL is nooit ergens verantwoordelijk voor, de ellende die zij veroorzaken wordt altijd afgeschoven op de verzender en de ontvanger. Het is een triest en arrogant bedrijf.
Onzin, verzender kan ook gewoon verzekerd verzenden. Kost wat meer maar dan heb je garanties. Doe je dat niet dan draagt in principe de verzender het risico, het feit dat mensen dat dan weer verleggen is niet de schuld van KPN.
KPN heeft niks met het verzenden van post of paketten te maken, de dekking bij verzekerd verzenden is beperkt. POST.NL is niet bereid enige verantwoordelijkheid te nemen voor de duizenden poststukken en paketten die jaarlijks "verdwijnen" en legt de verantwoordelijkheid daarvoor neer bij de verzender, zelfs als vaststaat dat het pakket in handen was van POST.NL. Nog maar niet te spreken over wat ze nog steeds "klantenservice" durven noemen. Bij mijn vaste lasten heb ik tegenwoordig een post: POST.NL opgenomen.
POST.NL is zeker bereid verantwoordelijkheid te nemen als je het pakket verzekerd. Zo werkt het met alle vervoer, een vervoerder is nooit aansprakelijk voor de waarde tenzij je de waarde declareert en verzekerd. Ook dat "duizenden" is puur op de emotie, als je iets zinnigs wil zeggen over de kwaliteit van werken moet je ook weten hoeveel dat dan percentueel is.
Post.nl verstopt zich achter dezelfde drogredenen. Systematisch worden afspraken (contracten) met verzenders niet nagekomen. De verzender is niet degene die zendingen kwijtraakt, dat doet Post.Nl. Uit een eigen steekproef gebleken dat 14% van de brievenbus post niet aankomt.
Het is geen drogredenen, het zijn dezelfde voorwaarden waaronder wereldwijd alle post wordt afgehandeld en dat al eeuwen. De post is niet aansprakelijk voor de inhoud van het pakket. Wilt u het anders moet u het bij verzenden (laten) verzekeren.U mag vinden dat het anders moet maar het zijn gewoon de regels.
Post.nl is zo onbetrouwbaar als het maar kan, heb er hele slechte ervaringen mee, maar ja, de verzender bepaalt wie het mag afleveren.
Zie hier de huidige klachten.
U kunt niets eisen van PostNL. PostNL heeft geen overeenkomst met u. De kopersbescherming is een service van Marktplaats. Daarvoor moet U moet bij Marktplaats zijn. U heeft te lang gewacht met de kopersbescherming in te schakelen. U had dit ook zelf kunnen doen door op dag 6 deze service te activeren. U bent zelf te laat geweest daarmee. Had PostNL het pakket alsnog geleverd dan had u nog steeds achteraf kunnen betalen.
Als het pakket niet met verzekerde verzending (tot 500 € verzekerd) of aangetekende post (tot 50 € verzekerd) is verstuurd dan hoeft de afzender ook niets van PostNL te verwachten. De afzender heeft namelijk een overeenkomst met PostNL dus die kan het verzekerde bedrag opeisen. U niet.
Dus POST.NL kan straffeloos overeenkomsten niet nakomen?
Als je dat zo wil zien ja, en de afspraken zijn internationaal héél erg oud over de hele wereld hetzelfde.
Wat wel kan is dat er een vervoerder zijn services aanbiedt inclusief verzekering van de waarde en dan zou u daar neem ik aan zeker gebruik van maken, ik garandeer u dat uw leverancier, diegene die hier verantwoordelijk is, dat niet doet.
Nogmaals Post.NL is degene die de ellende veroorzaakt, niet de leverancier, kijk eens op de diverse consumenten sites en zie wat dat voor commentaren oplevert.
Het doet er niet simpelweg toe, de regels zijn zo oud als de weg naar Kralingen. Er bestaat een prima optie om de spulletjes te verzekeren en als iemand ervoor kiest daar geen gebruik van maken dan draagt hij het risico zelf. Je moet bij de verzender zijn, niet de vervoerder.
Op uw getrol zal ik verder niet ingaan, ik geloof niet dat TS daar wat aan heeft, maar ik ben wel met u eens dat Post.NL in de achttiende eeuw is blijven hangen, met kwaliteit van dienstverlening, mentaliteit en bedrijfskultuur.
Je bent één van die mensen die denken dat als ze tegengesproken worden iemand aan het "trollen" is? Je ben man neem ik aan en een 'tikje' op leeftijd? Ook in je laatste reactie probeer je er weer een lokaal probleem van PostNL van te maken, die in de achttiende eeuw is blijven hangen. Ik zeg dat het zo afgesproken is "over de hele wereld", het gaat niet veranderen, onverzekerde verzending is de default, verzekeren is een keuze. En TS en velen net hem hebben er juist héél veel aan eindelijk eens te begrijpen hoe de regels zijn en daar conclusies uit te trekken. Kunnen anderen ondertussen zinloos mijmeren hoe slecht dat systeem wel niet is.
Ik lees nergens of u ook contact met de verkoper hebt gehad. U had u veel werk kunnen besparen. Al het contact met PostNL had de verkoper kunnen/moeten doen. Onlangs had ik ook zoiets en ik was de verkoper. Zat nogal wat werk in, maar is goedgekomen. Uiteraard had u beter die termijn van 7 dagen in de gaten moeten houden...... Weet de verkoper van dit hele verhaal??
Als antwoord kreeg ik dit bericht retour:
"Geachte heer Tettero,
Ik hoop dat Kassa hierin wat voor mij kan betekenen.
lees de regels eens over koop tussen particulieren eens door, als verkoper aangeeft eventueel te verzenden is verkoper verantwoordelijk en heeft u recht op geld terug als verkoper aangeeft afhalen aan de deur en u zegt, stuur maar op is het uw verantwoording!!!!
Ehh... Lego? Daar wordt ook veel mee opgelicht. Goedkope Lego bestaat namelijk niet. Lego daalt namelijk niet in waarde.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bcc failliet tv stuk binnen garantie
Kan ik dit ergens verhalen, Of rechtstreeks bij SONY?/ Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de reger
...
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer