he
door henk230464 Aug 20, 2022 om 18:05
Geldzaken & recht

Post.nl en service

Soms als ik iets uit buiten de Europese Une bestel, wordt hier in Nederland, helaas Post.nl ingeschakeld.
Ook nu weer een pakje uit Engeland, ok dus inklaringskosten.
Alleen post.nl lukt her dus, om mij via de post, een brief te sturen, die ik vandaag Zaterdag 20 Augustus ontvang, en waar met droge ogen wordt vermeld, dat als ik voor 18 Augustus betaal, het pakje bij mij thuis bezorgd wordt, en dit mij 3 euro scheelt....
Natuurlijk heeft het briefje geen datum van verzending, , en is mijn eerdere ervaring, dat de de chatbot Daan een lachertje is, en dat als je met een "echte" persoon chat, je wordt aangesproken op een manier, alsof je in de kroeg zit, en geestelijk niet volwaardig bent.
Postnl, is de enige bezorgdienst, die deze methode hanteert, Dhl en Fed Express, sturen je netjes na aflevering een factuur voor de inklaringskosten.
Het wordt hoog tijd, dat Postnl, goed doorgelicjht wordt, over hoe ze werken en de service die ze geven, want die is zwaar onder het niveau wat je mag verwachten,.

1105 5 Rapporteer

vd
door vdlieuw - Aug 20, 2022 om 18:38
212 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begrijp uw onvrede, helaas heb ik dit met Post.nl nog nooit meegemaakt en met hen alleen maar goede ervaringen. In tegenstelling tot uw ervaring kan ik DHL wel schieten, zoveel pakjes van de kar gevallen, heb nog 13 zaken lopen met DHL vanaf sept. vorig jaar, alles beloven en niets nakomen.
Zo ziet u maar, niets is wat je er van verwacht.

rj
door rjw - Aug 20, 2022 om 18:41
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Pak een willekeurige pakketbezorger en je vindt er klachten over. Maar om een oordeel te kunnen vellen moet je het wel in het juiste perspectief t.o.v. de aantallen pakketten zetten. 1 klacht op 100 pakketten is op het randje. 1 klacht op 10000 pakketten is heel erg goed.

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Aug 20, 2022 om 18:43
854 Antwoorden / 3 Vragen

Wat is je vraag?

Je hebt nu, in mijn optiek, alleen even je frustratie geuit. Voel je je nu beter?

Ik heb verschillende keren met een medewerker van PostNL gechat en ik werd geod geholpen en dezelfde persoon belde een paar dagen leter terug om te vragen hoe het afgelopen was.

Weet verder niet of je weet dat er, ook bij PostNL, een personeelstekort is en dat er dus erg veel werk door minder mensen gedaan moet worden.

he
door henk230464 Aug 20, 2022 om 20:36
2 Antwoorden / 2 Vragen

Theclashb, bedankt voor je waardevolle bijdrage...ook heerlijk volwassen.
Al bijna 40 jaar, vanaf mijn 18e jaar, maak ik gebruik van eerst PTT en daarna Post.nl voor het versturen en ontvangen van pakketten uit binnen en buitenland.
Dit totdat de postmarkt werkt geopend, en ik ook gebruik kon en maak van andere pakketbezorgers. En dit ook doe, alleen heb ik biet altijd invloed op hoe de afzender in het buitenland het kan of wil versturen.
Dhl en Federal Express, hebben bij mij een 100% score, PTT en daarna Post.nl 75 tot 80 %, wel een groot verschil.

Wat het chatten van u betreft, en teruggebeld worden door Post.nl, gefeliciteerd hiermee. En fijn dat u zo goed geholpen werd.
Mijn ervaringen zijn heel anders.

Verder, zie ik op uw profiel, dat u zelf benoemde expert bent op allerlei gebieden, ook daarmee gefeliciteerd.
En even ter informatie, ik ben op de hoogte van het personeelstekort, en het toontje wat u tegen mij aanslaat, getuigd van geen respect, en een verregaande arrogantie van uw kant.
Het lijkt mij dan ook verstandig, 1 om een cursus omgangsvormen te volgen, 2 uw taalgebruik aan te passen, 3 ga solliciteren bij Post.nl, want u komt op mij over, als iemand die graag overal een mening overal wil geven, m.a.w. geen vrienden heeft, behalve uw keyboard. Geloof mij, echte mensen zijn niet eng. En voor uw informatie, Post.nl biedt u zelfs een vast contract aan.
Veel toekomstig werkplezier bij Post.nl, zal u goed doen, i.p.v internettrol te spelen, of bent u een post.nl medewerker..........

tenormin
door tenormin Aug 20, 2022 om 21:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@thecla58, sorry, hier moet ik zo om lachen. De TS vervloekt je antwoord, anders kan ik het niet omschrijven, maar geeft je wel 10 punten omdat je het goede antwoord geeft. Wat n.m.m. terecht is, helaas heeft hij zich erg "vergist" in je. Haha. Dat ik nooit teleurgesteld ben in een verzendmaatschappij, bezorger o.i.d. had ik tot de dag van vandaag gezegd. Alleen is er een NU wel een gekomen; een bezorgbedrijf: Dynalogic. Koel/vries combinatie besteld, zou afgelopen Woensdag bezorgd worden. Dus wat doet men als men me track &trace geeft. Juist, het ding leeghalen. Tot tweemaal toe, eigenlijk 3 keer, ging ;T&T niet verder dan: bezorger is onderweg en daarna: van de radar verdwenen. Wehkamp niet te bereiken voor commentaar, maar in deze temperaturen raakt men toch een beetje van de leg. In ieder geval: uiteindelijk vanavond om half 7 bezorgd. Kortom: bij Wehkamp laat ik in ieder geval geen elektrische dingen meer bezorgen. Was wel de voordeligste Samsung No Frost op welke site ik ook zocht. Maar goed, leergeld betaald in de vorm van eten weg moeten doen.

Thecla58
door Thecla58 Aug 20, 2022 om 21:49
854 Antwoorden / 3 Vragen

@Tenormin,

"Vergissen" is menselijk. Reageren als door een bij gestoken is dat ook. Maar ik heb ook smakelijk gelachen om zijn antwoord. Hij doet nogal een hoop aannames... maar het zij hem vergeven.

Jammer te lezen dat je nu wel een vervelende ervaring heb gehad. Maar je kunt in ieder geval weer je voedsel en drank koelen.

Trouwens sorry zeggen? Waarom?

he
door henk230464 Aug 21, 2022 om 10:54
2 Antwoorden / 2 Vragen

@THECLA58, je hebt duidelijk mijn antwoord, en vraag niet begrepen, begrijpend lezen is moeilijk voor je, je gaat niet op mijn opmerkingen in, en je begrijt niet wat ik schrijf en bedoel, omdat begrijpend lezen moeilijk voor je is.
Je punten, krijg je voor je domheid en onbegrip, als zelfbenoemde expert en trol.
Ik doe geen aannames maar trek conclusies n.a.v. feiten, verzend en verstuur al 40 jaar pakketten naar binnen en buitenland, denk dat al langer is als jij op aarde rondloopt.
Als je iets niet begrijpt,dan vraag je wat er bedoeld wordt, dat is volwassen gedrag.
Je hebt nog veel te leren, dat komt wel als je uit de luiers bent.

Thecla58
door Thecla58 Aug 21, 2022 om 11:07
854 Antwoorden / 3 Vragen

@Henk230464

Wahahaha,

ik was uit de luiers toen jij nog niet geboren was.

Had geen onbedwingbare behoefte om op je punten in te gaan. Ze zijn zo ver bezijden de waarheid.

Perhaps you should practice what you preach.
Voor mij is het klaar nu.

sira
door sira Aug 23, 2022 om 22:18
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Het Lachen Met Scheuren En Het Richten Emoticon Vector ...

sira
door sira Aug 23, 2022 om 22:21
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Toch ook wel weer een compliment Thecla, de TS denkt dat je 58 jaar bent.

Thecla58
door Thecla58 Aug 23, 2022 om 22:45
854 Antwoorden / 3 Vragen

Sira

Dat ben ik al bijna 6 jaar niet meer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 21, 2022 om 10:38
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Toch nog een opmerking dat bestellingen vanuit het buitenland niet uitsluitend in Nederland door Post Nl worden bezorgd. Dat kan via alle bekende bezorgdiensten zoals o.a DHL, UPC, GLS, Fed Ex en indien het uit een niet EU land komt gelden ook voor hen de douaneregels en rekenen afhandelingskosten aan. (Is het een idee dat u zelf eens nagaat of er verschil is in die afhandelingskosten als genoemd op de facturen die u dan ontvangt?)

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/internetaankopen  en frappant lijkt het mij dat men dit bij postNL juist doet op basis van service (en beperking van de afhandelingskosten indien u aan hun verzoek voldoet..

he
door henk230464 Aug 21, 2022 om 11:11
2 Antwoorden / 2 Vragen

@heremietkreeft,
 De verschillende bezorgdiensten, Dhl, FedEx, en Post.nl hanteren verschillende afhandelingskosten, waarbij Post.nl de kroon spant.
En dit zeg ik uit ervaring, hetzelfde artikel bezorgd door deze 3 levert verschillende afhandelingskosten op. Btw is 9% of 21%, alleen is Post.nl, de enige, die vooruitbetaling eist voordat het pakket bezorgd wordt.
Alle anderen, sturen een factuur, nadat het pakket/pakje is afgeleverd.
Helaas, is 5 van de 10 keer Postnl te laat, met het bezorgen van de kaart waarbij je via internet kan betalen, op deze kaart staat ook geen aanmaak datum.
Dus ik ben dan verplicht, als ik het pakket/pakje wil, verplicht naar het post.nl punt te gaan, en ben dan afhankelijk van de goede wil van de medewerker of ik het pakket/pakje mee krijg, want in het systeem, heb ik gemerkt, staat niet aangegeven dat het pakje daar ligt, en het bewijs wat ik heb is geen officieel afhaalbewijs. Meestal krijg ik het wel mee.
Echter, omdat ik het afhaal, buiten mijn schuld, bij een Post.nl afhaalpunt, MOET ik 3 euro extra betalen op de afleverigskosten....
Doe ik dit niet, dan gaat het pakket/pakje retour, en begint, als ik toch nog de inhoud wil, het hele circus opnieuw.
Het punt is, als Post.nl gewoon aflevert, en daarna de factuur verstuurd, omdat ze dus hun bezorgers niet vertrouwen? het te duur is uit te rusten met een pinautomaat?,voorkom je een hoop onbegrip en frustratie. Buiten dat, contact opnemen met Post.nl, is mijn jarenlange ervaring een crime, en is klantvriendelijkheid niet hun sterkste punt.
Dit is scht niet de 1e keer, inklaringskosten, liever niet, maar ik verstuur en ontvang al 40 jaar, pakketten en pakjes uit het buitenland, en toen de Brexit een feit was, mij goed ingelezen, en ben goed op de hoogte van hoe het verder werkt, en als ik iets bestel in buiten de EU, dan weet ik er komen kosten overheen.
Ik zal nog strikter er op toe zien, dat buiten de EU, mijn tegenpartij, Federal Express of Dhl gebruikt, is voor hun vaak ook een goedkopere optie qua verzendkosten, die ik dan weer kan gebruiken omde inklaringskosten gedeeltelijk mee te dekken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 21, 2022 om 11:21
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@HENK230464, kan het zijn dat u ondernemer bent? Maar dat terzijde.  Ik heb mijn reactie o.a. gebaseerd op het gegeven dat op deze site vaker vragen komen m.b.t. de terchtheid van verrekenen van inklaringskosten etc. waaruit is af te leiden dat men indien men niet accepeert en dan het pakket weigert er andere problemen kunnen zijn./komen. Hoe dan ook kan men vaak zelf bepalen wie de verzender is. IMet uw laatste zin bedoelt u, neem ik aan, dat u per saldo dan goedkoper uit bent?

he
door henk230464 Aug 23, 2022 om 20:27
2 Antwoorden / 2 Vragen

Post.nl, zoals ik al schreef, is met afstand de duurste vervoerder voor pakketten naar het buitenland, en qua kosten bij invoer ook de duurste.
Post.nl is ook de ENIGE vervoerder, die de zgnde inklaringskosten int,  voordat het pakket bezorgd wordt.
En daar begint dan vaak het probleem, 1 -  7 van de 10 keer komt het bericht/verzoek om betaling, te laat binnen via de fysieke post, 2 of als het op tijd komt, werkt de zgnde q code niet, 3 als men dan kontakt opneemt met post.nl hierover, kan niemand je vertellen waar het pakket is, douane? sorteercentrum? track en trace code is onbekend....en dan als je geluk hebt, kun je het pakje met een extra toeslag van 3 euro, omdat het niet thuisbezorgd kan worden, omdat je niet betaald hebt......ophalen bij een post.nl punt....die je ook niet moet vragen naar hun ervaringen met post.nl.
Kafka is er niets bij.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 24, 2022 om 16:18
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Onjuist! Post nl is niet de enige die inklaringskosten rekent!

En ik begrijp ook waarom u dit het beste antwoord vindt. 'Je hebt nu, in mijn optiek, alleen even je frustratie geuit. Voel je je nu beter?'

Ik sluit mij nu geheel aan bij dat gegeven antwoord maar behoef absoluut niet een wardering in punten.

Ik heb uw 'wijze' les op dat antwoord ook goed gelezen. Onverlet, u mag uw eigen mening hebben maar let wel op of het dan ook allemaal echt waar is en ik waarschuw u dat u op een openbaar forum, voor iedereen met i-net op de gehele wereld te lezen is en consequenties kan hebben in de zin van hetgeen in Titel XVI van het Wetboek van Strafrecht is gemeld m.b.t.  'openbaar gepubliceerde onjuisheden'om het nu verder even simpel te houden.

Zo u nog behoefte zou hebben om hier op te reageren, ik reageer niet meer.

ME
door ME91 - Aug 22, 2022 om 15:06
8 Antwoorden / Vragen

Ik snap niet zo goed wat het probleem is? Je weet dat je import- en inklaringskosten moet betalen. Wat is het probleem als je dit vooraf moet gaan betalen? Dat de data niet helemaal klopt is vaak geen probleem, met grote zekerheid krijg je die 3 euro korting gewoon alsnog.

he
door henk230464 Aug 23, 2022 om 20:20
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik begrijp je antwoord niet, jij begrijpt mijn probleem niet, staat er toch echt heel duidelijk.
Ook een kwestie van begrijpend lezen.
Onzin om te stellen, dat de data niet helemaal klopt is vaak geen probleem....oh nee? Ik weet nog steeds niet/kan het ook niet op de website van post.nl vinden, waar het pakket is.....maar ach geen probleem dat de data niet klopt......
Volgens ME91 krijg ik met grote zekerheid wel de 3 euro terug.....ik wel eerst dat post.nl mij laat weten waar het is.